Γ.Δ.
1411.49 -0,37%
ACAG
-1,22%
5.69
BOCHGR
-0,23%
4.38
CENER
-2,78%
9.1
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
+0,32%
9.33
NOVAL
-0,95%
2.595
OPTIMA
-0,46%
12.88
TITC
-0,92%
32.45
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,28%
1.44
ΑΒΕ
+0,38%
0.528
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.39
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
-1,32%
2.98
ΑΛΦΑ
+0,17%
1.47
ΑΝΔΡΟ
+1,53%
6.64
ΑΡΑΙΓ
+1,89%
10.22
ΑΣΚΟ
0,00%
2.6
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.7
ΑΤΤ
+3,05%
2.7
ΑΤΤΙΚΑ
+1,84%
2.21
ΒΙΟ
-0,89%
5.58
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.48
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
-0,37%
1.365
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,90%
17.54
ΔΑΑ
+0,13%
7.56
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-2,06%
11.4
ΔΟΜΙΚ
+5,49%
2.88
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,67%
0.299
ΕΒΡΟΦ
+2,37%
1.51
ΕΕΕ
+1,40%
33.26
ΕΚΤΕΡ
+0,26%
1.544
ΕΛΒΕ
0,00%
5.55
ΕΛΙΝ
0,00%
1.96
ΕΛΛ
+0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,33%
1.836
ΕΛΠΕ
+0,28%
7.04
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-0,36%
1.676
ΕΛΧΑ
+0,88%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.17
ΕΤΕ
-2,47%
7.266
ΕΥΑΠΣ
-0,94%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.59
ΕΥΡΩΒ
-1,81%
1.9535
ΕΧΑΕ
+1,03%
4.42
ΙΑΤΡ
-1,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+0,17%
0.2915
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.91
ΙΝΚΑΤ
-0,43%
4.68
ΙΝΛΙΦ
+1,15%
4.4
ΙΝΛΟΤ
+0,55%
1.09
ΙΝΤΕΚ
+0,50%
6.03
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,84%
2.4
ΙΝΤΕΤ
+0,85%
1.18
ΙΝΤΚΑ
-0,17%
2.91
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-2,46%
1.385
ΚΕΠΕΝ
+3,90%
1.6
ΚΛΜ
+0,64%
1.575
ΚΟΡΔΕ
+1,18%
0.427
ΚΟΥΑΛ
+0,17%
1.162
ΚΟΥΕΣ
+5,12%
5.34
ΚΡΙ
-0,38%
13.15
ΚΤΗΛΑ
-2,20%
1.78
ΚΥΡΙΟ
+3,21%
1.03
ΛΑΒΙ
-0,38%
0.777
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.49
ΛΑΜΨΑ
-0,52%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
+2,29%
0.268
ΛΕΒΠ
+11,93%
0.244
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.36
ΛΟΥΛΗ
+5,17%
2.85
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
0,00%
3.71
ΜΕΝΤΙ
-0,45%
2.23
ΜΕΡΚΟ
0,00%
42
ΜΙΓ
+0,16%
3.21
ΜΙΝ
+2,78%
0.555
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,96%
20.58
ΜΟΝΤΑ
+2,79%
3.69
ΜΟΤΟ
-0,57%
2.605
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+0,86%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.63
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+0,30%
33
ΝΑΚΑΣ
-4,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-1,64%
0.72
ΞΥΛΚ
+1,12%
0.272
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,47%
21.4
ΟΛΠ
-0,73%
27.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
-0,32%
15.73
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.804
ΟΤΕ
+0,06%
15.9
ΟΤΟΕΛ
+1,13%
10.72
ΠΑΙΡ
-1,82%
0.97
ΠΑΠ
-0,86%
2.3
ΠΕΙΡ
-0,70%
3.674
ΠΕΡΦ
-0,16%
6.29
ΠΕΤΡΟ
-0,74%
8.04
ΠΛΑΘ
-0,42%
3.595
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.1
ΠΡΔ
-4,96%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
-0,67%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.7
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.336
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.57
ΣΠΕΙΣ
+0,96%
6.28
ΣΠΙ
-2,24%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,15%
19.53
ΤΖΚΑ
-0,40%
1.24
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,50%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,99%
7.7
ΦΡΙΓΟ
-3,70%
0.26
ΦΡΛΚ
+2,13%
3.835
ΧΑΙΔΕ
-7,41%
0.625

Λιανεμπόριο: Αυξημένος ο τζίρος το πρώτο τρίμηνο του 2021

Αύξηση 1,9% παρουσίασαν οι συνολικές πωλήσεις σε αξία του οργανωμένου λιανεμπορίου (καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., σε Ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) το πρώτο τρίμηνο του 2021 (στοιχεία YTD έως 28 Μαρτίου 2021) σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή χρονική περίοδο.

Αντίστοιχα, τα FMCGs (ταχυκίνητα καταναλωτικά είδη) στο σύνολό τους παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων σε αξία 1,2%.

Σύμφωνα με την εταιρεία Nielsen, όσον αφορά στις επιμέρους κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα τρόφιμα και ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,2%, ενώ οι κατηγορίες που αφορούν στα προϊόντα προσωπικής περιποίησης καθώς και τα προϊόντα οικιακής χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% & -7,4% αντίστοιχα.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) εμφανίζει την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%, ενώ επίσης τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα αναπτύσσονται, αρκετά πιο συγκρατημένα, κατά +1,5%.

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2.500 τ.μ. (hypermarkets) συνεχίζουν να παρουσιάζουν την μεγαλύτερη αύξηση της τάξεως του +8,3% στις πωλήσεις τους και το πρώτο τρίμηνο του 2021. Ωστόσο σε ρυθμό ανάπτυξης ακολουθούν και οι μικρότερες αίθουσες, έως 400 τ.μ. στο +3,2%, γεγονός που σημαίνει ότι οι αγοραστές επιλέγουν και τα μικρότερα καταστήματα για την ευκολία τους, αλλά και τα καθημερινά τους ψώνια.

Σε επίπεδο κατηγοριών, αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρυσι (ρούμι +67,7%, κρασιά +49,1%, ουίσκι +43,6%, μπύρες +27,3%), γεγονός που αποδεικνύει ότι η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων εστίασης έχει αυξήσει την διασκέδαση, αλλά και την κατανάλωση αλκοόλ, εντός του σπιτιού.

Αναφορικά με τις κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, η αναστολή λειτουργίας των κομμωτηρίων και των κέντρων αισθητικής ευνόησε την ανάπτυξη των πωλήσεων για κατηγορίες όπως είναι οι βαφές μαλλιών, καθώς και τα αποτριχωτικά προϊόντα, τα οποία αναπτύχθηκαν με +22,0% και +25,1% αντίστοιχα.

Την ίδια στιγμή οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν σημασία στην υγιεινή και τον καθαρισμό των χεριών, καθώς η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις της κατά +15,0%, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2020.

Τέλος, η παραμονή των καταναλωτών στο σπίτι αύξησε τις πωλήσεων για τις κατηγορίες των καθαριστικών φούρνου (+47,5%), της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ και οι σακούλες σκουπιδιών έχουν επίσης αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά +8,1%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!