Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

Στα 115 εκατ. η διαφήμιση των τυχερών παιγνίων το 2022

Χορός εκατομμυρίων ευρώ στην προώθηση και επικοινωνία των τυχερών παιγνίων στη χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Επιτροπή Εποπτείας και Ελεγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), το 2022 οι πάροχοι υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δαπάνησαν σε χορηγίες, διαφημίσεις και προβολή των δραστηριοτήτων πάνω από 115 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, όπως αναφέρεται στην Ετήσια Εκθεση Πεπραγμένων της ΕΕΕΠ για το 2022, πέρυσι εγκρίθηκαν Σχέδια Εμπορικής Επικοινωνίας (ΣΕΕ) συνολικού ύψους 193 εκατ. ευρώ. Τα περισσότερα από αυτά αφορούν σε δαπάνες κυρίως διαφημιστικής προβολής και χορηγιών. Περίπου το 70% αφορα σε διαφημιστική προβολή, το 20% σε χορηγίες και το υπόλοιπο 10% σε άλλες προωθητικές δράσεις.

Σημειώνεται πως  βάσει νόμου, κάθε είδους εμπορική επικοινωνία εγκρίνεται (προϋπολογιστικά) από την ΕΕΕΠ και πλέον, από το 2022 και μετά, ελέγχεται και απολογιστικά. Έτσι το 2022, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΕΠ, είχαμε δαπάνες 115 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων πάνω 70 εκατ. ευρώ αφορούσε διαφημιστική προβολή, 25 εκατ. χορηγίες και τα υπολοιπα 20 εκατ. ευρώ διάφορες είδους δράσεις εμπορικής πολιτικής (βραβεία, ΕΚΕ, τοποθετήσεις προϊόντος κ.ο.κ.).

Η μερίδα του λέοντος διοχετεύθηκε στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα. Συνολικά πέρυσι ξοδεύτηκαν 44 εκατ. ευρώ, κυρίως σε τηλεοπτική διαφήμιση. Ακολουθούν οι χορηγίες με ετήσια δαπάνη ύψους 25 εκατ. ευρω και η διαφήμιση στο διαδίκτυο με ετήσια δαπάνη ύψους 22 εκατ. ευρώ. Τέλος περίπου 10 εκατ. ευρώ διατέθηκαν σε επιβραβεύσεις παικτών. Και οι τεσσερις προαναφερόμενες κατηγορίες δαπανών, αντιστοιχούν σε κάτι λιγότερο από το 90% της περυσινής δαπάνης του κλάδου σε πολιτικές εμπορικής επικοινωνίας.

«Όπως είναι αναμενόμενο», αναφέρει η έκθεση της ΕΕΕΠ, «την κυρίαρχη θέση στη διαφημιστική δαπάνη έχει το κανάλι διανομής μέσω ραδιοφώνου και τηλεόρασης (38%). Ακολουθούν οι δράσεις χορηγιών (21,45%), κυρίως σε αθλητικούς οργανισμούς και εκπομπές, η διαφήμιση μέσω διαδικτύου (18,86%), συμπεριλαμβανομένων των mobile ads και των ads στα κοινωνικά δίκτυα (social networks), και τέλος, η εξωτερική διαφήμιση (4,87%) που διενεργείται σε εξωτερικούς χώρους (στάσεις, μέσα μαζικής μεταφοράς, διανομή φυλλαδίων και έντυπα)».

Παράλληλα πέρυσι, η ΕΕΕΠ ενέκρινε 571 ΣΣΕ τα οποία προβλέπουν δαπάνες 193 εκατ. ευρώ. Όπως διευκρινίζει ο διευθυντης Προγραμματισμού Ρύθμισης και Μελετών της ΕΕΕΠ, Δημήτρης Παπαδόπουλος, τα σχέδια αυτά περιλαμβάνουν προϋπολογιστικές δαπάνες που μπορεί να εκτείνονται σε περισσότερο από ένα έτος. Ο ίδιος παραδέχεται ότι με βάση την εμπειρία που έχει αποκτηθεί μέχρι τώρα, ο κλάδος των επιχειρήσεων τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα, δαπανά ετησίως σε εμπορικες πολιτικές 90 εως 110 εκατ. ευρώ.

Το 2021 για παράδειγμα η δαπάνη εκτιμήθηκε σε 90 εκατ. ευρώ, ενώ το 2022, πιθανώς λόγω παγκοσμίου κυπέλλου, οι διαφημιστικές δαπάνες ήταν λίγο πιό αυξημένες από το κανονικό. Σημιεώνεται ότι τα 571 ΣΕΕ που ενέκρινε προυπολογιστικά η ΕΕΕΠ μέσα στην προηγούμενη χρονιά, προήλθαν μέσα από 610 συνολικά υποβληθέντα σχέδια. Με βάση δε τα στοιχεία που έδωσε η EEEΠ, στο σύνολο των εγκεκριμένων ΣΣΕ, η δαπάνη για:

ραδιοτηλεοπτικές διαφημίσεις ανέρχεται σε περίπου 58 εκατ. ευρώ,

για χορηγίες σε 50 εκατ. ευρω,

για διαφημιστική δαπάνη στο διαδίκτυο 31 εκατ. ευρώ,

για επιβραβεύσεις παικτών 20 εκατ. ευρώ

για εξωτερική διαφήμιση 21,5 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα μειωμένη είναι η δαπάνη σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Όπως επισημαίνεται και στην έκθεση της ΕΕΕΠ «εντύπωση προκαλεί το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό (μόλις 1,34%) για την προώθηση και προβολή των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, γεγονός που απαιτεί να αναληφθούν συγκεκριμένες δράσεις και πρωτοβουλίες εκ μέρους της ΕΕΕΠ ώστε, με τη συνεργασία των κατόχων άδειας, το ποσοστό αυτό να αυξηθεί, τόσο προς την κατεύθυνση της κοινωνικής προσφοράς όσο και σε περισσότερο στοχευμένες δράσεις που προωθούν το υπεύθυνο παιχνίδι και την εν γένει προστασία των παικτών από την ανάπτυξη προβληματικής παικτικής συμπεριφοράς».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!