Γ.Δ.
1049.7 +2,16%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+4,01%
3.89
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
12
TITC
+3,28%
14.5
ΑΑΑΚ
+8,40%
12.9
ΑΑΑΠ
0,00%
10
ΑΒΑΞ
+2,45%
0.796
ΑΒΕ
+1,53%
0.53
ΑΔΜΗΕ
+2,56%
1.76
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
-11,76%
0.45
ΑΛΜΥ
+0,68%
2.21
ΑΛΦΑ
+5,26%
1.1605
ΑΝΔΡΟ
+2,40%
6.4
ΑΝΕΚ
+8,33%
0.234
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.38
ΑΡΑΙΓ
+0,43%
7.07
ΑΣΚΟ
+0,47%
2.14
ΑΣΤΑΚ
+2,94%
8.4
ΑΤΕΚ
0,00%
0.388
ΑΤΡΑΣΤ
+0,97%
5.2
ΑΤΤ
+4,07%
11.76
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+3,11%
4.31
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.91
ΒΙΟΣΚ
+2,66%
0.617
ΒΙΟΤ
-9,09%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.166
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
-5,11%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+5,24%
11.24
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
+3,77%
7.99
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+3,17%
0.782
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.26
ΔΡΟΜΕ
-1,54%
0.319
ΕΒΡΟΦ
+1,06%
0.76
ΕΕΕ
-0,25%
24.32
ΕΚΤΕΡ
+2,88%
1.43
ΕΛΒΕ
-0,41%
4.86
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
+1,71%
0.417
ΕΛΙΝ
-0,93%
2.12
ΕΛΛ
+0,90%
16.85
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+7,34%
1.96
ΕΛΠΕ
+2,13%
7.66
ΕΛΣΤΡ
+1,55%
2.62
ΕΛΤΟΝ
+2,20%
2.32
ΕΛΧΑ
+2,18%
1.592
ΕΝΤΕΡ
-1,54%
3.84
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.134
ΕΠΣΙΛ
+1,11%
7.28
ΕΣΥΜΒ
+3,00%
0.618
ΕΤΕ
+2,79%
4.64
ΕΥΑΠΣ
+1,81%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,75%
6.74
ΕΥΡΩΒ
+4,65%
1.295
ΕΧΑΕ
+2,09%
4.16
ΙΑΤΡ
+0,66%
1.535
ΙΚΤΙΝ
-1,36%
0.582
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.14
ΙΝΚΑΤ
+4,72%
1.596
ΙΝΛΙΦ
+1,11%
3.64
ΙΝΛΟΤ
+2,36%
0.65
ΙΝΤΕΚ
+4,36%
3.83
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,08%
6.7
ΙΝΤΕΤ
+5,67%
1.025
ΙΝΤΚΑ
+3,88%
1.766
ΚΑΜΠ
-2,80%
2.43
ΚΑΡΕΛ
+0,65%
312
ΚΕΚΡ
+2,04%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.14
ΚΛΜ
0,00%
0.946
ΚΟΡΔΕ
+2,59%
0.554
ΚΟΥΑΛ
+0,37%
0.542
ΚΟΥΕΣ
+5,04%
4.9
ΚΡΕΚΑ
-5,41%
0.28
ΚΡΙ
+0,96%
6.34
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.08
ΛΑΒΙ
+3,08%
0.401
ΛΑΜΔΑ
+1,40%
5.805
ΛΑΜΨΑ
+1,79%
22.8
ΛΑΝΑΚ
-1,48%
0.93
ΛΕΒΚ
0,00%
0.306
ΛΕΒΠ
0,00%
0.312
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-3,53%
0.984
ΛΟΥΛΗ
+3,64%
2.56
ΛΥΚ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.735
ΜΕΒΑ
+2,63%
3.12
ΜΕΝΤΙ
+0,29%
3.51
ΜΕΡΚΟ
-0,40%
49.6
ΜΙΓ
0,00%
0.217
ΜΙΝ
0,00%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+4,64%
22.1
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.718
ΜΟΤΟ
+4,48%
2.8
ΜΟΥΖΚ
-3,21%
0.664
ΜΠΕΛΑ
-6,89%
19.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,54%
1.98
ΜΠΤΚ
0,00%
0.575
ΜΥΤΙΛ
+0,97%
24.94
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.4
ΝΑΥΠ
0,00%
0.98
ΞΥΛΚ
-0,79%
0.25
ΞΥΛΠ
+13,04%
0.26
ΟΛΘ
+0,41%
24.6
ΟΛΠ
+1,51%
18.8
ΟΛΥΜΠ
+5,05%
2.08
ΟΠΑΠ
+2,41%
14.9
ΟΤΕ
+1,66%
13.46
ΟΤΟΕΛ
+1,35%
12
ΠΑΙΡ
+2,15%
0.95
ΠΑΠ
+0,43%
2.35
ΠΕΙΡ
+5,21%
2.02
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.52
ΠΛΑΘ
+4,05%
3.985
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.488
ΠΡΕΜΙΑ
+1,85%
1.1
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.6
ΠΡΟΦ
+5,90%
2.78
ΡΕΒΟΙΛ
+2,40%
1.28
ΣΑΡ
+0,90%
6.75
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.035
ΣΕΝΤΡ
+5,71%
0.296
ΣΙΔΜΑ
+0,88%
2.3
ΣΠΕΙΣ
+9,00%
6.3
ΣΠΙ
+0,33%
0.602
ΣΠΥΡ
0,00%
0.22
ΤΕΝΕΡΓ
+3,06%
18.87
ΤΖΚΑ
+1,62%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΥΑΛΚΟ
+6,00%
0.212
ΦΙΕΡ
-6,77%
0.413
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.6
ΦΡΙΓΟ
+6,06%
0.07
ΦΡΛΚ
+2,08%
3.43
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.535
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Μαύρος Δεκέμβριος για το λιμάνι του Πειραιά

