Γ.Δ.
896.72 -1,76%
CENER
0,00%
2.63
CNLCAP
0,00%
8.35
TITC
0,00%
15.9
ΑΑΑΚ
0,00%
6.7
ΑΑΑΠ
0,00%
3.3
ΑΒΑΞ
0,00%
1.132
ΑΒΕ
0,00%
0.464
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.565
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.645
ΑΛΜΥ
0,00%
2.11
ΑΛΦΑ
0,00%
1.17
ΑΝΔΡΟ
0,00%
28.2
ΑΝΕΚ
0,00%
0.0815
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.09
ΑΡΑΙΓ
0,00%
5.27
ΑΣΚΟ
0,00%
2.16
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.85
ΑΤΕΚ
0,00%
0.424
ΑΤΤ
0,00%
0.0884
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
1.18
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.58
ΒΙΟ
0,00%
4.695
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.56
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.62
ΒΙΟΤ
0,00%
0.436
ΒΙΣ
0,00%
1.07
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.02
ΒΥΤΕ
0,00%
2.77
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.345
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
9.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
0,00%
10.1
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.816
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.48
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.436
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.06
ΕΕΕ
0,00%
29.13
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.27
ΕΛΒΕ
0,00%
7.9
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.508
ΕΛΙΝ
0,00%
1.9
ΕΛΛ
0,00%
17.32
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.408
ΕΛΠΕ
0,00%
5.7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.9
ΕΛΧΑ
0,00%
2
ΕΝΤΕΡ
0,00%
4.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.316
ΕΠΣΙΛ
0,00%
13.9
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.56
ΕΤΕ
0,00%
2.64
ΕΥΑΠΣ
0,00%
4.64
ΕΥΔΑΠ
0,00%
7.97
ΕΥΠΙΚ
0,00%
5.04
ΕΥΡΩΒ
0,00%
0.863
ΕΧΑΕ
0,00%
3.65
ΙΑΣΩ
0,00%
1.5
ΙΑΤΡ
0,00%
1.775
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.83
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.54
ΙΝΚΑΤ
0,00%
2.61
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.24
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.555
ΙΝΤΕΚ
0,00%
3.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
7.1
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.92
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.41
ΚΑΜΠ
0,00%
2.39
ΚΑΡΕΛ
0,00%
280
ΚΕΚΡ
0,00%
2.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.58
ΚΛΜ
0,00%
0.688
ΚΜΟΛ
0,00%
3.04
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.502
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.302
ΚΟΥΕΣ
0,00%
14.62
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.196
ΚΡΕΤΑ
0,00%
1.09
ΚΡΙ
0,00%
8.38
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.89
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.335
ΛΑΒΙ
0,00%
0.44
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.67
ΛΑΜΨΑ
0,00%
18.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.22
ΛΕΒΚ
0,00%
0.44
ΛΕΒΠ
0,00%
0.378
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.18
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.14
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.74
ΛΥΚ
0,00%
1.545
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.57
ΜΕΒΑ
0,00%
2.09
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
52.5
ΜΙΓ
0,00%
0.033
ΜΙΝ
0,00%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
13.6
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.59
ΜΟΤΟ
0,00%
1.415
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.696
ΜΠΕΛΑ
0,00%
13.87
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.18
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
15.65
ΝΑΚΑΣ
0,00%
1.99
ΝΑΥΠ
0,00%
1.24
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.22
ΝΙΟΥΣ
0,00%
0.5
ΞΥΛΚ
0,00%
0.292
ΞΥΛΠ
0,00%
0.274
ΟΛΘ
0,00%
26.5
ΟΛΠ
0,00%
19.24
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.98
ΟΠΑΠ
0,00%
13.79
ΟΤΕ
0,00%
16.3
ΟΤΟΕΛ
0,00%
7.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.11
ΠΑΠ
0,00%
2.24
ΠΕΙΡ
0,00%
1.416
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.3
ΠΛΑΘ
0,00%
7.6
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.28
ΠΛΑΚΡ
0,00%
18
ΠΡΔ
0,00%
0.37
ΠΡΕΖΤ
0,00%
5.75
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.61
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
0,00%
5.66
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.39
ΣΑΡ
0,00%
8.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.5
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.309
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.99
ΣΠΕΙΣ
0,00%
9.34
ΣΠΙ
0,00%
0.82
ΣΠΥΡ
0,00%
0.252
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
11.9
ΤΖΚΑ
0,00%
2.89
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
0.855
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.23
ΦΙΕΡ
0,00%
0.52
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.197
ΦΡΛΚ
0,00%
4.2
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.685
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Νέες ταυτότητες: Τα φαβορί του διαγωνισμού, οι ενστάσεις και οι γκρίνιες

