Γ.Δ.
1481.65 +0,11%
ACAG
-1,16%
5.99
CENER
+4,05%
9
CNLCAP
+1,29%
7.85
DIMAND
-3,63%
8.77
OPTIMA
-0,34%
11.64
TITC
+1,10%
32.2
ΑΑΑΚ
-4,76%
6
ΑΒΑΞ
-0,86%
1.606
ΑΒΕ
-2,59%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.275
ΑΚΡΙΤ
-1,79%
0.825
ΑΛΜΥ
+1,08%
2.81
ΑΛΦΑ
-1,18%
1.7115
ΑΝΔΡΟ
-0,88%
6.78
ΑΡΑΙΓ
+0,24%
12.43
ΑΣΚΟ
+2,21%
2.77
ΑΣΤΑΚ
-1,94%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.382
ΑΤΡΑΣΤ
-1,43%
8.26
ΑΤΤ
+0,45%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
-0,83%
2.4
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,11%
6.58
ΒΙΟΚΑ
+1,91%
2.67
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.34
ΒΙΟΤ
+9,45%
0.278
ΒΙΣ
-5,56%
0.153
ΒΟΣΥΣ
-0,75%
2.64
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.585
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,70%
16.72
ΔΑΑ
-0,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.68
ΔΕΗ
-0,85%
11.62
ΔΟΜΙΚ
-1,21%
4.49
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,81%
0.366
ΕΒΡΟΦ
+0,94%
1.615
ΕΕΕ
-0,25%
32.46
ΕΚΤΕΡ
-0,49%
4.07
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
+2,56%
2.4
ΕΛΛ
-0,71%
14.05
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,30%
2.67
ΕΛΠΕ
-0,24%
8.38
ΕΛΣΤΡ
+1,77%
2.3
ΕΛΤΟΝ
+0,75%
1.89
ΕΛΧΑ
-3,79%
1.982
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.83
ΕΠΙΛΚ
-7,89%
0.14
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.315
ΕΤΕ
-0,60%
8.31
ΕΥΑΠΣ
-1,25%
3.16
ΕΥΔΑΠ
-0,84%
5.89
ΕΥΡΩΒ
-0,52%
2.092
ΕΧΑΕ
+0,97%
5.18
ΙΑΤΡ
0,00%
1.66
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.408
ΙΛΥΔΑ
+1,21%
1.675
ΙΝΚΑΤ
+0,19%
5.21
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.9
ΙΝΛΟΤ
-0,69%
1.156
ΙΝΤΕΚ
-1,12%
6.17
ΙΝΤΕΡΚΟ
+5,91%
4.66
ΙΝΤΕΤ
-2,02%
1.21
ΙΝΤΚΑ
-2,03%
3.615
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
-1,78%
332
ΚΕΚΡ
-0,67%
1.48
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-2,10%
1.63
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-1,57%
1.25
ΚΟΥΕΣ
-4,03%
5.48
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,35%
11.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.33
ΛΑΒΙ
+0,42%
0.964
ΛΑΜΔΑ
-0,29%
6.78
ΛΑΜΨΑ
-0,56%
35.8
ΛΑΝΑΚ
+2,00%
1.02
ΛΕΒΚ
+3,01%
0.342
ΛΕΒΠ
0,00%
0.316
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.74
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.95
ΜΕΒΑ
-3,04%
3.83
ΜΕΝΤΙ
+3,46%
2.99
ΜΕΡΚΟ
0,00%
48
ΜΙΓ
-1,76%
3.91
ΜΙΝ
-0,89%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,66%
28.56
ΜΟΝΤΑ
+2,61%
3.54
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
+1,47%
27.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.37
ΜΠΡΙΚ
-0,50%
2
ΜΠΤΚ
+4,77%
0.505
ΜΥΤΙΛ
+0,11%
37.06
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-0,99%
1
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.274
ΞΥΛΠ
+11,46%
0.535
ΟΛΘ
+0,46%
21.7
ΟΛΠ
-0,20%
24.4
ΟΛΥΜΠ
+1,48%
2.75
ΟΠΑΠ
+0,47%
14.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,64%
0.925
ΟΤΕ
-0,14%
13.78
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12
ΠΑΙΡ
-0,89%
1.11
ΠΑΠ
+0,81%
2.49
ΠΕΙΡ
-0,90%
3.758
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.9
ΠΛΑΘ
+0,49%
4.11
ΠΛΑΚΡ
-1,31%
15.1
ΠΡΔ
-0,68%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
+3,98%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.665
ΣΑΡ
-0,18%
11.12
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-0,27%
0.374
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-0,79%
7.5
ΣΠΙ
-1,40%
0.702
ΣΠΥΡ
0,00%
0.172
ΤΕΝΕΡΓ
+0,17%
18.13
ΤΖΚΑ
-0,31%
1.63
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,79%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,03%
1.77
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.244
ΦΡΛΚ
+1,71%
4.17
ΧΑΙΔΕ
+14,17%
0.685

Πάσχα: Κομφούζιο με τα εισιτήρια στα πλοία λόγω της Πρωτομαγιάς

Πολύ μεγάλη ζήτηση για ακτοπλοϊκά εισιτήρια υπάρχει φέτος για την περίοδο των διακοπών του Πάσχα, που είναι διευρυμένη κατά μια επιπλέον ημέρα, λόγω της μετακίνησης της υποχρεωτικής αργίας της Πρωτομαγιάς. Ο ζεστός καιρός και το γεγονός ότι το Πάσχα φέτος πέφτει αρκετά αργά, έχει ανοίξει την όρεξη των Ελλήνων εκδρομέων για παραθαλάσσιες διακοπές.

