Γ.Δ.
1033.44 +0,37%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
-0,81%
3.68
CNLCAP
-1,95%
7.55
DIMAND
+7,06%
13.65
TITC
-0,55%
14.54
ΑΑΑΚ
0,00%
9.5
ΑΑΑΠ
0,00%
6.2
ΑΒΑΞ
+1,08%
0.94
ΑΒΕ
+3,38%
0.55
ΑΔΜΗΕ
-0,31%
1.94
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.585
ΑΛΜΥ
-1,20%
2.465
ΑΛΦΑ
-0,40%
1.255
ΑΝΔΡΟ
+1,54%
6.6
ΑΝΕΚ
-2,73%
0.178
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+3,82%
6.8
ΑΣΚΟ
+1,38%
2.2
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.6
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.82
ΑΤΤ
+30,00%
0.182
ΑΤΤΙΚΑ
-10,23%
1.975
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+1,33%
4.56
ΒΙΟΚΑ
+3,07%
1.68
ΒΙΟΣΚ
-0,77%
0.645
ΒΙΟΤ
0,00%
0.26
ΒΙΣ
-9,71%
0.186
ΒΟΣΥΣ
+2,80%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,62%
1.255
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,13%
11.94
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.18
ΔΕΗ
+0,33%
7.525
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-2,27%
0.774
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,56%
0.36
ΕΒΡΟΦ
+4,94%
0.808
ΕΕΕ
+0,27%
22.18
ΕΚΤΕΡ
+0,64%
1.57
ΕΛΒΕ
0,00%
5.15
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,23%
0.41
ΕΛΙΝ
+2,43%
2.11
ΕΛΛ
-0,29%
17.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+6,34%
2.18
ΕΛΠΕ
+0,52%
7.73
ΕΛΣΤΡ
-1,19%
2.5
ΕΛΤΟΝ
-1,32%
2.25
ΕΛΧΑ
+0,23%
1.73
ΕΝΤΕΡ
-0,73%
4.09
ΕΠΙΛΚ
-1,48%
0.133
ΕΠΣΙΛ
+0,87%
6.94
ΕΣΥΜΒ
+4,25%
0.638
ΕΤΕ
-2,56%
4.38
ΕΥΑΠΣ
+0,86%
3.52
ΕΥΔΑΠ
+0,84%
7.2
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.32
ΕΧΑΕ
-1,50%
3.94
ΙΑΤΡ
+1,83%
1.665
ΙΚΤΙΝ
+1,51%
0.605
ΙΛΥΔΑ
+1,71%
1.19
ΙΝΚΑΤ
+4,00%
1.666
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
+0,53%
3.82
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.635
ΙΝΤΕΚ
+1,11%
3.64
ΙΝΤΕΡΚΟ
-3,82%
6.3
ΙΝΤΕΤ
+2,43%
1.055
ΙΝΤΚΑ
+5,37%
1.924
ΚΑΜΠ
-0,40%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+2,67%
308
ΚΕΚΡ
+4,67%
1.254
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+4,55%
0.92
ΚΟΡΔΕ
-2,55%
0.536
ΚΟΥΑΛ
-2,00%
0.49
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.2
ΚΡΕΚΑ
-1,96%
0.2
ΚΡΙ
-2,52%
6.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
+7,14%
1.2
ΛΑΒΙ
+1,65%
0.43
ΛΑΜΔΑ
-0,94%
6.3
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21.2
ΛΑΝΑΚ
+0,43%
0.944
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.29
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
-0,94%
1.05
ΛΟΥΛΗ
+2,40%
2.56
ΛΥΚ
+0,79%
2.54
ΜΑΘΙΟ
+6,92%
0.695
ΜΕΒΑ
-0,73%
2.72
ΜΕΝΤΙ
-0,27%
3.74
ΜΕΡΚΟ
+4,00%
46.8
ΜΙΓ
+4,83%
0.076
ΜΙΝ
+6,38%
0.5
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,61%
22.76
ΜΟΝΤΑ
-2,32%
0.674
ΜΟΤΟ
0,00%
2.31
ΜΟΥΖΚ
+0,57%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+1,88%
16.81
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,52%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.69
ΜΥΤΙΛ
-0,50%
24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.36
ΝΑΥΠ
-1,35%
1.095
ΞΥΛΚ
+0,84%
0.24
ΞΥΛΠ
0,00%
0.244
ΟΛΘ
+1,71%
23.8
ΟΛΠ
+0,35%
17.3
ΟΛΥΜΠ
+0,49%
2.07
ΟΠΑΠ
+4,03%
14.46
ΟΤΕ
+0,97%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+1,75%
10.48
ΠΑΙΡ
+1,03%
0.98
ΠΑΠ
+0,82%
2.46
ΠΕΙΡ
-0,86%
1.9
ΠΕΤΡΟ
+1,31%
6.18
ΠΛΑΘ
+0,46%
4.39
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
+1,85%
0.55
ΠΡΕΜΙΑ
+6,19%
1.2
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
-0,96%
3.08
ΡΕΒΟΙΛ
+2,36%
1.3
ΣΑΡ
+1,43%
7.81
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.026
ΣΕΝΤΡ
-0,33%
0.299
ΣΙΔΜΑ
-0,38%
2.59
ΣΠΕΙΣ
+0,30%
6.62
ΣΠΙ
+0,65%
0.624
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,07%
18.9
ΤΖΚΑ
+3,23%
1.915
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,86%
1.08
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.236
ΦΙΕΡ
0,00%
0.42
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+12,12%
0.111
ΦΡΛΚ
+1,40%
3.63
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,95%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Με αλλαγές προχωρά ο διαγωνισμός για το Θριάσιο ΙΙ