Μέχρι αργά το βράδυ της Τετάρτης οι ενδιαφερόμενοι για το έργο-μαμούθ της έκδοσης των ταυτοτήτων, ύψους 515 εκατ. ευρώ, εξέταζαν τις προσφορές των ανταγωνιστών τους. Παράλληλα μέχρι τη Δευτέρα 31 Μαΐου το βράδυ (μετά από παράταση που έδωσε η αναθέτουσα αρχή, ΕΛ.ΑΣ.) οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν ενστάσεις ή υπομνήματα για το αποτέλεσμα της επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού.

Αναφορικά με τη διαδικασία ελέγχου των προσφορών των ενδιαφερόμενων φορέων, τόσο οι ενώσεις εταιρειών που προχωρούν στην β’ φάση του διαγωνισμού, όσο και εκείνες που «κόπηκαν» στην τεχνική αξιολόγηση, προχθές Τετάρτη 26 Μαΐου εξέτασαν τις προσφορές των ανταγωνιστών τους. Σύμφωνα με την διαδικασία που είχε ορισθεί η αναθέτουσα αρχή, η ΕΛ.ΑΣ., επέτρεψε σε κάθε ενδιαφερόμενο να φέρει στον έλεγχο των προσφορών μέχρι πέντε άτομα και μέχρι 2,5 ώρες περιθώριο να ελέγξει τις προσφορές των άλλων.

Η διαδικασία θεωρήθηκε ιδιαιτέρως πιεστική -κάποιοι την χαρακτήρισαν παρωδία- καθώς έπρεπε να ελεγχθούν από κάθε ενδιαφερόμενο περί τις 80.000 σελίδες. Ο όγκος αυτός αντιστοιχεί πρακτικά σε τέσσερις παλέτες εγγράφων και κάθε ένα από τα πέντε φυσικά πρόσωπα του κάθε φορέα που συμμετέχει στο διαγωνισμό, θα έπρεπε να ελέγξει περί τις 15.000-20.000 σελίδες σε διάστημα σε 2,5 ωρών. «Ο χρόνος δεν επαρκούσε ούτε για το ξεφύλλισμα των προσφορών. Ακόμη και μια ημέρα να μας έδιναν, δεν θα αρκούσε να ελεγχθούν οι τέσσερις προσφορές», αναφέρει στέλεχος επιχείρησης κοντά στη διαδικασία.

Πάντως από τις τέσσερις προσφορές, σύμφωνα με πληροφορίες, μία δεν εξετάστηκε ενδελεχώς από τους ανταγωνιστές της. Πρόκειται για την προσφορά των Space Hellas με Zetes, η οποία σχεδόν στο σύνολο της είχε χαρακτηριστεί από τις ίδιες τις επιχειρήσεις ως απόρρητη. Το γεγονός δε, ότι η ΕΛ.ΑΣ. έκανε αποδεκτό τον χαρακτηρισμό αυτό, προκάλεσε δυσφορία τους ανταγωνιστές της. Αντίθετα, οι άλλοι τέσσερις ενδιαφερόμενοι χαρακτήρισαν απόρρητο μόνον το κομμάτι που αφορά στην τεχνολογία εκτύπωσης των εγγράφων ασφαλείας (ταυτότητες, διαβατήρια κ.λπ.) και το οποίο εμπεριέχει τα ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά της προσφερόμενης λύσης.

Πέρα όμως από την εκτύπωση, ο διαγωνισμός περιλαμβάνει τη δημιουργία του «εργοστασίου» επεξεργασίας των δεδομένων, την δημιουργία μονάδας διασφάλισης της λειτουργίας του «εργοστασίου» (backup & disaster facility), ηλεκτρονικούς υπολογιστές, δίκτυα, υλικά εκτύπωσης κ.ά.

Από την τεχνική αξιολόγηση του διαγωνισμού, τα αποτελέσματα της οποίας κοινοποιήθηκαν την περασμένη Τρίτη, αποκλείσθηκαν οι δύο από τις πέντε υποβληθείσες προσφορές. Ειδικότερα, προκρίθηκαν οι ενώσεις εταιρειών:

  1. Veridos Matsoukis – ΟΤΕ – Byte,
  2. Zetes – Space Hellas και
  3. Thales – Unisystems και αποκλείσθηκαν οι προσφορές των ενώσεων των εταιρειών Idemia – Neurosoft (ΟΠΑΠ) και Austrian Card – Γαλλικά Τυπογραφεία – In Groupe. Οι δύο αποκλεισθείσες ενώσεις εταιρειών δύναται να υποβάλλουν ένσταση (;) ή υπόμνημα.

