Γ.Δ.
1456.33 -0,71%
ACAG
0,00%
5.8
CENER
-0,10%
9.59
CNLCAP
-0,70%
7.05
DIMAND
-0,33%
8.95
NOVAL
-1,62%
2.725
OPTIMA
-2,27%
12.04
TITC
-1,42%
31.35
ΑΑΑΚ
0,00%
5.35
ΑΒΑΞ
-0,56%
1.426
ΑΒΕ
0,00%
0.476
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.23
ΑΚΡΙΤ
-8,99%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,52%
3
ΑΛΦΑ
-1,54%
1.659
ΑΝΔΡΟ
+1,23%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-0,87%
11.45
ΑΣΚΟ
-1,43%
2.76
ΑΣΤΑΚ
+3,47%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.62
ΑΤΤ
+3,42%
9.08
ΑΤΤΙΚΑ
-0,38%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.88
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.36
ΒΙΟΣΚ
+2,16%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-3,04%
1.595
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,68%
17.56
ΔΑΑ
-0,28%
7.798
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,04%
11.41
ΔΟΜΙΚ
-2,11%
3.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,31%
1.605
ΕΕΕ
-0,36%
33.02
ΕΚΤΕΡ
-0,89%
2.23
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-2,22%
2.2
ΕΛΛ
-0,72%
13.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.07
ΕΛΠΕ
-0,40%
7.39
ΕΛΣΤΡ
-2,17%
2.25
ΕΛΤΟΝ
+2,12%
1.738
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.838
ΕΝΤΕΡ
+1,86%
8.2
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,17%
1.295
ΕΤΕ
-0,72%
8.29
ΕΥΑΠΣ
-0,30%
3.34
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-5,07%
2.06
ΕΧΑΕ
-0,32%
4.685
ΙΑΤΡ
+2,09%
1.71
ΙΚΤΙΝ
-0,49%
0.404
ΙΛΥΔΑ
-0,28%
1.81
ΙΝΚΑΤ
-1,40%
4.93
ΙΝΛΙΦ
+1,57%
5.18
ΙΝΛΟΤ
+0,16%
1.25
ΙΝΤΕΚ
+0,51%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
-0,30%
3.365
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,01%
1.495
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,33%
1.48
ΚΟΡΔΕ
-0,60%
0.494
ΚΟΥΑΛ
+0,67%
1.194
ΚΟΥΕΣ
+0,75%
5.35
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,89%
11.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.888
ΛΑΜΔΑ
-0,95%
7.28
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-2,60%
2.62
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+1,66%
3.68
ΜΙΝ
+0,84%
0.6
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,86%
23.04
ΜΟΝΤΑ
-0,81%
3.67
ΜΟΤΟ
+1,45%
2.795
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,72%
24.8
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,29%
3.49
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,56%
36.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
+4,72%
0.976
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
-0,36%
27.5
ΟΛΥΜΠ
-1,95%
2.52
ΟΠΑΠ
-1,44%
15.73
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.896
ΟΤΕ
+2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-0,68%
11.7
ΠΑΙΡ
+0,46%
1.085
ΠΑΠ
+1,28%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,68%
3.746
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.78
ΠΛΑΘ
-1,63%
4.22
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
-6,99%
6.65
ΠΡΟΦ
-0,97%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
+0,50%
2
ΣΑΡ
-1,64%
10.82
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,86%
0.35
ΣΙΔΜΑ
-2,38%
1.64
ΣΠΕΙΣ
-1,45%
6.82
ΣΠΙ
+0,30%
0.67
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-1,60%
3.995
ΧΑΙΔΕ
-4,51%
0.635

Πώς οι Ισπανοί έφτιαξαν 76 σταθμούς μετρό σε οκτώ χρόνια

Περίπου οκτώ χρόνια χρειαστήκαμε στην Αθήνα για τους έξι σταθμούς της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι μέχρι τον Πειραιά. Γι’ αυτό και πολλούς τους πιάνει κρύος ιδρώτας, όταν σκέφτονται πόσα χρόνια θα απαιτηθούν για τη νέα γραμμή 4 (Άλσος Βεϊκού – Γουδή) με τους 15 σταθμούς. Στο έργο, εργοτάξιο του οποίου επισκέφτηκε την εβδομάδα που πέρασε ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, ήδη καταγράφονται καθυστερήσεις. Οι μηχανικοί υπενθυμίζουν, πάντως, πως οι Ισπανοί κατάφεραν, την περίοδο 1995 – 2003 να φτιάξουν 131 χιλιόμετρα δικτύου μετρό και 76 σταθμούς σε οκτώ χρόνια! Όσοι θεωρούν πως είναι δύσκολο να πιάσουμε το ρεκόρ των Ισπανών επισημαίνουν τα γνωστά επιχειρήματα για τα αρχαία της Αθήνας, τις καθυστερήσεις στην απονομή δικαιοσύνης, κ.ο.κ. «Ας μη φτιάξουμε 76 σταθμούς σε οκτώ χρόνια όπως στη Μαδρίτη, ας φτιάξουμε τους μισούς σε οκτώ χρόνια» λέει η άλλη πλευρά.

Σταθμοί Lego

Οι Ισπανοί πετύχαν αυτό το παγκόσμιο ρεκόρ κατασκευής μετρό για δύο λόγους, όπως επισημαίνουν στο βιβλίο τους «How Big Things Get Done» ο καθηγητής της Οξφόρδης Bent Flyvbjerg και ο καθηγητής ψυχολογίας Dan Gardner. Πρώτον διαχειρίστηκαν τους 76 σταθμούς σαν Lego καθώς όλοι είχαν τον ίδιο σχεδιασμό με αποτέλεσμα να μειωθεί το κόστος και ο χρόνος κατασκευής. Δεύτερον, χρησιμοποίησαν μέχρι και έξι μετροπόντικες ταυτόχρονα ώστε να επιταχύνουν το χρόνο διάνοιξης σηράγγων καθώς γνώριζαν πως κάθε μετροπόντικας μπορεί να διανοίξει περίπου 3 με 6 χιλιόμετρα σε 200 έως 400 ημέρες.

«Το βιβλίο των Flyvbjerg και Gardner πρέπει να μοιραστεί σε κάθε κρατική υπηρεσία» υποστηρίζουν οι μηχανικοί. «Καθώς και σε όσους ασχολούνται με δημόσια ή ιδιωτικά έργα στη χώρα μας. Ώστε να μάθουν πως σχεδόν το 90% των έργων ανά τον κόσμο παρουσιάζει αύξηση κόστους και χρόνου υλοποίησης με τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο στην παγκόσμια οικονομία. Αλλά και να μάθουν πώς ακριβώς κατασκευάζεται εντός χρόνου και κόστους αυτό το μικρό ποσοστό του 10% των έργων». Οι δύο επιστήμονες δεν κάνουν εκτιμήσεις στο γόνατο. Έχουν αναπτύξει μια βάση δεδομένων με περίπου 16.000 έργα, σε διάφορους τομείς, από ολόκληρο τον κόσμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!