Γ.Δ.
1250.61 +0,47%
ACAG
-2,67%
14.6
CENER
+0,17%
5.95
CNLCAP
-0,69%
7.15
DIMAND
0,00%
13
TITC
+0,36%
16.52
ΑΑΑΚ
0,00%
9.45
ΑΒΑΞ
+0,36%
1.118
ΑΒΕ
0,00%
0.542
ΑΔΜΗΕ
+0,82%
1.958
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.476
ΑΛΜΥ
+7,47%
2.59
ΑΛΦΑ
+3,96%
1.536
ΑΝΔΡΟ
-0,57%
7
ΑΝΕΚ
-1,82%
0.216
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
-0,40%
9.88
ΑΣΚΟ
-1,64%
2.4
ΑΣΤΑΚ
+3,15%
7.86
ΑΤΕΚ
0,00%
0.308
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.1
ΑΤΤ
+0,32%
12.64
ΑΤΤΙΚΑ
-0,39%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.79
ΒΙΟΚΑ
+3,54%
2.34
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
0.736
ΒΙΟΤ
-3,51%
0.22
ΒΙΣ
0,00%
0.176
ΒΟΣΥΣ
-2,50%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,28%
14.14
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.22
ΔΕΗ
+0,95%
10.06
ΔΟΜΙΚ
+2,29%
0.804
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.33
ΕΒΡΟΦ
+3,41%
0.91
ΕΕΕ
-0,57%
27.84
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
-0,42%
4.72
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.459
ΕΛΙΝ
+1,72%
2.36
ΕΛΛ
+0,91%
16.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,82%
2.39
ΕΛΠΕ
-0,25%
7.96
ΕΛΣΤΡ
+7,30%
2.94
ΕΛΤΟΝ
+0,71%
2.83
ΕΛΧΑ
+1,62%
1.88
ΕΝΤΕΡ
+1,20%
5.08
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,25%
8.1
ΕΣΥΜΒ
+1,39%
0.732
ΕΤΕ
+1,19%
6.112
ΕΥΑΠΣ
+3,21%
3.54
ΕΥΔΑΠ
+2,58%
6.75
ΕΥΡΩΒ
+1,67%
1.5245
ΕΧΑΕ
+3,93%
5.02
ΙΑΤΡ
+4,65%
1.575
ΙΚΤΙΝ
+1,08%
0.56
ΙΛΥΔΑ
+0,76%
1.325
ΙΝΚΑΤ
0,00%
1.87
ΙΝΛΙΦ
-2,40%
3.66
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.6
ΙΝΤΕΚ
+0,30%
4.985
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.35
ΙΝΤΕΤ
-1,33%
1.115
ΙΝΤΚΑ
+0,31%
1.936
ΚΑΜΠ
+0,40%
2.49
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+2,44%
1.26
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,41%
0.982
ΚΟΡΔΕ
+1,64%
0.618
ΚΟΥΑΛ
-1,13%
0.702
ΚΟΥΕΣ
-2,67%
6.19
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,75%
8.06
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.74
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
+4,49%
0.489
ΛΑΜΔΑ
-0,32%
6.27
ΛΑΜΨΑ
+1,74%
23.4
ΛΑΝΑΚ
+0,54%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.31
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,55%
0.98
ΛΟΥΛΗ
-0,36%
2.79
ΜΑΘΙΟ
+8,22%
0.79
ΜΕΒΑ
-0,48%
4.16
ΜΕΝΤΙ
+1,35%
3.75
ΜΕΡΚΟ
+1,69%
36
ΜΙΓ
-0,99%
4.99
ΜΙΝ
-2,91%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,44%
23.3
ΜΟΝΤΑ
-2,19%
0.67
ΜΟΤΟ
-1,38%
3.58
ΜΟΥΖΚ
-0,71%
0.695
ΜΠΕΛΑ
-1,17%
23.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.43
ΜΠΡΙΚ
-0,76%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-0,20%
29.74
ΝΑΚΑΣ
+0,76%
2.66
ΝΑΥΠ
+2,05%
0.995
ΞΥΛΚ
0,00%
0.288
ΞΥΛΠ
0,00%
0.356
ΟΛΘ
+0,83%
24.3
ΟΛΠ
-0,35%
19.98
ΟΛΥΜΠ
+1,81%
2.25
ΟΠΑΠ
0,00%
16
ΟΤΕ
+0,34%
14.95
ΟΤΟΕΛ
-1,94%
14.16
ΠΑΙΡ
+1,89%
1.08
ΠΑΠ
+0,43%
2.35
ΠΕΙΡ
+0,97%
2.91
ΠΕΤΡΟ
+0,23%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,41%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,12%
17.6
ΠΡΔ
0,00%
0.55
ΠΡΕΜΙΑ
+0,63%
1.286
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,66%
7.65
ΠΡΟΦ
-0,49%
4.05
ΡΕΒΟΙΛ
+3,05%
1.52
ΣΑΡ
+2,70%
7.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
0.965
ΣΑΤΟΚ
-6,45%
0.029
ΣΕΝΤΡ
-0,34%
0.29
ΣΙΔΜΑ
-1,44%
2.73
ΣΠΕΙΣ
+1,45%
7
ΣΠΙ
-0,62%
0.642
ΣΠΥΡ
-10,00%
0.144
ΤΕΝΕΡΓ
-0,20%
20.16
ΤΖΚΑ
+4,02%
2.07
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.16
ΦΙΕΡ
+3,50%
0.414
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.7
ΦΡΙΓΟ
+3,20%
0.0645
ΦΡΛΚ
+2,67%
4.43
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.515
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

ΓΣΕΕ: Στο 86,8% οι καταναλωτές που μείωσαν το ποσοστό θέρμανσης στο σπίτι τους

Μία ενδιαφέρουσα έρευνα έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, με σκοπό την καταγραφή των αντιδράσεων των καταναλωτών στην τρέχουσα αύξηση των τιμών των προϊόντων και υπηρεσιών που καταναλώνει.

