Γ.Δ.
1261.67 +0,28%
ACAG
+2,08%
14.7
CENER
-0,50%
5.97
CNLCAP
+0,69%
7.3
DIMAND
0,00%
13
TITC
-0,84%
16.56
ΑΑΑΚ
+6,00%
10.6
ΑΒΑΞ
+1,61%
1.138
ΑΒΕ
-0,37%
0.534
ΑΔΜΗΕ
+0,20%
1.97
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.476
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
+2,34%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.98
ΑΝΕΚ
-0,91%
0.218
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
-0,51%
9.85
ΑΣΚΟ
+2,51%
2.45
ΑΣΤΑΚ
+1,27%
7.96
ΑΤΕΚ
0,00%
0.308
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.15
ΑΤΤ
-0,31%
12.88
ΑΤΤΙΚΑ
-0,39%
2.58
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
+1,73%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+2,67%
0.77
ΒΙΟΤ
-8,18%
0.202
ΒΙΣ
0,00%
0.189
ΒΟΣΥΣ
+4,27%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+2,69%
1.335
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,70%
14.14
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.22
ΔΕΗ
+0,50%
10.15
ΔΟΜΙΚ
-0,74%
0.802
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+9,67%
0.363
ΕΒΡΟΦ
-2,22%
0.88
ΕΕΕ
-0,94%
27.44
ΕΚΤΕΡ
+5,81%
1.82
ΕΛΒΕ
-0,85%
4.68
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,87%
0.464
ΕΛΙΝ
+2,95%
2.44
ΕΛΛ
+0,90%
16.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-4,12%
2.33
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.03
ΕΛΣΤΡ
+0,99%
3.07
ΕΛΤΟΝ
+1,41%
2.88
ΕΛΧΑ
+3,62%
1.948
ΕΝΤΕΡ
+0,39%
5.1
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.14
ΕΠΣΙΛ
+0,12%
8.13
ΕΣΥΜΒ
-1,63%
0.726
ΕΤΕ
-1,97%
5.97
ΕΥΑΠΣ
+2,24%
3.65
ΕΥΔΑΠ
+1,02%
6.9
ΕΥΡΩΒ
+0,13%
1.502
ΕΧΑΕ
0,00%
5.12
ΙΑΤΡ
+2,74%
1.685
ΙΚΤΙΝ
+7,33%
0.6
ΙΛΥΔΑ
+4,14%
1.385
ΙΝΚΑΤ
+2,57%
1.916
ΙΝΛΙΦ
+1,63%
3.73
ΙΝΛΟΤ
+5,88%
0.63
ΙΝΤΕΚ
+0,19%
5.15
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,78%
6.45
ΙΝΤΕΤ
+6,58%
1.215
ΙΝΤΚΑ
+4,98%
2.045
ΚΑΜΠ
+0,40%
2.5
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
+3,64%
1.28
ΚΕΠΕΝ
+2,70%
2.28
ΚΛΜ
+0,20%
0.986
ΚΟΡΔΕ
+5,06%
0.664
ΚΟΥΑΛ
+0,57%
0.71
ΚΟΥΕΣ
-0,65%
6.14
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+1,00%
8.06
ΚΤΗΛΑ
+2,30%
1.78
ΚΥΡΙΟ
+1,90%
1.07
ΛΑΒΙ
+4,53%
0.508
ΛΑΜΔΑ
+2,42%
6.555
ΛΑΜΨΑ
+1,69%
24
ΛΑΝΑΚ
+5,56%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.286
ΛΕΒΠ
0,00%
0.31
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+2,04%
1
ΛΟΥΛΗ
+2,17%
2.83
ΜΑΘΙΟ
+1,20%
0.84
ΜΕΒΑ
+0,50%
4.04
ΜΕΝΤΙ
-1,65%
3.57
ΜΕΡΚΟ
+5,46%
38.6
ΜΙΓ
-1,88%
4.955
ΜΙΝ
+2,94%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,08%
23.6
ΜΟΝΤΑ
+1,49%
0.68
ΜΟΤΟ
+2,19%
3.74
ΜΟΥΖΚ
-2,76%
0.705
ΜΠΕΛΑ
+1,75%
24.42
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.42
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+2,04%
31
ΝΑΚΑΣ
+2,26%
2.72
ΝΑΥΠ
0,00%
1
ΞΥΛΚ
+1,74%
0.293
ΞΥΛΠ
+24,26%
0.338
ΟΛΘ
0,00%
24.4
ΟΛΠ
0,00%
20.05
ΟΛΥΜΠ
+9,70%
2.6
ΟΠΑΠ
+0,50%
16.08
ΟΤΕ
-1,01%
14.65
ΟΤΟΕΛ
0,00%
14.3
ΠΑΙΡ
+2,78%
1.11
ΠΑΠ
+1,29%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,68%
2.97
ΠΕΤΡΟ
+0,47%
8.56
ΠΛΑΘ
+13,31%
5.15
ΠΛΑΚΡ
-4,57%
16.7
ΠΡΔ
-9,09%
0.5
ΠΡΕΜΙΑ
-0,31%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.65
ΠΡΟΦ
+2,69%
4.2
ΡΕΒΟΙΛ
+1,32%
1.54
ΣΑΡ
-0,65%
7.6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
0.965
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.029
ΣΕΝΤΡ
+2,30%
0.312
ΣΙΔΜΑ
+1,10%
2.75
ΣΠΕΙΣ
+1,14%
7.08
ΣΠΙ
+0,31%
0.65
ΣΠΥΡ
0,00%
0.144
ΤΕΝΕΡΓ
-0,68%
20.56
ΤΖΚΑ
+3,88%
2.14
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.16
ΦΙΕΡ
+1,66%
0.429
ΦΛΕΞΟ
+1,15%
8.8
ΦΡΙΓΟ
-7,69%
0.06
ΦΡΛΚ
+1,37%
4.44
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+4,81%
0.545
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Εμπόριο: Η μεγαλύτερη συμφόρηση της τελευταίας 65ετίας στους διεθνείς λιμένες

