Γ.Δ.
1421.71 0,00%
ACAG
0,00%
6
CENER
0,00%
9.21
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
0,00%
8.3
NOVAL
0,00%
2.69
OPTIMA
0,00%
12.42
TITC
0,00%
29.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
0,00%
1.44
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.21
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
0,00%
2.67
ΑΛΦΑ
0,00%
1.52
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.21
ΑΣΚΟ
0,00%
2.85
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.58
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.46
ΑΤΤ
0,00%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.87
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.35
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.27
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.58
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.88
ΔΑΑ
0,00%
7.91
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.17
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.99
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.329
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.42
ΕΕΕ
0,00%
31.8
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.22
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.31
ΕΛΛ
0,00%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.495
ΕΛΠΕ
0,00%
7.95
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.14
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.69
ΕΛΧΑ
0,00%
1.824
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.126
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.28
ΕΤΕ
0,00%
8.082
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.68
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.082
ΕΧΑΕ
0,00%
5.02
ΙΑΤΡ
0,00%
1.52
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3655
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.645
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.04
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.69
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.74
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.74
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.18
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.19
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
0,00%
1.32
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.575
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.483
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.138
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.29
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.12
ΛΑΒΙ
0,00%
0.863
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.64
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.91
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.846
ΜΕΒΑ
0,00%
3.9
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.8
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41.8
ΜΙΓ
0,00%
3.68
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
24.72
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.35
ΜΟΤΟ
0,00%
2.89
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.4
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.845
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
0,00%
0.934
ΞΥΛΚ
0,00%
0.265
ΞΥΛΠ
0,00%
0.424
ΟΛΘ
0,00%
20.8
ΟΛΠ
0,00%
25.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.4
ΟΠΑΠ
0,00%
14.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.924
ΟΤΕ
0,00%
13.5
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.48
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
0,00%
2.42
ΠΕΙΡ
0,00%
3.499
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.02
ΠΛΑΘ
0,00%
3.895
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.142
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.575
ΣΑΡ
0,00%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.322
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.665
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.74
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.35
ΤΖΚΑ
0,00%
1.395
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.24
ΦΡΛΚ
0,00%
3.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Στον αέρα έργα άνω των 5 δισ. λόγω προσφυγών και αντιδράσεων

Με το ενδεχόμενο μεγάλων καθυστερήσεων βρίσκονται αντιμέτωπα, λόγω δικαστικών προσφυγών και τοπικών αντιδράσεων, μερικά από τα μεγαλύτερα έργα που είτε έχουν υπογραφεί την τελευταία διετία, είτε είναι στο τελικό στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Πρόκειται για έργα συνολικού ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ, που αποτελούν δηλαδή περισσότερο από το ένα τρίτο του συνολικού ανεκτέλεστου υπόλοιπου των πέντε μεγαλύτερων εισηγμένων κατασκευαστικών ομίλων. Όπως έγραψε προ ημερών το powergame.gr, αυτές οι καθυστερήσεις αποτυπώνονται ήδη στα οικονομικά αποτελέσματα των τεχνικών εταιρειών, αφού οι τρεις από τους πέντε ομίλους είχαν πτώση εσόδων στο πρώτο εξάμηνο μιας χρονιάς που έπρεπε να τρέχουν τα εργοτάξια.

Η ανησυχία της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών για την τύχη αυτών των έργων, λόγω και των αλλαγών σε περιφερειάρχες και δημάρχους μετά τις πρόσφατες εκλογές, αποτυπώθηκε στις δηλώσεις του υπουργού Χρήστου Σταϊκούρα και του υφυπουργού Νίκου Ταχιάου στις αρχές της εβδομάδας.

Ο κατάλογος των μεγάλων έργων που βρίσκονται ήδη αντιμέτωπα με προσφυγές και αντιδράσεις ξεκινά από το εν εξελίξει έργο της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας έχουν κατατεθεί προσφυγές για τους σταθμούς σε Εξάρχεια και Πάρκο Ριζάρη (Ευαγγελισμός). Θετική εξέλιξη θεωρείται, πάντως, η πρόσφατη δήλωση του νέου δημάρχου Αθηναίων Χάρη Δούκα υπέρ της κατασκευής του σταθμού Εξαρχείων καθώς κάποιοι θεωρούσαν πως τηρεί επαμφοτερίζουσα στάση.

