Γ.Δ.
1435.19 -0,93%
ACAG
-0,61%
6.56
CENER
-0,66%
7.52
CNLCAP
+13,67%
7.9
DIMAND
-0,72%
9.61
OPTIMA
-3,56%
10.28
TITC
-0,35%
28.1
ΑΑΑΚ
-0,71%
6.95
ΑΒΑΞ
-1,62%
1.46
ΑΒΕ
-5,47%
0.467
ΑΔΜΗΕ
-1,35%
2.2
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.94
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+0,25%
1.631
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,33%
12.26
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.64
ΑΣΤΑΚ
+0,27%
7.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.06
ΑΤΤ
-1,78%
11.05
ΑΤΤΙΚΑ
-1,26%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-3,14%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,75%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+2,86%
1.26
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
+9,89%
0.2
ΒΟΣΥΣ
+2,50%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+3,12%
1.655
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,09%
16.26
ΔΑΑ
-0,47%
8.418
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.3
ΔΟΜΙΚ
+1,10%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-0,59%
1.68
ΕΕΕ
-0,14%
29.46
ΕΚΤΕΡ
+4,47%
4.56
ΕΛΒΕ
+1,23%
4.94
ΕΛΙΝ
-0,41%
2.4
ΕΛΛ
+0,70%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,12%
2.54
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.265
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.46
ΕΛΤΟΝ
-1,28%
1.844
ΕΛΧΑ
-2,36%
1.904
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
+0,64%
0.158
ΕΠΣΙΛ
0,00%
10.1
ΕΣΥΜΒ
-1,20%
1.23
ΕΤΕ
-1,25%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,92%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
-1,34%
1.99
ΕΧΑΕ
-0,78%
5.09
ΙΑΤΡ
-1,52%
1.615
ΙΚΤΙΝ
-2,01%
0.438
ΙΛΥΔΑ
-2,81%
1.555
ΙΝΚΑΤ
-0,70%
4.965
ΙΝΛΙΦ
+0,42%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-1,23%
1.126
ΙΝΤΕΚ
-0,48%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
-0,78%
1.265
ΙΝΤΚΑ
-1,56%
3.47
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+1,28%
1.585
ΚΟΡΔΕ
-3,04%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,72%
1.37
ΚΟΥΕΣ
-1,25%
5.52
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,90%
11
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-2,10%
1.4
ΛΑΒΙ
-1,89%
0.83
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.82
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33
ΛΑΝΑΚ
-0,88%
1.13
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
-8,70%
0.336
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
-6,03%
2.65
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
-2,71%
2.87
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+0,89%
3.985
ΜΙΝ
-0,77%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-2,49%
26.6
ΜΟΝΤΑ
+1,32%
3.06
ΜΟΤΟ
-0,67%
2.98
ΜΟΥΖΚ
-1,35%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.54
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
-1,28%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,51%
37.72
ΝΑΚΑΣ
+7,35%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,97%
1.025
ΞΥΛΚ
0,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,23%
0.33
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.5
ΟΛΠ
-2,61%
24.25
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.87
ΟΠΑΠ
-1,81%
16.28
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,57%
0.883
ΟΤΕ
-0,42%
14.22
ΟΤΟΕΛ
-1,24%
12.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.2
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.921
ΠΕΤΡΟ
-0,70%
8.54
ΠΛΑΘ
-1,11%
3.995
ΠΛΑΚΡ
-0,64%
15.5
ΠΡΔ
-1,33%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
-1,03%
1.152
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+2,06%
4.46
ΡΕΒΟΙΛ
-2,76%
1.585
ΣΑΡ
-2,53%
11.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,26%
0.379
ΣΙΔΜΑ
-1,98%
1.98
ΣΠΕΙΣ
+4,47%
7.94
ΣΠΙ
-2,70%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,06%
18.1
ΤΖΚΑ
+3,75%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
+6,25%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,27%
1.708
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.366
ΦΛΕΞΟ
+5,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
-1,26%
0.314
ΦΡΛΚ
-0,96%
4.135
ΧΑΙΔΕ
+4,48%
0.7

Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Στάσιμες, αλλά στα ύψη και φέτος οι τιμές

Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι κυμαίνονται και τη φετινή σεζόν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, κάτι που όμως δεν παρηγορεί τους ταξιδιώτες, καθώς πέρυσι οι αυξήσεις έφτασαν το 34%. Η άνοδος του κόστους των καυσίμων οδήγησε τις πλοιοκτήτες σε συνεχείς αυξήσεις των εισιτηρίων, με αποτέλεσμα η ακτοπλοϊκή μετακίνηση να γίνει εξαιρετικά ακριβή, τόσο για τους τουρίστες, όσο -και ειδικά- για τους μόνιμους κατοίκους των νησιών.

