Γ.Δ.
1456.58 +0,56%
ACAG
-5,02%
6.25
CENER
-0,25%
7.92
CNLCAP
0,00%
7.85
DIMAND
+0,52%
9.62
OPTIMA
+0,38%
10.68
TITC
-0,50%
29.6
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+0,27%
1.488
ΑΒΕ
+2,51%
0.49
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-1,40%
2.82
ΑΛΦΑ
+0,63%
1.6025
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,95%
12.72
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.7
ΑΣΤΑΚ
-1,61%
7.32
ΑΤΕΚ
-8,99%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-2,02%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,03%
5.86
ΒΙΟΚΑ
-3,08%
2.52
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.305
ΒΙΟΤ
+7,14%
0.3
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-4,72%
2.42
ΓΕΒΚΑ
+0,90%
1.69
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,48%
16.7
ΔΑΑ
-0,48%
8.27
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+0,09%
11.25
ΔΟΜΙΚ
-2,61%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.348
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,91%
30.94
ΕΚΤΕΡ
+2,63%
4.49
ΕΛΒΕ
+5,26%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,21%
2.44
ΕΛΛ
+1,78%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
+0,18%
8.445
ΕΛΣΤΡ
-0,42%
2.35
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.784
ΕΛΧΑ
+0,93%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,75%
1.32
ΕΤΕ
+2,83%
7.774
ΕΥΑΠΣ
+0,31%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,65%
2.023
ΕΧΑΕ
-0,58%
5.13
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
-2,89%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-0,56%
5.37
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
+0,87%
1.158
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.27
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
+0,55%
3.67
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
+0,98%
1.54
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,53%
1.61
ΚΟΡΔΕ
-4,73%
0.524
ΚΟΥΑΛ
+0,93%
1.298
ΚΟΥΕΣ
+0,34%
5.82
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
+3,26%
1.9
ΚΥΡΙΟ
-4,51%
1.375
ΛΑΒΙ
-1,41%
0.839
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.09
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
0,00%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-0,36%
2.74
ΜΑΘΙΟ
-5,05%
1.035
ΜΕΒΑ
-1,26%
3.91
ΜΕΝΤΙ
-1,67%
2.95
ΜΕΡΚΟ
+3,03%
47.6
ΜΙΓ
+0,25%
4
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,66%
27.34
ΜΟΝΤΑ
-4,32%
3.1
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,41%
29.3
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
-0,31%
38.08
ΝΑΚΑΣ
+1,44%
2.82
ΝΑΥΠ
-1,39%
0.996
ΞΥΛΚ
-2,86%
0.272
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-11,70%
0.302
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.2
ΟΛΠ
-1,61%
24.4
ΟΛΥΜΠ
-1,75%
2.8
ΟΠΑΠ
-0,06%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.9
ΟΤΕ
-0,91%
14.15
ΟΤΟΕΛ
-1,09%
12.74
ΠΑΙΡ
-2,54%
1.15
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
+0,79%
3.805
ΠΕΤΡΟ
-0,48%
8.26
ΠΛΑΘ
+0,50%
4.02
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
-9,46%
0.268
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,07%
4.64
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.695
ΣΑΡ
-0,84%
11.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-1,32%
0.373
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-1,28%
7.7
ΣΠΙ
-2,67%
0.73
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,55%
18.34
ΤΖΚΑ
0,00%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,81%
1.706
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-7,88%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,72%
4.11
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Παγωτό: Ανάκαμψη… με ανατιμήσεις 14% και άνοδο των private label

Ανακάμπτει σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς του λιανεμπορίου η αγορά παγωτού, που έγραφε αρνητικό πρόσημο τους πρώτους μήνες του έτους, τάση που αποδόθηκε μεταξύ άλλων και στις ανατιμήσεις οι οποίες κινήθηκαν σε διψήφιο ποσοστό.

Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία της Circana από τα σούπερ μάρκετ που έχει στη διάθεσή του το Powergame.gr, η μέση τιμή ανά μονάδα προϊόντος σημείωσε αύξηση 13,8% στο πρώτο πεντάμηνο του 2023 (στα 4,46 ευρώ από 3,92 ευρώ ένα χρόνο πριν) ενώ η κατηγορία κινήθηκε πτωτικά σε ποσοστό 1%, σε ότι αφορά το επώνυμο προϊόν. Με βάση στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, που καλύπτουν το σύνολο της αγοράς -και εκτός σούπερ μάρκετ- οι αυξήσεις τιμών υπολογίζονται σε 11% σε ετήσια βάση. Ειδικά στα σούπερ μάρκετ είχε προηγηθεί αύξηση τιμών περίπου 5,7% στο σύνολο της περσινής χρονιάς, με αποτέλεσμα αθροιστικά οι ανατιμήσεις να αγγίζουν το 20% σε ενάμιση χρόνο.