Προσφυγή με στόχο να μεγαλώσει το υπόγειο τμήμα έχουν καταθέσει τοπικές αρχές στο έργο επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης μέχρι τον κόμβο Καλυφτάκη στην εθνική οδό για το οποίο έχει μειοδοτήσει η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat. Ο χρόνος υπογραφής της σύμβασης εξαρτάται από την ολοκλήρωση της δικαστικής υπόθεσης μετά την προσφυγή του δήμου Νέου Ηρακλείου. Το έργο, προϋπολογισμού άνω των 320 εκατ. ευρώ, θεωρείται κρίσιμο για την αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού, μεταξύ των κόμβων Λεωφόρου Κηφισίας και Μεταμόρφωσης.

Αντιμέτωπος με δύο προσφυγές, από τους δήμους Ηρακλείου και Μαλεβιζίου επί των περιβαλλοντικών όρων με στόχο αλλαγές στη χάραξη της παράκαμψης δύο πόλεων βρίσκεται και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ). Ο διαγωνισμός για τη σύμβαση παραχώρησης του τμήματος Χανιά – Ηράκλειο (με προαίρεση την κατασκευή του τμήματος Κίσσαμος – Χανιά) βρίσκεται στο τελικό στάδιο και εντός των προσεχών εβδομάδων αναμένονται οι οικονομικές προσφορές. Στο διαγωνισμό, ύψους περί τα 1,75 δισ. ευρώ, συμμετέχουν η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Mytilineos, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Egis Project – Meridiam και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα) δεν έχει πέσει ούτε φτυαριά στο έργο της Ανατολικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης με το υπερυψωμένο τμήμα (flyover), ύψους περί τα 400 εκατ. ευρώ. Ανάδοχος είναι η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Mytilineos και αυτή την περίοδο καταβάλλεται προσπάθεια ώστε να αρχίσουν οι εργασίες μέσα στον επόμενο μήνα. Σημειώνεται πως εκτός από τους αναδόχους, έχουν ήδη αρχίσει να ανησυχούν και οι τράπεζες οι οποίες συμφώνησαν να χρηματοδοτήσουν το έργο ΣΔΙΤ με βάση συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα υλοποίησης εντός τετραετίας. Τις τελευταίες εβδομάδες έχουν γίνει απανωτές συσκέψεις με φορείς της Θεσσαλονίκης προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόσθετο κυκλοφοριακό βάρος που θα φέρουν οι εργασίες στο «flyover» με πρόσθετες λεωφορειακές γραμμές, με κινητοποίηση της Τροχαίας, κ.λπ. Οι νέοι δήμαρχοι σε περιοχές της Θεσσαλονίκης θα κληθούν να διαχειριστούν και αυτή την «καυτή πατάτα».

Οι προσφυγές και οι αντιδράσεις είναι το ένα μέτωπο του υπουργείου Υποδομών. Το άλλο αφορά τις διαιτησίες στις οποίες προσφεύγουν οι εργολάβοι λόγω της μεγάλης αύξησης των υλικών σε σχέση με τις τιμές που προβλέπουν οι συμβάσεις πολλών έργων.

Ήδη υπάρχουν σε εξέλιξη διαιτησίες μεταξύ του δημοσίου και κοινοπραξιών όπως, για παράδειγμα, για τον άξονα Πάτρα – Πύργος όπου η Ολυμπία Οδός ζητεί 90 εκατ. ευρώ επιπλέον. Οι προσφυγές, το αυξημένο κόστος έναντι των προϋπολογισμών και οι εκκρεμότητες με την εξεύρεση χρηματοδότησης οδηγούν σε συνεχείς παρατάσεις της έναρξης ή καθυστερήσεις στην κατασκευή πλήθους έργων και την εξέλιξη μεγάλων διαγωνισμών όπως στα σιδηροδρομικά έργα. Ειδικά στα τελευταία, έχει πλέον επισημοποιηθεί πως οι έξι διαγωνισμοί που προκήρυξε πέρυσι το υπουργείο Υποδομών θα προχωρήσουν με διαφορετικές ταχύτητες, ενώ κάποιοι (βλέπε επέκταση προαστιακού προς Ραφήνα) οδεύουν προς τις ελληνικές καλένδες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!