Γ.Δ.
1382.08 +0,07%
ACAG
-1,41%
6.28
CENER
-0,58%
6.9
CNLCAP
0,00%
6.75
DIMAND
+0,10%
9.72
OPTIMA
-0,50%
9.95
TITC
-0,76%
26.2
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
-2,01%
1.362
ΑΒΕ
+3,09%
0.5
ΑΔΜΗΕ
-0,46%
2.18
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.905
ΑΛΜΥ
0,00%
2.57
ΑΛΦΑ
-0,97%
1.535
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-1,44%
11.6
ΑΣΚΟ
0,00%
2.62
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.44
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,31%
5.26
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
-1,30%
1.14
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,50%
15.98
ΔΑΑ
-0,71%
8.162
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,01%
11.02
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.55
ΕΕΕ
-0,14%
28.26
ΕΚΤΕΡ
-0,62%
3.985
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
-2,14%
2.29
ΕΛΛ
-1,04%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,19%
2.55
ΕΛΠΕ
-0,49%
8.15
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.39
ΕΛΤΟΝ
+0,54%
1.87
ΕΛΧΑ
-0,44%
1.822
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-2,31%
9.29
ΕΣΥΜΒ
-1,66%
1.185
ΕΤΕ
-0,48%
7.04
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-1,25%
5.51
ΕΥΡΩΒ
-0,82%
1.8155
ΕΧΑΕ
-0,50%
4.935
ΙΑΤΡ
0,00%
1.58
ΙΚΤΙΝ
-0,11%
0.4395
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.51
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
4.93
ΙΝΛΙΦ
+0,21%
4.7
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.07
ΙΝΤΕΚ
-0,98%
6.04
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-0,46%
3.245
ΚΑΜΠ
0,00%
2.46
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.58
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,98%
1.52
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
-1,27%
1.244
ΚΟΥΕΣ
+0,38%
5.23
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.395
ΛΑΒΙ
-1,73%
0.796
ΛΑΜΔΑ
+1,36%
6.7
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.97
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-2,75%
1.06
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.94
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-3,10%
3.75
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,38%
26.02
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
+1,56%
2.93
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+0,38%
26.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.92
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
36.54
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+0,35%
0.286
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.7
ΟΛΠ
-0,84%
23.75
ΟΛΥΜΠ
+0,38%
2.66
ΟΠΑΠ
0,00%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,03%
0.861
ΟΤΕ
-1,00%
13.84
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
13.38
ΠΑΙΡ
0,00%
1.24
ΠΑΠ
-1,54%
2.56
ΠΕΙΡ
-1,36%
3.706
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.4
ΠΛΑΘ
-1,78%
3.86
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.13
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-0,62%
4.015
ΡΕΒΟΙΛ
+1,64%
1.545
ΣΑΡ
+1,23%
11.52
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+0,83%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
0,00%
0.718
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,28%
17.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,24%
1.674
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.369
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
-1,25%
3.94
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Η τέλεια καταιγίδα στο εμπόριο απειλεί τα Χριστούγεννα

Σημαντικές καθυστερήσεις στο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων του Ηνωμένου Βασιλείου απειλούν τη σημαντικότερη εμπορική περίοδο του έτους, αυτή των Χριστουγέννων.

Όμως το πρόβλημα δεν περιορίζεται στη βρετανική αγορά. Η παγκόσμια ναυτιλιακή κρίση προκαλεί βαθύτερες ελλείψεις και αναμένεται να διαρκέσει έως και εννέα μήνες, καθώς γιγάντια πλοία που μεταφέρουν χριστουγεννιάτικα αγαθά αρχίζουν να κάνουν ουρά στη Μάγχη για να ξεφορτώσουν στα λιμάνια της Ευρώπης.

Μεγάλη ναυτιλιακή εταιρεία ανέφερε πως οι καθυστερήσεις, αναγκάζουν τα πλοία να αγκυροβολούν σε ομάδες στη Μάγχη και τη Βόρεια Θάλασσα, και αυτό θα έχει αντίκτυπο στις προμήθειες καταναλωτικών αγαθών και πρώτων υλών της στη βιομηχανία.

Ορατός ο κίνδυνος το 20% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα Χριστούγεννα να μην φτάσουν εγκαίρως στα καταστήματα

Πλέον είναι ορατός ο κίνδυνος το 20% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα μαγαζιά της Χριστουγεννιάτικης σεζόν να μην φτάσουν εγκαίρως στα καταστήματα.

Μεταξύ των αγαθών που πιθανόν να μην παραδοθούν τα Χριστούγεννα είναι εξαρτήματα ποδηλάτων, παιχνίδια, έπιπλα κήπου και αθλητικός εξοπλισμός.

Η Hapag-Lloyd, μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο, δήλωσε: «εάν είστε καταναλωτής, θα πρέπει να περιμένετε καθυστερήσεις. Η βιομηχανία λειτουργεί με πλήρη δυναμικότητα και περίπου το 80% των προϊόντων που παραγγέλλονται για τα Χριστούγεννα θα φτάσουν εγκαίρως στον ευρωπαϊκό προορισμό τους»

Στον Πειραιά το 90% φτάνει με καθυστέρηση

Στον Πειραιά το 90% των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (mother vessels) φτάνει με καθυστέρηση, ενώ συμφόρηση εντοπίζεται και στο κλάδο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Μάλιστα επειδή  ο προγραμματισμός έχει εκτροχιαστεί έχουν συσσωρευτεί αρκετά κενά container και μειώθηκε ο ελεύθερος χώρος για τα container που θέλουν να ξεφορτώσουν εμπόρευμα.

Παρόμοια προβλήματα εντοπίζονται στο Ρότερνταμ και στην Αμβέρσα – λειτουργούν σε πλήρη χωρητικότητα και αντιμετωπίζουν «πολύ διαταραγμένες λειτουργίες», σύμφωνα με τον κολοσσό των  logistics,  Kuehne+Nagel.

Η Kuehne+Nagel, η οποία παρακολουθεί τις θαλάσσιες μεταφορές φορτίων, δήλωσε ότι είχε καταγράψει καθυστερήσεις έως και έξι ημερών από τις αρχές Οκτωβρίου για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Το πρόβλημα επιτείνεται και από το πρόσφατο κλείσιμο του λιμανιού Ningbo-Zhoushan, νότια της Σαγκάης στην Κίνα, και των εργοστασίων ένδυσης στο Βιετνάμ.

Φαινόμενα υποτιμήσεων για κλειδωμένες παραγγελίες

Την ίδια στιγμή εντοπίζεται φαινόμενα υπερτιμήσεων για κλειδωμένες παραγγελίες ή και αλλαγή αποστολή των παραγγελθέντων προϊόντων από την Κίνα.

Γνωστή εισαγωγική εταιρεία η οποία έχει παραγγείλει σε συνεργάτη της  στην Κίνα παπούτσια ήρθε αντιμέτωπη με το φαινόμενο το κόστος να αυξηθεί πάνω από 50%, διότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση.

Άλλη γνωστή εμπορική αλυσίδα «έχασε» το εμπόρευμα διότι ο Κινέζος συνεργάτης της επέλεξε να το πουλήσει σε καλύτερη τιμή σε άλλο έμπορο που έδινε περισσότερα.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!