Γ.Δ.
1424.04 +0,16%
ACAG
-1,67%
5.9
CENER
+2,28%
9.42
CNLCAP
-1,33%
7.4
DIMAND
+3,61%
8.6
NOVAL
-0,56%
2.675
OPTIMA
+1,45%
12.6
TITC
+3,20%
30.6
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-2,36%
1.406
ΑΒΕ
-5,25%
0.433
ΑΔΜΗΕ
-1,81%
2.17
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.8
ΑΛΜΥ
-0,37%
2.66
ΑΛΦΑ
-1,22%
1.5015
ΑΝΔΡΟ
+0,94%
6.46
ΑΡΑΙΓ
+0,62%
11.28
ΑΣΚΟ
+2,11%
2.91
ΑΣΤΑΚ
-1,82%
6.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.48
ΑΤΤ
+0,92%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.3
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.87
ΒΙΟΚΑ
+2,13%
2.4
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.27
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-5,43%
2.44
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,59%
16.98
ΔΑΑ
+1,14%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
+0,45%
11.22
ΔΟΜΙΚ
-0,50%
3.97
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.329
ΕΒΡΟΦ
+1,41%
1.44
ΕΕΕ
+0,06%
31.82
ΕΚΤΕΡ
-0,95%
4.18
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
-1,73%
2.27
ΕΛΛ
-0,74%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,00%
2.52
ΕΛΠΕ
-0,13%
7.94
ΕΛΣΤΡ
-1,40%
2.11
ΕΛΤΟΝ
-0,83%
1.676
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.822
ΕΝΤΕΡ
-0,50%
7.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.126
ΕΠΣΙΛ
+2,50%
12.3
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.285
ΕΤΕ
-0,77%
8.02
ΕΥΑΠΣ
-0,97%
3.07
ΕΥΔΑΠ
-2,99%
5.51
ΕΥΡΩΒ
+0,86%
2.1
ΕΧΑΕ
-3,19%
4.86
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-1,64%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.64
ΙΝΚΑΤ
+1,19%
5.1
ΙΝΛΙΦ
+0,64%
4.72
ΙΝΛΟΤ
+1,30%
1.094
ΙΝΤΕΚ
+0,70%
5.78
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,69%
4.82
ΙΝΤΕΤ
-0,42%
1.175
ΙΝΤΚΑ
+3,45%
3.3
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
-2,65%
1.285
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,59%
1.55
ΚΟΡΔΕ
-0,62%
0.48
ΚΟΥΑΛ
+7,03%
1.218
ΚΟΥΕΣ
-1,51%
5.21
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,47%
10.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
-0,89%
1.11
ΛΑΒΙ
-0,46%
0.859
ΛΑΜΔΑ
+0,60%
6.68
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.91
ΛΕΒΚ
+7,14%
0.3
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,74%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
+2,60%
0.868
ΜΕΒΑ
-1,28%
3.85
ΜΕΝΤΙ
+1,43%
2.84
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41.8
ΜΙΓ
+1,09%
3.72
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,70%
24.3
ΜΟΝΤΑ
-0,60%
3.33
ΜΟΤΟ
-0,35%
2.88
ΜΟΥΖΚ
+2,22%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+0,97%
27
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,59%
3.42
ΜΠΡΙΚ
+0,81%
1.86
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,46%
36.24
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+1,07%
0.944
ΞΥΛΚ
-0,38%
0.264
ΞΥΛΠ
+8,96%
0.462
ΟΛΘ
-0,96%
20.6
ΟΛΠ
+3,79%
26
ΟΛΥΜΠ
+2,50%
2.46
ΟΠΑΠ
-0,27%
14.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.924
ΟΤΕ
+1,19%
13.66
ΟΤΟΕΛ
+1,74%
11.68
ΠΑΙΡ
-2,28%
1.07
ΠΑΠ
+0,83%
2.44
ΠΕΙΡ
-1,03%
3.463
ΠΕΤΡΟ
+0,50%
8.06
ΠΛΑΘ
-0,26%
3.885
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+0,35%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
-2,56%
7.6
ΠΡΟΦ
0,00%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+1,27%
1.595
ΣΑΡ
-2,33%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
+2,17%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-0,90%
1.65
ΣΠΕΙΣ
-0,89%
6.68
ΣΠΙ
-3,75%
0.616
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.35
ΤΖΚΑ
-1,43%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,73%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,92%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.24
ΦΡΛΚ
+3,55%
3.935
ΧΑΙΔΕ
+5,04%
0.625

