Γ.Δ.
1423.17 +0,39%
ACAG
-1,53%
6.45
CENER
+0,56%
7.17
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+3,04%
8.14
TITC
-0,38%
26.45
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,24%
1.59
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,66%
2.27
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,75%
2.7
ΑΛΦΑ
-0,91%
1.633
ΑΝΔΡΟ
-0,87%
6.84
ΑΡΑΙΓ
-0,48%
12.46
ΑΣΚΟ
-1,12%
2.65
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
0,00%
11.35
ΑΤΤΙΚΑ
-1,67%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,89%
5.55
ΒΙΟΚΑ
+0,38%
2.67
ΒΙΟΣΚ
+0,40%
1.25
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-1,11%
1.775
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,07%
16.98
ΔΑΑ
-0,58%
8.53
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,05%
11.58
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,70%
0.359
ΕΒΡΟΦ
+0,56%
1.8
ΕΕΕ
+0,24%
29.44
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+6,93%
5.4
ΕΛΙΝ
-2,26%
2.59
ΕΛΛ
0,00%
15.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.64
ΕΛΠΕ
-0,94%
8.44
ΕΛΣΤΡ
-0,78%
2.53
ΕΛΤΟΝ
+1,50%
2.03
ΕΛΧΑ
-0,10%
1.968
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+0,84%
9.58
ΕΣΥΜΒ
+2,81%
1.28
ΕΤΕ
-0,27%
7.32
ΕΥΑΠΣ
+0,87%
3.47
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,31%
1.7825
ΕΧΑΕ
+0,73%
5.49
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.785
ΙΚΤΙΝ
-0,20%
0.503
ΙΛΥΔΑ
-2,92%
1.83
ΙΝΚΑΤ
-1,29%
5.34
ΙΝΛΙΦ
-0,81%
4.9
ΙΝΛΟΤ
+3,37%
1.166
ΙΝΤΕΚ
-1,10%
6.27
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.6
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.4
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.68
ΚΑΜΠ
0,00%
2.35
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+1,31%
1.55
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-2,68%
0.58
ΚΟΥΑΛ
-2,84%
1.37
ΚΟΥΕΣ
+0,86%
5.86
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,10%
11.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+6,33%
1.595
ΛΑΒΙ
0,00%
0.884
ΛΑΜΔΑ
-0,45%
6.695
ΛΑΜΨΑ
-0,63%
31.4
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+9,66%
0.386
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
+1,03%
3.92
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+1,56%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,22%
27.3
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.36
ΜΟΤΟ
+1,63%
3.12
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+0,76%
26.46
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.34
ΜΠΡΙΚ
+1,04%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
0,00%
35.84
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+2,78%
1.11
ΞΥΛΚ
-2,74%
0.319
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+0,88%
22.9
ΟΛΠ
+1,43%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-3,08%
2.83
ΟΠΑΠ
+2,89%
16.73
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,67%
0.895
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+0,42%
2.39
ΠΕΙΡ
+1,72%
3.898
ΠΕΤΡΟ
+1,51%
9.44
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,69%
4.4
ΡΕΒΟΙΛ
-0,31%
1.595
ΣΑΡ
+1,72%
11.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,09%
0.439
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
-0,25%
7.88
ΣΠΙ
+15,38%
0.93
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,97%
18.09
ΤΖΚΑ
-4,01%
1.675
ΤΡΑΣΤΟΡ
-4,13%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,71%
1.672
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-4,15%
0.37
ΦΛΕΞΟ
+1,23%
8.2
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.3
ΦΡΛΚ
-0,59%
4.24
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

ΣΕΛΠΕ: Η οικονομική κρίση θα κρατήσει μέχρι και το 2022

Η οικονομική κρίση θα κρατήσει μέχρι το 2022, λόγω της πανδημίας, υποστηρίζουν 8 στους 10 καταναλωτές. Ταυτόχρονα, ένας στους πέντε θα συνεχίσει να φοράει μάσκα για κάποιο διάστημα και μετά το τέλος της πανδημίας. Μάλιστα, ο φόβος και τα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία, κάνει το 50% των Ελλήνων να μην κάνουν διακοπές φέτος το καλοκαίρι, καθώς ο ένας στους δύο δηλώνει ότι επηρεάζεται από τα επίπεδα εμβολιασμού στη χώρα.

