Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Θεσσαλονίκη: Τα 5+2 έργα που αλλάζουν την πόλη

Επτά μεγάλα έργα στη Θεσσαλονίκη φιλοδοξούν να αλλάξουν το πρόσωπο της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας. Πρόκειται για έργα κατασκευαστικά (και όχι μόνον), που στόχο έχουν να καταστήσουν τη συμπρωτεύουσα περισσότερο φιλική στους κατοίκους και τους επισκέπτες.

Το σύνολο των έργων που εκτελούνται ή θα ξεκινήσουν να γίνονται ξεπερνά τα 9,3 δισ., σύμφωνα με την παρουσίαση του Περιφερειακού Σχεδίου Ανάπτυξης της πόλης και της Κεντρικής Μακεδονίας, που παρουσιάστηκε λίγο πριν από τις εθνικές εκλογές του 2023. Σύμφωνα με το σχέδιο, ο συνολικός αριθμός των έργων που υλοποιήθηκαν ή θα υλοποιηθούν ξεπερνά τα 1.000 για την ευρύτερη περιοχή της Κεντρικής Μακεδονίας, εκ των οποίων 30 μεγάλα αφορούν τη συμπρωτεύουσα.

Πρόκειται για έργα υποδομών, όπως είναι τα έργα flyover, σύνδεση λιμανιού με Εγνατία, προαστιακός Δυτ. Θεσσαλονίκης, αλλά και αναπλάσεις περιοχών (ΔΕΘ, Στρατόπεδο Γκόνου, Δυτική Πύλη κ.ο.κ.). Επίσης, έρχονται σημαντικές προμήθειες εξοπλισμού, που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των κατοίκων, αλλά και των επισκεπτών της πόλης.

1. Μετρό Θεσσαλονίκης: Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο με τεράστια σημειολογική σημασία. Η όλη προσπάθεια που καταβάλλεται είναι η επόμενη 88η ΔΕΘ να γίνει με το μετρό της πόλης σε πλήρη λειτουργία. Όταν συμβεί αυτό, τότε θα έχει σπάσει η ανεκδοτική κατάρα δεκαετιών που λέει ότι «δεν πρόκειται να υπάρξει μετρό στη Θεσσαλονίκη». Το έργο εμφάνισε καθυστερήσεις τουλάχιστον ενός έτους, λόγω των αρχαιοτήτων που βρέθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου. Η πολιτική ηγεσία, αν και δεν δίνει ακριβές χρονοδιάγραμμα λειτουργίας, εντούτοις υποστηρίζει ότι είναι πολύ κοντά. Η τελευταία δέσμευση για την παράδοση του μετρό είναι για το τέλος του έτους (βασική γραμμή) και μέσα στο 2024 για την πρόσθετη επέκταση προς Καλαμαριά. Το έργο ανέρχεται σε 1,95 δισ. ευρώ.

2. Flyover: Πρόκειται για το δεύτερο πιο σημαντικό έργο στη συμπρωτεύουσα, που αφορά την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων. Το έργο στόχο έχει να δημιουργήσει έναν υπερσύγχρονο εναέριο αυτοκινητόδρομο μήκους περίπου 13,5 χιλιομέτρων, με δύο λωρίδες συν μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης, ανά κατεύθυνση. Ο άξονας αυτός θα επιτρέπει την ταχεία και ασφαλή παράκαμψη του αστικού ιστού, μειώνοντας τον όγκο των αυτοκινήτων που θα κυκλοφορούν στο κέντρο της πόλης. Το έργο έχει αναλάβει από τον περασμένο Δεκέμβριο η κοινοπραξία των εταιρειών Αvax και Mytilineos Group. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα δύσκολο έργο, καθώς υλοποιείται εντός αστικού ιστού και περιλαμβάνει πολλές προβλέψεις. Η σύμβαση που υπογράφηκε ανέρχεται σε 373 εκατ. ευρώ, αναμένεται να απασχολήσει 1.000 άτομα και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2026.