Ταχιάος: Το χρονοδιάγραμμα των μεγάλων έργων

Για όλα τα εν εξελίξει μεγάλα έργα μίλησε στο ΕΡΤΝews, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Νίκος Ταχιάος, ενώ υπενθύμισε ότι αύριο Τρίτη 23 Απριλίου παραδίδεται από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το νότιο τμήμα του Ε65 που εξασφαλίζει εύκολη μετάβαση από τη Λαμία στην Καλαμπάκα.

«Η κορδέλα αύριο θα κοπεί λίγο πριν από το εντυπωσιακό τούνελ των τριών χιλιομέτρων» και οι εκδρομείς του Πάσχα θα μεταβούν από το νέο δρόμο στην Καρδίτσα, στα Τρίκαλα, στη λίμνη Πλαστήρα, στα ορεινά του Μουζακίου, της Αργιθέας, στα ορεινά της Καλαμπάκας, σε μέρη δηλαδή που δοκιμάστηκαν από την κακοκαιρία «Daniel», είπε ο κ. Ταχιάος.

Το κομμάτι Καλαμπάκα – Εγνατία θα παραδοθεί στο τέλος του 2025 και στις 6 Φεβρουαρίου του 2027, το έργο στο Καστέλι της Κρήτης όπου ωστόσο υπάρχει ανάγκη να βρεθούν 400 εργάτες, όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Με τρεις εργολαβίες θα παραδοθεί μέσα στο 2025 και το έργο Πάτρα – Πύργος.

Οδικά έργα 900 εκατ. στη Θεσσαλία – Μεγάλο πρόβλημα η έλλειψη εργατών

Σε οδικά έργα της τάξης των 900 εκατομμυρίων για την πληγείσα Θεσσαλία, αναφέρθηκε ο Νίκος Ταχιάος ενώ μίλησε και για δημοπράτηση μέσα στο καλοκαίρι σιδηροδρομικών έργων 470 εκατομμυρίων για την ανάταξη της γραμμής μεταξύ Δομοκού και Λάρισας και τους κάθετους άξονες Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας.

«Όλα τα έργα προϋποθέτουν να προχωρήσουν οι απαλλοτριώσεις. Και το μεγάλο πρόβλημα που δεν είναι γνωστό, είναι ότι δεν υπάρχει προσωπικό, δεν υπάρχουν εργάτες, συνεργεία, χειριστές μηχανημάτων. Το να τρέξουν σήμερα τόσα πολλά εργοτάξια, όσα έχουμε ανοίξει ως κυβέρνηση στην Ελλάδα, είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα», είπε ο Νίκος Ταχιάος.

Στην Κρήτη, για παράδειγμα, στο αεροδρόμιο του Καστελίου, το οποίο είναι ένα τεράστιο έργο, λείπουν περίπου 400 εργάτες, ενώ το υπουργείο Εξωτερικών προσπαθεί να εξασφαλίσει δυναμικό με διακρατικές συμφωνίες όπως με την Ινδία.

«Στη Θεσσαλία μέσα στο καλοκαίρι θα ανοίξουμε πάρα πολλά εργοτάξια για να μπορέσουμε να κάνουμε τις αποκατάσταση του Daniel, μεγάλα έργα, πολλές γέφυρες, πολλοί δρόμοι», πρόσθεσε ο υφυπουργός.

 




ΒΟΑΚ: Πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις

«Δεν μπορεί να ζητάμε και ΒΟΑΚ και να κωλυσιεργούν. Και το λέω αυτό γιατί έχουμε δει πάρα πολλές αποχές που αφορούν τις δίκες που έχουν σχέση με το Δημόσιο στην Κρήτη. Μία παραχώρηση είναι το τμήμα Χανιά Ηράκλειο, πολύ σημαντικό έργο, που θέλει κάποιο χρόνο για την συμβασιοποίηση του γιατί είναι παραχώρηση, δηλαδή θα αποπληρωθεί με τα διόδια. Πρέπει δηλαδή να μπουν στο παιχνίδι και οι τράπεζες και τα δάνεια να συνενωθούν», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών – Μεταφορών.

