Γ.Δ.
1168.45 -1,96%
ACAG
-3,31%
5.85
CENER
-1,85%
6.35
CNLCAP
-1,50%
6.55
DIMAND
-1,27%
11.65
TITC
-2,97%
16.98
ΑΑΑΚ
0,00%
7.95
ΑΒΑΞ
-1,36%
1.302
ΑΒΕ
-0,37%
0.538
ΑΔΜΗΕ
-1,41%
2.095
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.71
ΑΛΜΥ
+7,39%
2.47
ΑΛΦΑ
+0,28%
1.235
ΑΝΔΡΟ
-2,05%
6.7
ΑΝΕΚ
-3,10%
0.25
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,77%
10.44
ΑΣΚΟ
+1,77%
2.3
ΑΣΤΑΚ
-1,40%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.336
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.95
ΑΤΤ
+1,53%
11.98
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,95%
5.04
ΒΙΟΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟΣΚ
-0,48%
1.04
ΒΙΟΤ
0,00%
0.246
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
-0,32%
1.56
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,76%
13
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
-2,76%
9
ΔΟΜΙΚ
-2,74%
3.19
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-8,12%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.99
ΕΕΕ
-1,64%
25.19
ΕΚΤΕΡ
+26,61%
2.76
ΕΛΒΕ
-1,82%
5.4
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.566
ΕΛΙΝ
-1,33%
2.23
ΕΛΛ
-1,24%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,35%
1.992
ΕΛΠΕ
-3,39%
7.12
ΕΛΣΤΡ
+1,29%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-2,01%
1.955
ΕΛΧΑ
-3,70%
1.72
ΕΝΤΕΡ
-1,43%
5.52
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.136
ΕΠΣΙΛ
-0,95%
9.43
ΕΣΥΜΒ
-2,37%
1.03
ΕΤΕ
-3,76%
5.02
ΕΥΑΠΣ
-2,22%
3.09
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.54
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
1.4355
ΕΧΑΕ
-3,41%
4.53
ΙΑΤΡ
-1,66%
1.78
ΙΚΤΙΝ
+4,82%
0.478
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.2
ΙΝΚΑΤ
-1,00%
2.97
ΙΝΛΙΦ
-1,90%
4.12
ΙΝΛΟΤ
-3,88%
0.62
ΙΝΤΕΚ
-2,71%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.15
ΙΝΤΕΤ
-5,99%
1.255
ΙΝΤΚΑ
+0,41%
1.956
ΚΑΜΠ
-0,90%
2.2
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-5,38%
1.055
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.34
ΚΛΜ
+1,90%
1.07
ΚΟΡΔΕ
-4,12%
0.512
ΚΟΥΑΛ
+0,36%
0.56
ΚΟΥΕΣ
-1,99%
5.41
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,24%
8.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.89
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.998
ΛΑΒΙ
-1,18%
0.668
ΛΑΜΔΑ
-1,80%
5.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
-7,62%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.312
ΛΕΒΠ
0,00%
0.396
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-3,91%
2.7
ΜΑΘΙΟ
-4,04%
0.95
ΜΕΒΑ
-3,70%
3.64
ΜΕΝΤΙ
-2,11%
3.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
37.2
ΜΙΓ
+0,13%
3.845
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,51%
23.26
ΜΟΝΤΑ
-2,22%
0.88
ΜΟΤΟ
-9,00%
2.73
ΜΟΥΖΚ
-1,54%
0.64
ΜΠΕΛΑ
-2,79%
25.06
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.77
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-2,38%
32.82
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,52%
0.97
ΞΥΛΚ
+1,00%
0.302
ΞΥΛΠ
0,00%
0.336
ΟΛΘ
-0,43%
23.3
ΟΛΠ
+0,23%
21.55
ΟΛΥΜΠ
+0,42%
2.41
ΟΠΑΠ
-0,96%
15.45
ΟΤΕ
-1,60%
13.53
ΟΤΟΕΛ
-2,28%
12.88
ΠΑΙΡ
+1,02%
0.986
ΠΑΠ
-3,32%
2.04
ΠΕΙΡ
-4,44%
2.58
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.94
ΠΛΑΘ
+0,38%
3.95
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.494
ΠΡΕΜΙΑ
-1,50%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7
ΠΡΟΦ
-2,91%
4
ΡΕΒΟΙΛ
-4,84%
1.77
ΣΑΡ
-1,21%
7.32
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.16
ΣΑΤΟΚ
-9,30%
0.039
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-1,83%
2.15
ΣΠΕΙΣ
-2,68%
6.54
ΣΠΙ
-4,07%
0.566
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-3,73%
14.18
ΤΖΚΑ
0,00%
1.885
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.218
ΦΙΕΡ
+4,88%
0.43
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.075
ΦΡΛΚ
-0,94%
4.2
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-6,56%
0.57

Στα 115 εκατ. η διαφήμιση των τυχερών παιγνίων το 2022

Χορός εκατομμυρίων ευρώ στην προώθηση και επικοινωνία των τυχερών παιγνίων στη χώρα μας. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Επιτροπή Εποπτείας και Ελεγχου Παιγνίων (ΕΕΕΠ), το 2022 οι πάροχοι υπηρεσιών τυχερών παιγνίων δαπάνησαν σε χορηγίες, διαφημίσεις και προβολή των δραστηριοτήτων πάνω από 115 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, όπως αναφέρεται στην Ετήσια Εκθεση Πεπραγμένων της ΕΕΕΠ για το 2022, πέρυσι εγκρίθηκαν Σχέδια Εμπορικής Επικοινωνίας (ΣΕΕ) συνολικού ύψους 193 εκατ. ευρώ. Τα περισσότερα από αυτά αφορούν σε δαπάνες κυρίως διαφημιστικής προβολής και χορηγιών. Περίπου το 70% αφορα σε διαφημιστική προβολή, το 20% σε χορηγίες και το υπόλοιπο 10% σε άλλες προωθητικές δράσεις.

