Γ.Δ.
905.53 -0,29%
CENER
-1,89%
2.59
CNLCAP
+0,58%
8.6
TITC
-0,39%
15.14
ΑΑΑΚ
0,00%
6.7
ΑΑΑΠ
0,00%
3.3
ΑΒΑΞ
0,00%
1.114
ΑΒΕ
-1,01%
0.489
ΑΔΜΗΕ
-0,39%
2.54
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.52
ΑΛΜΥ
+0,26%
1.945
ΑΛΦΑ
-0,17%
1.1445
ΑΝΔΡΟ
0,00%
29
ΑΝΕΚ
0,00%
0.0715
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.09
ΑΡΑΙΓ
0,00%
5.15
ΑΣΚΟ
-3,60%
2.14
ΑΣΤΑΚ
-1,58%
9.35
ΑΤΕΚ
0,00%
0.416
ΑΤΤ
+2,50%
4.1
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
1.12
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.58
ΒΙΟ
+0,23%
4.45
ΒΙΟΚΑ
-8,39%
1.42
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.592
ΒΙΟΤ
+4,76%
0.352
ΒΙΣ
-1,87%
1.05
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΒΥΤΕ
0,00%
2.83
ΓΕΒΚΑ
-2,48%
1.18
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,31%
9.71
ΔΑΙΟΣ
+0,63%
3.18
ΔΕΗ
-1,05%
9.4
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-0,79%
0.75
ΔΟΥΡΟ
-6,25%
0.3
ΔΡΟΜΕ
-2,73%
0.428
ΕΒΡΟΦ
+1,00%
1.01
ΕΕΕ
-1,05%
29.29
ΕΚΤΕΡ
+2,43%
1.265
ΕΛΒΕ
+2,10%
7.3
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+0,41%
0.484
ΕΛΙΝ
-1,11%
1.78
ΕΛΛ
+0,24%
16.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,07%
1.435
ΕΛΠΕ
0,00%
6.19
ΕΛΣΤΡ
-0,41%
2.44
ΕΛΤΟΝ
-0,54%
1.83
ΕΛΧΑ
-1,49%
1.852
ΕΝΤΕΡ
-1,01%
4.9
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.3
ΕΠΣΙΛ
0,00%
16.15
ΕΣΥΜΒ
+2,44%
0.63
ΕΤΕ
+0,75%
2.69
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
4.75
ΕΥΔΑΠ
-0,26%
7.64
ΕΥΠΙΚ
+0,84%
4.8
ΕΥΡΩΒ
+0,40%
0.9062
ΕΧΑΕ
-1,17%
3.8
ΙΑΤΡ
+2,82%
1.82
ΙΚΤΙΝ
+3,54%
0.819
ΙΛΥΔΑ
+2,77%
1.485
ΙΝΚΑΤ
+0,47%
2.12
ΙΝΛΙΦ
-0,48%
4.12
ΙΝΛΟΤ
-0,89%
0.56
ΙΝΤΕΚ
+0,88%
3.44
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
7
ΙΝΤΕΤ
-7,16%
0.83
ΙΝΤΚΑ
-1,44%
2.05
ΚΑΜΠ
+2,90%
2.48
ΚΑΡΕΛ
+1,44%
282
ΚΕΚΡ
-2,63%
2.225
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.66
ΚΛΜ
-2,83%
0.686
ΚΜΟΛ
0,00%
3
ΚΟΡΔΕ
-0,75%
0.53
ΚΟΥΑΛ
-0,69%
0.286
ΚΟΥΕΣ
+3,45%
15.6
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.184
ΚΡΕΤΑ
0,00%
1.09
ΚΡΙ
-3,57%
8.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.94
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.345
ΛΑΒΙ
+1,46%
0.416
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.44
ΛΑΜΨΑ
0,00%
19.8
ΛΑΝΑΚ
-3,48%
1.11
ΛΕΒΚ
-1,00%
0.396
ΛΕΒΠ
0,00%
0.37
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.21
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.08
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.6
ΛΥΚ
+0,64%
1.575
ΜΑΘΙΟ
+2,00%
0.51
ΜΕΒΑ
0,00%
2.24
ΜΕΝΤΙ
-1,24%
3.18
ΜΕΡΚΟ
-2,46%
47.6
ΜΙΓ
+0,34%
0.0297
ΜΙΝ
0,00%
0.585
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,13%
15.01
ΜΟΝΤΑ
+6,25%
0.595
ΜΟΤΟ
-1,18%
1.67
ΜΟΥΖΚ
-2,77%
0.632
ΜΠΕΛΑ
-2,16%
13.14
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.1
ΜΠΤΚ
+1,48%
0.685
ΜΥΤΙΛ
+0,52%
15.6
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.02
ΝΑΥΠ
+0,83%
1.22
ΝΙΚΑΣ
-9,92%
1.09
ΞΥΛΚ
+1,39%
0.292
ΞΥΛΠ
0,00%
0.23
ΟΛΘ
+1,15%
26.4
ΟΛΠ
0,00%
18.8
ΟΛΥΜΠ
+1,52%
1.738
ΟΠΑΠ
-0,44%
13.66
ΟΤΕ
-0,45%
15.33
ΟΤΟΕΛ
-1,00%
7.91
ΠΑΙΡ
-0,22%
0.918
ΠΑΠ
0,00%
2.16
ΠΕΙΡ
+0,20%
1.496
ΠΕΤΡΟ
+0,53%
7.6
ΠΛΑΘ
-0,28%
7.1
ΠΛΑΙΣ
-1,15%
4.29
ΠΛΑΚΡ
+1,12%
18.1
ΠΡΔ
0,00%
0.348
ΠΡΕΖΤ
0,00%
5.75
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.53
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.65
ΠΡΟΦ
+0,36%
5.62
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.3
ΣΑΡ
-0,46%
8.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.45
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.036
ΣΕΝΤΡ
+0,69%
0.292
ΣΙΔΜΑ
+11,54%
2.9
ΣΠΕΙΣ
+0,81%
9.92
ΣΠΙ
+0,65%
0.78
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
+0,34%
11.86
ΤΖΚΑ
-0,33%
3.06
ΤΡΑΣΤΟΡ
-3,87%
0.87
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.175
ΦΙΕΡ
-1,29%
0.612
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7
ΦΡΙΓΟ
-1,58%
0.187
ΦΡΛΚ
-0,73%
4.06
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-3,57%
0.675
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ναυτιλία: Σε Έλληνες πλοιοκτήτες το 58% της χωρητικότητας της ΕΕ

