Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9,8% στο 8μηνο και εδραίωση της ιδιωτικής ετικέτας

Συνέχεια των ανατιμήσεων στα σούπερ μάρκετ. Τι δείχνουν τα στοιχεία της Circana για το 8μηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου

O CEO της ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ, Άγγελος Κρητικός, ο CEO της Σκλαβενίτης, Γεράσιμος Σκλαβενίτης, CEO του ομίλου Metro - My Market Αριστοτέλης Παντελιάδης, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων και επικεφαλής της ΜΑΣΟΥΤΗΣ ΑΕ, Γιάννης Μασούτης και ο CEO της ΑΒ Βασιλόπουλος, Νίκος Λαβίδας © ΑΝΕΔΗΚ ΚΡΗΤΙΚΟΣ / Facebook /My Market / EUROKINISSI / ΑΒ Βασιλόπουλος / powergame.gr

Αύξηση 9,8% κατέγραψε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο 8μηνο Ιανουάριος-Αύγουστος 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Circana που δείχνουν ότι συνεχίστηκε το ράλι των τιμών, ενώ εδραιώνεται η δυναμική των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (private labels) με μερίδιο το οποίο σταθεροποιείται πάνω από 26% (συμπεριλαμβανομένης της Lidl).

Ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) ξεπέρασε συνολικά τα 5,8 δισ. ευρώ έναντι 5,3 δισ. ευρώ στο 8μηνο του 2022, αυξημένος κατά:

  • 9,7% στα τρόφιμα,
  • 9,9% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και
  • 10,2% στα είδη για το καθάρισμα του σπιτιού.

Ειδικότερα, η κατηγορία των τροφίμων που έχει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά με μερίδιο 76,2%, εμφανίζει αξία 4,4 δισ. ευρώ στο 8μηνο του 2023, από περίπου 4 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022. Ενισχυμένες, ωστόσο, είναι και οι άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες προϊόντων:

  1. Τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, με αξία που ενισχύθηκε σε περίπου 667 εκατ. ευρώ από 607 εκατ. ευρώ και
  2. τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού που αύξησε την αξία της σε περίπου 581 εκατ. ευρώ, από περίπου 527 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Συνολικά, η αξία της αγοράς αυξήθηκε κατά 9,8%, ρυθμός υψηλότερος αυτής στο σύνολο της περσινής χρονιάς (ανάπτυξη 7,4% το 2022), με αύξηση του όγκου πωλήσεων μόλις κατά 1%.

Ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl) είναι σταθερά διψήφιος και φτάνει στο εξεταζόμενο διάστημα σε 12,9%, έναντι 8,8% που είναι ο ρυθμός ανάπτυξης για τα επώνυμα προϊόντα. Το συνολικό τους μερίδιο διαμορφώθηκε σε 26,2% και φτάνει:

  • Στο 26,6% στα τρόφιμα,
  • το 26% στα προϊόντα οικιακής φροντίδας και
  • το 21,1% στα είδη προσωπικής υγιεινής.

Η ακρίβεια στρέφει τους καταναλωτές στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καθώς, αν και ακριβαίνουν και αυτά, διατίθενται σε πιο ανταγωνιστικές τιμές από τα επώνυμα. Τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι οι τιμές στα προϊόντα των σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 8,8% στο 8μηνο, ενώ σε ορισμένες κατηγορίες καταγράφεται διψήφια αύξηση, όπως στην κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας, 11,3%. Σε επιμέρους κατηγορίες η μεγαλύτερη αύξηση, 13,6%, σημειώνεται σε απορρυπαντικά και καθαριστικά οικιακής χρήσης και 11,8% στα γαλακτοκομικά.

ΟΛΘ
0.00%
0.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.00%
0.00
ΟΛΥΜΠ
0.00%
0.00
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.00%
0.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
0.00
ΚΡΙ
0.00%
0.00
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
0.00%
0.00
ΑΤΤ
0.00%
0.00
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
0.00%
0.00
ΔΟΜΙΚ
0.00%
0.00
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.00
AEM
0.00%
0.00
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
0.00%
0.00
CENER
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
0.00%
0.00
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
0.00%
0.00
OPTIMA
0.00%
0.00
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
0.00%
0.00
ΙΛΥΔΑ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
0.00%
0.00
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.00%
0.00
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
0.00%
0.00
ΕΛΠΕ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
0.00%
0.00
ΠΕΤΡΟ
0.00%
0.00
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
0.00%
0.00
ΜΕΒΑ
0.00%
0.00
ΦΑΙΣ
0.00%
0.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
0.00
ΝΑΥΠ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.00%
0.00
ΕΒΡΟΦ
0.00%
0.00
ΕΛΛ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.00%
0.00
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.00%
0.00
ΟΠΑΠ
0.00%
0.00
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.00%
0.00
ΒΙΟΣΚ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.00%
0.00
ΜΠΡΙΚ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
0.00%
0.00
ΑΝΔΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΕ
0.00%
0.00
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.00
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
0.00
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
0.00%
0.00
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΤ
0.00%
0.00
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
0.00
ΞΥΛΚ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.00%
0.00
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΟΤΟΕΛ
0.00%
0.00
ΣΙΔΜΑ
0.00%
0.00
ΑΣΚΟ
0.00%
0.00
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
0.00%
0.00
ΦΡΛΚ
0.00%
0.00
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.00%
0.00
DIMAND
0.00%
0.00
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΔΑΑ
0.00%
0.00
QLCO
0.00%
0.00
ΜΙΓ
0.00%
0.00
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
0.00%
0.00
ΙΝΤΚΑ
0.00%
0.00
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
0.00%
0.00
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
0.00
TITC
0.00%
0.00
ΕΣΥΜΒ
0.00%
0.00
ACAG
0.00%
0.00
ΣΠΕΙΣ
0.00%
0.00
ΑΡΑΙΓ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
0.00%
0.00
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΟΤΕ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
0.00%
0.00
ΕΥΡΩΒ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
AKTR
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
0.00%
0.00
ΕΕΕ
0.00%
0.00
EVR
0.00%
0.00
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
0.00%
0.00
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΠΑΠ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.00%
0.00
ΟΛΠ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΑΛ
0.00%
0.00
ΠΕΙΡ
0.00%
0.00