Γ.Δ.
1452.24 +0,26%
ACAG
-5,17%
6.24
CENER
+0,76%
8
CNLCAP
+0,64%
7.9
DIMAND
+0,31%
9.6
OPTIMA
+1,50%
10.8
TITC
-1,51%
29.3
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-1,48%
1.462
ΑΒΕ
+1,26%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-2,11%
0.93
ΑΛΜΥ
-2,10%
2.8
ΑΛΦΑ
-0,44%
1.5855
ΑΝΔΡΟ
-0,58%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,40%
12.65
ΑΣΚΟ
+0,37%
2.69
ΑΣΤΑΚ
-3,23%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
-0,25%
8.06
ΑΤΤ
+2,25%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.47
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,69%
5.84
ΒΙΟΚΑ
-4,23%
2.49
ΒΙΟΣΚ
+0,38%
1.31
ΒΙΟΤ
0,00%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.18
ΒΟΣΥΣ
-3,94%
2.44
ΓΕΒΚΑ
-0,30%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
16.58
ΔΑΑ
-0,12%
8.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,71%
11.16
ΔΟΜΙΚ
-2,19%
4.68
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,57%
0.347
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.68
ΕΕΕ
+1,45%
30.8
ΕΚΤΕΡ
+2,29%
4.475
ΕΛΒΕ
+6,28%
5.25
ΕΛΙΝ
-0,81%
2.45
ΕΛΛ
+0,71%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,76%
2.6
ΕΛΠΕ
-0,53%
8.385
ΕΛΣΤΡ
-1,27%
2.33
ΕΛΤΟΝ
+0,67%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,83%
1.948
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,75%
1.34
ΕΤΕ
+3,31%
7.81
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,50%
2.02
ΕΧΑΕ
-0,19%
5.15
ΙΑΤΡ
0,00%
1.7
ΙΚΤΙΝ
-0,69%
0.4295
ΙΛΥΔΑ
+1,73%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+0,37%
5.42
ΙΝΛΙΦ
-2,72%
5
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.148
ΙΝΤΕΚ
+0,32%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,27%
4.5
ΙΝΤΕΤ
+0,78%
1.29
ΙΝΤΚΑ
+0,14%
3.655
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
344
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.51
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,22%
1.615
ΚΟΡΔΕ
-3,27%
0.532
ΚΟΥΑΛ
-0,62%
1.278
ΚΟΥΕΣ
-0,86%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,93%
10.6
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.84
ΚΥΡΙΟ
-4,86%
1.37
ΛΑΒΙ
-0,35%
0.848
ΛΑΜΔΑ
-0,44%
6.86
ΛΑΜΨΑ
0,00%
33.4
ΛΑΝΑΚ
-2,75%
1.06
ΛΕΒΚ
0,00%
0.336
ΛΕΒΠ
+4,57%
0.366
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.47
ΛΟΥΛΗ
-2,55%
2.68
ΜΑΘΙΟ
-0,92%
1.08
ΜΕΒΑ
+0,25%
3.97
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,16%
47.2
ΜΙΓ
0,00%
3.99
ΜΙΝ
-5,47%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.22
ΜΟΝΤΑ
+3,09%
3.34
ΜΟΤΟ
-0,50%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+1,03%
29.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,59%
3.36
ΜΠΡΙΚ
+0,25%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.47
ΜΥΤΙΛ
0,00%
38.2
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.78
ΝΑΥΠ
+0,99%
1.02
ΞΥΛΚ
-3,57%
0.27
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+0,58%
0.344
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,34%
22.1
ΟΛΠ
-0,20%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.88
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,45%
0.909
ΟΤΕ
-1,54%
14.06
ΟΤΟΕΛ
-0,78%
12.78
ΠΑΙΡ
-0,85%
1.17
ΠΑΠ
+0,38%
2.63
ΠΕΙΡ
-0,61%
3.752
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.3
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
+1,32%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+0,21%
4.7
ΡΕΒΟΙΛ
-0,59%
1.69
ΣΑΡ
-0,50%
11.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-2,12%
0.37
ΣΙΔΜΑ
+0,26%
1.905
ΣΠΕΙΣ
-0,51%
7.76
ΣΠΙ
-5,33%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,49%
18.33
ΤΖΚΑ
-3,04%
1.595
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,16%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,22%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-9,70%
0.298
ΦΡΛΚ
+0,85%
4.175
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.695

