Γ.Δ.
788.46 -0,37%
CENER
-2,63%
2.59
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,24%
14
TITC
-0,93%
10.7
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.1
ΑΒΑΞ
-0,52%
0.768
ΑΒΕ
+0,68%
0.59
ΑΔΜΗΕ
-2,40%
1.63
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.515
ΑΛΜΥ
+1,20%
1.85
ΑΛΦΑ
-2,19%
0.8216
ΑΝΔΡΟ
-0,89%
5.55
ΑΝΕΚ
+1,65%
0.0925
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-0,78%
4.45
ΑΣΚΟ
+0,99%
2.04
ΑΣΤΑΚ
-0,30%
6.62
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.9
ΑΤΤ
-0,11%
0.093
ΑΤΤΙΚΑ
-1,56%
0.884
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.185
ΒΙΟ
0,00%
3.39
ΒΙΟΚΑ
-7,88%
1.52
ΒΙΟΣΚ
-2,66%
0.549
ΒΙΟΤ
0,00%
0.318
ΒΙΣ
0,00%
0.8
ΒΟΣΥΣ
+2,05%
1.99
ΒΥΤΕ
0,00%
3.495
ΓΕΒΚΑ
-1,89%
1.3
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,12%
8.49
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.04
ΔΕΗ
-2,18%
5.165
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+10,88%
0.734
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
-0,69%
0.289
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.714
ΕΕΕ
-0,24%
21.1
ΕΚΤΕΡ
+0,75%
1.35
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.442
ΕΛΙΝ
-1,81%
1.625
ΕΛΛ
-0,63%
15.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,64%
1.58
ΕΛΠΕ
+1,79%
6.25
ΕΛΣΤΡ
+4,90%
2.14
ΕΛΤΟΝ
-1,38%
2.14
ΕΛΧΑ
-3,51%
1.32
ΕΝΤΕΡ
-0,87%
3.42
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.145
ΕΠΣΙΛ
-1,52%
5.2
ΕΣΥΜΒ
-0,32%
0.618
ΕΤΕ
+0,73%
3.03
ΕΥΑΠΣ
-9,98%
3.61
ΕΥΔΑΠ
-1,37%
7.18
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
-0,91%
0.8522
ΕΧΑΕ
-0,50%
2.985
ΙΑΤΡ
0,00%
1.32
ΙΚΤΙΝ
-0,87%
0.456
ΙΛΥΔΑ
+0,44%
1.14
ΙΝΚΑΤ
+0,24%
1.688
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4
ΙΝΛΟΤ
+0,84%
0.6
ΙΝΤΕΚ
-0,59%
3.36
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,59%
6.4
ΙΝΤΕΤ
+3,41%
0.85
ΙΝΤΚΑ
+0,39%
1.556
ΚΑΜΠ
0,00%
2.44
ΚΑΡΕΛ
+2,26%
272
ΚΕΚΡ
+6,17%
0.877
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.58
ΚΛΜ
-0,37%
0.534
ΚΟΡΔΕ
-2,05%
0.43
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
0.399
ΚΟΥΕΣ
+0,12%
4.125
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.2
ΚΡΙ
-1,17%
5.06
ΚΤΗΛΑ
+0,62%
1.62
ΚΥΡΙΟ
-2,77%
1.055
ΛΑΒΙ
0,00%
0.468
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
5.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.76
ΛΕΒΚ
0,00%
0.228
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.97
ΛΟΥΛΗ
-1,32%
2.25
ΛΥΚ
-2,14%
1.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.72
ΜΕΒΑ
+6,67%
2.24
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.98
ΜΕΡΚΟ
-4,64%
45.2
ΜΙΓ
-0,35%
0.0288
ΜΙΝ
-6,02%
0.468
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,19%
15.98
ΜΟΝΤΑ
+1,00%
0.606
ΜΟΤΟ
-2,34%
2.09
ΜΟΥΖΚ
-0,26%
0.758
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
13.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,47%
2.13
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-1,05%
1.885
ΜΠΤΚ
-0,99%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+2,51%
13.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.02
ΝΑΥΠ
0,00%
1.07
ΞΥΛΚ
-1,97%
0.199
ΞΥΛΠ
0,00%
0.206
ΟΛΘ
+1,69%
24
ΟΛΠ
-0,71%
13.9
ΟΛΥΜΠ
-0,57%
1.75
ΟΠΑΠ
-1,07%
12.01
ΟΤΕ
+1,41%
14.41
ΟΤΟΕΛ
-1,21%
9.78
ΠΑΙΡ
+3,82%
0.706
ΠΑΠ
-0,41%
2.45
ΠΕΙΡ
-3,74%
1.03
ΠΕΤΡΟ
-1,57%
5
ΠΛΑΘ
-2,13%
3.68
ΠΛΑΙΣ
-2,33%
2.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.42
ΠΡΕΜΙΑ
-3,51%
1.1
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-1,26%
2.74
ΡΕΒΟΙΛ
-0,41%
1.21
ΣΑΡ
-0,33%
6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.021
ΣΕΝΤΡ
+1,10%
0.276
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
+5,00%
7.14
ΣΠΙ
0,00%
0.594
ΣΠΥΡ
0,00%
0.175
ΤΕΝΕΡΓ
-0,79%
16.35
ΤΖΚΑ
-0,25%
1.975
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-2,00%
0.49
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.8
ΦΡΙΓΟ
+1,14%
0.0885
ΦΡΛΚ
-0,20%
2.5
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.5
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών: Ωρολογιακή βόμβα ο Αναπτυξιακός Νόμος

