Γ.Δ.
1469.25 +0,37%
ACAG
-2,23%
5.71
CENER
-0,94%
9.53
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+1,11%
9.1
NOVAL
+0,18%
2.77
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,16%
31.6
ΑΑΑΚ
+4,67%
5.6
ΑΒΑΞ
+0,84%
1.44
ΑΒΕ
-2,31%
0.465
ΑΔΜΗΕ
-0,67%
2.215
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+1,66%
3.07
ΑΛΦΑ
-1,25%
1.66
ΑΝΔΡΟ
+1,21%
6.68
ΑΡΑΙΓ
+0,96%
11.55
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.81
ΑΣΤΑΚ
+8,09%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
-0,46%
8.6
ΑΤΤ
+0,22%
9.04
ΑΤΤΙΚΑ
+0,38%
2.63
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,84%
5.97
ΒΙΟΚΑ
+2,54%
2.42
ΒΙΟΣΚ
-1,06%
1.4
ΒΙΟΤ
+9,26%
0.236
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
-1,68%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,79%
17.78
ΔΑΑ
+2,67%
7.998
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
+1,13%
11.63
ΔΟΜΙΚ
-0,67%
3.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,62%
1.62
ΕΕΕ
+0,42%
33.44
ΕΚΤΕΡ
-1,13%
2.185
ΕΛΒΕ
+0,91%
5.55
ΕΛΙΝ
-0,90%
2.21
ΕΛΛ
+0,36%
13.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,48%
2.06
ΕΛΠΕ
-0,88%
7.335
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.26
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
1.77
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.83
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.05
ΕΠΙΛΚ
+1,56%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,39%
1.3
ΕΤΕ
-0,02%
8.43
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-0,59%
2.038
ΕΧΑΕ
+0,53%
4.705
ΙΑΤΡ
+4,78%
1.755
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.405
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,70%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,39%
5.1
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,82%
2.42
ΙΝΤΕΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,30%
3.35
ΚΑΡΕΛ
0,00%
334
ΚΕΚΡ
-0,98%
1.52
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
+1,01%
0.499
ΚΟΥΑΛ
+0,34%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+0,56%
5.37
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,21%
11.55
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.879
ΛΑΜΔΑ
+2,89%
7.48
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.4
ΛΑΝΑΚ
-6,84%
0.885
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,72%
1.4
ΛΟΥΛΗ
-1,12%
2.64
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
-1,00%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,87%
2.72
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
+0,54%
3.695
ΜΙΝ
-0,84%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
23.32
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.69
ΜΟΤΟ
+1,09%
2.77
ΜΟΥΖΚ
-3,70%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+2,21%
37
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
-2,91%
0.934
ΞΥΛΚ
+0,70%
0.287
ΞΥΛΠ
0,00%
0.416
ΟΛΘ
+0,48%
21.1
ΟΛΠ
0,00%
27.5
ΟΛΥΜΠ
+1,18%
2.57
ΟΠΑΠ
+0,69%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,33%
0.899
ΟΤΕ
+0,61%
14.81
ΟΤΟΕΛ
+1,02%
11.84
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,55%
3.78
ΠΕΤΡΟ
+0,69%
8.76
ΠΛΑΘ
+0,24%
4.21
ΠΛΑΚΡ
-1,33%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,58%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-0,99%
2
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,57%
0.347
ΣΙΔΜΑ
+0,30%
1.69
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.74
ΣΠΙ
-0,90%
0.664
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,26%
19.29
ΤΖΚΑ
0,00%
1.515
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,77%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,38%
3.93
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.61

Παγωτό: Μάχη μεριδίων στην αγορά που αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό

Mε διψήφιο ρυθμό τρέχει η αγορά παγωτού στα σούπερ μάρκετ από την αρχή του έτους γεγονός που καλλιεργεί προσδοκίες στις εταιρείες του κλάδου ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου όπου παραδοσιακά αυξάνεται η ζήτηση.

Σύμφωνα με στοιχεία της Circana, που έχει εξασφαλίσει το powergame.gr, η αξία της αγοράς στα σούπερ μάρκετ αγγίζει ήδη τα 2,5 εκατ. ευρώ το 2024 στα επώνυμα παγωτά από 2,2 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2023, με αύξηση 12,5%. Ανάλογη είναι επίσης η αύξηση στα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας, η αξία των οποίων από την αρχή του έτους υπολογίζεται ότι ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ από 906,3 χιλ. ευρώ στο αντίστοιχο διάστημα του 2023. Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην αύξηση των τιμών καθώς με όρους όγκου πωλήσεων η αύξηση των πωλήσεων για τα επώνυμα παγωτά διαμορφώνεται σε μόλις 1% φέτος, ήτοι 417.024 τεμάχια από 412.911 πέρυσι ενώ λίγο μεγαλύτερη είναι η αύξηση στα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας, ήτοι 2,1% στα 263.293 τεμ. από 257.856 πέρυσι.

