Γ.Δ.
1448.48 -0,48%
ACAG
-0,30%
6.58
CENER
+1,15%
7.94
CNLCAP
-1,26%
7.85
DIMAND
+0,21%
9.57
OPTIMA
0,00%
10.64
TITC
+0,68%
29.75
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,54%
1.484
ΑΒΕ
-0,83%
0.478
ΑΔΜΗΕ
+0,68%
2.235
ΑΚΡΙΤ
+2,70%
0.95
ΑΛΜΥ
-0,69%
2.86
ΑΛΦΑ
-1,70%
1.5925
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+1,94%
12.6
ΑΣΚΟ
+1,90%
2.68
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.44
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,25%
8.08
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
-3,89%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
+0,39%
2.6
ΒΙΟΣΚ
+3,16%
1.305
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.54
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.78
ΔΑΑ
-0,12%
8.31
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,88%
11.24
ΔΟΜΙΚ
+3,35%
4.785
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,79%
0.349
ΕΒΡΟΦ
-1,18%
1.675
ΕΕΕ
+0,93%
30.36
ΕΚΤΕΡ
-1,69%
4.375
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
-1,20%
2.47
ΕΛΛ
-2,09%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,35%
2.62
ΕΛΠΕ
+2,37%
8.43
ΕΛΣΤΡ
-3,67%
2.36
ΕΛΤΟΝ
-0,67%
1.788
ΕΛΧΑ
-0,92%
1.932
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-3,62%
1.33
ΕΤΕ
-1,43%
7.56
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.23
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.72
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.01
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.16
ΙΑΤΡ
+2,41%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,57%
0.4325
ΙΛΥΔΑ
+3,59%
1.73
ΙΝΚΑΤ
+1,12%
5.4
ΙΝΛΙΦ
+1,98%
5.14
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.148
ΙΝΤΕΚ
-0,79%
6.26
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,46%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
-1,88%
3.65
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-1,93%
1.525
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,68%
1.635
ΚΟΡΔΕ
-1,79%
0.55
ΚΟΥΑΛ
-6,81%
1.286
ΚΟΥΕΣ
-2,19%
5.8
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,47%
10.7
ΚΤΗΛΑ
+2,22%
1.84
ΚΥΡΙΟ
+0,70%
1.44
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.851
ΛΑΜΔΑ
-0,43%
6.89
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-0,91%
1.09
ΛΕΒΚ
-1,18%
0.336
ΛΕΒΠ
+0,57%
0.35
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,08%
1.47
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+3,32%
1.09
ΜΕΒΑ
-2,70%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+0,33%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-1,97%
3.99
ΜΙΝ
0,00%
0.64
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,15%
27.16
ΜΟΝΤΑ
+0,31%
3.24
ΜΟΤΟ
-1,15%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
-0,14%
29.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,50%
3.38
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
+0,37%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
-1,94%
1.01
ΞΥΛΚ
-1,06%
0.28
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,79%
0.342
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,45%
22.4
ΟΛΠ
-0,60%
24.8
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.85
ΟΠΑΠ
-1,51%
15.61
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,45%
0.896
ΟΤΕ
-0,90%
14.28
ΟΤΟΕΛ
+0,16%
12.88
ΠΑΙΡ
-1,67%
1.18
ΠΑΠ
-1,13%
2.62
ΠΕΙΡ
-3,30%
3.775
ΠΕΤΡΟ
-1,89%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
-3,18%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.154
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+1,96%
4.69
ΡΕΒΟΙΛ
+5,59%
1.7
ΣΑΡ
-0,34%
11.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-5,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
+1,04%
7.8
ΣΠΙ
+4,46%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,71%
18.24
ΤΖΚΑ
+3,13%
1.645
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.72
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+0,28%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,86%
8.2
ΦΡΙΓΟ
+2,48%
0.33
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.14
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Βιομηχανία καλλυντικών: Το 10% θα αγγίξει ο ρυθμός ανάπτυξης το 2023

Κόντρα στις προκλήσεις στο οικονομικό περιβάλλον, η ελληνική βιομηχανία καλλυντικών συνεχίζει να αναπτύσσεται με ρυθμό που προβλέπεται να αγγίξει φέτος το 10%, χάρη στην ώθηση από τα προϊόντα περιποίησης προσώπου, μακιγιάζ, καθώς και τα αρώματα, όπου οι πωλήσεις αυξάνονται σε ποσοστό που υπερβαίνει το 13%, ενώ ισχυρή δυναμική αναπτύσσουν και τα προϊόντα για τα μαλλιά.