Σούπερ Μάρκετ: Αύξηση τζίρου 9,5% στο 10μηνο με αυξήσεις τιμών 7,7%

Αύξηση κατά 9,5% ή 646 εκατ. ευρώ κατέγραψε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ στο 10μηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2023, σύμφωνα με στοιχεία της Circana που δείχνουν ότι το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ξεπέρασε το 26% ενώ οι αυξήσεις τιμών κυμάνθηκαν σε 7,7%.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία (τα οποία περιλαμβάνουν και τις πωλήσεις της Lidl), ο τζίρος των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG) ανήλθε συνολικά στα 7,5 δισ. ευρώ έναντι 6,8 δισ. ευρώ στο 10μηνο του 2022, με αύξηση 9,5%. Ειδικότερα στα τρόφιμα οι πωλήσεις είναι αυξημένες κατά 9,5%, στα καθαριστικά και είδη οικιακής φροντίδας 9,4% ενώ στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας παρατηρείται αύξηση 9,1%.

Η κατηγορία των τροφίμων που έχει τη μερίδα του λέοντος στην αγορά με μερίδιο 76,2%, εμφανίζει αξία 5,7 δισ. ευρώ στο 10μηνο του 2023 από περίπου 5,2 δισ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2022. Ενισχυμένες ωστόσο είναι και οι άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες προϊόντων: τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας, με αξία που ενισχύθηκε σε περίπου 846 εκατ. ευρώ από 776 εκατ. ευρώ και τα είδη για τη φροντίδα του σπιτιού που αύξησε την αξία της σε περίπου 744 εκατ. ευρώ από περίπου 680 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Η ανάπτυξη της αξίας της αγοράς είναι πληθωριστική καθώς η αύξηση σε αξία 9,5% συνοδεύεται από αύξηση του όγκου πωλήσεων μόλις κατά 1,7% και αυξήσεις τιμών που κατά μέσο όρο υπολογίζονται σε 7,7%. Ειδικά τον Οκτώβριο η αύξηση εκτιμάται σε 3,1%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώνονται στα είδη οικιακής φροντίδας, 9,6%. Ακολουθούν τα προϊόντα προσωπικής φροντίδας με αυξήσεις τιμών ανά μονάδα προϊόντος 7,7% και τα τρόφιμα με αυξήσεις 7,6%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών στην κατηγορία των τροφίμων καταγράφονται στα γαλακτοκομικά και είναι της τάξης του 13%.

Ο ρυθμός ανάπτυξης των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl) είναι σταθερά διψήφιος και φτάνει στο εξεταζόμενο διάστημα σε 11,9% έναντι 8,7% που είναι ο ρυθμός ανάπτυξης για τα επώνυμα προϊόντα. Το συνολικό τους μερίδιο διαμορφώθηκε σε 26,2% και φτάνει στο 26,7% στα τρόφιμα, το 25,7% στα προϊόντα οικιακής φροντίδας και το 20,9% στα είδη προσωπικής υγιεινής. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι προωθητικές ενέργειες ενισχύονται, με το 25,1% της αξίας των πωλήσεων των FMCGs να γίνεται υπό καθεστώς προσφοράς. Καταγράφουν δε αύξηση 3,2 ποσοστιαίων μονάδων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana οι προωθητικές ενέργειες στο σύνολο των τροφίμων ανερχονται στο 24,9%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 28,2% και στα απορρυπαντικά και καθαριστικά κατά 25,6%.

Εντωμεταξύ, τα μικρά καταστήματα μέχρι 400 τ.μ., που αντιστοιχούν στο 11,6% του συνολικού τζίρου της αγοράς εμφανίζονται να καταγράφουν τη μεγαλύτερη άνοδο σε αξία πωλήσεων, της τάξης του 14,8% και ακολουθούν τα hypermarkets, με πάνω από 2.500 τ.μ., που σημειώνουν ανάπτυξη πωλήσεων 13,6%, με μερίδιο 11,4% στην αγορά. Τα καταστήματα 1.000-2.500 τ.μ. που έχουν και το μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα, 43,5%, σημείωσαν αύξηση 6,8%, ενώ ακολουθούν τα καταστήματα 400-1.000 τ.μ., με ανάπτυξη 9,9%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!