Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

Ναυτιλία: Πρόταση για τέλος ρύπων 200 δολ. ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα

Η επιβολή ενός τέλους ρύπων ύψους 200 δολαρίων ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα, κρίνεται επαρκής, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το κόστος μετάβασης της παγκόσμιας ναυτιλίας στην εποχή της πλήρους ανανθρακοποίησης έως το 2050. Αυτό αποκαλύπτει σχετική έρευνα σύμφωνα με την οποία, η εισαγωγή ενός σχετικά χαμηλού τέλους ρύπων καθόλη την διάρκεια της δεκαετίας του 2020, που θα αυξηθεί σταδιακά έως τα 200 δολάρια/τόνο, θα καταστήσει  εφικτή την πλήρη απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, δημιουργώντας μια βιομηχανία, η οποία έως το 2050, θα είναι σε θέση να λειτουργεί αποκλειστικά με πηγές ενέργειας μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Η έρευνα φέρει τον τίτλο «Closing the Gap» («Μειώνοντας την Απόσταση») κι έχει συνταχθεί από την εταιρεία συμβούλων UMAS, για λογαριασμό της συμμαχίας Getting to Zero Coalition, μέλη της οποίας είναι το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ (Global Maritime Forum), η Δράση Φίλων του Ωκεανού (Friends of the Ocean Action) και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (World Economic Forum).

Ουσιαστικά, η ανάλυση καταδεικνύει αυτό που έχουν επισημάνει στο παρελθόν και οι πλοιοκτήτριες ενώσεις, μεταξύ των οποίων και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ότι δηλαδή απαιτούνται σημαντικά κεφάλαια για την μετάβαση της ναυτιλίας σε ένα περιβάλλον μηδενικών εκπομπών ρύπων, μέσω της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων σε ευρεία κλίμακα και με ασφάλεια. Σύμφωνα με το ICS (International Chamber of Shipping), μόνο για την ανάπτυξη και εμπορική διάθεση εναλλακτικών καυσίμων, απαιτούνται 5 δισ δολάρια. Για δε την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών ανεφοδιασμού, αλλά και για την παραγωγή των νέων καυσίμων, το κόστος είναι πολλαπλάσιο. Αν προστεθεί και το κόστος προμήθειας νέων μηχανών/πλοίων, εκτιμάται ότι ξεπερνά το 1 τρισ. δολάρια.

Ως εκ τούτου, χρειάζονται πολιτικές που θα ωθήσουν προς την κατεύθυνση αυτή, τους εμπλεκόμενους παράγοντες, πλην των τελικών χρηστών, που είναι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες. Για τον λόγο αυτό, κρίνεται ως μια ρεαλιστική λύση, η επιβολή ενός τέλους ρύπων, που θα καταβάλλει η ναυτιλιακή βιομηχανία, τα έσοδα του οποίου θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη των σχετικών τεχνολογιών και υποδομών, ώστε να ολοκληρωθεί η απανθρακοποίηση του τομέα της ποντοπόρου ναυτιλίας. Ασφαλώς, το κόστος αυτό θα μετακυλιστεί σε όλη την αλυσίδα της ναυτιλίας, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθεί το μεταφορικό κόστος συνολικά.

Τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, το ICS, σε συνεργασία με την Intercargo (την μεγαλύτερη ένωση πλοιοκτητών φορτηγών πλοίων παγκοσμίως), είχαν προτείνει από κοινού, την επιβολή ενός παγκόσμιου τέλους ρύπων στα πλοία, ώστε να επιταχυνθούν οι προσπάθειες της ναυτιλίας να καταστεί μια «πράσινη» βιομηχανία. Υπενθυμίζεται ότι η ποντοπόρος ναυτιλία ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και περίπου το 12% των παγκόσμιων ρύπων διοξειδίου του θείου. Η επιβολή του τέλους ρύπων προτείνεται να επιβληθεί σε όλα τα πλοία μεγέθους 5.000 τόνων και πάνω, που διαπλέουν τις παγκόσμιες θάλασσες. Τα έσοδα θα κατευθυνθούν σε ένα ταμείο για το κλίμα, ώστε να χρηματοδοτηθούν οι απαιτούμενες υποδομές πετρέλευσης σε λιμάνια ανά την υφήλιο, προκειμένου να καταστεί εφικτός ο μελλοντικός ανεφοδιασμός των πλοίων, με νέα και πιο “καθαρά” καύσιμα, όπως το υδρογόνο, ή η αμμωνία. Με τον τρόπο αυτό, θα μειωθεί και το κόστος των καυσίμων αυτών, ώστε να υπάρχει και το κίνητρο για την όσο το δυνατόν ταχύτερη υιοθέτησή τους από τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!