Γ.Δ.
1419.24 +0,88%
ACAG
+0,34%
5.82
CENER
+1,81%
9.56
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
+0,21%
9.52
NOVAL
-0,76%
2.6
OPTIMA
0,00%
13
TITC
+0,63%
31.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.78
ΑΒΑΞ
0,00%
1.34
ΑΒΕ
+8,05%
0.47
ΑΔΜΗΕ
+1,15%
2.19
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.79
ΑΛΜΥ
+0,18%
2.86
ΑΛΦΑ
+0,67%
1.51
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,47%
10.7
ΑΣΚΟ
0,00%
2.81
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.18
ΑΤΕΚ
0,00%
0.356
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.7
ΑΤΤ
-10,40%
6.72
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.29
ΒΙΟ
+0,36%
5.54
ΒΙΟΚΑ
+0,52%
1.95
ΒΙΟΣΚ
+2,30%
1.78
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-9,27%
1.37
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,30%
17.2
ΔΑΑ
-0,13%
7.7
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+2,24%
11.4
ΔΟΜΙΚ
-0,44%
3.365
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,62%
0.314
ΕΒΡΟΦ
+1,99%
1.535
ΕΕΕ
-0,12%
33.46
ΕΚΤΕΡ
-0,11%
1.9
ΕΛΒΕ
+3,67%
5.65
ΕΛΙΝ
+0,49%
2.04
ΕΛΛ
-0,73%
13.55
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,54%
1.98
ΕΛΠΕ
+1,36%
7.055
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.1
ΕΛΤΟΝ
+0,37%
1.65
ΕΛΧΑ
+3,89%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.119
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,79%
1.27
ΕΤΕ
+0,22%
7.306
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-0,18%
5.64
ΕΥΡΩΒ
+1,39%
1.9755
ΕΧΑΕ
+0,90%
4.505
ΙΑΤΡ
+1,01%
1.505
ΙΚΤΙΝ
-1,77%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-0,94%
1.58
ΙΝΚΑΤ
-0,40%
5
ΙΝΛΙΦ
+0,41%
4.89
ΙΝΛΟΤ
+3,37%
1.164
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.93
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,69%
2.32
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΚΑ
+2,68%
3.06
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
0,00%
1.44
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-0,65%
1.54
ΚΟΡΔΕ
-1,33%
0.445
ΚΟΥΑΛ
+1,39%
1.166
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.29
ΚΡΙ
+3,33%
12.4
ΚΤΗΛΑ
+1,67%
1.83
ΚΥΡΙΟ
+0,93%
1.09
ΛΑΒΙ
+1,89%
0.807
ΛΑΜΔΑ
+1,30%
6.99
ΛΑΜΨΑ
-2,72%
35.8
ΛΑΝΑΚ
+1,12%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.278
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.35
ΛΟΥΛΗ
+0,41%
2.46
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.71
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.87
ΜΕΝΤΙ
-0,82%
2.43
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+5,39%
3.52
ΜΙΝ
0,00%
0.555
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,22%
21.66
ΜΟΝΤΑ
+1,28%
3.96
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.66
ΜΟΥΖΚ
+6,50%
0.655
ΜΠΕΛΑ
+2,18%
24.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.58
ΜΠΡΙΚ
-0,25%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
+1,56%
33.76
ΝΑΚΑΣ
+2,11%
2.9
ΝΑΥΠ
+0,66%
0.914
ΞΥΛΚ
+0,34%
0.299
ΞΥΛΠ
0,00%
0.386
ΟΛΘ
+1,95%
20.9
ΟΛΠ
+0,56%
26.85
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.43
ΟΠΑΠ
+2,37%
16
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,22%
0.831
ΟΤΕ
+0,74%
14.97
ΟΤΟΕΛ
+0,18%
10.98
ΠΑΙΡ
+2,67%
0.998
ΠΑΠ
-0,42%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,23%
3.877
ΠΕΡΦ
-0,15%
6.68
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.85
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
+0,92%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-0,85%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+0,20%
5.09
ΡΕΒΟΙΛ
-1,94%
1.765
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,56%
0.357
ΣΙΔΜΑ
-2,44%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.42
ΣΠΙ
-3,48%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.36
ΤΖΚΑ
+1,43%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-1,27%
7.8
ΦΡΙΓΟ
-2,91%
0.2
ΦΡΛΚ
+3,63%
4
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Ναυτιλία: Σε Έλληνες πλοιοκτήτες το 58% της χωρητικότητας της ΕΕ

«Η ελληνική ναυτιλία απευθύνει ανοικτή πρόσκληση προς τους νέους σε “μια θάλασσα ευκαιρίες”, με ανοικτούς ορίζοντες επαγγελματικής και προσωπικής ανέλιξης, σε μια εποχή με ιδιαίτερες προκλήσεις για εργασιακή αποκατάσταση» τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, με αφορμή τη δημοσιοποίηση της έκθεσης της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών 2020-2021.

