Γ.Δ.
1454.98 0,00%
ACAG
0,00%
6.6
CENER
0,00%
7.57
CNLCAP
0,00%
8.25
DIMAND
0,00%
9.54
OPTIMA
0,00%
10.68
TITC
0,00%
28.8
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
0,00%
1.498
ΑΒΕ
0,00%
0.471
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.22
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
0,00%
1.648
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.86
ΑΡΑΙΓ
0,00%
12.14
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.1
ΑΤΤ
0,00%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.28
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
16.5
ΔΑΑ
0,00%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
0,00%
11.48
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.355
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.675
ΕΕΕ
0,00%
29.94
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
0,00%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.62
ΕΛΠΕ
0,00%
8.375
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.44
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.78
ΕΛΧΑ
0,00%
1.928
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.155
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.27
ΕΤΕ
0,00%
7.7
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.02
ΕΧΑΕ
0,00%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.72
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5.05
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.98
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.134
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.32
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
0,00%
1.59
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.552
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.416
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.385
ΛΑΒΙ
0,00%
0.86
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
0,00%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
4.06
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
0,00%
4.07
ΜΙΝ
0,00%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
26.62
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.07
ΜΟΤΟ
0,00%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
0,00%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.48
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.035
ΞΥΛΚ
0,00%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.3
ΟΛΠ
0,00%
24.75
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.9
ΟΠΑΠ
0,00%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.892
ΟΤΕ
0,00%
14.34
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
3.98
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.62
ΠΛΑΘ
0,00%
4.09
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.59
ΣΑΡ
0,00%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.84
ΣΠΙ
0,00%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
18.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.322
ΦΡΛΚ
0,00%
4.07
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Black Friday: Συμβουλές από την ΕΚΠΟΙΖΩ για ασφαλείς αγορές

Η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ), με αφορμή τις προσφορές της Black Friday, συμβουλεύει τους καταναλωτές για ασφαλείς αγορές.

Όπως σημειώνει η ΕΚΠΟΙΖΩ η Black Friday ξεκίνησε από την Αμερική την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου μετά την «Ημέρα των Ευχαριστιών» (Thanksgiving) ως η αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου αγορών με τεράστιες εκπτώσεις και προσφορές που κυμαίνονται από 60-80% και έγινε θεσμός και σε άλλες χώρες. Το 2016 ξεκίνησε ο θεσμός αυτός και στην Ελλάδα. Είναι σκόπιμο να αναφέρουμε ότι τα τελευταία χρόνια έχει επιμηκυνθεί από μία εβδομάδα έως και ένα μήνα (το ελληνικό φαινόμενο της «Black Month»), ενώ τα ποσοστά των εκπτώσεων και των προσφορών είναι μικρότερα, με συνέπεια όμως να χάνεται εντελώς το πνεύμα της Black Friday, όπου σημειώνεται κατακόρυφη πτώση τιμών και οι καταναλωτές να μην επωφελούνται στο έπακρο.

Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές για ασφαλείς αγορές στην Black Friday:

  1. Οι προσφορές, οι εκπτώσεις και η δωρεάν αποστολή είναι σημαντικοί παράγοντες.
  2. Ελέγξτε την αρχική τιμή του προϊόντος και όχι το ποσοστό της έκπτωσης. Η χαμηλότερη τιμή του τελευταίου μήνα λαμβάνεται ως τιμή αναφοράς και πάνω σε αυτή θα πρέπει να γίνεται οποιαδήποτε μείωση αποφασίζει να κάνει η επιχείρηση.
  3. Οι πολιτικές επιστροφής/αλλαγής, η γρήγορη αποστολή και οι διαδικτυακές κριτικές παίζουν σημαντικό ρόλο.
  4. Οι υπερβολικά ή οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται σε ορισμένες περιπτώσεις να υποκρύπτουν δόλιες και παραπλανητικές πρακτικές, όπως για παράδειγμα η πώληση απομιμητικών προϊόντων.
  5. Οι πρακτικές εξαπάτησης των καταναλωτών, πρωτίστως κατά τις ηλεκτρονικές αγορές, από επιτήδειους εμπόρους ή από πρόσωπα που ψευδώς παριστάνουν τους εμπόρους (συνήθως, μέσω καναλιών κοινωνικής δικτύωσης  π.χ. Facebook, Instagram, Tik Tok). Προσοχή στις άγνωστες ή πρωτοεμφανιζόμενες ηλεκτρονικές επιχειρήσεις.

Τι δικαιώματα έχουν οι καταναλωτές

  1. Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος στις ηλεκτρονικές αγορές εντός 14 ημερών από την ημερομηνία της παραλαβής του.
  2.  Σε περίπτωση ελαττωματικού ή διαφορετικού προϊόντος από αυτό που ο καταναλωτής έχει παραγγείλει, ο πωλητής είναι υποχρεωμένος να το αντικαταστήσει με δικά του έξοδα ή να επιστρέψει το ποσό.
  3.  Η εγγύηση του προϊόντος. Η διάρκεια της νόμιμης εγγύησης είναι δύο χρόνια.
  4. Οι καταναλωτές θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά και άλλες εγγυήσεις, όπως ενδεικτικά:
  • Αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος τα πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ),
  • Εναλλακτικοί τρόποι πληρωμής. Προτιμήστε τη αντικαταβολή ή  προπληρωμένες  κάρτες. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς,
  • Να μην παρατηρείται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών/συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας της επιχείρησης (π.χ. στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και δόλιων προθέσεων,
  • Διαβάστε προσεκτικά τους όρους χρήσης του ηλεκτρονικού καταστήματος προτού προβείτε σε αγορά ή ρωτήστε για την πολιτική του καταστήματος, όταν αυτό είναι φυσικό κατάστημα, σε περίπτωση επιστροφής του προϊόντος,
  • Σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει εμπρόθεσμα το προϊόν, θυμηθείτε ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν ουσιαστικές δικλείδες ασφαλείας για τους καταναλωτές, σε περίπτωση ακύρωσης της συναλλαγής. Αντίθετα η πληρωμή με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό του προμηθευτή, θα πρέπει να αποφεύγεται.
  • Ελέγξτε την παραγγελία σας. Εάν το παραδοθέν προϊόν δεν αντιστοιχεί στην παραγγελία ή είναι κατεστραμμένο, ο πωλητής είναι υπεύθυνος. Διατηρείτε πάντα όλα τα πιθανά αποδεικτικά στοιχεία, όπως φωτογραφίες και αποδείξεις πληρωμής, ώστε να μπορείτε να αποδείξετε το πρόβλημα εάν είναι απαραίτητο. Σε περίπτωση που παρατηρήσετε κάποιο ελάττωμα εντός 30 ημερών, έχετε την επιλογή να ζητήσετε εναλλακτικά: α. ένα νέο προϊόν, β. επιστροφή χρημάτων, γ. μείωση τιμής (ανάλογη με την έλλειψη συμμόρφωσης), δ. επισκευή προϊόντος.

Συνεπώς, οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να:

  • Κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων.
  • Οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
  • Ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους, όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
  • Ζητάνε πάντα την απόδειξη για τα προϊόντα που έχουν αγοράσει. Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!