Γ.Δ.
1417.59 0,00%
ACAG
0,00%
6.55
CENER
0,00%
7.13
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
0,00%
9.92
OPTIMA
0,00%
7.9
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
0,00%
1.61
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.285
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.68
ΑΛΦΑ
0,00%
1.648
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.9
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.52
ΑΣΚΟ
0,00%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.6
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.66
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.795
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.8
ΔΑΑ
0,00%
8.58
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
0,00%
11.46
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.353
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.79
ΕΕΕ
0,00%
29.37
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.94
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.65
ΕΛΛ
0,00%
15.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.64
ΕΛΠΕ
0,00%
8.52
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2
ΕΛΧΑ
0,00%
1.97
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.5
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
0,00%
7.34
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.44
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.95
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.788
ΕΧΑΕ
0,00%
5.45
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.504
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.885
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.41
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.94
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.128
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.34
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.6
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.4
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.68
ΚΑΜΠ
0,00%
2.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.53
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
0,00%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.596
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.41
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.81
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.9
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.5
ΛΑΒΙ
0,00%
0.884
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.725
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.05
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.09
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
27.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.36
ΜΟΤΟ
0,00%
3.07
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.35
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.915
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.84
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
1.08
ΞΥΛΚ
0,00%
0.328
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
0,00%
22.7
ΟΛΠ
0,00%
28
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.92
ΟΠΑΠ
0,00%
16.26
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.889
ΟΤΕ
0,00%
13.53
ΟΤΟΕΛ
0,00%
13.26
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
0,00%
2.38
ΠΕΙΡ
0,00%
3.832
ΠΕΤΡΟ
0,00%
9.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4.175
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.6
ΣΑΡ
0,00%
11.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.06
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.9
ΣΠΙ
0,00%
0.806
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
17.74
ΤΖΚΑ
0,00%
1.745
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.684
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.386
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.3
ΦΡΛΚ
0,00%
4.265
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.73

Τα 7 νέα μέτρα στήριξης το τρίμηνο Απριλίου-Ιουνίου

Μπορεί 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ που θα εισρεύσουν στα κρατικά ταμεία, τον Μάιο, από το πρόγραμμα SURE να δίνουν μία μικρή ανάσα στα κρατικά διαθέσιμα, όμως ήδη ο προϋπολογισμός έχει «ξεφύγει» και αυτό που διαμηνύει το οικονομικό επιτελείο είναι ότι τα όποια νέα μέτρα ενίσχυσης έως τον Ιούνιο θα είναι στοχευμένα και με το σταγονόμετρο.

Και τούτο διότι αφενός πολλές δραστηριότητες της οικονομίας θα ανοίξουν από τον Μάιο, αφετέρου δε πρέπει να βοηθηθούν και κλάδοι που ενδεχομένως αδικήθηκαν και θα ανοίξουν για πρώτη φορά μετά πολλούς μήνες παρατεταμένου lockdown.

Είναι γεγονός ότι το άνοιγμα του λιανεμπορίου μπορεί να θεωρείται από πολλούς απίθανο στις 5 Απριλίου, αλλά αργά ή γρήγορα δεν μπορεί παρά να ανοίξει η αγορά και η εξέλιξη αυτή, όταν γίνει πράξη, θα σημάνει πως ο προϋπολογισμός θα γλιτώσει βάρη 1,4 δισ. ευρώ σε μηνιαία βάση μοιρασμένα σε έσοδα και δαπάνες. Το άνοιγμα της εστίασης, αργότερα εκτιμάται πως θα δώσει πρόσθετη ανάσα 500 εκατ. ευρώ σε μηνιαία βάση.

Στο βασικό σενάριο του οικονομικού επιτελείου, ο Απρίλιος θα είναι ο τελευταίος μήνας τόσο εκτεταμένων μέτρων στήριξης, ενώ τον Μάιο, το μεγαλύτερο κομμάτι της οικονομίας εκτιμάται πως θα είναι ανοιχτό. Σε κάθε περίπτωση όμως πολύ μικρότερη από αυτή του Απριλίου, όταν η επέκταση των μέτρων κοστολογείται στο 1 δισ. ευρώ.

