Πυκνώνει το δίκτυο οδικών αξόνων με ΣΔΙΤ: Προωθούνται 5 έργα 1,5 δισ.

Το μοντέλο των ΣΔΙΤ επιλέγει η κυβέρνηση για να προχωρήσει νέους οδικούς άξονες

© Eurokinissi

Το μοντέλο των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) επιλέγει η κυβέρνηση για να προχωρήσει νέους οδικούς άξονες ή για να αναβαθμίσει υφιστάμενους δρόμους με νέες τεχνολογικές υπηρεσίες.

Μετά τις ανακοινώσεις του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη για την προώθηση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης – Έδεσσας (300 εκατ. ευρώ) και Δράμας – Αμφίπολης (150 εκατ.) με ΣΔΙΤ, το χαρτοφυλάκιο των οδικών αξόνων που προωθούνται με το συγκεκριμένο μοντέλο αυξήθηκε σε πέντε.

Το συνολικό κόστος των πέντε έργων προσεγγίζει το 1,5 δισ. ευρώ και βρίσκονται σε διάφορα στάδια της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Και στα πέντε έργα ο ανάδοχος θα αποζημιώνεται με τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας», δηλαδή με ετήσιες δόσεις που θα συνδέονται με συγκεκριμένα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια για τη συντήρηση και λειτουργία των οδικών αξόνων.

Αν προστεθεί και το σχεδιαζόμενο ΣΔΙΤ για την ανάπτυξη υποδομής κινητής τηλεφωνίας πέμπτης γενιάς (5G) σε δίκτυο έξι υφιστάμενων ελληνικών αυτοκινητοδρόμων, συνολικού μήκους 2.011 χιλιομέτρων, τότε τα έργα γίνονται έξι.

Ειδικά για το τελευταίο έργο που αφορά τη δημιουργία υποδομής για βελτίωση λειτουργιών που συνδέονται με την εφοδιαστική αλυσίδα (αυτόνομη οδήγηση, κ.λπ.), σχεδιάζεται να διατεθούν 130 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Ανάδοχοι μέχρι τέλος του χρόνου σε τρία έργα

Οι πλέον προχωρημένοι διαγωνισμοί είναι οι δύο που προκηρύχθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση, για το τμήμα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη και για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Ο διαγωνισμός για το πρώτο έργο, εκτιμώμενης αξίας 312 εκατ. ευρώ, περνάει στο δεύτερο στάδιο με πέντε υποψηφίους.

Συγκεκριμένα τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Intrakat και την κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ισπανική Acciona Concessiones.

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής έχει ανακοινώσει πως πέρασε στο δεύτερο στάδιο και ο διαγωνισμός το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, προϋπολογισμού επίσης κοντά στα 300 εκατ. ευρώ.

Στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη» στην οποία συμμετέχει η ΑΒΑΞ, η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος – Intertoll.

Και στους δύο διαγωνισμούς, όπως δήλωσε ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γ. Καραγιάννης αναμένεται να έχουμε προσωρινούς αναδόχους μέσα στο 2021.

Ο ίδιος είπε πως μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και στον τρίτο οδικό άξονα με ΣΔΙΤ, τη Νέα Ανατολική Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρος της Θεσσαλονίκης, γνωστή και ως Flyover,προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ.

Ενδιαφέρον για το Flyover έχουν εκδηλώσει στο πρώτο στάδιο οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις,Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Τέλος, μέσα στο καλοκαίρι θα εγκριθούν από τη διυπουργική επιτροπή Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) οι διαγωνισμοί για την αναβάθμιση των οδικών αξόνων Θεσσαλονίκης – Έδεσσας και Δράμας – Αμφίπολης με στόχο να προκηρυχθούν το φθινόπωρο.

Τα δύο έργα παρουσιάστηκαν το Σάββατο από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος εξήγησε πως οι χρήστες των δύο οδικών αξόνων δεν θα καταβάλλουν διόδια.

