Γ.Δ.
1454.98 +1,38%
ACAG
+0,61%
6.6
CENER
+0,66%
7.57
CNLCAP
+4,43%
8.25
DIMAND
-0,73%
9.54
OPTIMA
+3,89%
10.68
TITC
+2,49%
28.8
ΑΑΑΚ
+0,72%
7
ΑΒΑΞ
+2,60%
1.498
ΑΒΕ
+0,86%
0.471
ΑΔΜΗΕ
+0,91%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-1,60%
0.925
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
+1,04%
1.648
ΑΝΔΡΟ
+0,88%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,98%
12.14
ΑΣΚΟ
-1,52%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+1,63%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,50%
8.1
ΑΤΤ
+0,45%
11.1
ΑΤΤΙΚΑ
+1,69%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+2,16%
5.67
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+1,59%
1.28
ΒΙΟΤ
+2,19%
0.28
ΒΙΣ
-5,00%
0.19
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.46
ΓΕΒΚΑ
+1,21%
1.675
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,48%
16.5
ΔΑΑ
-0,81%
8.35
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,59%
11.48
ΔΟΜΙΚ
+1,41%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,72%
0.355
ΕΒΡΟΦ
-0,30%
1.675
ΕΕΕ
+1,63%
29.94
ΕΚΤΕΡ
-0,22%
4.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,25%
2.43
ΕΛΛ
0,00%
14.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,15%
2.62
ΕΛΠΕ
+1,33%
8.375
ΕΛΣΤΡ
-0,81%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-3,47%
1.78
ΕΛΧΑ
+1,26%
1.928
ΕΝΤΕΡ
+0,13%
7.85
ΕΠΙΛΚ
-1,90%
0.155
ΕΠΣΙΛ
+18,81%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,25%
1.27
ΕΤΕ
+1,85%
7.7
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,51%
2.02
ΕΧΑΕ
+1,77%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.615
ΙΚΤΙΝ
+0,46%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+10,61%
1.72
ΙΝΚΑΤ
+1,71%
5.05
ΙΝΛΙΦ
+3,75%
4.98
ΙΝΛΟΤ
+0,71%
1.134
ΙΝΤΕΚ
+1,45%
6.29
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,91%
4.44
ΙΝΤΕΤ
+4,35%
1.32
ΙΝΤΚΑ
+2,02%
3.54
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-1,56%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
+0,32%
1.59
ΚΟΡΔΕ
+8,24%
0.552
ΚΟΥΑΛ
+3,36%
1.416
ΚΟΥΕΣ
+8,70%
6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,45%
10.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,07%
1.385
ΛΑΒΙ
+3,61%
0.86
ΛΑΜΔΑ
+2,20%
6.97
ΛΑΜΨΑ
+1,21%
33.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.13
ΛΕΒΚ
-2,86%
0.34
ΛΕΒΠ
+16,07%
0.39
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,16%
1.42
ΛΟΥΛΗ
+3,77%
2.75
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.055
ΜΕΒΑ
+2,53%
4.06
ΜΕΝΤΙ
+4,53%
3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+2,13%
4.07
ΜΙΝ
-1,55%
0.635
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,08%
26.62
ΜΟΝΤΑ
+0,33%
3.07
ΜΟΤΟ
+1,17%
3.015
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.73
ΜΠΕΛΑ
+0,56%
28.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.95
ΜΠΤΚ
+6,67%
0.48
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
38
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+0,98%
1.035
ΞΥΛΚ
-4,71%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,03%
0.34
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-0,89%
22.3
ΟΛΠ
+2,06%
24.75
ΟΛΥΜΠ
+1,05%
2.9
ΟΠΑΠ
+0,86%
16.42
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,02%
0.892
ΟΤΕ
+0,84%
14.34
ΟΤΟΕΛ
+0,79%
12.8
ΠΑΙΡ
+1,67%
1.22
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,50%
3.98
ΠΕΤΡΟ
+0,94%
8.62
ΠΛΑΘ
+2,38%
4.09
ΠΛΑΚΡ
-0,65%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.296
ΠΡΕΜΙΑ
+0,52%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,14%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,32%
1.59
ΣΑΡ
+1,73%
11.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.379
ΣΙΔΜΑ
+1,01%
2
ΣΠΕΙΣ
-1,26%
7.84
ΣΠΙ
-1,39%
0.71
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,72%
18.23
ΤΖΚΑ
-0,60%
1.65
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.19
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,59%
1.718
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,37%
0.371
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+2,55%
0.322
ΦΡΛΚ
-1,57%
4.07
ΧΑΙΔΕ
-0,71%
0.695

