Γ.Δ.
927.16 -0,62%
CENER
-2,20%
3.785
CNLCAP
0,00%
8.75
TITC
-0,84%
14.22
ΑΑΑΚ
0,00%
9.7
ΑΑΑΠ
0,00%
3.56
ΑΒΑΞ
-1,46%
0.944
ΑΒΕ
+0,65%
0.463
ΑΔΜΗΕ
-0,79%
2.5
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-16,94%
0.515
ΑΛΜΥ
0,00%
2.1
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.276
ΑΝΔΡΟ
0,00%
7.8
ΑΝΕΚ
0,00%
0.094
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.108
ΑΡΑΙΓ
+0,93%
5.4
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.19
ΑΣΤΑΚ
+5,68%
9.3
ΑΤΕΚ
+8,80%
0.47
ΑΤΤ
+0,83%
0.17
ΑΤΤΙΚΑ
+0,89%
1.135
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.372
ΒΙΟ
-1,04%
4.75
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.5
ΒΙΟΣΚ
-1,52%
0.648
ΒΙΟΤ
0,00%
0.58
ΒΙΣ
0,00%
1
ΒΟΣΥΣ
-1,02%
1.94
ΒΥΤΕ
-0,81%
3.67
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.24
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-2,31%
9.3
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-0,40%
8.63
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+0,26%
0.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.29
ΔΡΟΜΕ
+3,25%
0.413
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.94
ΕΕΕ
-1,35%
29.3
ΕΚΤΕΡ
-0,41%
1.215
ΕΛΒΕ
-1,65%
5.95
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.49
ΕΛΙΝ
+1,57%
1.94
ΕΛΛ
0,00%
18.92
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,38%
1.23
ΕΛΠΕ
-0,90%
6.58
ΕΛΣΤΡ
+0,40%
2.48
ΕΛΤΟΝ
-0,57%
1.75
ΕΛΧΑ
0,00%
1.95
ΕΝΤΕΡ
+1,48%
5.48
ΕΠΙΛΚ
+8,33%
0.26
ΕΠΣΙΛ
-0,87%
4.55
ΕΣΥΜΒ
+1,65%
0.615
ΕΤΕ
+0,76%
3.325
ΕΥΑΠΣ
-1,94%
4.55
ΕΥΔΑΠ
-1,44%
7.53
ΕΥΠΙΚ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,12%
0.9676
ΕΧΑΕ
-0,63%
3.925
ΙΑΤΡ
-1,38%
1.79
ΙΚΤΙΝ
-1,43%
0.757
ΙΛΥΔΑ
-1,34%
1.475
ΙΝΚΑΤ
+0,49%
2.06
ΙΝΛΙΦ
-2,23%
4.38
ΙΝΛΟΤ
-1,56%
0.63
ΙΝΤΕΚ
-1,74%
3.38
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
7.1
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.916
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
1.72
ΚΑΜΠ
-1,42%
2.08
ΚΑΡΕΛ
0,00%
282
ΚΕΚΡ
+1,06%
1.9
ΚΕΠΕΝ
0,00%
3
ΚΛΜ
0,00%
0.68
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
-1,00%
0.494
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.45
ΚΟΥΕΣ
-0,94%
18.9
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.17
ΚΡΙ
+1,20%
8.4
ΚΤΗΛΑ
+0,57%
1.78
ΚΥΡΙΟ
+1,95%
1.57
ΛΑΒΙ
+1,39%
0.73
ΛΑΜΔΑ
-0,21%
6.975
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21
ΛΑΝΑΚ
-2,80%
1.04
ΛΕΒΚ
0,00%
0.38
ΛΕΒΠ
+9,56%
0.298
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.19
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.11
ΛΟΥΛΗ
+3,33%
2.48
ΛΥΚ
+1,97%
1.55
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.58
ΜΕΒΑ
0,00%
2
ΜΕΝΤΙ
+1,07%
4.73
ΜΕΡΚΟ
-0,41%
48
ΜΙΓ
0,00%
0.033
ΜΙΝ
-4,58%
0.625
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,21%
14.49
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.63
ΜΟΤΟ
+0,45%
2.22
ΜΟΥΖΚ
-4,19%
0.64
ΜΠΕΛΑ
-1,42%
13.17
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.72
ΜΥΤΙΛ
-0,59%
15.11
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.4
ΝΑΥΠ
0,00%
1.1
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-0,81%
0.244
ΞΥΛΠ
+24,80%
0.312
ΟΛΘ
-0,77%
25.8
ΟΛΠ
-1,03%
17.24
ΟΛΥΜΠ
-1,56%
1.772
ΟΠΑΠ
-0,38%
13.12
ΟΤΕ
+0,15%
17.23
ΟΤΟΕΛ
-2,07%
9.46
ΠΑΙΡ
0,00%
1.17
ΠΑΠ
-0,37%
2.71
ΠΕΙΡ
-1,36%
1.449
ΠΕΤΡΟ
-0,27%
7.4
ΠΛΑΘ
+1,12%
6.32
ΠΛΑΙΣ
-0,50%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
18.1
ΠΡΔ
0,00%
0.358
ΠΡΕΜΙΑ
-1,22%
1.62
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
9
ΠΡΟΦ
-0,89%
6.7
ΡΕΒΟΙΛ
-1,60%
1.23
ΣΑΡ
-0,11%
8.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.49
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.066
ΣΕΝΤΡ
-0,66%
0.302
ΣΙΔΜΑ
-1,60%
2.46
ΣΠΕΙΣ
-4,91%
9.3
ΣΠΙ
0,00%
0.75
ΣΠΥΡ
0,00%
0.204
ΤΕΝΕΡΓ
-1,40%
12.64
ΤΖΚΑ
0,00%
2.87
ΤΡΑΣΤΟΡ
+0,83%
1.21
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.137
ΦΙΕΡ
0,00%
0.588
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.6
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.173
ΦΡΛΚ
-0,34%
4.375
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Σκαραμαγκά

