Γ.Δ.
1422.35 +0,34%
ACAG
-2,29%
6.4
CENER
+0,28%
7.15
CNLCAP
-0,67%
7.45
DIMAND
-0,40%
9.88
OPTIMA
+4,30%
8.24
TITC
0,00%
26.55
ΑΑΑΚ
0,00%
8.1
ΑΒΑΞ
-1,37%
1.588
ΑΒΕ
0,00%
0.502
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.265
ΑΚΡΙΤ
-1,09%
0.91
ΑΛΜΥ
+0,37%
2.69
ΑΛΦΑ
-1,09%
1.63
ΑΝΔΡΟ
-0,29%
6.88
ΑΡΑΙΓ
+0,16%
12.54
ΑΣΚΟ
-0,37%
2.67
ΑΣΤΑΚ
+1,23%
8.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.25
ΑΤΤ
-3,52%
10.95
ΑΤΤΙΚΑ
-0,42%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-1,61%
5.51
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.65
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.245
ΒΙΟΤ
0,00%
0.338
ΒΙΣ
0,00%
0.238
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.32
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.78
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,48%
16.88
ΔΑΑ
-0,93%
8.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.8
ΔΕΗ
+1,48%
11.63
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,55%
0.344
ΕΒΡΟΦ
+1,68%
1.82
ΕΕΕ
+0,44%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+0,25%
3.95
ΕΛΒΕ
+5,94%
5.35
ΕΛΙΝ
+0,38%
2.66
ΕΛΛ
+0,65%
15.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,38%
2.63
ΕΛΠΕ
-2,11%
8.34
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.55
ΕΛΤΟΝ
+1,00%
2.02
ΕΛΧΑ
-0,41%
1.962
ΕΝΤΕΡ
-0,25%
7.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,05%
9.6
ΕΣΥΜΒ
+2,41%
1.275
ΕΤΕ
-1,14%
7.256
ΕΥΑΠΣ
+0,58%
3.46
ΕΥΔΑΠ
+0,34%
5.97
ΕΥΡΩΒ
-0,34%
1.782
ΕΧΑΕ
+0,18%
5.46
ΙΑΤΡ
0,00%
1.745
ΙΚΤΙΝ
-0,79%
0.5
ΙΛΥΔΑ
-2,12%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-0,55%
5.38
ΙΝΛΙΦ
-0,40%
4.92
ΙΝΛΟΤ
+3,55%
1.168
ΙΝΤΕΚ
-0,95%
6.28
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,27%
6.45
ΙΝΤΕΤ
-1,43%
1.38
ΙΝΤΚΑ
-0,41%
3.665
ΚΑΜΠ
-0,85%
2.33
ΚΑΡΕΛ
-0,58%
340
ΚΕΚΡ
+2,29%
1.565
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.04
ΚΛΜ
+0,68%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-1,01%
0.59
ΚΟΥΑΛ
-6,03%
1.325
ΚΟΥΕΣ
+1,20%
5.88
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-1,68%
11.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+9,00%
1.635
ΛΑΒΙ
+0,23%
0.886
ΛΑΜΔΑ
+0,37%
6.75
ΛΑΜΨΑ
+1,27%
32
ΛΑΝΑΚ
+1,90%
1.07
ΛΕΒΚ
+6,82%
0.376
ΛΕΒΠ
0,00%
0.33
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.33
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.16
ΜΕΒΑ
0,00%
3.88
ΜΕΝΤΙ
-0,65%
3.07
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.4
ΜΙΓ
0,00%
4.1
ΜΙΝ
+0,78%
0.645
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
27.62
ΜΟΝΤΑ
-1,19%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,33%
3.08
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.765
ΜΠΕΛΑ
+1,68%
26.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,60%
3.37
ΜΠΡΙΚ
+0,78%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.6
ΜΥΤΙΛ
-0,22%
35.76
ΝΑΚΑΣ
+2,94%
2.8
ΝΑΥΠ
+4,63%
1.13
ΞΥΛΚ
+0,30%
0.329
ΞΥΛΠ
0,00%
0.36
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,86%
28.8
ΟΛΥΜΠ
-2,40%
2.85
ΟΠΑΠ
+2,58%
16.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,24%
0.9
ΟΤΕ
+1,03%
13.67
ΟΤΟΕΛ
+0,30%
13.3
ΠΑΙΡ
0,00%
1.345
ΠΑΠ
+2,52%
2.44
ΠΕΙΡ
+1,15%
3.876
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
9.42
ΠΛΑΘ
-0,60%
4.15
ΠΛΑΚΡ
+3,29%
15.7
ΠΡΔ
-2,67%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
-0,69%
1.146
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,92%
4.41
ΡΕΒΟΙΛ
+1,88%
1.63
ΣΑΡ
+1,21%
11.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.43
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.09
ΣΠΕΙΣ
+0,51%
7.94
ΣΠΙ
+15,63%
0.932
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
+1,58%
18.02
ΤΖΚΑ
-4,87%
1.66
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,36%
1.678
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-1,55%
0.38
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+1,33%
0.304
ΦΡΛΚ
-0,35%
4.25
ΧΑΙΔΕ
-1,37%
0.72

Τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Σκαραμαγκά

Τη δημιουργία τερματικών σταθμών υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), αλλά και η μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, βρίσκονται στα σχέδια του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου αναφορικά με την αξιοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Το σχέδιο, όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, θα εκπονηθεί σε συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους, καθώς η εφοπλιστική επιχείρηση δεν διαθέτει τεχνογνωσία για την ανάπτυξη τέτοιων ενεργειακών μονάδων παραγωγής ενέργειας και φύλαξης ενεργειακών αποθεμάτων.

Ωστόσο, η τοποθεσία είναι ιδανική δεδομένου ότι πρόκειται για εγκαταστάσεις που είναι πολύ κοντά στην Αθήνα ενώ ταυτόχρονα είναι εύκολος ο ανεφοδιασμός τους με καύσιμη πρώτη ύλη που θα μεταφέρεται από μεγάλα ποντοπόρα LNG carriers. Οι συγκεκριμένες μονάδες θα δημιουργηθούν στο πρώτο ακίνητο που ανέλαβε η εφοπλιστική εταιρεία (Milina Enterprises), έπειτα από διαγωνισμό από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) αντί 37 εκατ. ευρώ.

Είναι ακίνητο με μεγάλο μέτωπο προς τη θάλασσα στο οποίο θα μπορούν να προσδέσουν μεγάλα LNG Carriers που θα φέρουν την καύσιμη πρώτη ύλη. Σημειώνεται ότι o όμιλος Dynagas, που ελέγχεται από τον Γ. Προκοπίου, συνιστά έναν από τις μεγαλύτερους διεθνώς και διαχειρίζεται 16 LNG Carriers.

Το ακίνητο ακόμη, μπορεί να αξιοποιηθεί ως χώρος φύλαξης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), καθώς η χώρα στερείται αντίστοιχων χώρων διατήρησης στρατηγικών αποθεμάτων ενέργειας, όσο διαρκεί η μετάβαση από τον λιγνίτη στην πράσινη ενέργεια. Σήμερα υπάρχει μόνον μια τερματική μονάδα εκείνη της Ρεβυθούσας, ενώ αναμένεται να δημιουργηθούν άλλες δύο στη Βόρεια Ελλάδα. Πρόκειται για την Αλεξανδρούπολη και το σταθμό FSRU που θα δημιουργήσει ο όμιλος Κοπελούζου και η Υπόγεια Αποθήκη Φυσικού Αερίου (ΥΑΦΑ) που βρίσκεται νότια της Καβάλας.

Πολλοί διαβλέπουν στα σχέδια του εφοπλιστή κ. Προκοπίου άλλη μια προσπάθεια απεξάρτησης των Βαλκανίων, αλλά και της ανατολικής Ευρώπης από το ρωσικό φυσικό αέριο. Θα μπορούσε δηλαδή ο Σκαραμαγκάς να αποτελέσει τερματικό σταθμό για τη μεταφορά φυσικού αερίου από την Ελλάδα μέχρι και την Ουγγαρία μέσω ενός αγωγού. Έτσι μπορεί να δημιουργηθεί ένα εναλλακτικό κανάλι φυσικού αερίου, που ενδιαφέρει, όχι μόνο τους Ευρωπαίους, αλλά και τους Αμερικανούς.

