Πατρών Πύργου: Τον Ιούλιο παραδίδεται το μεγαλύτερο τμήμα

Τον Ιούλιο αναμένεται να παραδίδεται το πρώτο και μεγαλύτερο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πατρών - Πύργου και τον Νοέμβριο το δεύτερο

Έργα στην εθνική οδό Πατρών - Πύργου © ΔΤ

Το έργο του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, μήκους 74,8 χιλιομέτρων, ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα υποδομής στη Δυτική Ελλάδα, βρίσκεται σε εξέλιξη με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση του χρόνου ταξιδιού. Το έργο, που υλοποιείται από την Ολυμπία Οδό Α.Ε. σε συνεργασία με τις εταιρείες ΑΚΤΩΡ, AVAX και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, αναμένεται να ολοκληρωθεί τμηματικά εντός του 2025. Το πρώτο τμήμα, από την Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο, θα παραδοθεί τον Ιούλιο του 2025, ενώ το δεύτερο τμήμα, από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα, θα ολοκληρωθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου του 2025

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου, η πρόοδος των εργασιών έχει ξεπεράσει το 73%, με την ολοκλήρωση να προγραμματίζεται τμηματικά εντός του 2025. Συγκεκριμένα, το πρώτο τμήμα, από την Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο, μήκους 65 χιλιομέτρων, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία τον Ιούλιο του 2025. Το δεύτερο τμήμα, από το Μιντιλόγλι έως την Κάτω Αχαΐα, μήκους 10 χιλιομέτρων, προβλέπεται να ολοκληρωθεί έως τα τέλη Νοεμβρίου του 2025, οπότε και θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, προγραμματίζει επίσκεψη στα τρία εργοτάξια του έργου, τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025, προκειμένου να επιβλέψει την πρόοδο των εργασιών.

Ο νέος υπουργός Χρίστος Δήμας έχει θέσει το έργο στις πρώτες προτεραιότητες της νέας πολιτικής ηγεσίας, ώστε η Κυβέρνηση να επαληθευτεί στους χρόνους στους οποίους έχει δεσμευθεί ότι θα παραδοθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος σε λειτουργία.

Όπως έχει δηλώσει στο παρελθόν ο κ. Ταχιάος, η ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου αναμένεται να ενισχύσει σημαντικά την οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ανάπτυξη της περιοχής, βελτιώνοντας την πρόσβαση και διευκολύνοντας τις μετακινήσεις κατοίκων και επισκεπτών.

Παράλληλα, ο Υφυπουργός έχει επισημάνει ότι η ολοκλήρωση του οδικού άξονα φέρνει στην επιφάνεια το εκκρεμές ζήτημα της κατασκευής του τμήματος Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, το οποίο θα ενισχύσει τη σύνδεση της Δυτικής με την Ανατολική Πελοπόννησο, συμβάλλοντας περαιτέρω στην ανάπτυξη των τοπικών κοινωνιών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ζητηθεί από την Ολυμπία Οδό η πρόταση της για την κατασκευή αυτού του τμήματος που όμως η μορφή της εξαρτάται αφενός από τη διαχείριση του θέματος της περιβαλλοντικά προστατευόμενης περιοχής της λίμνης Καϊάφα και αφετέρου από τις διαπραγματεύσεις που πρέπει να γίνουν με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σε κάθε περίπτωση, όπως έχει αναφέρει στην Βουλή ο κ. Ταχιάος, το κόστος του συγκεκριμένου έργου ξεκινάει από το ύψος των 700 εκατομμυρίων ευρώ και ανάλογα με την λύση που θα προκριθεί ενδέχεται να ξεπεράσει το ένα δισ. ευρώ. Οι προϋπολογισμοί αυτοί έχουν προκύψει από μελέτες τριών εναλλακτικών λύσεων, τις οποίες έχει καταθέσει η εταιρεία παραχώρησης στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Με την ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος, η Ολυμπία Οδός θα μετατραπεί σε έναν από τους μεγαλύτερους της Ελλάδας. Θα επεκταθεί κατά 75 χιλιόμετρα, φτάνοντας συνολικά τα 285 χιλιόμετρα, ενώ για την κατασκευή του θα πραγματοποιηθεί διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στα πρώτα 13 χιλιόμετρα και νέα χάραξη στα υπόλοιπα 61,5 χιλιόμετρα. Πρόκειται για έναν δρόμο υψηλών προδιαγραφών, με 2 λωρίδες κυκλοφορίας και μία λωρίδα έκτακτης ανάγκης, σχεδιαστική ταχύτητα 120km/h, 8 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους που θα εξομαλύνει την ροή κυκλοφορίας και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια.