Η αναβάθμιση των υποδομών στα λιμάνια θεωρείται πια μείζον θέμα καθώς η πανδημία της νόσου Covid-19 ανέδειξε τα αδύναμα σημεία τους σε διάφορες γωνιές του κόσμου, με αποτέλεσμα να αποτελούν έναν από τους επιβαρυντικούς παράγοντες στην κινητικότητα των εμπορευμάτων και τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες. Οι ειδικοί κάνουν λόγο για τη μεγαλύτερη συμφόρηση στα λιμάνια της τελευταίας 65ετίας σε μια περίοδο που οι καταναλωτές βρήκαν διέξοδο στο ηλεκτρονικό εμπόριο με τις online παραγγελίες να εκτοξεύονται στα ύψη.

Τα εμπορικά πλοία μεταφέρουν το 80% των αγαθών σε όλον τον κόσμο. Οπότε όταν επιβραδύνεται η λειτουργία των λιμανιών τότε σημειώνονται καθυστερήσεις στο παγκόσμιο εμπόριο. Η γενική γραμματέας της Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD), Ιζαμπέλ Ντουράν, υπογράμμισε πρόσφατα πως η αύξηση των κρουσμάτων κοντά στα λιμάνια μπορεί να αναχαιτίσει την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας, οδηγώντας και στην αύξηση των τιμών στα προϊόντα από τα τρόφιμα μέχρι τα είδη ρουχισμού.

Πληροφορίες των Financial Times αποκαλύπτουν πως στα λιμάνια του Λος Άντζελες και του Λονγκ Μπιτς περιμένουν έως και 22 εμπορικά πλοία για να αγκυροβολήσουν. Σε παγκόσμια κλίμακα έχουν εντοπιστεί 353 πλοία-κοντέινερ που αναμένουν να προσδέσουν σε προβλήτες λιμανιών. Μάλιστα, η βρετανική εφημερίδα αναφέρει πως χρειάζεται ένα 12ήμερο, κατά μέσον όρο, για να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες εκφόρτωσης και διανομής των εμπορευμάτων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της συμφόρησης που μπορεί να προκληθεί στα πλοία από το κλείσιμο των λιμανιών αποτέλεσε η Κίνα. Προ διμήνου είχαν ακινητοποιηθεί περίπου 130 πλοία-κοντέινερ στο λιμάνι Γιαντάν, το οποίο βρίσκεται κοντά στην βιομηχανική ζώνη της Σενζέν της επαρχίας Γκουανγκτόνγκ. Η έξαρση κρουσμάτων κορωνοϊού είχε τότε προκαλέσει μεγάλες καθυστερήσεις ειδικά στις εξαγωγές εξαρτημάτων για τις εταιρείες τεχνολογίας.

Εκτός των εμποδίων και των καθυστερήσεων που εκ των πραγμάτων δημιουργούνται από την πανδημία, η ανανέωση των υποδομών στα λιμάνια είναι μια χρονοβόρα διαδικασία. Επιπροσθέτως, η πανδημία ανέδειξε την ανάγκη να υπάρχει μεγαλύτερος συντονισμός μεταξύ των λιμανιών, με την ψηφιοποίηση των διαδικασιών και την ανταλλαγή πληροφοριών να θεωρούνται πια απαραίτητες. Πόσο μάλλον όταν έχουν συντελεστεί και αλλαγές στις εφοδιαστικές αλυσίδες λόγω της εμπορικής αντιπαλότητας της Κίνας με τις ΗΠΑ. Οι πιέσεις, μάλιστα, εντείνονται από την αμεσότητα που υπόσχεται το ηλεκτρονικό εμπόριο στην παράδοση των εμπορευμάτων. Η μάχη με τον χρόνο ποτέ δεν ήταν τόσο μεγάλη για το παγκόσμιο εμπόριο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!