Ο κ. Βενιάμης τονίζει ότι η περίοδος που πέρασε ήταν καθοριστική για να ολοκληρωθεί η αποκατάσταση των νομοθετικών αστοχιών που είχαν πλήξει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου, αναφέροντας ότι η ελληνική σημαία εκτός από ποιοτική, είναι πια άκρως ανταγωνιστική, μειονεκτώντας όμως ακόμη ως προς τη διαπιστωμένη καθυστέρηση στην επιβεβλημένη ψηφιοποίηση και ηλεκτρονική διακυβέρνηση των λειτουργικών και διαδικαστικών εκφάνσεών της.

Προσθέτει, επίσης, ότι η προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, σε συνδυασμό με την απαιτούμενη περαιτέρω αύξηση της δυναμικότητας των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, καθώς και τον αναμενόμενο εκσυγχρονισμό της ναυτικής εκπαίδευσης, θα συντελέσουν καθοριστικά, ώστε να μην χαθεί η ναυτική τεχνογνωσία από τον τόπο μας και να αυξηθεί η παρουσία των Ελλήνων ναυτικών στην ελληνόκτητη ναυτιλία.

Η Ελλάδα παραμένει η μεγαλύτερη ναυτιλιακή δύναμη παγκοσμίως

Με στόλο 4.901 πλοίων, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 19,42% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους deadweight (dwt). To 2020, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε περισσότερο από 4% φτάνοντας περίπου τα 364 εκατομμύρια τόνους dwt.

Η Ελλάδα συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιό της στον στόλο που ελέγχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ). Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν το 58% της χωρητικότητας της ΕΕ. Περισσότερο από το ένα τρίτο του ελληνόκτητου στόλου ή 1.706 πλοία, φέρουν σημαία Κράτους Μέλους της ΕΕ.Η ελληνική ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου, καθώς οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 30,25% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων, το 14,64% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου, το 15,58% του παγκόσμιου στόλου υγραεριοφόρων (LNG / LPG), το 20,04% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου, το 9,53% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νεότευκτα πλοία

Το 2020, οι ελληνικών συμφερόντων παραγγελίες ναυπήγησης ανήλθαν σε 104 πλοία (άνω των 1.000 gt)ή 14,36 εκατομμύρια τόνους dwt, τα οποία αντιπροσωπεύουν το 10,99% της παγκόσμιας χωρητικότητας υπό παραγγελία.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίζουν να επενδύουν σε νέα και ενεργειακά αποδοτικά πλοία, με τη μέση ηλικία του ελληνόκτητου στόλου (9,54 έτη) να είναι χαμηλότερη από τη μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου (9,87 έτη).

Ελληνικό Νηολόγιο

Η Ελλάδα παραμένει ένα από τα κορυφαία νηολόγια πλοίων παγκοσμίως: Tο ελληνικό νηολόγιο αριθμεί 685 πλοία (άνω των 1.000 gt), των οποίων η χωρητικότητα ανέρχεται σε 37,98 εκατομμύρια gt. Ο στόλος υπό ελληνική σημαία κατατάσσεται στην 8η θέση διεθνώς και στη 2η θέση στην ΕΕ

COVID-19 και αλλαγές πληρωμάτων

Τα μέτρα που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις για τον περιορισμό του COVID-19 προκάλεσαν παγκόσμια, άνευ προηγουμένου, κρίση στις αλλαγές πληρωμάτων. Η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, ο ΙΜΟ και η ∆ιεθνής Οργάνωση Εργασίας (ILO) υιοθέτησαν ψηφίσματα, με τα οποία καλούνται οι κυβερνήσεις να διευκολύνουν την πραγματοποίηση αλλαγών πληρωμάτων με ασφάλεια και να αναγνωρίσουν τους ναυτικούς ως «ουσιώδεις εργαζόμενους».

Ωστόσο, μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2021 μόνο εξήντα κράτη -Μέλη έχουν γνωστοποιήσει στον ΙΜΟ ότι αναγνωρίζουν τους ναυτικούς ως «ουσιώδεις εργαζόμενους».

Η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) χαιρετίζει το Ψήφισμα που υιοθέτησε η Ειδική Τριμερής Επιτροπή της ∆ιεθνούς Σύμβασης (∆Σ) Ναυτικής Εργασίας, 2006 (STC / MLC) τον Απρίλιο 2021, δια του οποίου καλούνται οι κυβερνήσεις, μεταξύ άλλων, να θέσουν σε προτεραιότητα τον εμβολιασμό των ναυτικών κατά του COVID-19.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!