Γ.Δ.
1422.09 -0,19%
ACAG
0,00%
6
CENER
+2,78%
7.39
CNLCAP
-2,55%
7.65
DIMAND
+0,20%
9.96
OPTIMA
+0,13%
7.54
TITC
+0,38%
26.35
ΑΑΑΚ
0,00%
7.6
ΑΒΑΞ
+0,24%
1.678
ΑΒΕ
+0,39%
0.51
ΑΔΜΗΕ
+1,97%
2.325
ΑΚΡΙΤ
-0,98%
1.01
ΑΛΜΥ
0,00%
2.72
ΑΛΦΑ
-0,55%
1.7275
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.98
ΑΡΑΙΓ
-0,95%
12.46
ΑΣΚΟ
-1,93%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
11.45
ΑΤΕΚ
0,00%
0.344
ΑΤΡΑΣΤ
+0,70%
7.15
ΑΤΤ
+0,93%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
-0,44%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,00%
6.12
ΒΙΟΚΑ
-0,73%
2.73
ΒΙΟΣΚ
+3,23%
1.28
ΒΙΟΤ
0,00%
0.398
ΒΙΣ
0,00%
0.246
ΒΟΣΥΣ
+0,89%
2.28
ΓΕΒΚΑ
-0,55%
1.815
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,84%
14.36
ΔΑΑ
-0,23%
8.68
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
-1,08%
11.93
ΔΟΜΙΚ
-0,87%
4.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.34
ΕΒΡΟΦ
-1,20%
1.65
ΕΕΕ
-1,69%
28.59
ΕΚΤΕΡ
-0,75%
3.96
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+0,85%
2.36
ΕΛΛ
+0,70%
14.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,19%
2.68
ΕΛΠΕ
-1,31%
8.3
ΕΛΣΤΡ
-0,78%
2.56
ΕΛΤΟΝ
+0,51%
1.97
ΕΛΧΑ
-1,11%
2.235
ΕΝΤΕΡ
+1,08%
7.46
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.15
ΕΠΣΙΛ
-1,77%
10
ΕΣΥΜΒ
+0,44%
1.15
ΕΤΕ
-0,55%
7.204
ΕΥΑΠΣ
+0,60%
3.33
ΕΥΔΑΠ
+1,99%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-0,24%
1.907
ΕΧΑΕ
-0,18%
5.48
ΙΑΤΡ
0,00%
1.8
ΙΚΤΙΝ
-0,95%
0.523
ΙΛΥΔΑ
+1,12%
1.355
ΙΝΚΑΤ
+0,18%
5.51
ΙΝΛΙΦ
-0,60%
4.99
ΙΝΛΟΤ
-0,96%
1.238
ΙΝΤΕΚ
-0,15%
6.47
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.5
ΙΝΤΕΤ
-1,17%
1.265
ΙΝΤΚΑ
+1,51%
4.04
ΚΑΜΠ
-4,22%
2.27
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,94%
1.605
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
0,00%
1.64
ΚΟΡΔΕ
+1,67%
0.61
ΚΟΥΑΛ
+3,86%
0.862
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.61
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,46%
10.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+2,50%
1.23
ΛΑΒΙ
+0,87%
0.928
ΛΑΜΔΑ
+1,04%
6.83
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29.2
ΛΑΝΑΚ
+0,93%
1.08
ΛΕΒΚ
+6,25%
0.34
ΛΕΒΠ
0,00%
0.318
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.9
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
-1,96%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,63%
3.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.8
ΜΙΓ
-1,82%
4.32
ΜΙΝ
+1,45%
0.7
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,91%
26.64
ΜΟΝΤΑ
0,00%
2.6
ΜΟΤΟ
+0,34%
2.96
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.85
ΜΠΕΛΑ
+0,67%
27.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.34
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.935
ΜΠΤΚ
-9,56%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,22%
36.44
ΝΑΚΑΣ
-2,78%
2.8
ΝΑΥΠ
+1,79%
1.14
ΞΥΛΚ
0,00%
0.386
ΞΥΛΠ
0,00%
0.384
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
+0,97%
26.1
ΟΛΥΜΠ
+2,15%
2.85
ΟΠΑΠ
+0,12%
16.89
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.906
ΟΤΕ
-0,50%
13.89
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
13.42
ΠΑΙΡ
-5,30%
1.25
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
-1,52%
4.008
ΠΕΤΡΟ
+0,20%
9.82
ΠΛΑΘ
-0,48%
4.17
ΠΛΑΚΡ
-1,90%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.328
ΠΡΕΜΙΑ
+0,87%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+2,15%
4.27
ΡΕΒΟΙΛ
-1,72%
1.715
ΣΑΡ
+0,22%
9.19
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
-9,40%
0.053
ΣΕΝΤΡ
+0,53%
0.38
ΣΙΔΜΑ
+7,31%
2.35
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.54
ΣΠΙ
+0,31%
0.642
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
+0,06%
16.6
ΤΖΚΑ
-0,59%
1.69
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.694
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.2
ΦΙΕΡ
0,00%
0.404
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.15
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.334
ΦΡΛΚ
+0,35%
4.275
ΧΑΙΔΕ
-7,50%
0.74

Σούπερ μάρκετ: Πληθωριστικός παραμένει ο τζίρος στο δεκάμηνο του 2023

Τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ συνεχίζει να φέρνει ο πληθωρισμός το δεκάμηνο Ιανουαρίου- κτωβρίου 2023 την ώρα που οι καταναλωτές κάνουν φθηνότερες επιλογές και στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI) στο δεκάμηνο η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 7,446 δισ. ευρώ έναντι 6,821 δισ. ευρώ της αντίστοιχης περυσινής περιόδου, αυξημένη κατά 9,5%, εκ των οποίων 5,689 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων. Την ίδια χρονική περίοδο ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 1,7% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή.

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL σε αξία το δεκάμηνο Ιανουαρίου- κτωβρίου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,2% από 25,7% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,9%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,7%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,7% από 26,3% το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Στην κατηγορία των ειδών ατομικής υγιεινής και ομορφιάς το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι 20,9% ενώ στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού φτάνει το 25,7%.

Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Στην πρώτη κατηγορία λόγω της μείωσης τιμών το ποσοστό τού τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε από 21,3% σε 24,9% και στη δεύτερη από 21,7% σε 25,6%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε από 21,9% που ήταν το 2022 σε 25,1% το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,5%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 9,1% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 9,1%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 1,8%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 1,3% ενώ στα απορρυπαντικά/καθαριστικά μειώθηκε κατά 0,2%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το δεκάμηνο Ιανουαρίου Οκτωβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε έξι και συγκεκριμένα στα μη αλκοολούχα ποτά (4,4%), στα αλκοολούχα ποτά (4,3%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,1%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,6%), στα σνακς (4,4%), στα γαλακτοκομικά (2,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,1%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,1%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,9%), στα υλικά μαγειρικής (2,5%) και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά (0,5%).

Πρωταθλητές των ανατιμήσεων στο εννεάμηνο αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 12%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 10%, τα γαλακτοκομικά με αυξήσεις τιμών 9%, τα σνακς με αυξήσεις τιμών 8,9% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,7%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του δεκαμήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,6%).

Τα στοιχεία του δεκαμήνου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (14,8%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,6%. Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 13,6% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,4% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 9,9% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,5%. Τέλος, αύξηση 6,8% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!