Με 270 εκατομμύρια από το Ταμείο Ανάκαμψης, και την υπόλοιπη χρηματοδοτική συμβολή, όπου χρειαστεί από το Δημόσιο το έργο περνάει μέσα από δύο μεγάλους οικισμούς, το Ρέθυμνο και το Ηράκλειο, όπου υπάρχουν αντιδράσεις για τη χάραξη. Έχουν γίνει προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας από το Δήμο Ηρακλείου και το Δήμο Μαλεβιζίου, που θέλουν διαφορετική διέλευση μέσα από την πόλη του Ηρακλείου και σε ένα βαθμό έχει λογική», είπε ο Νίκος Ταχιάος.

FlyOver: Το εργοτάξιο έχει πάρει μια μορφή η οποία δεν μπορεί να αντιστραφεί

Σε ερώτηση σχετικά με δημοσίευμα της εφημερίδας «Αυγή» για την Ανατολική Περιφερειακή, τη γνωστή flyOver, ο υφυπουργός είπε ότι «μιλάμε για 82 στρέμματα σε μία έκταση κάποιων δεκάδων χιλιάδων στρεμμάτων δάσους, απειροελάχιστη έκταση που σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό είναι χαρακτηρισμένη ως δάσος, αλλά στην πράξη είναι τα πρανή της περιφερειακής οδού, τα οποία δεν είναι φυτεμένα, δεν έχουν δέντρα».

Είναι αλήθεια αυτό το οποίο λέει η Αυγή, είπε ο Νίκος Ταχιάος μιλώντας για μεγαλύτερη έκταση προς υλοτόμηση. Η νέα ΑΕΠΟ έχει κυρωθεί, η οποία επιτρέπει την επέμβαση στα τμήματα εκείνα τα οποία χρειάζεται να καταληφθούν.

Αλλά η ουσία είναι ότι δεν κερδήθηκε η προσωρινή διαταγή, που κατά την άποψή μου, ήταν μια σολομώντεια λύση την οποία έδωσε το Συμβούλιο της Επικρατείας για να λύσει το γεγονός ότι υπήρχαν συνεχώς δικόγραφα τα οποία προσετίθεντο σε αυτήν τη δίκη και στα οποία έπρεπε συνέχεια να απαντά το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Οπότε, ενώ δόθηκε αυτή η προσωρινή διαταγή, ελάχιστες μέρες μετά, έγινε η δίκη. Περιμένουμε την έκβασή της.

Εμείς σεβόμαστε τις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά το εργοτάξιο έχει πάρει μια μορφή η οποία δεν μπορεί να αντιστραφεί», τόνισε.

Σχετικά με τις αντιδράσεις ο υφυπουργός τόνισε: «Με στεναχωρεί ότι σε έναν πάρα πολύ μεγάλο βαθμό αυτές οι αντιδράσεις έχουν πολιτικά χαρακτηριστικά και δυστυχώς πηγαίνουν και ευθυγραμμίζονται με αυτές τις απόψεις κόμματα μόνο και μόνο γιατί τώρα βρισκόμαστε σε μια περίοδο εκλογών».

Δεν υπάρχει τρόπος να γίνει αυτό το έργο χωρίς να περιοριστεί η κυκλοφορία στον περιφερειακό, αλλά την ίδια ώρα έχουν ληφθεί πολύ σοβαρά μέτρα μέσα στην πόλη. Αναλαμβάνει η Εγνατία την λειτουργία του περιφερειακού.Έχουν δοθεί 13 εκατομμύρια στο δήμο Θεσσαλονίκης για να κάνει νυχτερινή αποκομιδή. Η Τροχαία έχει ενισχυθεί.

Αυτά είναι πολύ σοβαρά μέτρα και ότι άλλο μέτρο χρειάζεται θα προχωρήσει», πρόσθεσε.

Γιατί παραμένει κλειστή η σήραγγα στην Εγνατία Οδό

«Η συγκεκριμένη σήραγγα κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1980, δηλαδή δεν την κατασκεύασε η Εγνατία στην περιοχή του Μετσόβου. Μπαίνουν πολλά νερά μέσα και αυτό δημιουργεί κάποια φαινόμενα αποφλοίωσης στην επένδυση της σήραγγας.

