Γ.Δ.
1045.84 +1,47%
ACAG
-0,08%
11.99
CENER
+0,26%
3.91
CNLCAP
+5,04%
7.3
DIMAND
+2,13%
12
TITC
+2,10%
14.56
ΑΑΑΚ
0,00%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10.7
ΑΒΑΞ
+0,79%
0.768
ΑΒΕ
-0,76%
0.524
ΑΔΜΗΕ
+1,90%
1.72
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+1,66%
2.14
ΑΛΦΑ
+3,00%
1.133
ΑΝΔΡΟ
-0,81%
6.15
ΑΝΕΚ
0,00%
0.22
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
+3,40%
7.6
ΑΣΚΟ
+0,91%
2.21
ΑΣΤΑΚ
+2,72%
8.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.35
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
5.15
ΑΤΤ
+1,71%
13.08
ΑΤΤΔ
+985.900,00%
0.986
ΑΤΤΙΚΑ
+0,42%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,48%
4.195
ΒΙΟΚΑ
+4,62%
2.04
ΒΙΟΣΚ
+3,72%
0.613
ΒΙΟΤ
0,00%
0.29
ΒΙΣ
+10,49%
0.179
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.33
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,26%
10.94
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
+2,77%
7.78
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+3,73%
0.778
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
-2,80%
0.313
ΕΒΡΟΦ
+1,32%
0.77
ΕΕΕ
+1,30%
25.02
ΕΚΤΕΡ
+0,72%
1.4
ΕΛΒΕ
0,00%
4.74
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-0,48%
0.411
ΕΛΙΝ
+0,48%
2.1
ΕΛΛ
+0,91%
16.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,25%
2.015
ΕΛΠΕ
+2,78%
7.4
ΕΛΣΤΡ
+0,77%
2.62
ΕΛΤΟΝ
+0,89%
2.27
ΕΛΧΑ
+4,71%
1.644
ΕΝΤΕΡ
-0,79%
3.76
ΕΠΙΛΚ
+11,54%
0.145
ΕΠΣΙΛ
0,00%
7.46
ΕΣΥΜΒ
+0,99%
0.61
ΕΤΕ
+1,00%
4.458
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
+0,62%
6.54
ΕΥΡΩΒ
+0,82%
1.225
ΕΧΑΕ
-0,25%
3.93
ΙΑΤΡ
0,00%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+1,23%
0.574
ΙΛΥΔΑ
+0,42%
1.195
ΙΝΚΑΤ
-1,25%
1.58
ΙΝΛΙΦ
0,00%
3.62
ΙΝΛΟΤ
+0,79%
0.64
ΙΝΤΕΚ
+4,40%
4.27
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.4
ΙΝΤΕΤ
+0,61%
0.994
ΙΝΤΚΑ
+0,78%
1.798
ΚΑΜΠ
0,00%
2.58
ΚΑΡΕΛ
-0,63%
314
ΚΕΚΡ
+3,37%
1.044
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
+1,05%
0.96
ΚΟΡΔΕ
-0,35%
0.576
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.54
ΚΟΥΕΣ
+1,50%
5.07
ΚΡΕΚΑ
+4,05%
0.308
ΚΡΙ
-1,58%
6.24
ΚΤΗΛΑ
-2,94%
1.65
ΚΥΡΙΟ
-2,67%
1.095
ΛΑΒΙ
+3,33%
0.403
ΛΑΜΔΑ
+1,34%
5.655
ΛΑΜΨΑ
0,00%
23
ΛΑΝΑΚ
+0,22%
0.908
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-1,60%
0.982
ΛΟΥΛΗ
+0,79%
2.55
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
+6,67%
0.8
ΜΕΒΑ
+1,95%
3.14
ΜΕΝΤΙ
+0,28%
3.57
ΜΕΡΚΟ
+4,08%
51
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.496
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+7,27%
23.02
ΜΟΝΤΑ
-0,56%
0.716
ΜΟΤΟ
+2,40%
2.99
ΜΟΥΖΚ
-1,41%
0.7
ΜΠΕΛΑ
+0,67%
19.43
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,44%
2.26
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.56
ΜΥΤΙΛ
+2,06%
25.8
ΝΑΚΑΣ
-5,88%
2.24
ΝΑΥΠ
0,00%
0.998
ΞΥΛΚ
+2,77%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.26
ΟΛΘ
-0,41%
24.3
ΟΛΠ
+0,64%
18.98
ΟΛΥΜΠ
+0,49%
2.05
ΟΠΑΠ
+0,07%
15.01
ΟΤΕ
+0,15%
13.36
ΟΤΟΕΛ
+1,49%
12.26
ΠΑΙΡ
+2,21%
0.924
ΠΑΠ
-0,85%
2.33
ΠΕΙΡ
+0,59%
1.954
ΠΕΤΡΟ
+0,90%
6.74
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
+2,08%
0.49
ΠΡΕΜΙΑ
+0,88%
1.145
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
+1,79%
2.845
ΡΕΒΟΙΛ
-0,39%
1.275
ΣΑΡ
+4,45%
6.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.278
ΣΙΔΜΑ
+0,87%
2.31
ΣΠΕΙΣ
+4,76%
6.6
ΣΠΙ
-1,67%
0.59
ΣΠΥΡ
-1,07%
0.185
ΤΕΝΕΡΓ
+0,41%
19.36
ΤΖΚΑ
0,00%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.03
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.19
ΦΙΕΡ
0,00%
0.425
ΦΛΕΞΟ
-1,15%
8.6
ΦΡΙΓΟ
+4,76%
0.055
ΦΡΛΚ
+0,29%
3.5
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-0,97%
0.51
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Πράσινος γίνεται ο μεγάλος διαγωνισμός για τα λεωφορεία