Τη δημιουργία τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), αλλά και η μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, βρίσκονται στα σχέδια του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου αναφορικά με την αξιοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το σχέδιο, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, θα εκπονηθεί σε συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους, καθώς η εφοπλιστική επιχείρηση δεν διαθέτει τεχνογνωσία για την ανάπτυξη τέτοιων ενεργειακών μονάδων παραγωγής ενέργειας και φύλαξης ενεργειακών αποθεμάτων.

Ωστόσο, η τοποθεσία είναι ιδανική δεδομένου ότι πρόκειται για εγκαταστάσεις που είναι πολύ κοντά στην Αθήνα ενώ ταυτόχρονα είναι εύκολος ο ανεφοδιασμός τους με καύσιμη πρώτη ύλη που θα μεταφέρεται από μεγάλα ποντοπόρα LNG carriers. Οι συγκεκριμένες μονάδες θα δημιουργηθούν στο πρώτο ακίνητο που ανέλαβε η εφοπλιστική εταιρεία (Milina Enterprises), έπειτα από διαγωνισμό από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) αντί 37 εκατ. ευρώ.

Είναι ακίνητο με μεγάλο μέτωπο προς τη θάλασσα στο οποίο θα μπορούν να προσδέσουν μεγάλα LNG Carriers που θα φέρουν την καύσιμη πρώτη ύλη. Σημειώνεται ότι o όμιλος Dynagas, που ελέγχεται από τον Γ. Προκοπίου, συνιστά έναν από τις μεγαλύτερους διεθνώς και διαχειρίζεται 16 LNG Carriers.

Το ακίνητο ακόμη, μπορεί να αξιοποιηθεί ως χώρος φύλαξης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς η χώρα στερείται αντίστοιχων χώρων διατήρησης στρατηγικών αποθεμάτων ενέργειας, όσο διαρκεί η μετάβαση από τον λιγνίτη στην πράσινη ενέργεια. Σήμερα υπάρχει μόνον μια τερματική μονάδα εκείνη της Ρεβυθούσας, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν άλλες δύο στη Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για την Αλεξανδρούπολη και το σταθμό FSRU που θα δημιουργήσει ο όμιλος Κοπελούζου και η Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) που βρίσκεται νότια της Καβάλας.