Αυτά προκύπτουν από την 4η μελέτη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, για την καταγραφή των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο, μέσω της εξαμηνιαίας έρευνας καταναλωτικού κλίματος λιανεμπορίου που πραγματοποιείται με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Σύμφωνα με την έρευνα, καταγράφεται ανησυχία του κοινού σε σχέση με την επίδραση της πανδημίας στην οικονομία, με το 83% του κοινού να θεωρεί ότι η οικονομική κρίση, λόγω της πανδημίας, θα συνεχιστεί και το 2022, ενώ το 14% θεωρεί ότι θα κρατήσει ως το τέλος του 2021 και το 3% ότι έχει ήδη τελειώσει. Ωστόσο, παρά την ανησυχία για τις οικονομικές εξελίξεις, η εικόνα σε σχέση με την επίδραση της πανδημίας στην αγοραστική συμπεριφορά είναι διαφορετική. Αξιοσημείωτο είναι ότι το κοινό, είτε έχει σταματήσει, είτε αναμένεται να σταματήσει άμεσα τις περισσότερες από τις συνήθειες που υιοθέτησε τον τελευταίο χρόνο μόλις επιλυθεί το υγειονομικό πρόβλημα. Οι περισσότεροι καταναλωτές έχουν σταδιακά μειώσει την απολύμανση, ενώ δεν έχουν σταματήσει τη χρήση μάσκας, η οποία όμως αναμένεται να σταματήσει άμεσα μόλις βελτιωθεί η κατάσταση. Πάντως το 21% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα συνεχίσουν να φορούν μάσκα σε κάποιες δραστηριότητες, ακόμα και μετά το τέλος της πανδημίας.

Η έξαρση των κρουσμάτων θα έχει αντίκτυπο στις διακοπές του καλοκαιριού

Ενδιαφέροντα ευρήματα καταγράφονται σε σχέση με τις προβλέψεις των καταναλωτών που αφορούν τις διακοπές του φετινού καλοκαιριού. Μόλις το 15% των καταναλωτών δηλώνουν ότι θα κάνουν διακοπές όπως έκαναν κάθε χρόνο. Μάλιστα, το 25% λέει ότι θα κάνει διακοπές, αλλά πιο περιορισμένα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Το 46% δηλώνει ότι δεν θα κάνει διακοπές φέτος, ενώ ένα ποσοστό 14% δεν έχει αποφασίσει. Τα ποσοστά αυτά είναι πιο δυσοίωνα σε σχέση με μετρήσεις της άνοιξης του 2021, κάτι που δείχνει και την αναστροφή του κλίματος μετά και τα νέα επιδημιολογικά δεδομένα των τελευταίων εβδομάδων, αλλά και την επίδραση των εξελίξεων στην οικονομία.

Σε σχέση με το θέμα του εμβολιασμού και την αναμενόμενη επίδρασή του στην αγοραστική συμπεριφορά, από την έρευνα προκύπτει πως η επίδραση αυτή είναι περιορισμένη. Συγκεκριμένα καταγράφεται, ότι τα χαμηλά επιδημιολογικά δεδομένα (κρούσματα διασωληνωμένοι κλπ.) σε ποσοστό 61% και η πραγματοποίηση σελφ-τεστ από το προσωπικό των καταστημάτων σε ποσοστό 55%, είναι σημαντικότεροι παράγοντες στην απόφαση για αγορά τουριστικού πακέτου σε σχέση με τον εμβολιασμό του προσωπικού και των καταναλωτών. Παρ’ όλα αυτά, περίπου 1 στους 2 επηρεάζεται από τους εμβολιασμούς. Το 48% (το 22% πολύ και το 26% αρκετά) επηρεάζεται από τον εμβολιασμό του ίδιου (του καταναλωτή δηλαδή) και το 47% (το 27% πολύ και το 20% αρκετά) από τον εμβολιασμό του προσωπικού των καταστημάτων. Πάντως το 72% του δείγματος απάντησε, είτε ότι έχει εμβολιαστεί, είτε ότι σκοπεύει να εμβολιαστεί άμεσα.

Τέλος, καταγράφεται το ποσοστό εμβολιασμού, το οποίο οι καταναλωτές πιστεύουν ότι θα πρέπει να επιτευχθεί ώστε να επιστρέψετε στις ίδιες αγοραστικές συνήθειες που είχατε πριν την πανδημία. Το 42% δηλώνει ότι δεν επηρεάζεται από το επίπεδο εμβολιασμού, ενώ το 6% δηλώνει ότι έχει επιστρέψει ήδη. Όμως το 53% επιζητεί ένα επίπεδο εμβολιασμού τουλάχιστον 50%, ενώ 1 στους 3 καταναλωτές τουλάχιστον 80%.

Να σημειωθεί ότι η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Ιούνιο-Ιούλιο του 2021, σε δείγμα 857 καταναλωτών πανελλαδικά. Καταγράφονται ιδιαίτερα ενδιαφέροντα συμπεράσματα και τάσεις σε σχέση με τις αγοραστικές συνήθειες του κοινού από την επίδραση της πανδημίας.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!