Το 2023 η αγορά πρόσθεσε αξία πάνω από 14 εκατ. ευρώ στα σούπερ μάρκετ αφού τα στοιχεία της Circana δείχνουν ότι το 2023 η αγορά έκλεισε στα 114,5 εκατ. ευρώ από 100,7 εκατ. ευρώ το 2022. Αξίζει δε να σημειωθεί και η ισχυρή ανάπτυξη της αγοράς παγωτών ιδιωτικής ετικέτας στα 52,3 εκατ. ευρώ από 46,1 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Και σ’ αυτή την κατηγορία σημειώθηκαν ανατιμήσεις όπως και στα επώνυμα, κάτι που αποτυπώνεται στο γεγονός ότι η κατηγορία με όρους όγκου πωλήσεων επιβραδύνθηκε. Το 2023 ο όγκος πωλήσεων στα επώνυμα παγωτά ανήλθε σε 21,6 εκατ. τεμ. από περίπου 23 εκατ. ευρώ το 2022 και στα παγωτά ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώθηκε σε 13,1 εκατ. ευρώ από 13,9 εκατ. ευρώ.

Εντωμεταξύ, στην αγορά σημειώνονται κινήσεις στρατηγικής σημασίας όπως αυτή της Δέλτα, η οποία πριν από λίγους μήνες μέσω εξαγοράς της Cold Sin, εταιρείας διανομής μερικών από τα πιο ηχηρά σήματα παγωτών (Snickers, Mars, Häagen-Dazs, Sammontana κ.α.) επανατοποθετήθηκε ουσιαστικά στην αγορά όπου μέχρι πριν από 17 χρόνια διατηρούσε παραγωγή. Υπενθυμίζεται ότι το 2006 η τότε Δέλτα Συμμετοχών είχε πουλήσει την Δέλτα Βιομηχανία Παγωτού, με τα χαρακτηριστικά πράσινα ψυγεία, στη Nestle Ελλάς. Έτσι δημιουργήθηκε η Nestle Ελλάς Παγωτά η οποία συγχωνεύθηκε αργότερα με τη Nestle Ελλάς. Η εξαγορά της Cold Sin προοιωνίζεται σημαντικές συνέργειες με το υφιστάμενο δίκτυο της Δέλτα και με άλλους τομείς της βιομηχανίας. Επιπλέον, αν και δεν έχουν αποκαλυφθεί οι μελλοντικοί στόχοι της στην αγορά παγωτού, όπως για παράδειγμα δυνητική περαιτέρω ανάπτυξη και μέσω παραγωγής, θα πρέπει να σημειωθεί ότι υπάρχει η τεχνογνωσία και τα στελέχη ενώ ο βασικός μέτοχος, η CVC Capital Partners, διαθέτει τους πόρους για περαιτέρω ανάπτυξη.

Εντωμεταξύ, η Δέλτα στοχεύει σε περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου διανομής των προϊόντων της Cold Sin, εταιρείας που αποτελεί τον επίσημο διανομέα παγωτών της Mars Hellas Α.Ε., επίσημο διανομέα των παγωτών της General Mills A.E. (Häagen-Dazs) και αποκλειστικό διανομέα της Sammontana SPA για την Ελλάδα και Κύπρο, μέσα από ένα δίκτυο 12.000 ψυγείων που καλύπτει ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.

Ο ανταγωνισμός ενισχύεται στον κλάδο από παλαιούς και νεοεισερχόμενους παίκτες όπως για παράδειγμα η Βενέτης που ανέλαβε την εξυγίανση της Παγωτά Δωδώνη, με δίκτυο 12 καταστημάτων. Κινήσεις δρομολογεί και η EMFI με το σήμα Menne, συμφερόντων της οικογένειας του Κυριάκου Φιλίππου, που έχει πουλήσει το brand παγωτών ΕΒΓΑ στη Unilever, η οποία είναι μεν κυρίαρχος στην αγορά με ναυαρχίδα τη σειρά Algida, μαζί με τη Froneri Hellas αλλά θα πρέπει να σημειωθεί και η απόφαση του ομίλου Unilever να αυτονομήσει τον κλάδο του παγωτού, η οποία επηρεάζει και την Ελλάδα. Αυξανόμενα είναι τα μερίδια της Κρι Κρι, η οποία γιόρτασε πρόσφατα τα 70 χρόνια παρουσίας της στην αγορά εγκαινιάζοντας το πρώτο Θεματικό Πάρκο για το παγωτό, το «Εργοστάσιο Παγωτού», ένα φιλόξενο βιωματικό πάρκο και μουσείο παγωτού, που αναπτύχθηκε σε χώρο 2.000 τ.μ. πλησίον των εγκαταστάσεών της στις Σέρρες.

Επίσης, ανάπτυξη νέων προϊόντων και επέκταση στην κατηγορία παγωτού ετοιμάζει και ο όμιλος Σαράντη για την ΑΓΝΟ -ιστορική γαλακτοβιομηχανία που εξαγόρασε το 2022 έναντι 7,7 εκατ. ευρώ- μετά την επίσημη επανατοποθέτηση της μάρκας στην αγορά, με αφετηρία τη συμπρωτεύουσα.

Τόσο οι ιστορικά υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού όσο και η ζήτηση από τους ξένους επισκέπτες νησιών και άλλων τουριστικών προορισμών της χώρας έχουν αυξήσει τη ζήτηση παγωτού σε χώρους εστίασης, καταστήματα σούπερ μάρκετ και μικρά σημεία πώλησης, ψιλικατζίδικα και περίπτερα καλλιεργώντας προσδοκίες για περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς των 250 εκατ. ευρώ παρά τις ανατιμήσεις που κινούνται σε διψήφιο ποσοστό.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!