Ο κύριος λόγος για τον οποίον αποφασίσαμε το κλείσιμο της σήραγγας είναι ότι έπρεπε να ταυτοποιηθεί, γιατί όταν ακούγεται ότι πέφτει σήραγγα της Κατάρας, πρέπει ο κόσμος να ξέρει τι γίνεται, αφού αφορά σχολικές εκδορμές αλλά και μετακινήσεις του Πάσχα», είπε ο κ. Ταχιάος και πρόσθεσε ότι οφείλει ευθέως να πει το εξής: «Εάν εγώ ως πολιτικό πρόσωπο βγω και πω χωρίς να έχει μεσολαβήσει μία επιστημονική, ή τεχνική γνωμάτευση ότι είναι απολύτως ασφαλής η σήραγγα στις μέρες που ζούμε σήμερα, μετά τον τραυματικό Φλεβάρη το περσινό, καταλαβαίνετε ότι δεν θα πείσω κανέναν.

Έπρεπε λοιπόν πρώτον, να κλείσουμε τη σήραγγα για να καταλάβουν ότι γίνεται μια πολύ σοβαρή εξέταση της στατικής επάρκειας της σήραγγας. Κάνουμε παράλληλα και κάποιες επεμβάσεις ώστε ακόμα και αυτές οι αποφλοίωση που γίνονται να μην είναι και να μη δημιουργούν πρόβλημα. Να μη δει κανένας ένα μικρό κομματάκι μπετόν στο δρόμο. Να το πω πολύ απλά είναι σαν να πέφτει σοβάς στο σπίτι επειδή φούσκωσε ο τοίχος. Και από κει και πέρα ερχόμαστε και με μια γνωμάτευση που κάνανε πολλοί έγκυροι γεωτεχνικοί επιστήμονες, λέμε ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα στατικότητας της σήραγγας και ότι τα πλαίσια της βαριάς συντήρησης αναλαμβάνει ο νέος παραχωρησιούχος της Εγνατίας που είναι εταιρείες».

Θεσσαλία: Οδικά έργα 900 εκατ. – Ξεκινάμε από τα σχολεία

«Ως κυβέρνηση καταβάλλουμε κάθε προσπάθεια να συμπαρασταθούμε στους πληγέντες της Θεσσαλίας και σε ό,τι αφορά το υπουργείο Υποδομών, αυτό έχει αναλάβει τα σιδηροδρομικά και οδικά έργα καθώς και τα σχολεία», είπε ο Νίκος Ταχιάος προσδιορίζοντας ότι:

«Ξεκινάμε με τα σχολεία και τις επόμενες ημέρες θα γίνουν οι αναθέσεις από την ΚΤΥΠ, την αρμόδια εταιρεία του υπουργείου Υποδομών, σε συνεργασία και με χρηματοδότηση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, οι οποίοι πραγματικά πολύ γενναιόδωρα θα χρηματοδοτήσουν το συγκεκριμένο έργο, το οποίο υπερβαίνει τα 24 εκατομμύρια ευρώ. Προχωράμε στη δημοπράτηση μέσα στο καλοκαίρι και συμβασιοποίηση σιδηροδρομικών έργων της τάξεως των 470 εκατομμυρίων, για να μπορέσουμε να ανατάξουμε τη γραμμή ανάμεσα στο Δομοκό και τη Λάρισα, και τις δύο γραμμές Λάρισα Βόλος και Παλαιό Φάρσαλα Καλαμπάκα. Δυστυχώς μόλις είχαν παραδοθεί και τα συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης τα πήρε και τα σήκωσε. Σε όλη εκείνη την περιοχή λειτουργεί τώρα μονή γραμμή με ηλεκτροδότηση, που δεν επαρκεί για την κυκλοφορία.

Πρέπει πολύ γρήγορα να προχωρήσουμε και θα έχουμε τελειώσει μέχρι τέλος του 2025.

Προχωράμε και σε οδικά έργα της τάξεως των 900 εκατομμυρίων ευρώ για τη Θεσσαλία, ένα τρομακτικό πακέτο στο οποίο υπάρχει συμμετοχή περίπου 600 εκατομμυρίων ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ, θα υπάρχει συμμετοχή του ΕΣΠΑ και τα υπόλοιπα είναι λεφτά του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή των Ελλήνων φορολογουμένων», είπε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!