Γ.Δ.
1275.09 +0,14%
ACAG
+0,81%
6.25
CENER
+0,57%
7
CNLCAP
-2,63%
7.4
DIMAND
+0,45%
11.1
OPTIMA
0,00%
7.7
TITC
-0,61%
19.7
ΑΑΑΚ
0,00%
7.45
ΑΒΑΞ
-2,16%
1.54
ΑΒΕ
0,00%
0.52
ΑΔΜΗΕ
-1,54%
2.245
ΑΚΡΙΤ
-13,07%
1.33
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-1,53%
1.485
ΑΝΔΡΟ
+0,62%
6.5
ΑΝΕΚ
0,00%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,86%
11.78
ΑΣΚΟ
-0,84%
2.36
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.36
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
-0,78%
6.4
ΑΤΤ
-0,38%
10.6
ΑΤΤΙΚΑ
-9,92%
2.36
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,56%
5.35
ΒΙΟΚΑ
+1,76%
2.89
ΒΙΟΣΚ
-3,27%
1.185
ΒΙΟΤ
+8,93%
0.244
ΒΙΣ
-8,97%
0.264
ΒΟΣΥΣ
-1,65%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-4,82%
1.875
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,76%
13.14
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,46%
10.8
ΔΟΜΙΚ
-1,39%
3.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,00%
0.357
ΕΒΡΟΦ
-1,75%
1.12
ΕΕΕ
+1,30%
26.58
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
4.02
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.56
ΕΛΙΝ
-1,69%
2.32
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+4,52%
2.31
ΕΛΠΕ
-5,58%
7.27
ΕΛΣΤΡ
+0,33%
3.03
ΕΛΤΟΝ
+1,84%
2.21
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.88
ΕΝΤΕΡ
+0,30%
6.58
ΕΠΙΛΚ
+9,73%
0.124
ΕΠΣΙΛ
-0,11%
9.51
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.07
ΕΤΕ
-0,73%
5.956
ΕΥΑΠΣ
+0,61%
3.28
ΕΥΔΑΠ
-0,32%
6.2
ΕΥΡΩΒ
+0,22%
1.6085
ΕΧΑΕ
+0,19%
5.35
ΙΑΤΡ
+1,08%
1.87
ΙΚΤΙΝ
-0,63%
0.476
ΙΛΥΔΑ
-0,69%
1.43
ΙΝΚΑΤ
+0,53%
3.82
ΙΝΛΙΦ
-1,53%
4.5
ΙΝΛΟΤ
+2,33%
1.054
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.1
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.35
ΙΝΤΕΤ
+3,28%
1.415
ΙΝΤΚΑ
-0,33%
3.05
ΚΑΜΠ
+2,54%
2.42
ΚΑΡΕΛ
+2,58%
318
ΚΕΚΡ
+0,83%
1.82
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
+0,68%
1.485
ΚΟΡΔΕ
-7,46%
0.62
ΚΟΥΑΛ
+2,71%
0.606
ΚΟΥΕΣ
-1,74%
5.64
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,21%
9.42
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
-1,88%
1.045
ΛΑΒΙ
-2,37%
0.742
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
+2,88%
1.07
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.42
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.17
ΛΟΥΛΗ
-0,34%
2.96
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.14
ΜΕΒΑ
0,00%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+1,44%
3.53
ΜΕΡΚΟ
-0,43%
46.4
ΜΙΓ
+1,17%
5.18
ΜΙΝ
+1,22%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,73%
24.86
ΜΟΝΤΑ
-1,56%
1.89
ΜΟΤΟ
+1,29%
3.14
ΜΟΥΖΚ
+9,85%
0.725
ΜΠΕΛΑ
+2,00%
25.5
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.06
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.905
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
-0,28%
36
ΝΑΚΑΣ
+1,17%
3.46
ΝΑΥΠ
+3,92%
1.06
ΞΥΛΚ
+2,00%
0.408
ΞΥΛΠ
+5,88%
0.36
ΟΛΘ
-0,43%
23.1
ΟΛΠ
-3,17%
22.9
ΟΛΥΜΠ
-2,21%
2.65
ΟΠΑΠ
+1,99%
14.86
ΟΤΕ
+0,23%
13.3
ΟΤΟΕΛ
+0,63%
12.68
ΠΑΙΡ
+1,64%
1.24
ΠΑΠ
+0,45%
2.25
ΠΕΙΡ
+0,32%
3.126
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.74
ΠΛΑΘ
0,00%
4.2
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
-6,67%
0.364
ΠΡΕΜΙΑ
-0,83%
1.188
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,04%
7.5
ΠΡΟΦ
+0,46%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
-2,10%
1.865
ΣΑΡ
+2,87%
7.89
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0295
ΣΕΝΤΡ
+1,83%
0.39
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.39
ΣΠΕΙΣ
+2,78%
7.4
ΣΠΙ
-0,32%
0.626
ΣΠΥΡ
0,00%
0.198
ΤΕΝΕΡΓ
-0,51%
15.52
ΤΖΚΑ
0,00%
1.94
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,51%
1.8004
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+3,29%
0.408
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+5,71%
0.074
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.09
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+8,53%
0.7

Οι ινδικοί γίγαντες στα μέρη μας, το ξεκάθαρο μήνυμα Μόντι και η θετική ατζέντα της οικονομικής διπλωματίας Αθήνας – Άγκυρας

*** Γράφουμε και ξαναγράφουμε για το επικείμενο ινδικό ενδιαφέρον, σχετικά με την Ελλάδα, αλλά μάλλον ξεχνάμε ότι ο… προπομπός του βρίσκεται ήδη εδώ. Θέλετε εμπράκτως απόδειξη;

*** Να σας θυμίσω λοιπόν ότι ινδικός όμιλος ενδιαφέρεται και μάλιστα ενεργά για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Πρόκειται για το GMR Group, το οποίο «κατεβαίνει» στον σχετικό διαγωνισμό από κοινού με έναν πολύ ισχυρό ελληνικό partner.