«Η ελληνική ναυτιλία απευθύνει ανοικτή πρόσκληση προς τους νέους σε “μια θάλασσα ευκαιρίες”, με ανοικτούς ορίζοντες επαγγελματικής και προσωπικής ανέλιξης, σε μια εποχή με ιδιαίτερες προκλήσεις για εργασιακή αποκατάσταση» τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, με αφορμή τη δημοσιοποίηση της έκθεσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών 2020-2021.

Ο κ. Βενιάμης τονίζει ότι η περίοδος που πέρασε ήταν καθοριστική για να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση των νομοθετικών αστοχιών που είχαν πλήξει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου, αναφέροντας ότι η ελληνική σημαία εκτός από ποιοτική, είναι πια άκρως ανταγωνιστική, μειονεκτώντας όμως ακόμη ως προς τη διαπιστωμένη καθυστέρηση στην επιβεβλημένη ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική διακυβέρνηση των λειτουργικών και διαδικαστικών εκφάνσεών της.

Προσθέτει, επίσης, ότι η προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, σε συνδυασμό με την απαιτούμενη περαιτέρω αύξηση της δυναμικότητας των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και τον αναμενόμενο εκσυγχρονισμό της ναυτικής εκπαίδευσης, θα συντελέσουν καθοριστικά, ώστε να μην χαθεί η ναυτική τεχνογνωσία από τον τόπο μας και να αυξηθεί η παρουσία των Ελλήνων ναυτικών στην ελληνόκτητη ναυτιλία.

Η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως

Με στόλο 4.901 πλοίων, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt). To 2020, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε περισσότερο από 4% φτάνοντας περίπου τα 364 εκατομμύρια τόνους dwt.

Η Ελλάδα συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιό της στον στόλο που ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 58% της χωρητικότητας της ΕΕ. Περισσότερο από το ένα τρίτο του ελληνόκτητου στόλου ή 1.706 πλοία, φέρουν σημαία Κράτους Μέλους της ΕΕ.Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 30,25% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 14,64% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, το 15,58% του παγκόσμιου στόλου υγραεριοφόρων (LNG / LPG), το 20,04% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 9,53% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νεότευκτα πλοία

Το 2020, οι ελληνικών συμφερόντων παραγγελίες ναυπήγησης ανήλθαν σε 104 πλοία (άνω των 1.000 gt)ή 14,36 εκατομμύρια τόνους dwt, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 10,99% της παγκόσμιας χωρητικότητας υπό παραγγελία.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία, με τη μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,54 έτη) να είναι χαμηλότερη από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου (9,87 έτη).

Ελληνικό Νηολόγιο

Η Ελλάδα παραμένει ένα από τα κορυφαία νηολόγια πλοίων παγκοσμίως: Tο ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 685 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 37,98 εκατομμύρια gt. Ο στόλος υπό ελληνική σημαία κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς και στη 2η θέση στην ΕΕ

COVID-19 και αλλαγές πληρωμάτων

Τα μέτρα που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις για τον περιορισμό του COVID-19 προκάλεσαν παγκόσμια, άνευ προηγουμένου, κρίση στις αλλαγές πληρωμάτων. Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, ο ΙΜΟ και η ∆ιεθνής Οργάνωση Εργασίας (ILO) υιοθέτησαν ψηφίσματα, με τα οποία καλούνται οι κυβερνήσεις να διευκολύνουν την πραγματοποίηση αλλαγών πληρωμάτων με ασφάλεια και να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως «ουσιώδεις εργαζόμενους».

Ωστόσο, μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2021 μόνο εξήντα κράτη -Μέλη έχουν γνωστοποιήσει στον ΙΜΟ ότι αναγνωρίζουν τους ναυτικούς ως «ουσιώδεις εργαζόμενους».

Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) χαιρετίζει το Ψήφισμα που υιοθέτησε η Ειδική Τριμερής Επιτροπή της ∆ιεθνούς Σύμβασης (∆Σ) Ναυτικής Εργασίας, 2006 (STC / MLC) τον Απρίλιο 2021, δια του οποίου καλούνται οι κυβερνήσεις, μεταξύ άλλων, να θέσουν σε προτεραιότητα τον εμβολιασμό των ναυτικών κατά του COVID-19.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!