Έσοδα που θα πλησιάσουν το 1,35 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα έχει στη 40ετία η μαρίνα των mega-yachts που θα δημιουργήσει η Lamda Corfu Μαρίνα στο λιμάνι της Κέρκυρας. Από αυτά το 88%, περίπου 1,2 δισ. ευρώ, θα προέλθουν από τη βασική δραστηριότητα (ελλιμενισμός σκαφών) και άλλα 156 εκατ. ευρώ από άλλες, δευτερεύουσες δραστηριότητες.
Στα κεφάλαια αυτά, αν προστεθούν τα ίδια κεφάλαια που θα διαθέσει η εταιρεία (20,4 εκατ. ευρώ), τα τραπεζικά δάνεια (47,2 εκατ. ευρώ) και ο εκτιμώμενος ΦΟΠΑ της υποπαραχώρησης, τότε το σύνολο των πηγών κεφαλαίων στη διάρκεια της υποπαραχώρησης φτάνει στα 1,44 δισ. ευρώ.
Τα παραπάνω προβλέπει το business plan της εταιρείας που περιλαμβάνεται στη σύμβαση υπο-παραχώρησης που έφτασε την περασμένη εβδομάδα στην Ελληνική Βουλή με στόχο την κύρωσή της. Η σύμβαση, που έχει υπογραφεί μεταξύ των εμπλεκόμενων πλευρών από τον Οκτώβριο του 2024, ήδη συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.
Η σύμβαση προβλέπει την 40ετή παραχώρηση μέρους του λιμένα της Κέρκυρας (υπο-παραχώρηση) προκειμένου ο προτιμητέος επενδυτής, εν προκειμένω η Lamda Corfu, να δημιουργήσει και να λειτουργήσει τη μαρίνα των mega-yachts. H περίοδος παραχώρησης προβλέπει τριετή περίοδο ανάπτυξης της μαρίνας και 37ετή περίοδο εκμετάλλευσης από τον επενδυτή.
Σε αντάλλαγμα, ο επενδυτής θα καταβάλει στον παραχωρούντα Οργανισμό Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ), πρώτον, εφάπαξ αντίτιμο 9,7 εκατ. ευρώ, που καταβάλλεται με το πέρας των έργων και την έναρξη λειτουργίας της μαρίνας, και δεύτερον, μεταβλητό τίμημα που ορίζεται από το μέγιστο των δύο παρακάτω:
- το 7,7% των ετήσιων εσόδων,
- την εγγυημένη αμοιβή, που δεν μπορεί σε ονομαστικές τιμές να είναι κατώτερη των 79 εκατ. ευρώ στην 37ετία.
Η εγγυημένη μεταβλητή αμοιβή έχει οριστεί να ξεκινά από 128,5 χιλ. ευρώ στο 4ο έτος της υποπαραχώρησης και να φτάσει στα 4,2 εκατ. ευρώ στο 40ό έτος. Επίσης, η σύμβαση προβλέπει ανταποδοτικό τέλος στον ΟΛΚΕ 2% επί των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων, το οποίο ωστόσο στην τριετία δεν μπορεί να ξεπερνά τις 200.000 ευρώ.
H νέα μαρίνα έχει χωροθετηθεί δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας του λιμανιού της Κέρκυρας, πλησίον του Σταθμού Επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 98 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ. Είναι η πρώτη μαρίνα φιλοξενίας mega yachts στο Ιόνιο και η δεύτερη σε όλη την Αδριατική Θάλασσα και το Ιόνιο Πέλαγος, μετά το Porto Montenegro του Μαυροβουνίου.
Επίσης, η Lamda Marinas, που είναι άμεσος συμβαλλόμενος, θεωρείται από τους πιο έμπειρους διαχειριστές μαρίνων, δεδομένου ότι διαχειρίζεται επί πολλά χρόνια την αντίστοιχη μαρίνα του Φλοίσβου (και όχι μόνον). Η ανάπτυξη της μαρίνας, σύμφωνα με το business plan, θ’ απαιτήσει περί τα 50 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, τα 40 εκατ. ευρώ επενδύσεις έχουν χαρακτηριστεί ως υποχρεωτικές (αναγκαίες) και τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ ως πρόσθετες.
Τα βασικά έργα περιλαμβάνουν τη διαμόρφωση της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, τη βυθοκόρηση της λιμενολεκάνης ώστε να διασφαλιστούν τα επαρκή βάθη ελλιμενισμού μεγάλων σκαφών, τη δημιουργία δύο μώλων προστασίας της μαρίνας (προσήνεμος και υπήνεμος), την κατασκευή μόνιμων αγκυροβολίων, δεστρών, φανών ναυσιπλοΐας κ.λπ. Η χωροθέτηση της μαρίνας προβλέπει τη δημιουργία τουλάχιστον 30 θέσεων ελλιμενισμού σκαφών πάνω από 35 μέτρα.
Σε επίπεδο κτιρίων θα δημιουργηθεί ένας πύργος ελέγχου, κτίριο διοίκησης της μαρίνας, αποθήκες για τον εξοπλισμό των σκαφών, ένα εμπορικό κέντρο με supermarket για την εξυπηρέτηση των χρηστών της μαρίνας, ένα αναψυκτήριο και ένα κατάστημα ναυτιλιακών ειδών.
Επίσης, στα υποχρεωτικά έργα περιλαμβάνεται η κατασκευή δρόμων στο εσωτερικό της μαρίνας, χώροι περιπάτου, δενδροφυτεύσεις, parking αυτοκινήτων κ.λπ.
Τα πρόσθετα έργα θα μπορούσαν να συμπεριλάβουν τη δημιουργία μιας μονάδας φιλοξενίας (ξενοδοχείο) ή άλλες δραστηριότητες αναψυχής.