Πολλοί διαβλέπουν στα σχέδια του εφοπλιστή κ. Προκοπίου άλλη μια προσπάθεια απεξάρτησης των Βαλκανίων, αλλά και της ανατολικής Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Θα μπορούσε δηλαδή ο Σκαραμαγκάς να αποτελέσει τερματικό σταθμό για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Ελλάδα μέχρι και την Ουγγαρία μέσω ενός αγωγού. Έτσι μπορεί να δημιουργηθεί ένα εναλλακτικό κανάλι φυσικού αερίου, που ενδιαφέρει, όχι μόνο τους Ευρωπαίους, αλλά και τους Αμερικανούς.

Το ναυπηγείο των yachts

Η δεύτερη αξιοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, αφορά στη δημιουργία ναυπηγείου για την ανάπτυξη νέων και την επισκευής παλιών yachts. H δραστηριότητα αυτή θα αναβιώσει το υφιστάμενο ναυπηγείο που σήμερα ανήκει στην εταιρεία Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (ΕNΑΕ) και υπολειτουργεί. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, η εφοπλιστική οικογένεια δεν επιθυμεί πλέον αμυντικές ναυπηγήσεις και επισκευές και θα εστιαστεί αποκλειστικά σε πολιτικές ναυπηγήσεις.

Οι όποιες αμυντικές ναυπηγήσεις του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού θα αναληφθούν από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, δίνοντας έτσι δουλειά και στην αμερικανο-ιταλική σύμπραξη των Fincantieri-Onex-DFC. Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα εστιαστούν στην ναυπήγηση yachts στα οποία θεωρείται ότι η χώρα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στο Πέραμα έχει αναπτυχθεί μια σημαντική τεχνογνωσία η οποία με την κατάλληλη κεφαλαιακή στήριξη, μπορεί να σταθεί σε διεθνές επίπεδο, κερδίζοντας ένα ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς.

Η αλλαγή ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων

Στο μεταξύ, κανονικά προχωρά η αλλαγή ιδιοκτησίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Όπως ενημέρωσαν οι εργαζόμενοι, πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε από το Πρωτοδικείο Αθηνών η απόφαση που εγκρίνει το διαγωνισμό για την μεταβίβαση του ενεργητικού των Ναυπηγείων στον πλειοδότη Γιώργο Προκοπίου. Αυτό σημαίνει ότι η δικαιοσύνη έκρινε ότι ο διαγωνισμός καλώς έγινε και τα αποτελέσματα του είναι σύννομα.

Μάλιστα πριν λίγες ημέρες η κυβέρνηση έφερε μια τροπολογία με την οποία ενισχύονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με επιπλέον 10,3 εκατ. ευρώ, με στόχο την ολοκλήρωση της αναγκαίων εργασιών και δοκιμών στα υποβρύχια «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» και «ΩΚΕΑΝΟΣ». Με την ίδια τροπολογία επίσης δίδονται επιπλέον 3,4 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης της τορπιλακάτου (ΤΠΚ) με αριθμό 7 από τα ναυπηγεία Ελευσίνας.

Πάντως κατά της πώλησης του ακινήτου της ΕΤΑΔ στον εφοπλιστή Γ. Προκοπίου, εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) η προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου, ο οποίος ζητεί την απόδοση του παράλιου μετώπου, και συγκεκριμένα του προβλήτα 4, εκεί δηλαδή που ο επενδυτής ενδιαφέρεται να δέσουν τα LNG Carriers. Ωστόσο όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, αυτό θεωρείται απίθανο να συμβεί, με δεδομένο ότι επί δεκαετίες αποτελούσε ιδιοκτησία της ΕΝΑΕ και δεν υπήρχε πρόσβαση των περιοίκων στην περιοχή.

Ο Δήμος Χαλανδρίου, μέσω της προσφυγής του στο ΣτΕ, θέλει να κηρυχθεί το παράλιο μέτωπο ως αιγιαλός στον οποίο θα πρέπει να έχουν πρόσβαση οι πολίτες του δήμου. Σήμερα ωστόσο, το συγκεκριμένο ακίνητο φιλοξενεί δομή μεταναστών, την οποία δημιούργησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η οποία πλέον έχει δημιουργήσει μια υποτυπώδη αστική δραστηριότητα που στόχο έχει να υποστηρίξει την ζωή των μεταναστών. Η δραστηριότητα αυτή έχει φέρει σούπερμαρκετ, εστιατόρια κ.λπ. με επιδίωξη των υποστήριξη της δομής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!