Για την αγορά, το τι μπορεί να πράξει ένας θιγόμενος στο διαγωνισμό είναι ένα ανοικτό θέμα, καθώς ο συγκεκριμένος διαγωνισμός εμπίπτει στο καθεστώς προμηθειών της εθνικής ασφάλειας της χώρας, εξαιρείται από το εθνικό και κοινοτικό πλαίσιο δημοσίων προμηθειών. Έτσι, διίστανται οι απόψεις σχετικά με το αν μπορούν να υπάρξουν νομικές προσφυγές επί των αποφάσεων της επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού. Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι το μόνο που μπορεί να υπάρξει είναι η υποβολή υπομνημάτων, χωρίς καμία νομική ισχύ για την αναθέτουσα αρχή, την ΕΛ.ΑΣ. και ότι είναι στη διακριτική ευχέρεια της Επιτροπή Αξιολόγησης των προσφορών, να λάβουν υπ’ όψιν τις παρατηρήσεις των υπομνημάτων.

Σημειώνεται ότι ακόμη και το «παράθυρο» των 2,5 ωρών που είχαν οι ενδιαφερόμενοι για να τις ελέγξουν τις προσφορές των άλλων, δεν ήταν υποχρεωτικό να παρασχεθεί εκ μέρους της αναθέτουσας αρχής. Το «παράθυρο» αυτό άνοιξε το βράδυ της περασμένης Τρίτης, όταν κοινοποιήθηκαν τα αποτελέσματα και η ένωση Idemia – Neurosoft (ΟΠΑΠ) άρχισε να δημιουργεί «φασαρία» για το αποτέλεσμα. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, η συγκεκριμένη ένωση είχε αρχίσει τις διαμαρτυρίες από το βράδυ της περασμένης Παρασκευής 21 Μαΐου, οπότε φαίνεται ότι είχε αρχίσει η διαρροή των αποτελεσμάτων της τεχνικής αξιολόγησης του διαγωνισμού.

Φαβορί του διαγωνισμού όλοι όσοι συνεχίσουν

Με βάση τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί, εφόσον υπάρξουν ενστάσεις/υπομνήματα, η ΕΛ.ΑΣ. θα πρέπει να απαντήσει εντός 10ημέρου αν γίνονται αποδεκτά ή όχι. Το πιθανότερο σενάριο είναι να απορριφθούν. Σε κάθε περίπτωση, σε διάστημα ολίγων ημερών θα προχωρήσει το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Σημειώνεται ότι το αποτέλεσμα της τεχνικής αξιολόγησης πλέον, δεν προσμετράται στην κατακύρωση του έργου καθώς ισχύει το pass/fail κριτήριο. Απ’ εδώ και στο εξής, για όσους ενδιαφερόμενους ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές, ο πιο φθηνός ανακηρύσσεται ανάδοχος. Ειδικότερα εκείνος που θα δώσει την χαμηλότερη (μέση) προσφορά ανά έγγραφο θα κηρυχθεί ανάδοχος.

Πριν από την τεχνική αξιολόγηση, στα φαβορί συγκαταλέγονταν η ένωση των Veridos-OTE-Byte και των Thales-Unisystems. Η Space Hellas με την Zetes, ήταν το outsider. Πλέον από εδώ και στο εξής όλοι θεωρούνται φαβορί, καθώς αυτό που μετράει είναι η οικονομική προσφορά και τίποτε άλλο.

O προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 515 εκατ. ευρώ και αφορά στην δημιουργία της εγκατάστασης 100-150 εκατ. ευρώ και άλλα 350-400 εκατ. ευρώ η λειτουργική του δαπάνη για 10 χρόνια. Ο ανάδοχος του έργου θα πραγματοποιήσει την επένδυση και στην συνέχεια το κόστος της, αλλά και το κέρδος του αναδόχου θα αποπληρωθεί από τα παράβολα των πολιτών που θα εκδώσουν τις νέες ταυτότητες και τα διαβατήρια.

Το εργοστάσιο των ταυτοτήτων, όταν με το καλό ολοκληρωθεί, θα δημιουργηθεί στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Αστυνομίας στην Λ. Συγγρού, ενώ η δεύτερη μονάδα (back-up) θα δημιουργηθεί κάπου στην Αττική.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!