ΟΛΘ
0.00%
0.00
ΑΣΤΑΚ
0.00%
0.00
ΞΥΛΠ
0.00%
0.00
ΜΠΕΛΑ
0.00%
0.00
ΟΛΥΜΠ
0.00%
0.00
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.00%
0.00
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.00%
0.00
ΜΥΤΙΛ
0.00%
0.00
ΑΤΡΑΣΤ
0.00%
0.00
ΚΡΙ
0.00%
0.00
ΡΕΒΟΙΛ
0.00%
0.00
ΠΛΑΘ
0.00%
0.00
ΑΤΤ
0.00%
0.00
ΦΛΕΞΟ
0.00%
0.00
CNLCAP
0.00%
0.00
ΒΙΟΚΑ
0.00%
0.00
ΔΟΜΙΚ
0.00%
0.00
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.00
AEM
0.00%
0.00
ΟΡΙΛΙΝΑ
0.00%
0.00
ΣΠΙ
0.00%
0.00
CENER
0.00%
0.00
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
0.00%
0.00
ΜΠΤΚ
0.00%
0.00
ΕΛΤΟΝ
0.00%
0.00
ΕΚΤΕΡ
0.00%
0.00
OPTIMA
0.00%
0.00
ΜΑΘΙΟ
0.00%
0.00
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
0.00%
0.00
ΙΛΥΔΑ
0.00%
0.00
ΕΤΕ
0.00%
0.00
ΠΑΙΡ
0.00%
0.00
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
0.00
ΙΝΛΟΤ
0.00%
0.00
ΓΕΒΚΑ
0.00%
0.00
ΕΛΧΑ
0.00%
0.00
ΕΛΠΕ
0.00%
0.00
ΕΛΣΤΡ
0.00%
0.00
ΠΕΤΡΟ
0.00%
0.00
ΛΑΝΑΚ
0.00%
0.00
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
0.00%
0.00
ΜΕΒΑ
0.00%
0.00
ΦΑΙΣ
0.00%
0.00
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
0.00%
0.00
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.00%
0.00
ΑΤΕΚ
0.00%
0.00
ΕΛΙΝ
0.00%
0.00
ΝΑΥΠ
0.00%
0.00
ΣΑΡ
0.00%
0.00
ΕΒΡΟΦ
0.00%
0.00
ΕΛΛ
0.00%
0.00
ΔΡΟΜΕ
0.00%
0.00
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
0.00
ΦΡΙΓΟ
0.00%
0.00
BOCHGR
0.00%
0.00
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0.00%
0.00
ΟΠΑΠ
0.00%
0.00
ΒΙΟΤ
0.00%
0.00
ΠΡΕΜΙΑ
0.00%
0.00
ΒΙΟΣΚ
0.00%
0.00
ΙΚΤΙΝ
0.00%
0.00
ΜΠΡΙΚ
0.00%
0.00
ΑΛΜΥ
0.00%
0.00
ΑΝΔΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΕ
0.00%
0.00
ΣΕΝΤΡ
0.00%
0.00
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
0.00%
0.00
ΙΝΛΙΦ
0.00%
0.00
ΕΛΒΕ
0.00%
0.00
ΙΑΤΡ
0.00%
0.00
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΤ
0.00%
0.00
ΑΤΤΙΚΑ
0.00%
0.00
ΞΥΛΚ
0.00%
0.00
ΛΑΒΙ
0.00%
0.00
ΣΠΥΡ
0.00%
0.00
ΜΟΝΤΑ
0.00%
0.00
ΟΤΟΕΛ
0.00%
0.00
ΣΙΔΜΑ
0.00%
0.00
ΑΣΚΟ
0.00%
0.00
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
0.00%
0.00
ΦΡΛΚ
0.00%
0.00
ΕΥΑΠΣ
0.00%
0.00
ΝΑΚΑΣ
0.00%
0.00
ΕΧΑΕ
0.00%
0.00
DIMAND
0.00%
0.00
ΠΛΑΚΡ
0.00%
0.00
ΤΖΚΑ
0.00%
0.00
ΔΑΑ
0.00%
0.00
ΜΙΓ
0.00%
0.00
ΚΤΗΛΑ
0.00%
0.00
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
0.00%
0.00
ΔΕΗ
0.00%
0.00
ΙΝΤΚΑ
0.00%
0.00
ΜΕΡΚΟ
0.00%
0.00
ΠΡΟΦ
0.00%
0.00
ΚΥΡΙΟ
0.00%
0.00
ΛΟΥΛΗ
0.00%
0.00
TITC
0.00%
0.00
ΕΣΥΜΒ
0.00%
0.00
ACAG
0.00%
0.00
ΣΠΕΙΣ
0.00%
0.00
ΑΡΑΙΓ
0.00%
0.00
ΚΑΡΕΛ
0.00%
0.00
ΑΔΜΗΕ
0.00%
0.00
ΜΕΝΤΙ
0.00%
0.00
ΟΤΕ
0.00%
0.00
ΛΕΒΚ
0.00%
0.00
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
0.00%
0.00
ΤΕΝΕΡΓ
0.00%
0.00
ΕΥΡΩΒ
0.00%
0.00
ΑΑΑΚ
0.00%
0.00
ΜΟΥΖΚ
0.00%
0.00
AKTR
0.00%
0.00
ΜΟΤΟ
0.00%
0.00
ΕΕΕ
0.00%
0.00
EVR
0.00%
0.00
ΔΑΙΟΣ
0.00%
0.00
ΜΟΗ
0.00%
0.00
ΜΙΝ
0.00%
0.00
ΠΑΠ
0.00%
0.00
ΛΑΜΔΑ
0.00%
0.00
ΟΛΠ
0.00%
0.00
ΚΟΡΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΑΛ
0.00%
0.00
ΠΕΙΡ
0.00%
0.00