ΟΛΘ
1.52%
33.30
ΑΣΤΑΚ
5.34%
7.50
ΞΥΛΠ
2.23%
0.37
ΜΠΕΛΑ
-0.90%
28.50
ΟΛΥΜΠ
-0.87%
2.29
ΠΡΟΝΤΕΑ
0.00%
0.00
ΧΑΙΔΕ
0.00%
0.00
ΚΟΥΕΣ
0.55%
7.28
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0.89%
1.70
ΜΥΤΙΛ
-0.09%
43.90
ΑΤΡΑΣΤ
1.92%
8.50
ΚΡΙ
1.71%
17.86
ΡΕΒΟΙΛ
2.53%
1.62
ΠΛΑΘ
1.18%
3.87
ΑΤΤ
1.17%
0.78
ΦΛΕΞΟ
0.65%
7.80
CNLCAP
-1.52%
6.50
ΒΙΟΚΑ
2.75%
1.87
ΔΟΜΙΚ
-2.11%
1.86
ΑΚΡΙΤ
0.00%
0.95
AEM
-0.19%
4.21
ΟΡΙΛΙΝΑ
4.87%
0.82
ΣΠΙ
-0.75%
0.53
CENER
1.41%
9.32
ΔΟΥΡΟ
0.00%
0.00
ΑΒΑΞ
-0.73%
2.05
ΜΠΤΚ
0.00%
0.51
ΕΛΤΟΝ
-1.69%
1.75
ΕΚΤΕΡ
1.21%
2.09
OPTIMA
5.65%
17.96
ΜΑΘΙΟ
-8.73%
0.58
EVRR
0.00%
0.00
ΣΑΡΑΝ
0.00%
0.00
ΑΛΦΑ
3.96%
2.68
ΙΛΥΔΑ
10.20%
2.70
ΕΤΕ
1.47%
10.35
ΠΑΙΡ
0.25%
0.81
ΚΕΠΕΝ
0.00%
0.00
ΤΡΑΣΤΟΡ
0.00%
1.16
ΙΝΛΟΤ
-0.56%
1.06
ΓΕΒΚΑ
-0.35%
1.44
ΕΛΧΑ
1.87%
2.18
ΕΛΠΕ
-0.84%
7.69
ΕΛΣΤΡ
-1.30%
2.27
ΠΕΤΡΟ
0.43%
9.42
ΛΑΝΑΚ
5.20%
0.91
ΛΕΒΠ
0.00%
0.00
ΕΥΔΑΠ
-1.70%
5.78
ΜΕΒΑ
5.85%
5.25
ΦΑΙΣ
-1.50%
3.61
ΣΑΤΟΚ
0.00%
0.00
ΚΕΚΡ
2.13%
1.20
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0.31%
19.36
ΑΤΕΚ
10.20%
1.08
ΕΛΙΝ
-0.90%
2.20
ΝΑΥΠ
-2.27%
0.69
ΣΑΡ
-2.00%
13.70
ΕΒΡΟΦ
0.25%
2.00
ΕΛΛ
0.36%
13.80
ΔΡΟΜΕ
0.32%
0.32
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0.00%
3.90
ΦΡΙΓΟ
-1.36%
0.29
BOCHGR
1.85%
6.60
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2.73%