*** Ο λόγος αφορά τη ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Όπερ σημαίνει -αν κρίνει κανείς από την επιλογή- ότι δεν ήρθε απλώς για να δηλώσει συμμετοχή, αλλά για να διεκδικήσει στα ίσα το συγκεκριμένο project.

*** Εσείς, πάντως, να έχετε στραμμένο το βλέμμα σας και στις κινήσεις που ετοιμάζει κι ένας άλλος ινδικός γίγαντας στα μέρη μας. Ο λόγος αφορά τον όμιλο Adani.

*** Πρόκειται για το μεγαλύτερο «μαγαζί» στο κομμάτι υποδομές στην Ινδία. Με πολύ ισχυρούς δεσμούς στο Νέο Δελχί, αλλά και με κάποιες δικαστικές περιπέτειες, τώρα τελευταία, εκεί.

*** Για να έχετε πλήρη την εικόνα, να σας πω κλείνοντας ότι οι Ινδοί ενδιαφέρονται κυρίως για τις υποδομές όταν βγαίνουν εκτός συνόρων (γι’ αυτό και να παρακολουθείτε στενά τους διαγωνισμούς για τα λιμάνια, από εδώ και στο εξής).

*** Ο Ινδός πρωθυπουργός, Μόντι, όταν ήρθε τις προάλλες στην Αθήνα, το είπε ξεκάθαρα: θέλουμε η Ελλάδα να γίνει η πύλη εισόδου μας στην Ευρώπη. Κάτι τέτοιο έλεγαν προ εικοσαετίας και οι Κινέζοι και σήμερα η Cosco είναι το απόλυτο αφεντικό στον Πειραιά.

*** Το συμπέρασμα; Τίποτα δεν λέγεται τυχαία σε αυτά τα επίπεδα απ’ αυτούς τους ανθρώπους. Και να το θυμάστε, γιατί θα το βρούμε μπροστά μας και με τους Ινδούς. Δεν το γράφω τυχαία.

*** Τώρα, σε ό,τι αφορά τις εμπορικές-εξαγωγικές συνεργασίες, θα γίνουν κι αυτές, αλλά δεν είναι ακριβώς αυτές που καίνε τους Ινδούς. Ο λόγος; Ο προφανής:

*** Για την πολυπληθέστερη χώρα του πλανήτη η ελληνική αγορά είναι μικρή. Για την ακρίβεια, πολύ μικρή. Αντίθετα, για τους Έλληνες που θα καταφέρουν να πάνε εκεί, θα είναι η ευκαιρία της ζωής τους.

*** Κι όποιος αμφιβάλλει δεν έχει παρά να ρωτήσει τον Σπύρο Θεοδωρόπουλο, που έχτισε εργοστάσια στην Ινδία. Κι αν όλα πάνε καλά, λένε ότι θα φτιάξει κι άλλο.

*** Αν με ρωτάτε για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις και την πρόοδό τους, εγώ στη θέση σας θα έδινα μεγάλη σημασία στην επικείμενη συνάντηση των υφυπουργών Οικονομικής Διπλωματίας των δύο χωρών. Για έναν λόγο:

*** Από εκεί θα προκύψει κάτι «χειροπιαστό», άμεσα. Όλα τα υπόλοιπα έχουν πολύ δρόμο μπροστά τους και πάνω απ’ όλα είναι αμφίβολο αν θα καταλήξουν ποτέ κάπου.

*** Αντιθέτως, Φραγκογιάννης και Ακσαπάρ, όταν θα συναντηθούν στις 17 Οκτωβρίου, υπάρχει πολύ σοβαρό ενδεχόμενο να συμφωνήσουν στην κατασκευή και νέας πύλης εισόδου στους Κήπους του Έβρου.

*** Το θεωρείτε ασήμαντο; Τότε προφανώς δεν έχετε ταξιδέψει ποτέ οδικώς για την Τουρκία ή το αντίστροφο. Αλλά δεν είναι μόνο αυτό.

*** Από τη συνάντηση θα προκύψουν οι λεγόμενες συμφωνίες της θετικής ατζέντας, που θα επικυρώσουν Μητσοτάκης κι Ερντογάν, όταν συνεδριάσει το Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας των δύο χωρών, στο τέλος του χρόνου, στη Θεσσαλονίκη.

*** Γιατί, κατά τα άλλα, δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι θα έχει ωριμάσει οτιδήποτε άλλο προς ουσιαστική συζήτηση μέχρι τότε. Και (μάλλον) λογικό.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!