Γ.Δ.
1604.29 0,00%
ACAG
0,00%
6.01
AEM
0,00%
4.498
AKTR
0,00%
5.33
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
0,00%
9.46
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
8.5
EVR
0,00%
1.49
NOVAL
0,00%
2.6
OPTIMA
0,00%
13.8
TITC
0,00%
43
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
2.15
ΑΒΕ
0,00%
0.45
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.85
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.755
ΑΛΜΥ
0,00%
4.15
ΑΛΦΑ
0,00%
1.8695
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.54
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.75
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.3
ΑΤΕΚ
0,00%
1.24
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.8
ΑΤΤ
0,00%
0.73
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.43
ΒΙΟ
0,00%
5.86
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.855
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.47
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
19.06
ΔΑΑ
0,00%
8.44
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.46
ΔΕΗ
0,00%
13.8
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.865
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.375
ΕΒΡΟΦ
0,00%
2.05
ΕΕΕ
0,00%
38.68
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.245
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΙΝ
0,00%
2.22
ΕΛΛ
0,00%
14.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.285
ΕΛΠΕ
0,00%
7.985
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.32
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.85
ΕΛΧΑ
0,00%
2.065
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.15
ΕΤΕ
0,00%
8.416
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.39
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.12
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.444
ΕΧΑΕ
0,00%
5.07
ΙΑΤΡ
0,00%
2.05
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3635
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.82
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.92
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.112
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.99
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.15
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.13
ΚΑΡΕΛ
0,00%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.27
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.356
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.48
ΚΡΙ
0,00%
16.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.962
ΛΑΒΙ
0,00%
0.836
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.276
ΛΕΒΠ
0,00%
0.244
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.22
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.702
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.33
ΜΕΡΚΟ
0,00%
37.4
ΜΙΓ
0,00%
2.845
ΜΙΝ
0,00%
0.472
ΜΟΗ
0,00%
22.64
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.67
ΜΟΤΟ
0,00%
2.895
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.39
ΜΠΤΚ
0,00%
0.65
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.24
ΝΑΥΠ
0,00%
0.778
ΞΥΛΚ
0,00%
0.267
ΞΥΛΠ
0,00%
0.328
ΟΛΘ
0,00%
28.2
ΟΛΠ
0,00%
33.6
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.62
ΟΠΑΠ
0,00%
16.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.799
ΟΤΕ
0,00%
15.07
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.94
ΠΑΙΡ
0,00%
1.005
ΠΑΠ
0,00%
2.68
ΠΕΙΡ
0,00%
4.672
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.94
ΠΛΑΘ
0,00%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.268
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.296
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.25
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.69
ΣΑΡ
0,00%
12.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.349
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.57
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.8
ΣΠΙ
0,00%
0.594
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.505
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.31
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.224
ΦΡΛΚ
0,00%
4.3
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

ΥΠΟΙΚ – ΟΟΣΑ: Ολοκληρώθηκε η Σύνοδος των Ανώτερων Αξιωματούχων για τον Προϋπολογισμό

Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, στον χώρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ), το διήμερο 1-2/6/2023 η 45η Ετήσια Σύνοδος της Επιτροπής Ανώτερων Αξιωματούχων για τον Προϋπολογισμό (45th Annual Meeting of the Committee of Senior Budget Officials) του ΟΟΣΑ, με συνδιοργανωτή το Υπουργείο Οικονομικών.

Συμμετείχαν εκπρόσωποι από 38 χώρες, το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Οι εργασίες της Συνόδου επικεντρώθηκαν στις μελλοντικές εξελίξεις των δημοσίων δαπανών υπό το πρίσμα της διασφάλισης δημοσιονομικής βιωσιμότητας, στις αλλαγές στα θεσμικά δημοσιονομικά πλαίσια στη μετά COVID εποχή, στον χειρισμό των κρατικών εγγυήσεων και στην ενσωμάτωση της «πράσινης» διάστασης στον προϋπολογισμό (green budgeting).

Παρουσιάστηκαν από τα στελέχη του ΟΟΣΑ τα αποτελέσματα διαφόρων μελετών, μέσω ερωτηματολογίου, μεταξύ των χωρών-μελών για τα προαναφερόμενα θέματα και τα σχετικά στατιστικά στοιχεία. Με αφορμή τις παρουσιάσεις αυτές, ανταλλάχθηκαν απόψεις μεταξύ των συμμετεχόντων και παρουσιάστηκαν οι πρακτικές που ακολουθούνται σε αυτά τα θέματα σε διάφορες χώρες.

Η Ελλάδα παρουσίασε, σε ξεχωριστή ενότητα με τίτλο “Budget Reforms in Greece”, τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που προωθεί τα τελευταία χρόνια στον τομέα της διαχείρισης των δημοσίων οικονομικών. Ειδικότερα, παρουσιάστηκαν οι φάσεις που ακολουθήθηκαν στη σταδιακή ενσωμάτωση των επισκοπήσεων δαπανών/εσόδων στον ετήσιο κύκλο προετοιμασίας του προϋπολογισμού, τα στάδια που ακολουθούνται από το 2019 για τη μετάβαση σε προϋπολογισμό επιδόσεων (performance budgeting) και η πιο πρόσφατη μεταρρύθμιση της εισαγωγής της «πράσινης» διάστασης στον προϋπολογισμό.

Τονίστηκε ότι πρόκειται για μια σταδιακή προσέγγιση των μεταρρυθμίσεων αυτών και, κυρίως, ότι αντιμετωπίζονται από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους – το οποίο έχει συντονιστικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή – με μια ολιστική προσέγγιση, καθώς είναι όλες αλληλένδετες με στόχο την αναβάθμιση του κοινοβουλευτικού διαλόγου, την ενίσχυση της διαφάνειας και την καλύτερη παρουσίαση των στοιχείων του Προϋπολογισμού και με ποιοτική διάσταση. Το σχήμα διακυβέρνησης που επιλέχθηκε για την προώθηση των μεταρρυθμίσεων είναι μέσω της λειτουργίας διυπουργικών ομάδων με εκπροσώπηση τόσο των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου Οικονομικών, όσο και των Γενικών Διευθύνσεων Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) των Υπουργείων, ώστε να υπάρχει αγαστή συνεργασία και να επιτευχθεί η κατάλληλη εκπαίδευση στα στελέχη των Υπουργείων και η δημιουργία μιας νέας διοικητικής κουλτούρας.

Τα επόμενα βήματα αφορούν την επικοινωνία των αλλαγών αυτών στο Κοινοβούλιο και άλλους εξωτερικούς φορείς και τη δημιουργία ενός ισχυρού ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος που θα επιτρέπει τη συλλογή και επεξεργασία των αναγκαίων δεδομένων από όλους τους φορείς για τη σύνθεση μιας ολοκληρωμένης εικόνας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!