Με αυτά τα δεδομένα η κυβέρνηση έχει στην φαρέτρα της μία σειρά μέτρων, που θα αρχίσουν να ξεδιπλώνεται σταδιακά από τις αρχές Απριλίου και μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν:

  1. Ειδικές δράσεις χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ ύψους 600 εκατ. ευρώ για την επαναλειτουργία της εστίασης και του τουρισμού.  Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η κατανομή των κονδυλίων στους δύο κλάδους θα είναι περίπου ισόποση δηλαδή 300 εκατ. ευρώ για την εστίαση και άλλα 300 εκ. ευρώ για το τουρισμό. Η ενίσχυση θα είναι με «ζεστό χρήμα» και με κριτήριο το ύψος του τζίρου που πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις των συγκεκριμένων κλάδων σε έναν μήνα κανονικής λειτουργίας. Το ποσό θα αναλογεί σε ένα συγκεκριμένο ποσοστό του τζίρου και θα δοθεί άμεσα στους δικαιούχους. Στο τραπέζι βρίσκεται η αύξηση του κονδυλίου με την εφαρμογή ειδικού πρόγραμμα και για την ενίσχυση του λιανεμπορίου αλλά προς το παρόν δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις
  2. Ενισχύσεις για προσλήψεις εργαζομένων στον τουρισμό με βασικό άξονα την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών εργαζομένων και εργοδοτών και την εφαρμογή προγραμμάτων κατάρτισης μέσω της χρήσης χρηματοδοτικών εργαλείων από τα κοινοτικά προγράμματα.
  3. Επιδότηση παγίων δαπανών επιχειρήσεων με εργαζόμενους ύψους 500 εκατ. ευρώ. μέσω πιστωτικού που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποπληρωμή μελλοντικών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων. Τα πιστωτικά αναμένεται να εκδοθούν έως τα τέλη Μαΐου 2021 και η επιχείρηση θα έχει το δικαίωμα να επιλέξει το ποσό της ενίσχυσης που θέλει να κατανείμει για την πληρωμή φορολογικών οφειλών και το ποσό που θέλει να χρησιμοποιήσει για την πληρωμή ασφαλιστικών οφειλών. Η ενίσχυση θα υπολογιστεί ως ποσοστό των παγίων δαπανών που πραγματοποιήθηκαν εντός του 2020 και δεν έχουν καλυφθεί από τις ενισχύσεις που έχουν δοθεί από το κράτος. Το ποσοστό της ενίσχυσης θα διαφοροποιείται με βάση τη πτώση του τζίρου, καθώς θα είναι υψηλότερο για επιχειρήσεις που είχαν πτώση τζίρου άνω του 60% ενώ θα υπάρχουν και ανώτατα όρια στο ύψος της ενίσχυσης καθώς δεν μπορεί να υπερβαίνει το 70% επί των ζημιών προ φόρων για τις μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και το 90% για τις μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, δεν μπορεί να είναι υψηλότερο από την απώλεια τζίρου μεταξύ του 2020 και του 2019 και το ανώτατο ποσό ανά επιχείρηση θα είναι 1,5 εκατ. ευρώ.
  4. Νέο κύκλο φθηνών δανείων με την Επιστρεπτέα προκαταβολή 8, αλλά όπως σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες ο χρόνος και το ύψος του ποσού θα εξαρτηθεί από τις ταμειακές αντοχές του δημοσίου.
  5. Μείωση της προκαταβολής φόρου, αλλά στοχευμένα, που θα κληθούν να πληρώσουν φέτος οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που παρά τη μείωση του τζίρου τους κατάφεραν να έχουν κέρδη το 2020. Πηγές του υπουργείου Οικονομικών τόνιζαν ότι σε καμία περίπτωση δεν εξετάζεται οριζόντια  μείωση του συντελεστή φόρου έως και 100%, όπως εφαρμόστηκε πέρυσι και ότι εάν τελικά υπάρξουν παρεμβάσεις θα είναι στοχευμένες και θα αφορούν  αποκλειστικά επιχειρήσεις που το 2020 είχαν μεγάλη πτώση στον τζίρο τους σε σύγκριση με το 2019.
  6. Προσωρινή αναστολή πληρωμής του τέλους επιτηδεύματος μόνο για τις επιχειρήσεις που για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα του 2020 παρέμειναν κλειστές με κρατική εντολή όπως είναι οι επιχειρήσεις της εστίασης, του πολιτισμού, του αθλητισμού και του τουρισμού.
  7. Παράταση του μειωμένου συντελεστή ΦΠΑ στις μεταφορές, στα μη αλκοολούχα ποτά, τον καφέ, στα εισιτήρια κινηματογράφων, θεατρικών παραστάσεων και συναυλιών έως 30 Σεπτεμβρίου 2021 και στο τουριστικό πακέτο έως 31 Δεκεμβρίου 2021.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!