Γ.Δ.
1441.05 -0,53%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-1,32%
7.47
CNLCAP
+7,91%
7.5
DIMAND
+0,41%
9.72
OPTIMA
-0,94%
10.56
TITC
+0,18%
28.25
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.484
ΑΒΕ
0,00%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
-2,17%
0.9
ΑΛΜΥ
+0,36%
2.81
ΑΛΦΑ
-1,26%
1.6065
ΑΝΔΡΟ
+2,06%
6.94
ΑΡΑΙΓ
-0,49%
12.24
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
0,00%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,40%
5.65
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,97%
16.28
ΔΑΑ
-0,64%
8.404
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,29%
0.35
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.695
ΕΕΕ
+0,14%
29.54
ΕΚΤΕΡ
+2,75%
4.485
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
-2,07%
2.36
ΕΛΛ
+1,06%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,96%
2.57
ΕΛΠΕ
+0,24%
8.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,21%
1.872
ΕΛΧΑ
-0,51%
1.94
ΕΝΤΕΡ
-0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.157
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,38%
7.55
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,04%
1.996
ΕΧΑΕ
-0,39%
5.11
ΙΑΤΡ
+2,13%
1.675
ΙΚΤΙΝ
-1,57%
0.44
ΙΛΥΔΑ
-2,50%
1.56
ΙΝΚΑΤ
-1,40%
4.93
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
+1,05%
1.152
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+1,18%
1.29
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.585
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,60%
1.59
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-2,03%
1.352
ΚΟΥΕΣ
-0,18%
5.58
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
11.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.43
ΛΑΒΙ
+0,47%
0.85
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.14
ΛΕΒΚ
-9,09%
0.32
ΛΕΒΠ
-12,50%
0.322
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,71%
2.84
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.06
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.95
ΜΕΡΚΟ
+1,73%
47
ΜΙΓ
-1,77%
3.88
ΜΙΝ
-7,69%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,39%
26.9
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.035
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,07%
28.36
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-0,26%
1.955
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,47%
38.12
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,48%
1.04
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
-0,20%
24.85
ΟΛΥΜΠ
+1,74%
2.92
ΟΠΑΠ
0,00%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,14%
0.888
ΟΤΕ
+0,35%
14.33
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-0,68%
3.973
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.62
ΠΛΑΘ
+0,37%
4.055
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,11%
4.365
ΡΕΒΟΙΛ
-0,31%
1.625
ΣΑΡ
+0,34%
11.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,73%
1.985
ΣΠΕΙΣ
+2,11%
7.76
ΣΠΙ
0,00%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,11%
18.13
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,23%
1.734
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.318
ΦΡΛΚ
-0,36%
4.16
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.67

Φαβορί και αουτσάιντερ για τις φρεγάτες του Πολεμικού Ναυτικού

Επαφές με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά και τους ενδιαφερόμενους επενδυτές είχαν στελέχη της Lockheed Martin. Η εταιρεία ενδιαφέρεται για το νέο συμβόλαιο ύψους 5-6 δισ. ευρώ που έχει ανακοινώσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, και δεν το κρύβει.

«Εργαζόμαστε για να προσφέρουμε αναβαθμισμένες ναυτικές ικανότητες στο Ελληνικό Ναυτικό και μια οικονομική ευκαιρία στην Ελλάδα με τις φρεγάτεςMulti-MissionSurfaceCombatant. Αυτή την εβδομάδα μια ομάδα μας επισκέφτηκε ελληνικά ναυπηγεία για να συζητήσει πώς μπορούμε να συνεργαστούμε για να παραδώσουμε αυτήν την δυνατότητα στην Ελλάδα», αναφέρει το tweet της εταιρείας.

H εταιρεία σημειώνει ότι μπορεί να συνδράμει τη χώρα στην αμυντική της θωράκιση, να της προσφέρει ένα ιδιαίτερα αποτελεσματικό όπλο στη θάλασσα αλλά και τον κυβερνοχώρο και ταυτόχρονα να ενισχύσει την εγχώρια ναυπηγική βιομηχανία.

Ωστόσοτο που θα καταλήξει το μεγάλο αυτό συμβόλαιο των τεσσάρων φρεγατών, συνιστά ένα πολυπαραγοντικό σύστημα. Οι Αμερικάνοι ήδη έχουν αναλάβει την αναβάθμιση των F-16 σε F-16 Viper και αν προχωρήσει το νέο συμβόλαιο με τη Lockheed Martin για ταF-22, τότε θα είναι πολύ δύσκολο να της ανατεθεί και το συμβόλαιο των φρεγατών. Η Lockheed Martin είναι ένας παραδοσιακός συνεργάτης της χώρας στον αμυντικό τομέα, αφού ήταν συνιδρυτής της ΕΑΒ και σήμερα συμπράττει στις δραστηριότητες της αμυντικής κρατικής βιομηχανίας σε ποσοστό πάνω από 80%.

Από την άλλη πλευρά οι Γάλλοι της Naval έχουν καλές πιθανότητες, καθώς οι δικές τους φρεγάτες ταιριάζουν καλύτερα στη Μεσόγειο Θάλασσα παρά στον ανοικτό ωκεανό που είναι σχεδιασμένες οι φρεγάτες, Άγγλων, Αμερικανών και Ολλανδών.

Oι Γερμανοί της Thyssen Group, παρόλο που ποτέ μην λες «ποτέ», είναι δύσκολο να αναλάβουν στο συμβόλαιο αυτό. Ως πρώην ιδιοκτήτες των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, δεν έχουν αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις στην χώρα μας. Αντίθετα η εταιρεία αποχώρησε από τα ναυπηγεία καταγγέλλοντας μάλιστα τις συμβάσεις που είχε με το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό. Εξάλλου το γεωπολιτικό παιχνίδι που διαδραματίζεται το τελευταίο διάστημα, δείχνει την απόσταση που χωρίζει την Αθήνα με το Βερολίνο.

Λιγότερο πιθανό είναι να «παίξουν» οι Βρετανοί της Babcok, που επισκέφθηκαν επίσης τη χώρα μας, αλλά και οι Ολλανδοί της Damien Shipyards. Οι τελευταίοι ωστόσο μπορούν να αποτελέσουν τοoutsiderστην περίπτωση που οι δεινόσαυροι (Αμερικάνοι, Γερμανοί, Γάλλοι) στυλώσουν τα πόδια και δεν κάνουν πίσω στις αποφάσεις της ελληνικής κυβέρνησης. Εξάλλου και οι Γερμανοί πρόσφατα απέκτησαν Ολλανδικές φρεγάτες, παρά το γεγονός ότι παράγει και η εγχώρια βιομηχανία τους.

Τέλος υπάρχει και μια σειρά παραγόντων, εντός και εκτός Ελλάδος, που πιέζει για την μη υλοποίηση ή τη μερική υλοποίησή του συμβολαίου των φρεγατών που εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός τον προηγούμενο Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ. Αυτό δεν συμβαίνει επειδή επιθυμούν την μείωση της αμυντικής ικανότητας της χώρας, αλλά επειδή εκτιμούν ότι άλλου είδους αμυντικά συστήματα, θα μπορούσαν να αναβαθμίσουν την αμυντική θωράκιση της χώρας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!