Το σχέδιο για την ανάταξη του σιδηροδρόμου και τα νέα έργα

Με ένα νέο σχέδιο για την αναβάθμιση του σιδηροδρόμου ετοιμάζεται να απαντήσει η κυβέρνηση και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας στα πολυετή προβλήματα και στις καθυστερήσεις σε νέα έργα και αναβαθμίσεις υφιστάμενων συνδέσεων. Το πρώτο βήμα θα γίνει με τη συγχώνευση του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ καθώς και του τομέα τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ σε μια ενιαία εταιρεία η οποία θα αναλάβει το σύνολο των υποχρεώσεων του διαχειριστή υποδομής και του ιδιοκτήτη συρμών στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Πρόκειται για σοβαρή αλλαγή σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, που είχε συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά μέσα σε λίγους μήνες αποδείχθηκε ανεπαρκές, ειδικά μετά τα προβλήματα που αναδείχθηκαν από την τραγωδία των Τεμπών και τη θεομηνία Daniel που κατέστρεψε τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου στη Θεσσαλία.

Το επόμενο βήμα είναι η πλήρης αποκατάσταση του βασικού σιδηροδρομικού άξονα Αθηνών – Θεσσαλονίκης που άρχισε να λειτουργεί, μερικώς, πριν από λίγες ημέρες.

Τα μεγάλα προβλήματα του ελληνικού σιδηροδρόμου αποτελούν τροχοπέδη στα σχέδια της χώρας για αναβάθμιση του ρόλου της στους νέους εμπορικούς διαδρόμους που αναπτύσσονται αυτήν την περίοδο. Ωστόσο, ήδη έχει διευρυνθεί η παρουσία των ελληνικών λιμανιών στην ευρύτερη περιοχή με επίκεντρο την Αλεξανδρούπολη και μελλοντικά την Καβάλα.

Ο ρόλος των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας σε έναν νέο διάδρομο μεταφοράς εμπορευμάτων προς την Ευρώπη αποτελεί αντικείμενο συζήτησης που αναθερμάνθηκε μετά και την τελευταία σύνοδο των G20, αλλά και την επίσκεψη του πρωθυπουργού της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι στην Αθήνα, όπου εξέφρασε το ενδιαφέρον της χώρας του για ελληνικό λιμάνι. Σοβαρό ενδιαφέρον επιδεικνύει εδώ και χρόνια και η Βουλγαρία, καθώς αναζητεί τρόπους σύνδεσης των λιμένων της με το Αιγαίο, με σιδηροδρομικό αλλά και οδικό άξονα, ενώ τελευταία συζητά και για τον αγωγό πετρελαίου από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Μπουργκάς όπου βρίσκεται το μοναδικό διυλιστήριο της χώρας.

Μέχρι στιγμής, πάντως, το σχέδιο διασύνδεσης των τριών ελληνικών λιμανιών με τρία λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα, το περίφημο έργο Sea2Sea για τη σιδηροδρομική παράκαμψη του Βοσπόρου, κινείται με αργούς ρυθμούς. Πιθανώς επειδή η βουλγαρική πλευρά συνδέει την υλοποίησή του με τη συμμετοχή σε κάποιο από τα ελληνικά λιμάνια. Η προηγούμενη κυβέρνηση ξεκίνησε, πάντως, τους διαγωνισμούς, με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου για δύο μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού ύψους 3,8 δισ. ευρώ. Πρόκειται για τη διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη (προϋπολογισμού 2,3 δισ. ευρώ) και την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ).

Σήμερα βρίσκεται σε εξέλιξη ανταγωνιστικός διάλογος με τρία σχήματα που είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στους διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ και συγκεκριμένα τις κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens, ΑΚΤΩΡ – Mytilineos και ΑΒΑΞ – Alstom. Για να προχωρήσουν, βέβαια, οι διαγωνισμοί πρέπει να βρεθούν τα κονδύλια για τη χρηματοδότηση αυτών των έργων. Πρόκειται για δύσκολη υπόθεση, ειδικά μετά απ’ όλα όσα συμβαίνουν στον ελληνικό σιδηρόδρομο τον τελευταίο καιρό. Θετικά, πάντως, επιδρά το σοβαρό ενδιαφέρον της αμερικανικής πλευράς για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης, που ήδη χρησιμοποιείται από τις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις, αλλά και τους ευρύτερους σχεδιασμούς ΗΠΑ και Ε.Ε για τους νέους διαδρόμους εμπορευμάτων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!