Γ.Δ.
1407.14 0,00%
ACAG
0,00%
5.61
BOCHGR
0,00%
4.29
CENER
0,00%
8.62
CNLCAP
0,00%
6.9
DIMAND
0,00%
9.23
NOVAL
0,00%
2.505
OPTIMA
0,00%
12.76
TITC
0,00%
32.35
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.442
ΑΒΕ
0,00%
0.488
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.35
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
3.15
ΑΛΦΑ
0,00%
1.438
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.34
ΑΣΚΟ
0,00%
2.61
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
0,00%
125
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.51
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.78
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.565
ΒΙΟΤ
0,00%
0.35
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.325
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.36
ΔΑΑ
0,00%
7.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
0,00%
11.7
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.71
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.287
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.47
ΕΕΕ
0,00%
33.34
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.544
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.05
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.798
ΕΛΠΕ
0,00%
6.97
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.05
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.796
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.165
ΕΤΕ
0,00%
7.324
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.62
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.8905
ΕΧΑΕ
0,00%
4.35
ΙΑΤΡ
0,00%
1.475
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.289
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.87
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.4
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.08
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.13
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
0,00%
1.31
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
0,00%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.412
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.1
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
0,00%
13.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.777
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.298
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.29
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
0,00%
3.68
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.24
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.215
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
20.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
0,00%
2.61
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.4
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.04
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
28.3
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.45
ΟΠΑΠ
0,00%
15.76
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.812
ΟΤΕ
0,00%
15.73
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.29
ΠΕΙΡ
0,00%
3.71
ΠΕΡΦ
0,00%
6.14
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
0,00%
3.71
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.9
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.61
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.335
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
0,00%
0.584
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.65
ΤΖΚΑ
0,00%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.22
ΦΡΛΚ
0,00%
3.765
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Μεγάλα έργα: Αναζητούνται 100.000 τεχνικοί σε Αίγυπτο, Βιετνάμ και Μπαγκλαντές

«Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού» λέει ο θυμόσοφος λαός και όπως φαίνεται, η προσπάθεια που έχει αρχίσει το τελευταίο διάστημα, για την έλευση εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού, που θα κληθεί να στελεχώσει τον όλο και μεγαλύτερο αριθμό εργοταξίων ανά την Επικράτεια, δεν θα έχει έκτακτο χαρακτήρα. Αντιθέτως, σύμφωνα με τα όσα αναφέρουν στελέχη του κλάδου, με δεδομένο ότι ένα ποσοστό των ξένων που θα απασχοληθούν στα έργα, θα είναι υψηλής εξειδίκευσης, είναι πολύ πιθανό οι άνθρωποι αυτοί, να αξιοποιηθούν για σημαντικό χρονικό διάστημα στα έργα της κάθε εταιρείας, είτε αυτά είναι εντός, είτε εκτός Ελλάδας. Άλλωστε, ανάγκες ανθρώπων έχουν κι άλλες χώρες της Ευρώπης, στο σκέλος των έργων υποδομής, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει σημαντικός ανταγωνισμός, όχι μόνο εγχώριος, αλλά και διεθνής.

Στο πλαίσιο αυτό, οι διακρατικές συμφωνίες που έχουν ήδη αρχίσει να υπογράφονται μεταξύ της Ελλάδας και τρίτων χωρών, όπως η Αίγυπτος (επικυρώθηκε στις αρχές του 2024), το Μπαγκλαντές και οι Φιλιππίνες, θα αποδειχθούν χρήσιμο εργαλείο, για την διευκόλυνση της έλευσης εργαζομένων για τα έργα υποδομής. Αυτή τη στιγμή, οι κατασκευές έχουν ίσως τις μεγαλύτερες ανάγκες ανθρώπων, όχι μόνο ανειδίκευτων, αλλά κυρίως ειδικευμένων στελεχών, από μηχανικούς και χειριστές μηχανημάτων, μέχρι ηλεκτροσυγκολλητές και εργοδηγούς. Υπολογίζεται ότι, για να υλοποιηθεί απρόσκοπτα το πρόγραμμα υποδομών της χώρας, που έχει ήδη συμβασιοποιηθεί και υπολογίζεται σε πάνω από 17 δισ. ευρώ, θα απαιτηθούν τουλάχιστον 100.000 άνθρωποι, που σήμερα δεν είναι διαθέσιμοι.