Να βεβαιωθεί πως θα υπάρξει ενδιαφέρον στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του ημιτελούς Εμπορευματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού και Σταθμού Διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ) στο Θριάσιο για τουλάχιστον 25 χρόνια, μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), θέλει ο επικεφαλής του ΟΣΕ Σπ. Πατέρας. Γι’ αυτό το λόγο τις επόμενες ημέρες θα επιδιώξει επαφές με ενδιαφερόμενους για τη διαχείριση του συγκροτήματος προκειμένου να ακούσει από πρώτο χέρι τις παρατηρήσεις τους σε σχέση με το τεύχος δημοπράτησης που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν εκφραστεί αντιρρήσεις για το σημερινό σχεδιασμό που προβλέπει πως ο ΟΣΕ θα συμμετάσχει στην εταιρεία παραχώρησης με μειοψηφικό ποσοστό, μέσω εισφοράς σε είδος, δηλαδή του ακινήτου των 1.450 στρεμμάτων στο Θριάσιο. Λόγω της μεγάλης αξίας του ακινήτου και για να διατηρήσει μειοψηφικό ποσοστό ο ΟΣΕ, ο ιδιώτης επενδυτής πρέπει «με το καλημέρα» να βάλει σημαντικά κεφάλαια στην εταιρεία παραχώρησης ώστε να έχει την πλειοψηφία.

Πρόκειται για ένα από τα θέματα που θα συζητηθούν τις επόμενες εβδομάδες καθώς το υπουργείο Υποδομών έχει αποφασίσει να προχωρήσει το διαγωνισμό παρά τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν με την σύμβαση παραχώρησης του γειτονικού Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο. Η σύμβαση κυρώθηκε από την Βουλή στα τέλη του 2018, επί ΣΥΡΙΖΑ, και προκάλεσε την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία δεν την εγκρίνει και ζητεί σειρά αλλαγών.

Η Κομισιόν ζητάει την επένδυση πρόσθετων κεφαλαίων από την «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο (ΘΕΚ ΑΕ) στην οποία συμμετέχει η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ (θυγατρική της Τράπεζας Πειραιώς) και ο όμιλος Goldair. Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει συμφωνία μεταξύ υπουργείου Υποδομών και ΘΕΚ ΑΕ για τις αλλαγές στην σύμβαση παραχώρησης αλλά κανείς δεν παραδέχεται πως υπάρχει αδιέξοδο. Ο διαγωνισμός για το Εμπορευματικό Κέντρο είχε προκηρυχθεί από την ΓΑΙΑΟΣΕ που σήμερα ελέγχεται από το Υπερταμείο.

Στον ΟΣΕ εμφανίζονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν τον διαγωνισμό με τον οποίο θα ολοκληρωθούν τα έργα για τον Εμπορευματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό και Σταθμό Διαλογής, τους χώρους εναπόθεσης φορτίων, χώρους τελωνείου και γραφείων, καθώς και πρόσθετους χώρους αποθήκευσης στο ακίνητο των 1.450 στρεμμάτων που συνορεύει με το οικόπεδο των 588 στρεμμάτων που θα κατασκευαστεί το Εμπορευματικό Κέντρο.