Η στροφή της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των μεγάλων χρηματοδοτικών ομίλων, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) και τα διεθνή funds, προς τις πράσινες επενδύσεις επηρεάζει και το σχεδιασμό της κυβέρνησης στο μεγάλο διαγωνισμό για τα νέα λεωφορεία των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή την περίοδο βρίσκεται σε τελικό στάδιο η διαπραγμάτευση για το πως ο διαγωνισμός θα γίνει περισσότερο «πράσινος» ώστε να υπάρξει και η μεγαλύτερη χρηματοδοτική στήριξη από την ΕΤΕπ.

Η ανασύνταξη των αστικών συγκοινωνιών αποτέλεσε μία από τις προτεραιότητες του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή κατά τη διάρκεια της πανδημίας και αυτή την περίοδο σχεδιάζεται το επόμενο στάδιο.

Ο διαγωνισμός για τα πρώτα 800 λεωφορεία

Ο διαγωνισμός για τα πρώτα 800 λεωφορεία αποτελεί τμήμα μιας ευρύτερης στρατηγικής για την ανανέωση του στόλου των οργανισμών αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης, με βάση σχέδιο που καταρτίζεται από κοινού με την ΕΤΕπ. Τόσο η τελευταία, όσο και η Κομισιόν και το υπουργείο Υποδομών επιδιώκουν να προσδώσουν περισσότερα πράσινα χαρακτηριστικά στη μεγάλη προμήθεια.

Μια λύση είναι να αυξηθεί ο αριθμός των ηλεκτρικών λεωφορείων που θα περιλαμβάνονται στο πρώτο πακέτο των 800 λεωφορείων. Κάτι τέτοιο όμως αυξάνει και το κόστος των υποδομών φόρτισης που πρέπει να δημιουργηθούν. Δεν θα αρκούν, δηλαδή, μόνο οι φορτιστές που θα εγκατασταθούν στα αμαξοστάσια. Πρέπει να τοποθετηθούν ταχυφορτιστές και σε άλλα σημεία μέσα στην πόλη, όπως οι αφετηρίες / τερματισμοί, ώστε να αξιοποιούνται τα κενά μεταξύ των δρομολογίων για να φορτίζονται τα ηλεκτρικά οχήματα. Συνεπώς αναζητείται η χρυσή τομή μεταξύ ενός «πράσινου» διαγωνισμού και της ταχύτητας ανάπτυξης των υποδομών φόρτισης.

Το τεύχος δημοπράτησης

Υπενθυμίζεται πως το τεύχος δημοπράτησης του πρώτου διαγωνισμού για λεωφορεία των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ είχε βγει προ διμήνου σε δημόσια διαβούλευση με προϋπολογισμό 372 εκατ. ευρώ (με τον ΦΠΑ). Προέβλεπε την προμήθεια 200 αστικών λεωφορείων, 12 μέτρων, υβριδικής τεχνολογίας EURO VI, 200 αστικών λεωφορείων, επίσης 12 μέτρων, με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG), τεχνολογίας EURO VI, 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων, 18 μέτρων, επίσης με φυσικό αέριο και 300 ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων μαζί με τους φορτιστές, κ.α.

Το τεύχος δημοπράτησης που είχε τεθεί σε διαβούλευση προέβλεπε, επίσης, πως οι ανάδοχοι θα έχουν 430 ημερολογιακές ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης προκειμένου να παραδώσουν τα λεωφορεία σε ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ, ενώ καλούνται να προσφέρουν και πενταετή εγγύηση καλής λειτουργίας. Προβλέπεται πως τα λεωφορεία θα παραδίδονται σταδιακά ανά κατηγορία.

Ένας από τους όρους που θεωρούνται κρίσιμοι από πλευράς υπουργείου είναι η δοκιμαστική λειτουργία κάποιων οχημάτων στις συνθήκες της πόλης (Αθήνας και Θεσσαλονίκης) για κάποιο χρονικό διάστημα ώστε να εντοπιστούν οι προσαρμογές που πρέπει να γίνουν πριν αρχίσει η παράδοση από τον κατασκευαστή.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!