Γ.Δ.
1425.38 -0,30%
ACAG
-0,51%
5.85
BOCHGR
+6,21%
4.79
CENER
-1,64%
9.59
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-3,27%
9.18
NOVAL
-1,34%
2.585
OPTIMA
+0,62%
12.9
TITC
-1,32%
33.55
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-1,63%
1.452
ΑΒΕ
+0,41%
0.484
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.345
ΑΚΡΙΤ
-1,97%
0.745
ΑΛΜΥ
-1,66%
2.96
ΑΛΦΑ
+0,44%
1.4965
ΑΝΔΡΟ
+0,61%
6.58
ΑΡΑΙΓ
-0,58%
10.36
ΑΣΚΟ
0,00%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-0,85%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-30,00%
1.715
ΑΤΤΙΚΑ
-1,33%
2.22
ΒΙΟ
-0,54%
5.54
ΒΙΟΚΑ
+4,59%
1.71
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.52
ΒΙΟΤ
-7,41%
0.25
ΒΙΣ
+6,06%
0.14
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.22
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.375
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.12
ΔΑΑ
+0,13%
7.51
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
+0,09%
11.51
ΔΟΜΙΚ
+0,81%
3.125
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,36%
0.29
ΕΒΡΟΦ
-1,29%
1.53
ΕΕΕ
-1,95%
32.12
ΕΚΤΕΡ
+5,63%
1.65
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-1,52%
1.95
ΕΛΛ
+0,38%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.86
ΕΛΠΕ
+0,43%
7.08
ΕΛΣΤΡ
+0,76%
1.995
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.664
ΕΛΧΑ
+0,22%
1.83
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΣΥΜΒ
+1,29%
1.175
ΕΤΕ
-1,71%
7.57
ΕΥΑΠΣ
-0,94%
3.17
ΕΥΔΑΠ
-0,54%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,73%
1.967
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.43
ΙΑΤΡ
+3,38%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-3,93%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
+4,97%
1.9
ΙΝΚΑΤ
-2,14%
4.795
ΙΝΛΙΦ
-1,36%
4.36
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.1
ΙΝΤΕΚ
-0,17%
5.97
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
+0,87%
1.16
ΙΝΤΚΑ
-0,84%
2.965
ΚΑΡΕΛ
0,00%
350
ΚΕΚΡ
-3,56%
1.355
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
-2,23%
1.535
ΚΟΡΔΕ
+2,85%
0.397
ΚΟΥΑΛ
-1,47%
1.208
ΚΟΥΕΣ
-0,39%
5.09
ΚΡΙ
0,00%
13.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,43%
0.966
ΛΑΒΙ
+1,80%
0.793
ΛΑΜΔΑ
+0,27%
7.52
ΛΑΜΨΑ
-1,57%
37.6
ΛΑΝΑΚ
+2,78%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
-0,74%
1.34
ΛΟΥΛΗ
-3,02%
2.57
ΜΑΘΙΟ
-6,93%
0.698
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.85
ΜΕΝΤΙ
-2,19%
2.23
ΜΕΡΚΟ
-10,00%
39.6
ΜΙΓ
-0,90%
3.295
ΜΙΝ
0,00%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,09%
21.1
ΜΟΝΤΑ
-4,80%
3.57
ΜΟΤΟ
-1,87%
2.62
ΜΟΥΖΚ
-2,82%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-0,23%
25.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
-0,50%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-0,24%
33.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,80%
0.76
ΞΥΛΚ
+1,11%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,83%
21.4
ΟΛΠ
-0,55%
27.35
ΟΛΥΜΠ
-2,49%
2.35
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.93
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,10%
0.808
ΟΤΕ
-0,45%
15.66
ΟΤΟΕΛ
-0,93%
10.62
ΠΑΙΡ
0,00%
0.99
ΠΑΠ
+0,43%
2.31
ΠΕΙΡ
-0,77%
3.726
ΠΕΡΦ
-2,91%
6.34
ΠΕΤΡΟ
-2,23%
7.88
ΠΛΑΘ
-0,81%
3.695
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,29%
1.226
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-1,17%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
-2,33%
1.675
ΣΑΡ
+0,56%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
-1,21%
1.63
ΣΠΕΙΣ
-1,91%
6.16
ΣΠΙ
+1,94%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.54
ΤΖΚΑ
0,00%
1.26
ΤΡΑΣΤΟΡ
+2,75%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,38%
1.592
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+1,38%
7.35
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.286
ΦΡΛΚ
-1,03%
3.84
ΧΑΙΔΕ
+11,38%
0.685

Cyber Monday 2024: Η ημερομηνία που πέφτει

Στις 2 Δεκεμβρίου θα πραγματοποιηθεί φέτος η Cyber Monday, τρεις ημέρες μετά την Black Friday. Πρόκειται για  μια ημέρα αποκλειστικά για διαδικτυακές αγορές με μεγάλες εκπτώσεις.