Με αφορμή την επικείμενη ψήφιση του πολυνομοσχεδίου «Αναπτυξιακός Νόμος – Ελλάδα Ισχυρή Ανάπτυξη» η Ελληνική Ένωση Πλοιοκτητών Ρυμουλκών, Ναυαγοσωστικών, Αντιρρυπαντικών & Πλοίων Υποστήριξης Υπεράκτιων Εγκαταστάσεων εκφράζει την ισχυρή αντίθεσή της αλλά και την έντονη ανησυχία της  για τις  καταστροφικές συνέπειες –  όπως τις χαρακτηρίζει – που θα υπάρξουν τόσο στον κλάδο καθώς και στις συνθήκες ασφαλούς ναυσιπλοΐας στις ελληνικές θάλασσες καθώς εξαιρείται από το Σχέδιο Νόμου η δυνατότητα ενισχύσεων των επενδυτικών σχεδίων στον κλάδο εξοπλισμού πλωτών μέσων παροχής υπηρεσιών υποστήριξης λιμένων (γερανοί, ρυμουλκά, ναυαγοσωστικά, απορρυπαντικά κλπ.). Γεγονός το οποίο, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, αντίκειται και στον Κανονισμό (ΕΕ) 2017/1084 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής  της 14ης Ιουνίου 2017 «για την τροποποίηση του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 651/2014 όσον αφορά τις ενισχύσεις για τις λιμενικές και αερολιμενικές υποδομές», με τον οποίο επιτρέπεται στο εξής η χρηματοδότηση συγκεκριμένων ιδιωτικών επενδύσεων, με κύριο στόχο τη βελτίωση της προστασίας του περιβάλλοντος.

Τη στιγμή μάλιστα που η αναβάθμιση της χώρας, συνεχίζει η ανακοίνωση, ως παγκόσμιος εμπορευματικός και τουριστικός προορισμός είναι ένα κρίσιμο Εθνικό στοίχημα, αλλά και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, θέτει τις πράσινες μεταφορές και την προστασία του περιβάλλοντος ως προτεραιότητα, η πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου με το συγκεκριμένο Σχέδιο Νόμου – σε μία αντικοινοτική και αποεπενδυτική λογική – κωφεύει, ναρκοθετώντας τη διασφάλιση της ασφαλούς και περιβαλλοντικά καθαρής ναυσιπλοΐας για τις ελληνικές θάλασσες αλλά και τους ελληνικούς λιμένες.

Στο πλαίσιο της διαβούλευσης για το πολυνομοσχέδιο η Ένωση έχει ήδη καταθέσει εμπεριστατωμένες προτάσεις όπου και με βάση το Ενωσιακό Δίκαιο  γίνεται σαφές ότι πλέον παρέχεται όχι μόνο η δυνατότητα, αλλά και η καθοδήγηση και παρότρυνση προς τα κράτη μέλη, να ενισχύσουν ιδιωτικές επενδύσεις σε τομείς όπως τα ρυμουλκά, ναυαγοσωστικά, αντιρρυπαντικά και λοιπά πλοία παροχής υπηρεσιών υποστήριξης λιμένων, τόσο για λόγους προστασίας του περιβάλλοντος και της ανθρώπινης ζωής, όσο και για τη διευκόλυνση των ευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών.

Αξίζει αν σημειωθεί, τονίζεται στην ανακοίνωση, πως οι ανάγκες μεταφοράς προϊόντων και εμπορευμάτων τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί και σε συνδυασμό με τη γεωγραφική θέση της χώρας καθιστούν τις ελληνικές θάλασσες έναν διεθνή κόμβο. Συγκεκριμένα από τα στοιχεία και μόνο για τον Πειραιά, του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας και τέταρτου στην Ευρώπη (2020), η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για το 2020 (5.437.477), παρά την πανδημία, ήταν πολύ κοντά στα επίπεδα του 2019 (5.648.056) και σαφώς υψηλότερη από το 2018 (4.907.913). Ταυτόχρονα και σε επίπεδο τουριστικής κίνησης ήδη το 2021 η επανεκκίνηση της κρουαζιέρας επετεύχθη σε ποσοστό 60% του 2019 (αριθμός κρουαζιερόπλοιων) ενώ για το 2022, βάσει και των προκρατήσεων, αναμένεται αύξηση 18% στον Πειραιά, με περισσότερα από 700 κρουαζιερόπλοια να καταφθάνουν όταν το 2019, προ πανδημίας, οι αντίστοιχες αφίξεις ήταν 622.

