Γ.Δ.
1464.96 +0,58%
ACAG
0,00%
5.4
BOCHGR
+0,67%
4.54
CENER
-1,85%
9
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
-1,09%
8.19
NOVAL
+2,19%
2.335
OPTIMA
-0,16%
12.78
TITC
-0,63%
39.3
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+2,17%
1.51
ΑΒΕ
-0,66%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,82%
2.425
ΑΚΡΙΤ
+0,72%
0.7
ΑΛΜΥ
+0,72%
4.2
ΑΛΦΑ
+0,33%
1.6485
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,29%
10.18
ΑΣΚΟ
+1,84%
2.77
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
0.684
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.3
ΒΙΟ
+2,22%
5.53
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.915
ΒΙΟΣΚ
+2,82%
1.46
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,87%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,32%
18.66
ΔΑΑ
+0,57%
8.146
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+0,51%
11.93
ΔΟΜΙΚ
-2,88%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,58%
0.32
ΕΒΡΟΦ
+1,36%
1.495
ΕΕΕ
-1,81%
33.6
ΕΚΤΕΡ
+0,40%
1.52
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
+4,41%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,23%
1.832
ΕΛΠΕ
+3,41%
7.135
ΕΛΣΤΡ
+1,50%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.848
ΕΛΧΑ
0,00%
1.928
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,32%
1.155
ΕΤΕ
+3,83%
7.746
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-1,19%
5.83
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.5
ΙΑΤΡ
0,00%
1.53
ΙΚΤΙΝ
+2,17%
0.3295
ΙΛΥΔΑ
-1,03%
1.92
ΙΝΚΑΤ
-0,21%
4.77
ΙΝΛΙΦ
+0,91%
4.44
ΙΝΛΟΤ
+0,62%
0.974
ΙΝΤΕΚ
+0,85%
5.94
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.38
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.045
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.91
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
0,00%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.424
ΚΟΥΑΛ
+7,86%
1.208
ΚΟΥΕΣ
+0,87%
5.79
ΚΡΙ
+0,66%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.98
ΛΑΒΙ
-0,13%
0.757
ΛΑΜΔΑ
+2,39%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.3
ΛΟΥΛΗ
+0,70%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+0,97%
2.09
ΜΕΡΚΟ
+4,00%
41.6
ΜΙΓ
-2,02%
2.905
ΜΙΝ
-6,67%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,29%
20.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.63
ΜΟΤΟ
+1,13%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,46%
26.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.72
ΜΠΡΙΚ
+0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,80%
32.86
ΝΑΚΑΣ
-2,48%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,46%
0.872
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.364
ΟΛΘ
+0,46%
22
ΟΛΠ
-0,66%
30.1
ΟΛΥΜΠ
+0,85%
2.37
ΟΠΑΠ
+0,31%
15.94
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.79
ΟΤΕ
-0,73%
14.94
ΟΤΟΕΛ
+0,57%
10.52
ΠΑΙΡ
-3,96%
0.97
ΠΑΠ
+0,85%
2.36
ΠΕΙΡ
+1,11%
3.919
ΠΕΡΦ
-0,19%
5.29
ΠΕΤΡΟ
+1,26%
8.02
ΠΛΑΘ
+1,05%
3.865
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
-5,06%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,68%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
+9,68%
6.8
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.65
ΣΑΡ
+1,12%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.34
ΣΙΔΜΑ
-0,31%
1.59
ΣΠΕΙΣ
+0,68%
5.92
ΣΠΙ
-2,90%
0.536
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.81
ΤΖΚΑ
0,00%
1.51
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,74%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-4,85%
7.85
ΦΡΙΓΟ
+6,25%
0.238
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.745
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.59

Στα 115 εκατ. η διαφήμιση των τυχερών παιγνίων το 2022

Χορός εκατομμυρίων ευρώ στην προώθηση και επικοινωνία των τυχερών παιγνίων στη χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Επιτροπή Εποπτείας και Ελεγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), το 2022 οι πάροχοι υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δαπάνησαν σε χορηγίες, διαφημίσεις και προβολή των δραστηριοτήτων πάνω από 115 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, όπως αναφέρεται στην Ετήσια Εκθεση Πεπραγμένων της ΕΕΕΠ για το 2022, πέρυσι εγκρίθηκαν Σχέδια Εμπορικής Επικοινωνίας (ΣΕΕ) συνολικού ύψους 193 εκατ. ευρώ. Τα περισσότερα από αυτά αφορούν σε δαπάνες κυρίως διαφημιστικής προβολής και χορηγιών. Περίπου το 70% αφορα σε διαφημιστική προβολή, το 20% σε χορηγίες και το υπόλοιπο 10% σε άλλες προωθητικές δράσεις.

