Γ.Δ.
1420.4 0,00%
ACAG
0,00%
6.4
CENER
0,00%
7.41
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
0,00%
9.75
OPTIMA
0,00%
10.36
TITC
0,00%
27.1
ΑΑΑΚ
0,00%
6.95
ΑΒΑΞ
0,00%
1.492
ΑΒΕ
0,00%
0.491
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.23
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.885
ΑΛΜΥ
0,00%
2.65
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6085
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.74
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.29
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.54
ΑΤΤ
0,00%
11.15
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.34
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.6
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.215
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.38
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.22
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.55
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.35
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.67
ΕΕΕ
0,00%
29.02
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.285
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.46
ΕΛΛ
0,00%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.605
ΕΛΠΕ
0,00%
8.265
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.46
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.88
ΕΛΧΑ
0,00%
1.958
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.48
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.235
ΕΤΕ
0,00%
7.224
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.92
ΕΧΑΕ
0,00%
5.14
ΙΑΤΡ
0,00%
1.64
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.455
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.63
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.84
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.132
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.27
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.235
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.51
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.67
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
0,00%
1.6
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.54
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.408
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.44
ΛΑΒΙ
0,00%
0.847
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.08
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.07
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
3.9
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.36
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
0,00%
2.995
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.745
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.78
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.94
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
0,00%
37.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
0.964
ΞΥΛΚ
0,00%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
0,00%
24.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.73
ΟΠΑΠ
0,00%
16.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.875
ΟΤΕ
0,00%
14.1
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.98
ΠΑΙΡ
0,00%
1.235
ΠΑΠ
0,00%
2.6
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.48
ΠΛΑΘ
0,00%
4.01
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.294
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.375
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.58
ΣΑΡ
0,00%
11.54
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.07
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.7
ΣΠΙ
0,00%
0.758
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.25
ΤΖΚΑ
0,00%
1.64
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.732
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.29
ΦΡΛΚ
0,00%
4.18
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Μονάδα αδιάφθορων πιάνει δουλειά στο υπουργείο Οικονομικών

Φαινόμενα απάτης και διαφθοράς που συντελούνται εντός του υπουργείου Οικονομικών αναλαμβάνει να φέρει στο φως η νέα Μονάδα Εσωτερικού Ελέγχου (Μ.Ε.Ε.) που συστήνει ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταικούρας.

Όπως τονίζεται στο πλαίσιο λειτουργίας της Μονάδας Εσωτερικού Ελέγχου θα λογοδοτεί απευθείας στον υπουργό Οικονομικών και έχει απώτερο σκοπό να συνεισφέρει στην εκπλήρωση της αποστολής του υπουργείου, καθώς και στην επίτευξη των στρατηγικών του στόχων, ενεργώντας πάντα προς χάρη του δημοσίου συμφέροντος, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του.

Όπως τονίζεται στην απόφαση για τη σύσταση της Μονάδας η απάτη και η διαφθορά, μπορεί να είναι εσωτερική, π.χ. να προέρχεται από το εσωτερικό του υπουργείου ή εξωτερική, π.χ. να αναμειγνύονται τρίτα πρόσωπα.

Στόχος της Μονάδας, θα είναι η απάτη (Fraud) και η διαφθορά (Corruption), και συγκεκριμένα στο στόχαστρο εισέρχονται: «οποιαδήποτε πράξη ή παράλειψη από πρόσωπα ή ομάδες προσώπων ή υπηρεσία/υπηρεσίες ή νομικά πρόσωπα ή φορείς, που χαρακτηρίζεται από δόλο, απόκρυψη ή κατάχρηση εμπιστοσύνης, σκόπιμη αλλοίωση των πραγματικών δεδομένων και σημαντικών πληροφοριών, με σκοπό την απόκτηση αθέμιτων ή παράνομων οικονομικών οφελών, χρημάτων, περιουσιακών στοιχείων ή παροχής υπηρεσιών, την αποφυγή πληρωμής ή την άρνηση παροχής υπηρεσίας ή τη διασφάλιση ατομικού ή επιχειρηματικού πλεονεκτήματος.

Σε περίπτωση εντοπισμού ενδείξεων απάτης κατά τη διενέργεια ενός ελέγχου, η διερεύνηση της συγκεκριμένης υπόθεσης, δεν διενεργείται από τους εσωτερικούς ελεγκτές στο πλαίσιο του εν λόγω ελεγκτικού τους έργου. Στην περίπτωση αυτή, οι εσωτερικοί ελεγκτές θέτουν υπόψη του υπουργού και του προϊσταμένου της Μ.Ε.Ε. τα στοιχεία περί απάτης που προκύπτουν κατά τη διεξαγωγή των ελέγχων, προκειμένου να αναληφθούν οι ενέργειες από τα αρμόδια όργανα.

Επίσης, ο κανονισμός προβλέπει, πως ο εσωτερικός έλεγχος ανατίθεται, κατά κύριο λόγο σε δύο εσωτερικούς ελεγκτές. Ένα μέλος της ομάδας ελέγχου ορίζεται ως Συντονιστής, και κατά προτεραιότητα προερχόμενος από κλάδο Οικονομικών Επιθεωρητών.

Σε περιορισμένης έκτασης ελέγχους ή λόγω στενότητας προσωπικού της Μ.Ε.Ε δύναται να οριστεί με εντολή ένας εσωτερικός ελεγκτής για τη διενέργεια του ελέγχου.

Οι ελεγκτές επιλέγονται με βασικά κριτήρια την εμπειρία στον εσωτερικό έλεγχο και τη γνώση του ελεγχόμενου συστήματος, ενώ, όποτε είναι απαραίτητο, μπορεί να ορίζεται εμπειρογνώμονας.

Αρμοδιότητες εσωτερικού ελέγχου

Η Μ.Ε.Ε. είναι υπηρεσία επιπέδου Διεύθυνσης υπαγόμενη απ’ ευθείας στον υπουργό Οικονομικών, αρμόδια για το υπουργείο Οικονομικών και τους εποπτευόμενους φορείς και έχει τους ακόλουθους επιχειρησιακούς στόχους:

  1. τον έλεγχο των συστημάτων διακυβέρνησης και λειτουργίας και την παροχή διαβεβαίωσης περί της επάρκειας αυτών, με σκοπό την υποστήριξη του υπουργείου Οικονομικών για την επίτευξη των στρατηγικών του στόχων και για τη λήψη μέτρων, όπου απαιτείται (εσωτερικοί έλεγχοι),
  2. τον έλεγχο επίδοσης των υπηρεσιών, των συστημάτων, των προγραμμάτων κ.λπ. προκειμένου να διαπιστωθεί εάν λειτουργούν σύμφωνα με τις αρχές της οικονομικότητας, της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας και κατά πόσο υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης,
  3. την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών, είτε ως αρωγή προς την ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών, είτε στο πλαίσιο του ετήσιου προγράμματος εργασιών, με στόχο τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας του υπουργείου,
  4. τη διασφάλιση της ορθής, αποτελεσματικής και ασφαλούς διαχείρισης και χρήσης των πληροφοριακών συστημάτων,
  5. την αξιολόγηση της λειτουργίας, των δραστηριοτήτων και των προγραμμάτων του υπουργείου βάσει των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης,
  6. την αξιολόγηση της λειτουργίας του υπουργείου και των δραστηριοτήτων των υπηρεσιών του βάσει των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης,
  7. τη συμμόρφωση σε νομοθετικές και κανονιστικές διατάξεις εθνικού, ενωσιακού και διεθνούς δικαίου,
  8. τον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο διαχειρίζεται τον κίνδυνο απάτης.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!