Το ναυπηγείο των yachts

Η δεύτερη αξιοποίηση των ναυπηγείων Σκαραμαγκά από τον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, αφορά στη δημιουργία ναυπηγείου για την ανάπτυξη νέων και την επισκευής παλιών yachts. H δραστηριότητα αυτή θα αναβιώσει το υφιστάμενο ναυπηγείο που σήμερα ανήκει στην εταιρεία Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ (ΕNΑΕ) και υπολειτουργεί. Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές, η εφοπλιστική οικογένεια δεν επιθυμεί πλέον αμυντικές ναυπηγήσεις και επισκευές και θα εστιαστεί αποκλειστικά σε πολιτικές ναυπηγήσεις.

Οι όποιες αμυντικές ναυπηγήσεις του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού θα αναληφθούν από τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, δίνοντας έτσι δουλειά και στην αμερικανο-ιταλική σύμπραξη των Fincantieri-Onex-DFC. Τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά θα εστιαστούν στην ναυπήγηση yachts στα οποία θεωρείται ότι η χώρα διαθέτει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Στο Πέραμα έχει αναπτυχθεί μια σημαντική τεχνογνωσία η οποία με την κατάλληλη κεφαλαιακή στήριξη, μπορεί να σταθεί σε διεθνές επίπεδο, κερδίζοντας ένα ικανοποιητικό μερίδιο αγοράς.

Η αλλαγή ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων

Στο μεταξύ, κανονικά προχωρά η αλλαγή ιδιοκτησίας στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Όπως ενημέρωσαν οι εργαζόμενοι, πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε από το Πρωτοδικείο Αθηνών η απόφαση που εγκρίνει το διαγωνισμό για την μεταβίβαση του ενεργητικού των Ναυπηγείων στον πλειοδότη Γιώργο Προκοπίου. Αυτό σημαίνει ότι η δικαιοσύνη έκρινε ότι ο διαγωνισμός καλώς έγινε και τα αποτελέσματα του είναι σύννομα.

Μάλιστα πριν λίγες ημέρες η κυβέρνηση έφερε μια τροπολογία με την οποία ενισχύονται τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με επιπλέον 10,3 εκατ. ευρώ, με στόχο την ολοκλήρωση της αναγκαίων εργασιών και δοκιμών στα υποβρύχια «ΠΙΠΙΝΟΣ», «ΜΑΤΡΩΖΟΣ», «ΚΑΤΣΩΝΗΣ» και «ΩΚΕΑΝΟΣ». Με την ίδια τροπολογία επίσης δίδονται επιπλέον 3,4 εκατ. ευρώ για την ολοκλήρωση της ναυπήγησης της τορπιλακάτου (ΤΠΚ) με αριθμό 7 από τα ναυπηγεία Ελευσίνας.

Πάντως κατά της πώλησης του ακινήτου της ΕΤΑΔ στον εφοπλιστή Γ. Προκοπίου, εκκρεμεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) η προσφυγή του Δήμου Χαϊδαρίου, ο οποίος ζητεί την απόδοση του παράλιου μετώπου, και συγκεκριμένα του προβλήτα 4, εκεί δηλαδή που ο επενδυτής ενδιαφέρεται να δέσουν τα LNG Carriers. Ωστόσο όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, αυτό θεωρείται απίθανο να συμβεί, με δεδομένο ότι επί δεκαετίες αποτελούσε ιδιοκτησία της ΕΝΑΕ και δεν υπήρχε πρόσβαση των περιοίκων στην περιοχή.

Ο Δήμος Χαλανδρίου, μέσω της προσφυγής του στο ΣτΕ, θέλει να κηρυχθεί το παράλιο μέτωπο ως αιγιαλός στον οποίο θα πρέπει να έχουν πρόσβαση οι πολίτες του δήμου. Σήμερα ωστόσο, το συγκεκριμένο ακίνητο φιλοξενεί δομή μεταναστών, την οποία δημιούργησε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ και η οποία πλέον έχει δημιουργήσει μια υποτυπώδη αστική δραστηριότητα που στόχο έχει να υποστηρίξει την ζωή των μεταναστών. Η δραστηριότητα αυτή έχει φέρει σούπερμαρκετ, εστιατόρια κ.λπ. με επιδίωξη των υποστήριξη της δομής.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!