Γ.Δ.
1275.34 -0,37%
ACAG
+1,64%
6.2
CENER
-1,41%
7
CNLCAP
-1,37%
7.2
DIMAND
+1,87%
10.9
OPTIMA
+0,26%
7.82
TITC
-0,20%
19.78
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
-1,26%
1.57
ΑΒΕ
-1,16%
0.51
ΑΔΜΗΕ
+1,64%
2.175
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.715
ΑΛΜΥ
+0,38%
2.66
ΑΛΦΑ
-0,96%
1.541
ΑΝΔΡΟ
-0,61%
6.56
ΑΝΕΚ
+3,01%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
-1,56%
11.36
ΑΣΚΟ
0,00%
2.34
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.4
ΑΤΤ
-2,33%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-2,65%
2.57
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,55%
5.45
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.83
ΒΙΟΣΚ
+0,90%
1.12
ΒΙΟΤ
-5,41%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
+0,59%
1.7
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,45%
13.2
ΔΑΙΟΣ
-1,21%
3.26
ΔΕΗ
-0,74%
10.75
ΔΟΜΙΚ
-0,28%
3.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,10%
0.341
ΕΒΡΟΦ
+0,92%
1.1
ΕΕΕ
+0,12%
25.8
ΕΚΤΕΡ
+1,07%
3.78
ΕΛΒΕ
0,00%
4.98
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,36%
0.56
ΕΛΙΝ
+0,43%
2.34
ΕΛΛ
-2,00%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,12%
2.2
ΕΛΠΕ
-1,72%
7.45
ΕΛΣΤΡ
+2,42%
2.96
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.14
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.88
ΕΝΤΕΡ
+2,21%
6.48
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΠΣΙΛ
+0,10%
9.66
ΕΣΥΜΒ
-0,47%
1.065
ΕΤΕ
-1,78%
6.06
ΕΥΑΠΣ
-1,82%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+1,50%
6.09
ΕΥΡΩΒ
-1,26%
1.6415
ΕΧΑΕ
+2,26%
5.43
ΙΑΤΡ
+1,69%
1.805
ΙΚΤΙΝ
+0,32%
0.4695
ΙΛΥΔΑ
-3,33%
1.305
ΙΝΚΑΤ
+0,43%
3.495
ΙΝΛΙΦ
-0,45%
4.38
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.963
ΙΝΤΕΚ
-0,33%
6.12
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-0,72%
1.38
ΙΝΤΚΑ
+5,36%
2.85
ΚΑΜΠ
-2,88%
2.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
310
ΚΕΚΡ
-0,27%
1.815
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+10,89%
1.375
ΚΟΡΔΕ
+2,94%
0.56
ΚΟΥΑΛ
+1,75%
0.58
ΚΟΥΕΣ
-0,89%
5.6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,42%
9.48
ΚΤΗΛΑ
+1,06%
1.9
ΚΥΡΙΟ
+0,98%
1.03
ΛΑΒΙ
+1,69%
0.724
ΛΑΜΔΑ
-0,73%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.945
ΛΕΒΚ
-0,71%
0.28
ΛΕΒΠ
+28,57%
0.324
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.17
ΛΟΥΛΗ
-1,09%
2.72
ΜΑΘΙΟ
+1,72%
1.18
ΜΕΒΑ
-0,53%
3.74
ΜΕΝΤΙ
-1,20%
3.3
ΜΕΡΚΟ
+0,87%
46.4
ΜΙΓ
+2,08%
4.9
ΜΙΝ
-1,21%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,49%
24.84
ΜΟΝΤΑ
+4,73%
1.77
ΜΟΤΟ
-0,98%
3.02
ΜΟΥΖΚ
+4,20%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,20%
24.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.05
ΜΠΡΙΚ
-1,04%
1.9
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.6
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.08
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
+0,59%
0.343
ΞΥΛΠ
0,00%
0.34
ΟΛΘ
-0,86%
23
ΟΛΠ
+1,51%
23.55
ΟΛΥΜΠ
-1,96%
2.5
ΟΠΑΠ
-0,61%
14.76
ΟΤΕ
-0,98%
13.2
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.15
ΠΑΠ
+3,64%
2.28
ΠΕΙΡ
+0,43%
3.24
ΠΕΤΡΟ
-0,45%
8.92
ΠΛΑΘ
+0,12%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.7
ΠΡΔ
0,00%
0.39
ΠΡΕΜΙΑ
+1,18%
1.196
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-1,38%
4.3
ΡΕΒΟΙΛ
+0,79%
1.915
ΣΑΡ
+0,38%
8.03
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0305
ΣΕΝΤΡ
+0,82%
0.369
ΣΙΔΜΑ
-0,85%
2.33
ΣΠΕΙΣ
-1,81%
6.52
ΣΠΙ
+1,33%
0.608
ΣΠΥΡ
0,00%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
+0,06%
15.95
ΤΖΚΑ
-0,54%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.774
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
-6,57%
0.37
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-8,11%
0.068
ΦΡΛΚ
-2,02%
4.125
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-2,27%
0.645

Λιανεμπόριο: Αυξημένος ο τζίρος το πρώτο τρίμηνο του 2021

Αύξηση 1,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) το πρώτο τρίμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.

Αντίστοιχα, τα FMCGs (ταχυκίνητα καταναλωτικά είδη) στο σύνολό τους παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων σε αξία 1,2%.

Σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% & -7,4% αντίστοιχα.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%, ενώ επίσης τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται, αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά +1,5%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2.500 τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. στο +3,2%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Σε επίπεδο κατηγοριών, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (ρούμι +67,7%, κρασιά +49,1%, ουίσκι +43,6%, μπύρες +27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού.

Αναφορικά με τις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής ευνόησε την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγορίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών, καθώς και τα αποτριχωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με +22,0% και +25,1% αντίστοιχα.

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Τέλος, η παραμονή των καταναλωτών στο σπίτι αύξησε τις πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%), της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ και οι σακούλες σκουπιδιών έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!