Σημειώνεται πως  βάσει νόμου, κάθε είδους εμπορική επικοινωνία εγκρίνεται (προϋπολογιστικά) από την ΕΕΕΠ και πλέον, από το 2022 και μετά, ελέγχεται και απολογιστικά. Έτσι το 2022, σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΕΠ, είχαμε δαπάνες 115 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων πάνω 70 εκατ. ευρώ αφορούσε διαφημιστική προβολή, 25 εκατ. χορηγίες και τα υπολοιπα 20 εκατ. ευρώ διάφορες είδους δράσεις εμπορικής πολιτικής (βραβεία, ΕΚΕ, τοποθετήσεις προϊόντος κ.ο.κ.).

Η μερίδα του λέοντος διοχετεύθηκε στα ραδιοτηλεοπτικά μέσα. Συνολικά πέρυσι ξοδεύτηκαν 44 εκατ. ευρώ, κυρίως σε τηλεοπτική διαφήμιση. Ακολουθούν οι χορηγίες με ετήσια δαπάνη ύψους 25 εκατ. ευρω και η διαφήμιση στο διαδίκτυο με ετήσια δαπάνη ύψους 22 εκατ. ευρώ. Τέλος περίπου 10 εκατ. ευρώ διατέθηκαν σε επιβραβεύσεις παικτών. Και οι τεσσερις προαναφερόμενες κατηγορίες δαπανών, αντιστοιχούν σε κάτι λιγότερο από το 90% της περυσινής δαπάνης του κλάδου σε πολιτικές εμπορικής επικοινωνίας.

«Όπως είναι αναμενόμενο», αναφέρει η έκθεση της ΕΕΕΠ, «την κυρίαρχη θέση στη διαφημιστική δαπάνη έχει το κανάλι διανομής μέσω ραδιοφώνου και τηλεόρασης (38%). Ακολουθούν οι δράσεις χορηγιών (21,45%), κυρίως σε αθλητικούς οργανισμούς και εκπομπές, η διαφήμιση μέσω διαδικτύου (18,86%), συμπεριλαμβανομένων των mobile ads και των ads στα κοινωνικά δίκτυα (social networks), και τέλος, η εξωτερική διαφήμιση (4,87%) που διενεργείται σε εξωτερικούς χώρους (στάσεις, μέσα μαζικής μεταφοράς, διανομή φυλλαδίων και έντυπα)».

Παράλληλα πέρυσι, η ΕΕΕΠ ενέκρινε 571 ΣΣΕ τα οποία προβλέπουν δαπάνες 193 εκατ. ευρώ. Όπως διευκρινίζει ο διευθυντης Προγραμματισμού Ρύθμισης και Μελετών της ΕΕΕΠ, Δημήτρης Παπαδόπουλος, τα σχέδια αυτά περιλαμβάνουν προϋπολογιστικές δαπάνες που μπορεί να εκτείνονται σε περισσότερο από ένα έτος. Ο ίδιος παραδέχεται ότι με βάση την εμπειρία που έχει αποκτηθεί μέχρι τώρα, ο κλάδος των επιχειρήσεων τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα, δαπανά ετησίως σε εμπορικες πολιτικές 90 εως 110 εκατ. ευρώ.

Το 2021 για παράδειγμα η δαπάνη εκτιμήθηκε σε 90 εκατ. ευρώ, ενώ το 2022, πιθανώς λόγω παγκοσμίου κυπέλλου, οι διαφημιστικές δαπάνες ήταν λίγο πιό αυξημένες από το κανονικό. Σημιεώνεται ότι τα 571 ΣΕΕ που ενέκρινε προυπολογιστικά η ΕΕΕΠ μέσα στην προηγούμενη χρονιά, προήλθαν μέσα από 610 συνολικά υποβληθέντα σχέδια. Με βάση δε τα στοιχεία που έδωσε η EEEΠ, στο σύνολο των εγκεκριμένων ΣΣΕ, η δαπάνη για:

ραδιοτηλεοπτικές διαφημίσεις ανέρχεται σε περίπου 58 εκατ. ευρώ,

για χορηγίες σε 50 εκατ. ευρω,

για διαφημιστική δαπάνη στο διαδίκτυο 31 εκατ. ευρώ,

για επιβραβεύσεις παικτών 20 εκατ. ευρώ

για εξωτερική διαφήμιση 21,5 εκατ. ευρώ.

Αντίθετα μειωμένη είναι η δαπάνη σε δράσεις Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Όπως επισημαίνεται και στην έκθεση της ΕΕΕΠ «εντύπωση προκαλεί το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό (μόλις 1,34%) για την προώθηση και προβολή των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, γεγονός που απαιτεί να αναληφθούν συγκεκριμένες δράσεις και πρωτοβουλίες εκ μέρους της ΕΕΕΠ ώστε, με τη συνεργασία των κατόχων άδειας, το ποσοστό αυτό να αυξηθεί, τόσο προς την κατεύθυνση της κοινωνικής προσφοράς όσο και σε περισσότερο στοχευμένες δράσεις που προωθούν το υπεύθυνο παιχνίδι και την εν γένει προστασία των παικτών από την ανάπτυξη προβληματικής παικτικής συμπεριφοράς».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!