Ωστόσο η μετακίνηση της υποχρεωτικής αργίας της Πρωτομαγιάς έχει δημιουργήσει αντιδράσεις στους εργαζόμενους στα πλοία, για τους οποίους η 1η Μαΐου είναι ημέρα απεργίας και όχι αργίας. Επικοινωνήσαμε με την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, η οποία μας είπε ότι θα απεργήσουν την 1η Μάη. «Η Ένωση και τα μέλη μας θα απεργήσουν σε κάθε περίπτωση στα μεγάλα λιμάνια της χώρας μας όπως είναι ο Πειραιάς, η Πάτρα, η Ραφήνα, το Λαύριο κ.α. Στα λιμάνια αυτά υπάρχουν ήδη σχετικές αποφάσεις από τα τοπικά εργατικά κέντρα που καλύπτουν τη συμμετοχή των μελών μας στην απεργία της 1ης Μάη», αναφέρει και η ανακοίνωσή της.

Αν και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) δεν έχει λάβει την τελική απόφαση, το πιο πιθανό είναι ότι τη Μεγάλη Τετάρτη τα πλοία θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια. Άρα όσοι έχουν ακτοπλοϊκό εισιτήριο για εκείνη την ημέρα, θα πρέπει να το αλλάξουν είτε για πριν είτε για μετά την 1η Μαΐου.

Οι πληρότητες

Οι πληρότητες των πλοίων είναι ήδη σε πολύ υψηλά επίπεδα, με τη μεγαλύτερη ζήτηση να παρατηρείται για τα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού ενώ αυξημένη είναι η ζήτηση και για Πάρο, Μύκονο και Πάτμο.

Όπως ανέφερε στο powergame.gr ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Διονύσης Θεοδωράτος, «φέτος η ζήτηση για ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι αυξημένη λόγω του ότι το Πάσχα πέφτει αργά, με τους γνωστούς δημοφιλείς προορισμούς αυτής της περιόδου να κινούνται σε πολύ υψηλά επίπεδα».

Η μεγαλύτερη πίεση εμφανίζεται αυτή τη στιγμή στα δρομολόγια της Μεγάλης Πέμπτης και της Μεγάλης Παρασκευής και αντίστοιχα στα δρομολόγια επιστροφής της Δευτέρας και της Τρίτης του Πάσχα, αν και ακόμα υπάρχουν διαθεσιμότητες. «Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν προνοήσει να προσθέσουν έκτακτα δρομολόγια ειδικά τη Μεγάλη Πέμπτη και τη Μεγάλη Παρασκευή το πρωί, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να έχουν περισσότερες επιλογές. Για παράδειγμα, ενώ στα νυχτερινά δρομολόγια για Κρήτη έχουν σχεδόν εξαντληθεί οι καμπίνες, υπάρχουν ακόμα πάρα πολλές θέσεις στα σαλόνια των πλοίων ενώ θα προστεθούν και κάποια έκτακτα ημερήσια δρομολόγια.

Οι τιμές

Στα ίδια -τσουχτερά- επίπεδα με πέρυσι κινούνται οι τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, με αποτέλεσμα το συνολικό κόστος μετακίνησης μιας οικογένειας με πλοίο να είναι ιδιαίτερα υψηλό.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μια τετραμελής οικογένεια με ΙΧ, για να ταξιδέψει μετ’ επιστροφής για Ρόδο θα πρέπει να ξοδέψει 850 ευρώ και μάλιστα χωρίς καμπίνα, η οποία στα νυχτερινά δρομολόγια είναι σχεδόν απαραίτητη. Αν επιλέξει τα Χανιά θα πρέπει να ξοδέψει περίπου 500 ευρώ ενώ για τις Κυκλάδες, που είναι πολύ πιο κοντά από την Κρήτη ή τα Δωδεκάνησα, οι τιμές είναι σοκαριστικές. Στα 690 ευρώ ανεβαίνει το κόστος του ταξιδιού για Πάρο, στα 650 για Νάξο, στα 540 για Σύρο.

Αυτές οι τιμές αφορούν συμβατικά πλοία και όχι ταχύπλοα, στα οποία το κόστος εκτοξεύεται.

Να σημειωθεί δε ότι τα δρομολόγια μεταξύ των νησιών είναι επίσης πολύ ακριβά. Για παράδειγμα το δρομολόγιο Μήλος-Μύκονος μετ’ επιστροφής κοστίζει 217 ευρώ, την ώρα που το δρομολόγιο Πειραιάς – Μύκονος μετ’ επιστροφής κοστίζει 124 ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!