Σε επίπεδο σημείων πώλησης, τα προϊόντα ευρείας διανομής, που διανέμονται κυρίως μέσω του καναλιού του σούπερ μάρκετ, διατηρούν τη μερίδα του λέοντος στη συνολική πίτα της αγοράς, που ξεπερνά πλέον το 1 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογίζονται οι εξαγωγές (περίπου 400 εκατ. ευρώ). Σημειώνεται ότι τα προϊόντα ευρείας διανομής αποτελούν σχεδόν το 1/3 των πωλήσεων της αγοράς. Παρατηρείται όμως δυναμική και σε άλλες αγορές. Για παράδειγμα, η αγορά του φαρμακείου εμφανίζει μερίδιο 19%, ενώ στο 14% ανέρχεται πλέον το μερίδιο των αγορών που γίνονται μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τις προβλέψεις να αναφέρουν τζίρο που μπορεί να φτάσει φέτος και τα 300 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, αξιοσημείωτη είναι η ανάπτυξη της αγοράς στην κατηγορία των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, με μερίδιο 17%, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Πανελληνίου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών και Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), που προβλέπει ανάπτυξη για το σύνολο της αγοράς το 2023 της τάξης του 9,6%.

Οι τάσεις της αγοράς καλλυντικών

Διαπιστώνεται ότι οι καταναλωτές πριμοδοτούν τα καινοτόμα προϊόντα, γεγονός που αποτελεί παγκόσμια τάση. Αν και οι ανατιμήσεις σε μια σειρά από αγαθά αποθαρρύνουν μεγάλη μερίδα καταναλωτών από αγορές ακριβών προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των καλλυντικών, εξακολουθεί να υπάρχει ζήτηση για μάρκες πολυτελείας. Σύμφωνα δε με πρόσφατη έκθεση της N2Growth για την παγκόσμια δυναμική της αγοράς καταναλωτικών προϊόντων, ο κλάδος των ειδών πολυτελείας προβλέπεται να αναπτυχθεί σημαντικά, με έσοδα ύψους 110,5 δισ. δολ. το 2023, καταγράφοντας την επόμενη πενταετία μέση ετήσια ανάπτυξη 3,8%.

Στην ελληνική αγορά καλλυντικών παρατηρείται ενδιαφέρον για premium προϊόντα, με ενδεικτικές τις θετικές επιδόσεις σειρών γνωστών οίκων, που στοχεύουν στην αντιμετώπιση της αντιγήρανσης και της ακμής. Στην κατηγορία δραστηριοποιούνται οι περισσότεροι παίκτες της βιομηχανίας καλλυντικών, με προϊόντα που έχουν παρουσία τόσο στα εξειδικευμένα καταστήματα καλλυντικών, όσο και στα σούπερ μάρκετ, τα φαρμακεία και τα ινστιτούτα. Το δέλεαρ είναι τα μερίδια σε έναν τομέα όπως η περιποίηση προσώπου, που αντιστοιχεί στο 23,5% της συνολικής αξίας πωλήσεων.

Αξιοσημείωτες όμως είναι οι εξελίξεις και στην περιποίηση των μαλλιών, με τη ζήτηση να κατευθύνεται κυρίως σε φυσικά προϊόντα, θεραπείες και τεχνολογίες που προσφέρουν εξατομικευμένες λύσεις. Είναι ενδεικτικό ότι η κατηγορία αναπτύσσεται φέτος με ρυθμό 8%, έχοντας υπερδιπλασιάσει την «ταχύτητά» της από το 3,4% του 2022. Μεγάλος όγκος προϊόντων διατίθενται και μέσω των κομμωτηρίων, που καταλαμβάνουν μερίδιο 8% στον συνολικό τζίρο της αγοράς καλλυντικών, αλλά η ζήτηση αναβαθμίζεται σε όλα τα κανάλια διανομής. Εξάλλου, ο συνολικός τζίρος των προϊόντων για τα μαλλιά ξεπερνά αυτόν της κατηγορίας περιποίησης προσώπου, που θεωρείται «ναυαρχίδα» της βιομηχανίας ομορφιάς (μερίδιο στη συνολική αξία 25,3%, έναντι 23,5% αντίστοιχα).

Οι ανατιμήσεις δεν αποθαρρύνουν τη ζήτηση για καλλυντικά

Εν κατακλείδι, οι πληθωριστικές πιέσεις απασχολούν τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, αλλά η σταθερή ζήτηση συντηρεί τις προσδοκίες τους.

Παρά τις ανατιμήσεις, που κυμαίνονται κατά μέσο όρο σε 6%-7%, η ζήτηση παραμένει ισχυρή στην ελληνική αγορά καλλυντικών, κάτι που άλλωστε επιβεβαίωσε πρόσφατα ο μεγάλος παίκτης της αγοράς, η L’Oreal. Η θυγατρική του γαλλικού οίκου στην Ελλάδα, η οποία απολαμβάνει ηγετικά μερίδια, διαθέτοντας ευρύ portfolio, με διασπορά σε όλα τα κανάλια διανομής, τρέχει με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης πωλήσεων. Αυτό επιβεβαίωσε πρόσφατα η Alessandra Delfini, η νέα CEO της L’Oreal Hellas, σε παρουσίαση των πλάνων βιωσιμότητας της εταιρείας στο πλαίσιο του προγράμματος L’Oreal for the Future.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!