Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Πώς οι Ισπανοί έφτιαξαν 76 σταθμούς μετρό σε οκτώ χρόνια

Περίπου οκτώ χρόνια χρειαστήκαμε στην Αθήνα για τους έξι σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά. Γι’ αυτό και πολλούς τους πιάνει κρύος ιδρώτας, όταν σκέφτονται πόσα χρόνια θα απαιτηθούν για τη νέα γραμμή 4 (Άλσος Βεϊκού – Γουδή) με τους 15 σταθμούς. Στο έργο, εργοτάξιο του οποίου επισκέφτηκε την εβδομάδα που πέρασε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, ήδη καταγράφονται καθυστερήσεις. Οι μηχανικοί υπενθυμίζουν, πάντως, πως οι Ισπανοί κατάφεραν, την περίοδο 1995 – 2003 να φτιάξουν 131 χιλιόμετρα δικτύου μετρό και 76 σταθμούς σε οκτώ χρόνια! Όσοι θεωρούν πως είναι δύσκολο να πιάσουμε το ρεκόρ των Ισπανών επισημαίνουν τα γνωστά επιχειρήματα για τα αρχαία της Αθήνας, τις καθυστερήσεις στην απονομή δικαιοσύνης, κ.ο.κ. «Ας μη φτιάξουμε 76 σταθμούς σε οκτώ χρόνια όπως στη Μαδρίτη, ας φτιάξουμε τους μισούς σε οκτώ χρόνια» λέει η άλλη πλευρά.

Σταθμοί Lego

Οι Ισπανοί πετύχαν αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ κατασκευής μετρό για δύο λόγους, όπως επισημαίνουν στο βιβλίο τους «How Big Things Get Done» ο καθηγητής της Οξφόρδης Bent Flyvbjerg και ο καθηγητής ψυχολογίας Dan Gardner. Πρώτον διαχειρίστηκαν τους 76 σταθμούς σαν Lego καθώς όλοι είχαν τον ίδιο σχεδιασμό με αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος και ο χρόνος κατασκευής. Δεύτερον, χρησιμοποίησαν μέχρι και έξι μετροπόντικες ταυτόχρονα ώστε να επιταχύνουν το χρόνο διάνοιξης σηράγγων καθώς γνώριζαν πως κάθε μετροπόντικας μπορεί να διανοίξει περίπου 3 με 6 χιλιόμετρα σε 200 έως 400 ημέρες.

«Το βιβλίο των Flyvbjerg και Gardner πρέπει να μοιραστεί σε κάθε κρατική υπηρεσία» υποστηρίζουν οι μηχανικοί. «Καθώς και σε όσους ασχολούνται με δημόσια ή ιδιωτικά έργα στη χώρα μας. Ώστε να μάθουν πως σχεδόν το 90% των έργων ανά τον κόσμο παρουσιάζει αύξηση κόστους και χρόνου υλοποίησης με τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία. Αλλά και να μάθουν πώς ακριβώς κατασκευάζεται εντός χρόνου και κόστους αυτό το μικρό ποσοστό του 10% των έργων». Οι δύο επιστήμονες δεν κάνουν εκτιμήσεις στο γόνατο. Έχουν αναπτύξει μια βάση δεδομένων με περίπου 16.000 έργα, σε διάφορους τομείς, από ολόκληρο τον κόσμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!