Όπως τονίζουν χαρακτηριστικά οι πλοιοκτήτες, ένα δρομολόγιο που κόστιζε 20.000 ευρώ την ημέρα πριν από τον πόλεμο στην Ουκρανία, τώρα κοστίζει 35.000 ευρώ την ημέρα, λόγω της τιμής των καυσίμων. Εξ ου και οι περσινές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων.

Πώς διαμορφώνονται τελικά οι φέτος οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων;

Οι δημοφιλείς Κυκλάδες φαίνεται να κρατούν τα σκήπτρα του υψηλού κόστους για τα δρομολόγια που ξεκινούν από τον Πειραιά, ενώ τα δρομολόγια από το Λαύριο είναι ελαφρώς φθηνότερα. Για παράδειγμα, το ταξίδι μετ’ επιστροφής στη Νάξο κοστίζει 103 ευρώ το άτομο με συμβατικό πλοίο και 116 ευρώ για το αυτοκίνητο. Για την Πάρο, μια τετραμελής οικογένεια με αυτοκίνητο θέλει 540 ευρώ, μετ’ επιστροφής. Για τη Σέριφο είναι 75 ευρώ το άτομο και 73 ευρώ το αυτοκίνητο, για τη Σίφνο 87 ευρώ το άτομο και 74 ευρώ το αυτοκίνητο, για την Ανάφη 116 ευρώ το άτομο και 128 το αυτοκίνητο και για τη Φολέγανδρο 96 ευρώ το άτομο και άλλα 102 ευρώ για το αυτοκίνητο. Για τη Σαντορίνη το κόστος για μια τετραμελή οικογένεια με αυτοκίνητο εκτοξεύεται στα 600 ευρώ. Οικονομικότερο είναι το ταξίδι από Λαύριο για Κύθνο, στα 30 ευρώ το άτομο και 42 ευρώ το αυτοκίνητο.

Πάντως, δεν είναι το θέμα της απόστασης που καθορίζει την τιμή των εισιτηρίων, αφού ακόμα και η κοντινή Αίγινα κοστίζει 24 ευρώ το άτομο και 58 ευρώ το αυτοκίνητο. Η Ύδρα πάει ακόμα πιο ψηλά, στα 72 ευρώ το άτομο, αλλά τουλάχιστον εκεί δεν έχει κάποιος τη δυνατότητα να πάρει αυτοκίνητο.

Αντίθετα, η Κρήτη εμφανίζει και φέτος την καλύτερη σχέση απόστασης-τιμής, χωρίς να σημαίνει βέβαια ότι το κόστος είναι αμελητέο, καθώς τα νυχτερινά δρομολόγια για μια οικογένεια συνήθως προϋποθέτουν και καμπίνα. Έτσι, μια τετραμελής οικογένεια σε καμπίνα, με αυτοκίνητο, για τα Χανιά θα πληρώσει 640 ευρώ (πηγαινέλα). Χωρίς καμπίνα, οι τιμές ξεκινούν από 80 ευρώ το άτομο. Για το Ηράκλειο, οι τιμές ξεκινούν από 60 ευρώ το άτομο και 142 για το αυτοκίνητο.

Τα Δωδεκάνησα είναι τα πιο ακριβά σε ό,τι αφορά την ακτοπλοϊκή μετακίνηση και με δεδομένη την απόσταση, η καμπίνα είναι μάλλον αναπόφευκτη. Και χωρίς καμπίνα, όμως, η διαδρομή Πειραιάς-Ρόδος και πίσω κοστίζει 147 ευρώ το άτομο και άλλα 270 το αυτοκίνητο, ενώ το Πειραιάς-Κως και πίσω κοστίζει 124 ευρώ το άτομο, με το αυτοκίνητο να παραμένει στα 270 ευρώ.

Αντίστοιχη είναι η εικόνα και στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, που πάλι λόγω απόστασης οι επιβάτες επιθυμούν να έχουν καμπίνα. Για τη Χίο μια τετραμελής οικογένεια σε καμπίνα, με αυτοκίνητο, θα χρειαστεί 596 ευρώ μετ’ επιστροφής.

Τέλος, το Ιόνιο εμφανίζει παραδοσιακά τις καλύτερες τιμές, αφού από την Κυλλήνη μπορεί κάποιος να πάει στη Ζάκυνθο και να γυρίσει με 25 ευρώ και 77 το αυτοκίνητο και στην Κεφαλονιά με 27 ευρώ και 90 ευρώ το αυτοκίνητο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!