Με πτώση της τάξεως του 25,4% τον μήνα Δεκέμβριο, ολοκληρώθηκε το 2021 για την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Ειδικότερα, τον προηγούμενο μήνα διακινήθηκαν μόλις 305,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν ο χαμηλότερος όλου του 2021 και με μάλιστα με σημαντική διαφορά από τον δεύτερο χειρότερο μήνα, που ήταν ο Ιανουάριος με 363,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Πρόκειται για την χειρότερη μηνιαία επίδοση της τελευταίας 10ετίας και συγκεκριμένα από τότε που η σχετική δραστηριότητα παραχωρήθηκε προς εκμετάλλευση στον κινεζικό όμιλο της Cosco το 2009. Έκτοτε, ο ρυθμός διακίνησης κοντέινερ ήταν σταθερά ανοδικός, ωθώντας το ελληνικό λιμάνι στην εκτόξευσή του διεθνώς, κερδίζοντας δεκάδες θέσεις στην ευρωπαϊκή κατάταξη και φτάνοντας πέρσι στην τέταρτη θέση πανευρωπαϊκά, ξεπερνώντας λιμάνια «μεγαθήρια», όπως εκείνο της Βρέμης στην Γερμανία και του Αλγκεσίρας στην Ισπανία.

Στην πορεία των ετών αυτών, η ετήσια άνοδος από μήνα σε μήνα ήταν σχεδόν δεδομένη, άλλοτε με διψήφια και άλλοτε με μονοψήφια ποσοστά. Εξαίρεση αποτέλεσε μόνο το αρχικό διάστημα της πανδημίας, όταν προκλήθηκε το πρώτο σοκ στο διεθνές εμπόριο. Ωστόσο,  φαίνεται πως μετά και την εμφάνιση της παραλλαγής Όμικρον, η διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι πλέον τέτοια που δεν μπορεί να μείνει αλώβητο ούτε το λιμάνι του Πειραιά.

Οι συνέπειες των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα

Συνολικά το 2021, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco διακινήθηκαν 4,696 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που υπολείπεται κατά 4,1% του αντίστοιχου περσινού, όταν είχαν διακινηθεί 4,89 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Πρόκειται μάλιστα για το δεύτερο διαδοχικό έτος υποχώρησης, καθώς πτώση κατά 5% είχε καταγραφεί και το 2020 (έναντι του 2019). Ως εκ τούτου, το 2019 παραμένει ο καλύτερος χρόνος μέχρι σήμερα, με επίδοση 5,15 εκατ. κοντέινερ, μόνο από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Μετά και την επιβεβαίωση της αρνητικής εικόνας των τελευταίων μηνών του 2021, ο Πειραιάς χάνει πλέον την τέταρτη θέση πανευρωπαϊκά, καθώς το λιμάνι της Βαλένθια έχει ανακάμψει σημαντικά και ξεπέρασε το ελληνικό λιμάνι, ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα φανεί αν το ίδιο θα συμβεί και με το λιμάνι της Βρέμης. Πρόκειται για μια εξέλιξη που είχε προβλέψει το «powergame.gr» ήδη από τον προηγούμενο Δεκέμβριο, καθώς ήταν ξεκάθαρο το προβάδισμα που είχε πάρει η Βαλένθια.

Η εξάρτηση από την Κίνα

Όπως φαίνεται η εξάρτηση του Πειραιά από τα φορτία από την Κίνα, δηλαδή από τα δρομολόγια Ασίας-Ευρώπης, είχε αρνητικό αντίκτυπο. Οι σημαντικές καθυστερήσεις των πλοίων σε πολλά λιμάνια της Κίνας και της Ασίας γενικότερα, περιόρισαν σημαντικά τα φορτία που έφτασαν στον Πειραιά. Ακόμα όμως και αυτά που ήρθαν, καθυστέρησαν σημαντικά να εξυπηρετηθούν, τόσο λόγω του πολλαπλασιασμού των κρουσμάτων μεταξύ των λιμενεργατών, όσο και λόγω της έλλειψης χώρου στις αποθήκες του ΟΛΠ. Ο λόγος είναι ότι υπάρχουν πλέον πολλοί εισαγωγείς που καθυστερούν να παραλάβουν τα κοντέινερ τους, με αποτέλεσμα να έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των στοιβαγμένων «κουτιών». Κάποια μάλιστα είναι πιθανό να βρεθούν στα αζήτητα, καθώς σε αρκετά εξ αυτών βρίσκονται εποχιακά προϊόντα, τα οποία καθυστέρησαν να φτάσουν στον Πειραιά, με αποτέλεσμα να χαθεί η εορταστική περίοδος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!