Συγκεκριμένα αναφέρει τα εξής: «Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στο χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 10 Φεβρουαρίου 2023, με συμπλήρωση χιλίων επτακοσίων δέκα (1.710) on line ερωτηματολογίων.

Τα σημαντικότερα αποτελέσματα που προέκυψαν είναι τα εξής:

Σε τακτική συντήρηση και επισκευή της κατοικίας τους προβαίνει πάντα μόνο το 4,8%. Στην πλειονότητά τους οι ερωτώμενοι (59,9%) δηλώνουν ότι τελευταία φορά που συντήρησαν την κατοικίας τους ήταν τα τελευταία τρία ή περισσότερο από πέντε χρόνια.

Οι καταναλωτές που μείωσαν το ποσοστό θέρμανσης της κατοικίας τους σε μεγάλο βαθμό αποτελούν το 86,8%. Οκτώ στους 10 επιλέγουν να φορά περισσότερα ρούχα για να αποφεύγει τη δαπάνη της θέρμανσης. Το 91,3% χαμηλώνει ή κλείνει τη θέρμανση τις νυχτερινές ώρες του ύπνου.

Σε ποσοστό 40% οι καταναλωτές μειώνουν τις φορές που κάνουν μπάνιο ενώ οι περισσότεροι προτιμούν ένα γρήγορο ντους αντί για μπάνιο (73,5%).

Το 74,4% δηλώνει ότι αποφεύγει τη χρήση του φούρνου της ηλεκτρικής κουζίνας. Δεν είναι μικρό όμως και το ποσοστό όσων μείωσαν και το καθημερινό μαγείρεμα (57%).

Στην ίδια λογική, μείωσαν και το σιδέρωμα ρούχων (73,7%) ενώ επιλέ­γουν να πλένουν τα πιάτα στο χέρι για να αποφύγουν τη χρήση του πλυντηρίου πιάτων (79,4%). Επίσης, την προτίμησή τους στην απλώστρα ρούχων αντί για στεγνωτήριο δηλώνει το 94,6% των καταναλωτών.

Δε συμβάλλει το καλάθι του νοικοκυριού

Στην ερώτηση αν πραγματοποιούν αγορές από το καλάθι του νοικοκυριού, η πλειονότητα απαντά αρνητικά (83%). Οι καταναλωτές σημειώνουν ότι το καλάθι του νοικοκυριού δε συμβάλλει κα­θόλου στη μείωση κόστους τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης του νοικοκυριού τους (71,0%).

Από τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό οι καταναλωτές θεωρούν πρωταρχική τους ανάγκη να καλύψουν το κόστος των τροφίμων (73,2%). Δευτερεύουσα αλλά εξίσου σημαντική ανάγκη θεωρούν την κάλυψη του κόστους ιατρικής περίθαλψης (59,8%), στη συνέχεια της θέρμανσης (54,3%) και τέλος του ενοικίου/ δανείου κατοικίας (53,9%). Αξιοσημείωτο είναι το γεγο­νός ότι η ψυχαγωγία για τους περισσότερους είναι από καθόλου έως μέτρια σημαντική (77,4%) όπως, ομοίως, η προσωπική φροντίδα (70,2%) και η ένδυση (76,10%).

Οι καταναλωτές μείωσαν και τη μετακίνηση με Ι.Χ. 77,3% ενώ ιδιαίτερα σημαντικό ποσοστό μείωσε και την αγορά τροφίμων και τα λοιπά βασικά είδη πρώ­της ανάγκης (55,6% και 65,10% αντίστοιχα). Τέλος, οι καταναλωτές για να ανταπεξέλθουν στις ανατιμήσεις προϊόντων και ενέργειας επιλέγουν να προβούν σε περικοπή δαπανών για την προσωπική τους φροντίδα αλλά και την ένδυση / υπόδηση (83,5% και 90,4%).

Τρεις στους 10 καταναλωτές δεν έχουν κάνει διακοπές εδώ και πολλά χρόνια

Αναφορικά με τις δραστηριότητες αναψυχής, 6 στους 10 καταναλωτές αδυνατούν να απολαύσουν έστω και μία εβδομάδα διακοπές το χρόνο. Το 56,2% δεν έχει κάνει διακοπές τουλάχιστον τα 3 τελευταία έτη ή και καθόλου. Σχεδόν 3 στους 10 καταναλωτές δεν έχουν κάνει διακοπές εδώ και πολλά χρόνια, ενώ ομοίως στην ίδια κατάσταση βρίσκεται και το υπόλοιπο 27,8% που απέδρασε μόλις για μία εβδομάδα πριν από τρία έτη.

Σχετικά με τις διατροφικές συνήθειες, μία φορά την εβδομάδα μπορεί να καταναλώνει κρέας το 41,3%. Με βάση τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό, ψάρι μία φορά την εβδομάδα καταναλώνει το 52,3%. Το ίδιο φαί­νεται να συμβαίνει και για τα πουλερικά, αφού μόλις μία φορά καταναλώνεται από το 55,9%.

Επτά στους 10 ερω­τώμενους επιλέγουν να αγοράζουν τρόφιμα με βάση την προσφορά και την χαμηλότερη τιμή.

Σχεδόν όλοι οι καταναλωτές επιθυμούν να αγοράζουν προϊόντα απ’ ευ­θείας από τους παραγωγούς χωρίς τη μεσολάβηση μεσαζόντων (91,5%)».

 

Πηγή: ΕΡΤ

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!