Όμως ο προηγούμενος διαγωνισμός για την διαχείριση του ΕΣΣΣΔΙ είχε κηρυχθεί άγονος αν και αρχικά είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον από τρεις εταιρείες. Γι’ αυτό και επιχειρείται νέα διαβούλευση με την αγορά προκειμένου αυτή τη φορά να υπάρξει ουσιαστική συμμετοχή από ιδιώτες επενδυτές.

Η σύμβαση παραχώρησης που θα συναφθεί θα έχει ως αντικείμενο τη Λειτουργία, Συντήρηση, Εκμετάλλευση, ολοκλήρωση Μελετών και Κατασκευής Έργων και της Προμήθειας Εξοπλισμού του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου. Συγκεκριμένα ο ιδιώτης επενδυτής «θα αναλάβει α) την εκτέλεση εργασιών κατασκευής κτιρίων, καθώς και την προμήθεια και εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου, που είναι αναγκαίος για την λειτουργία του ΕΣΣΣΔΙ. (β) την παροχή υπηρεσιών που αφορούν: (i) στη μεταφόρτωση μοναδοποιημένου φορτίου συνδυασμένων μεταφορών, (ii) στην εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων (υπηρεσίες αποθήκευσης και λοιπές υποστηρικτικές υπηρεσίες σε εμπορευματοκιβώτια («Ε/Κ»), απόθεσης γεμάτων και κενών Ε/Κ, συσκευασίας μοναδοποιημένου φορτίου), (iii) στη μεταφόρτωση φορτίου βαγονιών, γενικού φορτίου, υγρών φορτίων και οχημάτων, καθώς και (iv) στην εξυπηρέτηση πελατών και τελωνείου (προγραμματισμό, το συντονισμό και τον έλεγχο όλων των λειτουργιών μεταφόρτωσης και συρμών) (γ) τη συντήρηση του συνόλου των υποδομών του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου, πλην των σιδηροδρομικών υποδομών, καθώς την επιτήρηση και φύλαξη του ΕΣΣΣΔΙ Θριασίου Πεδίου».

Μισός αιώνας σχεδίων για το Θριάσιο

Ο ΟΣΕ είχε ολοκληρώσει την αγορά της μεγάλης έκτασης στο Θριάσιο το 1976 με στόχο να δημιουργήσει τερματικό σταθμό και να ενισχύσει τη θέση του στις εμπορευματικές μεταφορές. Οκτώ χρόνια αργότερα, το 1984, παρουσιάστηκε το πρώτο Στρατηγικό Σχέδιο (Master Plan) για το εμπορευματικό κέντρο από τη ρουμανική εταιρεία Contransimex. Δεκαπέντε χρόνια μετά, το 1999, παρουσιάζεται και δεύτερο Master Plan, αυτή τη φορά από τη γερμανική εταιρεία De Consult.

Από το 1996 ο ΟΣΕ είχε εξασφαλίσει κοινοτική χρηματοδότηση 60 εκατ. ευρώ για την κατασκευή του εμπορευματικού κέντρου, με στόχο να ολοκληρωθούν τα έργα το 2000. Τελικά τον Νοέμβριο του 2000 η κοινοτική χρηματοδότηση αυξήθηκε σε 125 εκατ. ευρώ και τέθηκε νέος στόχος ολοκλήρωσης των έργων η 31η Δεκεμβρίου 2006. Τότε η Κομισιόν έθεσε ως όρο για τη χρηματοδότηση την επιλογή ιδιώτη διαχειριστή στο εμπορευματικό κέντρο.

Από τότε πραγματοποιήθηκαν τέσσερις διαγωνισμοί που κηρύχθηκαν άγονοι. Αλλά και ο πέμπτος διαγωνισμός που προκηρύχθηκε επί ΣΥΡΙΖΑ και ολοκληρώθηκε έμπλεξε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η Ελλάδα έχει λάβει απανωτές παρατάσεις για την επιλογή ιδιώτη επενδυτή προκειμένου να μην επιστρέψει τα κοινοτικά κονδύλια για το Θριάσιο (που φτάνουν πλέον τα 200 εκατ. ευρώ) στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!