Κατά την ημέρα αυτή, μια πλειάδα ηλεκτρονικών καταστημάτων παράσχουν προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, στο οποίο δίνεται η ευκαιρία να αγοράσει διαδικτυακά σε τιμές προσφοράς προϊόντα που ενδεχομένως δεν μπορούσε να αποκτήσει στην αρχική τους τιμή.

Συμβουλές για την Cyber Monday

Για υπεύθυνες αγορές οι καταναλωτές σύμφωνα με την  ΕΕΚΕ (Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος) που κυκλοφόρησε πέρυσι έναν οδηγό, πρέπει να λάβουν υπόψη τους τα εξής:

  1. Να κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα
  2. Πριν την αγορά, να διαβάζουν προσεκτικά όλες τις πληροφορίες που ο νόμος απαιτεί από τους εμπόρους να παρέχουν στο καταναλωτικό κοινό, όπως σαφείς γενικές πληροφορίες για την ταυτότητά του (επωνυμία, γεωγραφική διεύθυνση εγκατάστασης, τυχόν αριθμό εμπορικού μητρώου)
  3. Όταν γίνεται αναφορά στην τιμή ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, πρέπει να αναφέρεται η συνολική τιμή, στην οποία πρέπει να συμπεριλαμβάνονται ο φόρος και όλα τα πρόσθετα έξοδα
  4. Ο καταναλωτής μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα υπαναχώρησης από την ηλεκτρονική σύμβαση αζημίως μέσα σε προθεσμία 14 ημερολογιακών ημερών και χωρίς να χρειάζεται να αιτιολογήσει την απόφασή του
  5. Οι ρήτρες και όροι των ηλεκτρονικών συναλλαγών πρέπει να είναι κατά τέτοιο τρόπο διατυπωμένοι ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να τους αναγνώσει πριν από τη σύναψη της σύμβασης
  6. Αν η υποβολή της διαδικτυακής παραγγελίας από τον καταναλωτή απαιτεί την ενεργοποίηση εικονιδίου επιλογής, σε αυτό πρέπει να αναγράφεται με ευκρίνεια ότι η παραγγελία πραγματοποιείται με υποχρέωση πληρωμής
  7. Να οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες  θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες
  8. Να ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς και ιδίως το αν υπάρχουν χρεώσεις όπως π.χ. τόκοι
  9. Κατά την ανακοίνωση μείωσης τιμής είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται ρητά η προγενέστερη τιμή ή τιμή αναφοράς βάσει της οποίας εφαρμόζεται η έκπτωση. Η τιμή αναφοράς είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά την περίοδο των  30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Προσοχή: Στην πιθανή έκπτωση κατά τη Cyber Monday, ως χαμηλότερη τιμή αναφοράς είναι αυτή που εφάρμοσε ο έμπορος τη Black Friday (εφόσον την ημέρα εκείνη μείωσε την τιμή)
  10. Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής
  11. Αν το προϊόν που θα παραδοθεί έχει ελάττωμα, ο αγοραστής έχει δικαίωμα να ζητήσει διόρθωση ή αντικατάσταση χωρίς δική του επιβάρυνση, ή εναλλακτικά δικαίωμα μείωσης του τιμήματος ή υπαναχώρησης.
  12. Να αποφεύγεται η ολοσχερής εξόφληση των προϊόντων μέσω τραπεζικής κατάθεσης πριν από την παράδοσή τους, εκτός εάν εμπιστευόμαστε απόλυτα το κύρος και την εμπορική φήμη του πωλητή
  13. Προσέχουμε τις ενδεχόμενες «κρυφές χρεώσεις» όπως το κόστος της εμπορικής εγγύησης που τυχόν παρέχει ο προμηθευτής, το κόστος της μεταφοράς και εγκατάστασης, το κόστος της επιστροφής ελαττωματικού προϊόντος κλπ.

Σε συνθήκες ακρίβειας ή/και αισχροκέρδειας, η καταναλωτική φρενίτιδα που με τεχνικές marketing δημιουργούν μεγάλοι παράγοντες του εμπορίου, όπως είναι η Cyber Monday και μάλιστα συνεχόμενα μετά τη Black Friday, έχει ως αποτέλεσμα την υποσυνείδητη άσκηση ψυχολογικής πίεσης στον καταναλωτή, ο οποίος αισθάνεται ότι «πρέπει» να εκμεταλλευτεί τις προσφορές σπεύδοντας στα μαγαζιά. Αντίδοτο στην διαδεδομένη πρακτική, είναι η αυξημένη καταναλωτική συνείδηση, η σύνεση και η περίσκεψη κατά τις αγορές.

Διαβάστε επίσης

Politico: Κορυφαίος λομπίστας της ΕΕ ο σύζυγος της Μέτσολα

Axia για ΟΠΑΠ: Προϋποθέσεις για EBITDA έως και 770 εκατ. το 2024

CCS: Σε τροχιά υλοποίησης η μονάδα στη Ραβέννα, πού βρίσκεται ο Πρίνος

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!