Με μεγαλύτερη ταχύτητα όμως αυξήθηκαν οι τιμές στα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας, σε ποσοστό 16,1% στο πρώτο πεντάμηνο του 2023, που ήρθε να προστεθεί σε ανατιμήσεις της τάξης του 10,9% το 2022. Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις παγωτών ιδιωτικής ετικέτας σημείωσαν αύξηση στο πεντάμηνο του 2023 της τάξης του 2,5%.

Σύμφωνα με την επεξεργασία των στοιχείων από τις πωλήσεις παγωτών στο οργανωμένο λιανεμπόριο η Circana καταλήγει ότι η αξία τους στο επώνυμο προϊόν αυξήθηκε το 2022 κατά 11,2% φτάνοντας στα 66,1 εκατ. ευρώ (μαζί με τα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας η αγορά πλησίασε τα 90 εκατ. ευρώ ενώ το συνολικό μέγεθος συμπεριλαμβανομένης της ho.re.ca. είναι υπερδιπλάσιο). Σε επίπεδο όγκου σημειώθηκε αύξηση 5% στα 16,8 εκατ. τεμάχια. Η αξία της αγοράς στο πρώτο πεντάμηνο του 2023 ήταν 14,2 εκατ. ευρώ σημειώνοντας πτώση 1% ενώ σε επίπεδο όγκου πωλήσεων η πτώση ήταν 13% στα 3,2 εκατ. τεμάχια.

Ένα σημαντικό συμπέρασμα από τα παραπάνω είναι η αξιοσημείωτη ανάπτυξη πωλήσεων των παγωτών ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία παρά τις ανατιμήσεις διατίθενται σε πιο χαμηλές τιμές από τα επώνυμα προσελκύοντας αυξανόμενη ζήτηση σε μια συγκυρία που οι καταναλωτές «μετρούν τα ευρώ» για αγορές πέραν των βασικών τροφίμων. Είναι ενδεικτικό ότι το 2022 η αξία των πωλήσεων παγωτών ιδιωτικής ετικέτας ξεπέρασε τα 20 εκατ. ευρώ αποσπώντας μερίδιο 23,4% στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου. Αυτό το μερίδιο αυξήθηκε σε αξία περίπου μία ποσοστιαία μονάδα στο πρώτο μισό του 2023, πριν δηλαδή από την περίοδο υψηλής ζήτησης.

Οι επιταχυντές της αγοράς

Τόσο οι ιστορικά υψηλές θερμοκρασίες του φετινού καλοκαιριού όσο και η ζήτηση από τους ξένους επισκέπτες νησιών και άλλων τουριστικών προορισμών της χώρας έχουν αυξήσει τη ζήτηση παγωτού σε χώρους εστίασης, καταστήματα σούπερ μάρκετ και μικρά σημεία πώλησης, ψιλικατζίδικα και περίπτερα καλλιεργώντας προσδοκίες για περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς.

Αυτές οι συνθήκες αποτελούν άλλωστε δέλεαρ για τους βασικούς παίκτες της εγχώριας αγοράς που έχει γνωρίσει σημαντικές ανακατατάξεις τα τελευταία χρόνια. Στο επίκεντρο είναι η Παγωτά Δωδώνη, μετά τη συμφωνία που έκλεισε η διοίκηση της Βενέτης για την εξυγίανση της ιστορικής αλυσίδας και την δρομολόγηση επενδύσεων στο δίκτυο των 12 καταστημάτων της. Κινήσεις δρομολογεί και η EMFI με το σήμα Menne, συμφερόντων της οικογένειας του Κυριάκου Φιλίππου, που έχει πουλήσει το brand παγωτών ΕΒΓΑ στην Unilever, η οποία είναι κυρίαρχος, με μερίδιο που ξεπερνά το 1/4 της αγοράς έχοντας στο χαρτοφυλάκιό της και τη σειρά Algida. Στη δεύτερη θέση της κατάταξης είναι η Froneri Hellas ενώ αυξανόμενα είναι και τα μερίδια της Κρι Κρι φτάνοντας το 15,8% με βάση στοιχεία της εταιρείας για το 2022.

Η ευρωπαϊκή αγορά

Εν τω μεταξύ στο σύνολο της ευρωπαϊκής αγοράς η παραγωγή και η κατανάλωση παγωτού αυξάνεται, γεγονός που αποδίδεται από τους αναλυτές στις υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν τους θερινούς μήνες και στους συχνούς καύσωνες. Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της Eurostat τα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρήγαγαν 3,2 δισ. λίτρα παγωτού το 2022 που αντικατοπτρίζει μια αύξηση 5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος αυξάνοντας την αξία της αγοράς σε 6 δισ. ευρώ. Μεταξύ των χωρών της ΕΕ η Γερμανία εμφανίζεται ως ο βασικός παραγωγός παγωτού για το 2022, με 620 εκατ. λίτρα παγωτού και ακολουθεί η Γαλλία με 591 εκατ. λίτρα και η Ιταλία με 571 εκατ. λίτρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!