Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Η Ινδία ενδιαφέρεται για το λιμάνι του Πειραιά

Αντικείμενο συζητήσεων αναμένεται να αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά, στο πλαίσιο του επικείμενου ταξιδιού του Ινδού πρωθυπουργού, Ναρέντρα Μόντι, στην Ελλάδα στο τέλος του μήνα. Η Ινδία επιθυμεί να διερευνήσει την πιθανότητα αξιοποίησης του λιμανιού του Πειραιά για την ταχύτερη εξαγωγή των προϊόντων της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Όπως ανακοίνωσε την Δευτέρα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Π. Μαρινάκης, την  Παρασκευή, 25 Αυγούστου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα υποδεχθεί στο Μέγαρο Μαξίμου τον πρωθυπουργό της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι, ο οποίος θα πραγματοποιήσει επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα. Είναι η πρώτη επίσκεψη Ινδού πρωθυπουργού στη χώρα μας τα τελευταία 40 χρόνια. Ο κ. Μαρινάκης είπε πως “τις δύο χώρες ενώνουν ιστορικοί δεσμοί. Η Ελλάδα αποδίδει μεγάλη σημασία στην επανέναρξη των επαφών σε υψηλό επίπεδο με αυτή τη σημαντική χώρα και προσβλέπουμε να αναβαθμιστεί η σχέση μας σε στρατηγικού χαρακτήρα”.

Μέχρι σήμερα τα ινδικά προϊόντα εξάγονται στην Ευρώπη κυρίως μέσω του λιμανιού της Τσαμπαχάρ, στο νοτιοανατολικό Ιράν. Πρόκειται όχι μόνο για ένα οικονομικό, αλλά και για ένα γεωπολιτικό ζήτημα, με αποτέλεσμα να απαιτούνται διπλωματικοί χειρισμοί στο ανώτατο επίπεδο, με δεδομένο άλλωστε ότι το ελληνικό λιμάνι τελεί υπό κινεζικό έλεγχο, μέσω της κρατικής Cosco Shipping Ports.

Η ένταση μεταξύ Αρμενίας και Αζερμπαϊτζάν έχει μπλοκάρει την εμπορική δίοδο της Ινδίας προς το λιμάνι του Ιράν, με αποτέλεσμα οι Ινδοί αξιωματούχοι να εξετάζουν πλέον ενεργά εναλλακτικές οδούς, θεωρώντας την Ελλάδα ιδανικό προορισμό. Η επιλογή της χώρας μας είναι εφικτή μετά τη σύναψη της οικονομικής συμμαχίας Ι2U2, ανάμεσα στην Ινδία, το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Η συμμαχία αυτή επιτρέπει στην Ινδία να στείλει τα προϊόντα της είτε προς το λιμάνι της Χάιφα στο Ισραήλ, είτε προς τα λιμάνια των ΗΑΕ κι από εκεί προς τον Πειραιά, ώστε να προωθηθούν προς την υπόλοιπη Ευρώπη.

Είναι προφανές ότι αν ενεργοποιηθεί μια τέτοια συμφωνία με την Ελλάδα, θα διαφοροποιηθεί ριζικά ένας πολύ σημαντικός δίαυλος από το ινδικό τμήμα της Αραβικής Θάλασσας προς την ανατολική Μεσόγειο και την Ελλάδα, αναδιαμορφώνοντας τον εμπορικό χάρτη όλης της ευρύτερης περιοχής. Παράλληλα, με τον τρόπο αυτόν το λιμάνι του Πειραιά θα αποκτήσει μία ακόμα σημαντική πηγή ροής φορτίων, ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τον ρόλο του, αλλά και τις επιδόσεις του, σε μια περίοδο που η Κίνα μοιάζει να δυσκολεύεται να διατηρήσει τις εξαγωγές της στο πρότερο επίπεδο.

Τον Ιούλιο η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων μέσω των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ σημείωσε πτώση κατά 0,9%, σε 388 χιλιάδες «κουτιά». Συνολικά, από τις αρχές του έτους η σχετική δραστηριότητα ανέρχεται σε 2,63 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που είναι κατά 4% υψηλότερος σε σχέση με το αντίστοιχο επτάμηνο του 2022. Η πτώση του Ιουλίου ήρθε έπειτα από μια σειρά μηνών ανάκαμψης της σχετικής δραστηριότητας. Μόνο τον Ιούνιο η ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της Cosco, κατέγραψε 407,6 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ξεπέρασε τον αντίστοιχο περσινό μήνα κατά 14%.

Ωστόσο, όπως φαίνεται, η οικονομική ανάκαμψη της Κίνας εξακολουθεί να τελεί υπό αναζήτηση. Τον Ιούλιο η εικόνα του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου της χώρας ήταν απογοητευτική και χαμηλότερη των προσδοκιών, δείγμα της υποχώρησης τόσο της εγχώριας κατανάλωσης, όσο και της ζήτησης από το εξωτερικό. Ειδικότερα, οι εξαγωγές της Κίνας μειώθηκαν κατά 14,5% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2022, ενώ οι εισαγωγές υποχώρησαν κατά 12,4%. Μάλιστα, οι εξαγωγές προς τις χώρες της ΕΕ μειώθηκαν κατά 20,6%, σύμφωνα με σχετική ανάλυση του CNBC. Η εικόνα αυτή δεν αποκλείεται να επηρεάσει αρνητικά και τις επιδόσεις της ΣΕΠ κατά τον Αύγουστο, εναποθέτοντας τις ελπίδες για εκ νέου επιτάχυνση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στην επικείμενη εορταστική περίοδο, κατά την οποία, παραδοσιακά, αυξάνονται οι εξαγωγές προς τις οικονομίες της ΕΕ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!