Ασφαλώς, «ανάσα» θα δοθεί από την ολοκλήρωση μιας σειράς έργων, που είχαν προκηρυχθεί τα προηγούμενα χρόνια, όπως π.χ. το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο η Intrakat έχει δεσμευτεί ότι θα είναι έτοιμο έως τον προσεχή Νοέμβριο. Η δε επέκταση προς την Καλαμαριά, θα ολοκληρωθεί έως το 2026. Παράλληλα, άλλα έργα, όπως το νότιο τμήμα του Ε65 (Λαμία – Ξυνιάδα), που κατασκευάζει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, θα είναι έτοιμο, το αργότερο μέχρι το Πάσχα. Με τον τρόπο αυτό, θα απελευθερωθούν πολύτιμοι πόροι, τόσο ανθρώπινοι, όσο και σε μηχανήματα, που θα απασχοληθούν σε άλλα εργοτάξια.

Ταυτόχρονα, σημαντική βοήθεια έχει προσφέρει, ο βραδύς ρυθμός της ωρίμανσης δεκάδων διαγωνισμών μεγάλων έργων, ενώ ακόμα και σε περιπτώσεις που έχουν προκύψει ανάδοχοι, η διαδικασία υπογραφής των συμβάσεων, απαιτεί πολλούς μήνες, ακόμα και χρόνια (π.χ. η σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού), με αποτέλεσμα να είναι σχετικά ομαλός ο ρυθμός, που προκύπτουν νέες ανάγκες ανθρώπων. Ακόμα κι έτσι βέβαια, όπως τονίζουν παράγοντες των μεγάλων ομίλων, η ελληνική κατασκευαστική αγορά δεν έχει τον απαιτούμενο αριθμό ανθρώπων, ώστε να μπορέσει να καλύψει όλες τις ανάγκες και από ένα σημείο και μετά, το μόνο που επιτυγχάνει η κάθε εταιρεία, είναι να «κλέβει» ανθρώπους από τον ανταγωνισμό. Αντίστοιχα, όσοι Έλληνες αποχώρησαν κατά την περίοδο της κρίσης για να εργαστούν σε άλλες χώρες, όπως π.χ. στις χώρες του αραβικού κόσμου, δύσκολα θα επιστρέψουν, καθώς οι οικονομικές τους απολαβές είναι πολλαπλάσιες, σε σχέση με την Ελλάδα, παρά τις αυξήσεις που γίνονται.

Έτσι, οι περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να στρέφονται στην εύρεση ανθρώπων από τρίτες χώρες, αξιοποιώντας μάλιστα και σχετικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες, που έχουν αρχίσει να λειτουργούν, ακριβώς για τον σκοπό αυτό. Μία εξ αυτών, είναι η Work Ιn Greece (www.workingreece.io), η οποία συνεργάζεται με γραφεία εύρεσης εργασίας σε δεκάδες χώρες και αναλαμβάνει τον ρόλο του ενδιάμεσου, ώστε να «παντρέψει» την ζήτηση ανθρώπων, με την προσφορά. Στη συνέχεια, προχωρά την διαδικασία έκδοσης άδειας παραμονής κι εργασίας, σε συνεργασία με την τοπική πρεσβεία.

Μέχρι στιγμής, η ζήτηση που διαπιστώνουν οι άνθρωποι της εταιρείας σε ό,τι αφορά τον κατασκευαστικό κλάδο, αφορά κυρίως ανθρώπους υψηλής εξειδίκευσης, που είναι και πιο δυσεύρετοι. Χώρες, όπως η Αίγυπτος, το Βιετνάμ και το Μπαγκλαντές, θεωρείται ότι θα είναι εκείνες, που θα προμηθεύσουν τους περισσότερους ανθρώπους, που θα απασχοληθούν στις κατασκευές στην Ελλάδα. Αρκετοί εξ αυτών, εκτιμάται ότι θα παραμείνουν στην χώρα για αρκετά χρόνια, λόγω των αναγκών που υπάρχουν, αλλά κι επειδή πολύ συχνά, οι άνθρωποι αυτοί επιθυμούν να φτιάξουν τη ζωή τους και να εργαστούν. Γι’ αυτό και τις περισσότερες φορές, έρχονται μαζί με τις οικογένειές τους. Οι εταιρείες που τους απασχολούν αναλαμβάνουν όχι μόνο την αμοιβή της (συνήθως με τον κατώτατο μισθό, που όμως είναι μεγαλύτερος από την χώρα καταγωγής τους), αλλά και την σίτιση και διαμονή τους. Αυτό δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο για τις τεχνικές εταιρείες, καθώς προτιμούν την αξιοποίηση των ανθρώπων αυτών σε εργοτάξια στην περιφέρεια. Επίσης, υπάρχει και η λύση των κοντέινερ, που είναι εύκολα και φθηνά στην τοποθέτηση και μεταφορά από εργοτάξιο σε εργοτάξιο, ανάλογα με τις ανάγκες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!