3. Νέα λεωφορεία: Στη Βουλή πλέον βρίσκεται η σύμβαση της προμήθειας των πρώτων 250 νέων ηλεκτροκινούμενων λεωφορείων που θα αξιοποιηθούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Εξ αυτών η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί ότι τα 100 λεωφορεία θα παραληφθούν από τον ΟΑΣΘ. Η σύμβαση ανέρχεται σε 110 εκατ. ευρώ και θα υπογραφεί με την κινεζική Ytong Bus και τον όμιλο Κοπελούζου.

4. Οδική και σιδηροδρομική σύνδεση ΟΛΘ-ΠΑΘΕ: Πρόκειται για δύο ξεχωριστές συμβάσεις, που αφορούν την οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα της συμπρωτεύουσας με την ΠΑΘΕ. Τα έργα έχουν κυρίως εμπορική και επιχειρηματική σημασία, αλλά σίγουρα επηρεάζει τη ζωή των Θεσσαλονικέων, καθώς το λιμάνι περιβάλλεται από τον αστικό ιστό. Το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης (μήκους 2 χλμ.) δεν έχει ανατεθεί ακόμη και ανέρχεται σε 53,4 εκατ. ευρώ. Το έργο της οδικής σύνδεσης μήκους 3,4 χλμ. έχει ανατεθεί στην εταιρεία Άκτωρ αντί 65 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι η σύμβαση σιδηροδρομικής σύνδεσης ΟΛΘ-ΠΑΘΕ περιλαμβάνει και την αναζωογόνηση σιδηροδρομικών γραμμών, με στόχο την ενίσχυση του προαστιακού σιδηρόδρομου στη Δυτ. Θεσσαλονίκη.

5. Ανάπλαση ΔΕΘ: To πιο ορατό έργο στους κατοίκους στην Θεσσαλονίκη χωρίς αμφιβολία θα είναι η ανάπλαση της ΔΕΘ. Αφορά την καρδιά της Θεσσαλονίκης και η ολοκλήρωσή της το 2026 θα αποτελέσει κορυφαίο γεγονός της χρυσής 100ετηρίδας της ΔΕΘ. Το έργο έχει προϋπολογιστεί σε 260 εκατ. ευρώ και, εκτός από έναν σύγχρονο εκθεσιακό χώρο, η ανάπλαση θα προσφέρει μια όαση πρασίνου στο κέντρο της πόλης και ένα σημείο αναψυχής.

6. Νέα Νοσοκομεία: O σχεδιασμός προβλέπει την κατασκευή δύο νέων νοσοκομείων στη συμπρωτεύουσα, το ογκολογικό «Νέο Θεαγένειο», προϋπολογισμού 280 εκατ. ευρώ, που θα ανεγερθεί στο Στρατόπεδο Καρατάσου. Το έργο θα αναπλάσει το σύνολο της περιοχής και θα υλοποιηθεί με τη μορφή του ΣΔΙΤ. Το δεύτερο νοσοκομείο αφορά το νέο Παιδιατρικό Νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης, που θα είναι το πρώτο που θα βρίσκεται εκτός Αθηνών. Το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) με 160 εκατ. ευρώ.

7. Εκσυγχρονισμός λιμένα Θεσσαλονίκης: Το έργο, αν και έχει κυρίως επιχειρηματική σημασία, αναμφίβολα επηρεάζει τους Θεσσαλονικείς, με δεδομένο ότι βρίσκεται εντός αστικού ιστού. Το έργο, ύψους 180 εκατ. ευρώ, αν και έχει καθυστερήσει πολύ, περιλαμβάνει τη δημιουργία του προβλήτα Νο 6, αλλά και την ανάπλαση της χερσαίας ζώνης του λιμένα. Μάλιστα, την ερχόμενη εβδομάδα η εταιρεία προτίθεται να εγκαινιάσει τον προβλήτα κρουαζιέρας με αφορμή την 87η ΔΕΘ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!