1.28
ΟΠΑΠ
1.69%
20.40
ΒΙΟΤ
0.00%
0.21
ΠΡΕΜΙΑ
0.77%
1.31
ΒΙΟΣΚ
5.33%
1.68
ΙΚΤΙΝ
-0.58%
0.35
ΜΠΡΙΚ
-0.38%
2.63
ΑΛΜΥ
-1.78%
4.97
ΑΝΔΡΟ
0.30%
6.70
ΑΒΕ
-1.08%
0.46
ΣΕΝΤΡ
-1.23%
0.32
ΛΟΓΟΣ
0.00%
0.00
ΠΕΡΦ
-0.33%
5.96
ΙΝΛΙΦ
-0.78%
5.12
ΕΛΒΕ
-0.99%
5.00
ΙΑΤΡ
-2.22%
1.77
ΕΠΙΛΚ
0.00%
0.00
ΙΝΤΕΚ
-0.16%
6.27
ΙΝΤΕΤ
0.40%
1.26
ΑΤΤΙΚΑ
0.47%
2.12
ΞΥΛΚ
-0.44%
0.23
ΛΑΒΙ
0.38%
0.80
ΣΠΥΡ
3.62%
0.14
ΜΟΝΤΑ
0.00%
3.97
ΟΤΟΕΛ
-1.68%
11.72
ΣΙΔΜΑ
0.73%
1.38
ΑΣΚΟ
-0.84%
3.55
ΛΑΜΨΑ
0.00%
0.00
NOVAL
-0.38%
2.59
ΦΡΛΚ
-0.50%
4.02
ΕΥΑΠΣ
-1.85%
3.19
ΝΑΚΑΣ
-1.32%
2.98
ΕΧΑΕ
0.85%
5.90
DIMAND
2.43%
8.42
ΠΛΑΚΡ
0.00%
14.90
ΤΖΚΑ
1.97%
1.30
ΔΑΑ
-0.92%
9.66
QLCO
0.67%
6.00
ΜΙΓ
0.59%
3.43
ΚΤΗΛΑ
4.85%
2.16
ΒΟΣΥΣ
0.00%
0.00
ΠΡΔ
-9.49%
0.25
ΔΕΗ
0.07%
13.77
ΙΝΤΚΑ
-0.63%
3.14
ΜΕΡΚΟ
-0.56%
35.60
ΠΡΟΦ
0.52%
5.82
ΚΥΡΙΟ
-1.76%
1.12
ΛΟΥΛΗ
-1.00%
3.95
TITC
0.96%
41.95
ΕΣΥΜΒ
0.34%
1.18
ACAG
-6.95%
5.62
ΣΠΕΙΣ
3.85%
6.48
ΑΡΑΙΓ
-4.92%
12.36
ΚΑΡΕΛ
0.00%
318.00
ΑΔΜΗΕ
1.34%
3.02
ΜΕΝΤΙ
0.41%
2.42
ΟΤΕ
-0.59%
16.88
ΛΕΒΚ
-2.44%
0.24
ΥΑΛΚΟ
0.00%
0.00
ΒΙΟ
-0.17%
5.79
ΕΥΡΩΒ
2.42%
2.66
ΑΑΑΚ
5.17%
6.10
ΜΟΥΖΚ
-4.56%
0.46
AKTR
0.75%
5.39
ΜΟΤΟ
-1.43%
2.75
ΕΕΕ
0.26%
46.98
EVR
-3.35%
1.73
ΔΑΙΟΣ
0.00%
4.00
ΜΟΗ
0.18%
22.84
ΜΙΝ
-7.82%
0.46
ΠΑΠ
1.84%
2.77
ΛΑΜΔΑ
-1.36%
6.54
ΟΛΠ
1.00%
45.50
ΚΟΡΔΕ
1.45%
0.42
ΚΟΥΑΛ
0.53%
1.15
ΠΕΙΡ
2.96%
5.70