Σημειώνεται πως  βάσει νόμου, κάθε είδους εμπορική επικοινωνία εγκρίνεται (προϋπολογιστικά) από την ΕΕΕΠ και πλέον, από το 2022 και μετά, ελέγχεται και απολογιστικά. Έτσι το 2022, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΕΠ, είχαμε δαπάνες 115 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων πάνω 70 εκατ. ευρώ αφορούσε διαφημιστική προβολή, 25 εκατ. χορηγίες και τα υπολοιπα 20 εκατ. ευρώ διάφορες είδους δράσεις εμπορικής πολιτικής (βραβεία, ΕΚΕ, τοποθετήσεις προϊόντος κ.ο.κ.).

Η μερίδα του λέοντος διοχετεύθηκε στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα. Συνολικά πέρυσι ξοδεύτηκαν 44 εκατ. ευρώ, κυρίως σε τηλεοπτική διαφήμιση. Ακολουθούν οι χορηγίες με ετήσια δαπάνη ύψους 25 εκατ. ευρω και η διαφήμιση στο διαδίκτυο με ετήσια δαπάνη ύψους 22 εκατ. ευρώ. Τέλος περίπου 10 εκατ. ευρώ διατέθηκαν σε επιβραβεύσεις παικτών. Και οι τεσσερις προαναφερόμενες κατηγορίες δαπανών, αντιστοιχούν σε κάτι λιγότερο από το 90% της περυσινής δαπάνης του κλάδου σε πολιτικές εμπορικής επικοινωνίας.

«Όπως είναι αναμενόμενο», αναφέρει η έκθεση της ΕΕΕΠ, «την κυρίαρχη θέση στη διαφημιστική δαπάνη έχει το κανάλι διανομής μέσω ραδιοφώνου και τηλεόρασης (38%). Ακολουθούν οι δράσεις χορηγιών (21,45%), κυρίως σε αθλητικούς οργανισμούς και εκπομπές, η διαφήμιση μέσω διαδικτύου (18,86%), συμπεριλαμβανομένων των mobile ads και των ads στα κοινωνικά δίκτυα (social networks), και τέλος, η εξωτερική διαφήμιση (4,87%) που διενεργείται σε εξωτερικούς χώρους (στάσεις, μέσα μαζικής μεταφοράς, διανομή φυλλαδίων και έντυπα)».

Παράλληλα πέρυσι, η ΕΕΕΠ ενέκρινε 571 ΣΣΕ τα οποία προβλέπουν δαπάνες 193 εκατ. ευρώ. Όπως διευκρινίζει ο διευθυντης Προγραμματισμού Ρύθμισης και Μελετών της ΕΕΕΠ, Δημήτρης Παπαδόπουλος, τα σχέδια αυτά περιλαμβάνουν προϋπολογιστικές δαπάνες που μπορεί να εκτείνονται σε περισσότερο από ένα έτος. Ο ίδιος παραδέχεται ότι με βάση την εμπειρία που έχει αποκτηθεί μέχρι τώρα, ο κλάδος των επιχειρήσεων τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα, δαπανά ετησίως σε εμπορικες πολιτικές 90 εως 110 εκατ. ευρώ.

Το 2021 για παράδειγμα η δαπάνη εκτιμήθηκε σε 90 εκατ. ευρώ, ενώ το 2022, πιθανώς λόγω παγκοσμίου κυπέλλου, οι διαφημιστικές δαπάνες ήταν λίγο πιό αυξημένες από το κανονικό. Σημιεώνεται ότι τα 571 ΣΕΕ που ενέκρινε προυπολογιστικά η ΕΕΕΠ μέσα στην προηγούμενη χρονιά, προήλθαν μέσα από 610 συνολικά υποβληθέντα σχέδια. Με βάση δε τα στοιχεία που έδωσε η EEEΠ, στο σύνολο των εγκεκριμένων ΣΣΕ, η δαπάνη για:

ραδιοτηλεοπτικές διαφημίσεις ανέρχεται σε περίπου 58 εκατ. ευρώ,

για χορηγίες σε 50 εκατ. ευρω,

για διαφημιστική δαπάνη στο διαδίκτυο 31 εκατ. ευρώ,

για επιβραβεύσεις παικτών 20 εκατ. ευρώ

για εξωτερική διαφήμιση 21,5 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα μειωμένη είναι η δαπάνη σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Όπως επισημαίνεται και στην έκθεση της ΕΕΕΠ «εντύπωση προκαλεί το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό (μόλις 1,34%) για την προώθηση και προβολή των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, γεγονός που απαιτεί να αναληφθούν συγκεκριμένες δράσεις και πρωτοβουλίες εκ μέρους της ΕΕΕΠ ώστε, με τη συνεργασία των κατόχων άδειας, το ποσοστό αυτό να αυξηθεί, τόσο προς την κατεύθυνση της κοινωνικής προσφοράς όσο και σε περισσότερο στοχευμένες δράσεις που προωθούν το υπεύθυνο παιχνίδι και την εν γένει προστασία των παικτών από την ανάπτυξη προβληματικής παικτικής συμπεριφοράς».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!