Επιπλέον, σύμφωνα και με τα σχετικά ετήσια στοιχεία (ελληνική υπηρεσία διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων και συμβάντων) ναυτικών συμβάντων η αυξητική τάση είναι ξεκάθαρη, καθώς ακόμα και το 2020 (εν μέσω πανδημίας με ιδιαίτερα μειωμένη κίνηση) τα ναυτικά συμβάντα ήταν 631, 19% περισσότερα από το 2019 (531), το 2018 ήταν 471, το 2017 458 και το 2016 μόλις 400. Ναυτικά περιστατικά τα οποία κοστίζουν στους εργαζομένους, στις επιχειρήσεις, στο περιβάλλον και απειλούν κάθε χρόνο τα νησιά μας, επισημαίνεται ακόμη.

Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο οι επενδύσεις για την ναυπήγηση σύγχρονων ρυμουλκών, απορρυπαντικών αλλά και για ναυαγοσωστικών ώστε να μπορούν να καλύψουν τις σύγχρονες ανάγκες των χωρικών υδάτων της χώρας είναι ζωτικής σημασίας για την προστασία των νησιών και των θαλασσών μας από ναυτικά ατυχήματα και τις τραγικές περιβαλλοντικές και οικονομικές συνέπειες τους, αναφέρει η Ένωση.

Ταυτόχρονα οφείλουμε να σημειώσουμε πως εκπέμπεται το απολύτως λάθος μήνυμα για την ανάπτυξη του κλάδου και της Ναυτιλίας αλλά και την προσέλκυση οποιασδήποτε επενδυτικής προσπάθειας καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των σύγχρονων αυτών πλωτών μέσων κατασκευάζονται στα Ελληνικά ναυπηγεία, υπογραμμίζεται ακόμη. Η μη ένταξη των επενδύσεων αυτών στον «Αναπτυξιακό Νόμο» απειλεί χιλιάδες θέσεις εργασίας αλλά και σημαντικά κεφάλαια για τα Ελληνικά Ναυπηγεία, αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Επιπλέον, όπως αναφέρει η Ένωση, την ίδια στιγμή που η Τουρκία προχωράει στη ναυπήγηση 8 νέων σύγχρονων ρυμουλκών – ναυαγοσωστικών σκαφών, με στόχο την κάλυψη του Αιγαιακού θαλάσσιου χώρου,  η χώρα μας, με τη συγκεκριμένη πολιτική επιλογή, αρνείται, πέραν κάθε λογικής, να ενθαρρύνει την επένδυση ιδιωτικών κεφαλαίων σε σύγχρονα και εξελεγμένα ρυμουλκά, ναυαγοσωστικά και αντιρρυπαντικά πλοία, ελαχιστοποιώντας τις εθνικές δυνατότητες θαλάσσιας αρωγής και θέτοντας σε κίνδυνο ακόμα και την Εθνική κυριαρχία.

Έχουμε καταθέσει την πρόταση μας να προβλεφθεί ρητά στο Σχέδιο Νόμου η δυνατότητα ενισχύσεων των επενδυτικών σχεδίων στον κλάδο προάγοντας την ασφάλεια αλλά και την προστασία των λιμένων και θαλασσών μας και αξιοποιώντας την κορυφαία θέση παγκοσμίως της Ελληνικής Ναυτιλίας. Από την πλευρά της όμως η Πολιτεία κωφεύει, επιμένοντας σε προσχηματικούς διαλόγους αγνοώντας τους κινδύνους αλλά και τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς διακυβεύοντας τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας, ναυτιλίας αλλά και της περιβαλλοντικής προστασίας των θαλασσών και ακτών μας, συνεχίζει η ανακοίνωση.

Καλούμε τους αρμόδιους, Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κύριο Άδωνι Γεωργιάδη, και Αναπληρωτή Υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κύριο Νικόλαο Παπαθανάση, να απαντήσουν για ποιο λόγο αγνοούν την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και ναρκοθετούν το Εθνικό Στοίχημα της ανάπτυξης μίας ασφαλούς και περιβαλλοντικά πράσινης ναυσιπλοΐας αλλά και ενός εμπορευματικού και τουριστικού κόμβου διεθνών προδιαγραφών. Η Πολιτεία οφείλει να λειτουργήσει με υπευθυνότητα προωθώντας ένα «Αναπτυξιακό Νομοσχέδιο» το οποίο θα ενθαρρύνει τις επενδύσεις στην ασφαλή, και περιβαλλοντικά και οικονομικά, ναυσιπλοΐα στη χώρα, καταλήγει η Ένωση.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!