Γ.Δ.
860.06 +1,04%
CENER
-0,30%
3.31
CNLCAP
0,00%
8.75
TITC
+0,66%
12.24
ΑΑΑΚ
-1,18%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
6.65
ΑΒΑΞ
-0,64%
0.775
ΑΒΕ
+4,92%
0.405
ΑΔΜΗΕ
+0,47%
2.15
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+0,64%
1.878
ΑΛΦΑ
+3,35%
0.9144
ΑΝΔΡΟ
+2,19%
7
ΑΝΕΚ
0,00%
0.0725
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.108
ΑΡΑΙΓ
-0,19%
5.13
ΑΣΚΟ
+0,95%
2.13
ΑΣΤΑΚ
-0,97%
8.2
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
+1,23%
0.074
ΑΤΤΙΚΑ
-1,08%
0.916
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
-1,97%
3.725
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.49
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.651
ΒΙΟΤ
+0,59%
0.34
ΒΙΣ
0,00%
0.96
ΒΟΣΥΣ
0,00%
1.99
ΒΥΤΕ
+4,10%
3.05
ΓΕΒΚΑ
-0,84%
1.175
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,18%
9.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
+2,26%
6.33
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-2,35%
0.582
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.252
ΔΡΟΜΕ
+5,78%
0.348
ΕΒΡΟΦ
-7,56%
0.758
ΕΕΕ
+1,91%
20.28
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.04
ΕΛΒΕ
-1,96%
5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-3,28%
0.443
ΕΛΙΝ
+0,60%
1.69
ΕΛΛ
+2,57%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
1.69
ΕΛΠΕ
-1,47%
6.7
ΕΛΣΤΡ
-0,86%
2.31
ΕΛΤΟΝ
-1,98%
1.735
ΕΛΧΑ
+0,26%
1.554
ΕΝΤΕΡ
-2,65%
4.77
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.19
ΕΠΣΙΛ
-0,69%
5.72
ΕΣΥΜΒ
+3,35%
0.556
ΕΤΕ
+4,46%
3.3
ΕΥΑΠΣ
-0,70%
4.24
ΕΥΔΑΠ
-0,28%
7.01
ΕΥΠΙΚ
+0,27%
7.56
ΕΥΡΩΒ
+5,48%
0.9386
ΕΧΑΕ
+1,09%
3.71
ΙΑΤΡ
+1,36%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-0,53%
0.56
ΙΛΥΔΑ
+0,84%
1.2
ΙΝΚΑΤ
-1,57%
2.2
ΙΝΛΙΦ
-0,48%
4.14
ΙΝΛΟΤ
+1,87%
0.545
ΙΝΤΕΚ
+3,16%
3.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
+4,32%
7.25
ΙΝΤΕΤ
+1,88%
0.866
ΙΝΤΚΑ
+0,64%
1.582
ΚΑΜΠ
+6,95%
2
ΚΑΡΕΛ
-2,21%
266
ΚΕΚΡ
-1,01%
1.174
ΚΕΠΕΝ
-7,41%
2.5
ΚΛΜ
0,00%
0.618
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
+3,26%
0.475
ΚΟΥΑΛ
+1,67%
0.427
ΚΟΥΕΣ
+1,78%
5.14
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.15
ΚΡΙ
+1,59%
6.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.72
ΚΥΡΙΟ
+2,88%
1.07
ΛΑΒΙ
+6,80%
0.44
ΛΑΜΔΑ
+1,89%
5.93
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.4
ΛΑΝΑΚ
-3,00%
0.84
ΛΕΒΚ
0,00%
0.3
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
+1,00%
1.01
ΛΟΥΛΗ
+3,30%
2.19
ΛΥΚ
-0,30%
1.645
ΜΑΘΙΟ
-0,93%
0.53
ΜΕΒΑ
+3,81%
2.18
ΜΕΝΤΙ
+0,58%
3.49
ΜΕΡΚΟ
+4,55%
57.5
ΜΙΓ
+0,78%
0.0259
ΜΙΝ
0,00%
0.58
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,52%
16.04
ΜΟΝΤΑ
+1,47%
0.688
ΜΟΤΟ
+0,49%
2.05
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.554
ΜΠΕΛΑ
+2,08%
15.2
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.94
ΜΠΤΚ
+11,76%
0.57
ΜΥΤΙΛ
+2,26%
15.87
ΝΑΚΑΣ
+4,00%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.095
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
-1,44%
0.205
ΞΥΛΠ
0,00%
0.244
ΟΛΘ
-0,39%
25.5
ΟΛΠ
+4,42%
17
ΟΛΥΜΠ
+1,45%
1.75
ΟΠΑΠ
-2,30%
13.15
ΟΤΕ
-3,11%
17.42
ΟΤΟΕΛ
+2,30%
8.45
ΠΑΙΡ
+5,30%
0.874
ΠΑΠ
-3,41%
2.55
ΠΕΙΡ
+1,69%
1.1155
ΠΕΤΡΟ
0,00%
6.3
ΠΛΑΘ
+2,56%
4.41
ΠΛΑΙΣ
+0,80%
3.76
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.37
ΠΡΕΜΙΑ
+0,37%
1.36
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,91%
6.55
ΡΕΒΟΙΛ
+3,59%
1.155
ΣΑΡ
+0,60%
6.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.19
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.03
ΣΕΝΤΡ
+0,72%
0.28
ΣΙΔΜΑ
+2,30%
2
ΣΠΕΙΣ
-0,85%
9.3
ΣΠΙ
+1,36%
0.746
ΣΠΥΡ
0,00%
0.21
ΤΕΝΕΡΓ
+2,18%
16.85
ΤΖΚΑ
+2,23%
2.29
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.21
ΥΑΛΚΟ
+19,23%
0.31
ΦΙΕΡ
0,00%
0.596
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.25
ΦΡΙΓΟ
-5,32%
0.089
ΦΡΛΚ
-3,61%
3.2
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-1,74%
0.565
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ναυτιλία: Πρόταση για τέλος ρύπων 200 δολ. ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα

Η επιβολή ενός τέλους ρύπων ύψους 200 δολαρίων ανά τόνο διοξειδίου του άνθρακα, κρίνεται επαρκής, προκειμένου να χρηματοδοτηθεί το κόστος μετάβασης της παγκόσμιας ναυτιλίας στην εποχή της πλήρους ανανθρακοποίησης έως το 2050. Αυτό αποκαλύπτει σχετική έρευνα σύμφωνα με την οποία, η εισαγωγή ενός σχετικά χαμηλού τέλους ρύπων καθόλη την διάρκεια της δεκαετίας του 2020, που θα αυξηθεί σταδιακά έως τα 200 δολάρια/τόνο, θα καταστήσει  εφικτή την πλήρη απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, δημιουργώντας μια βιομηχανία, η οποία έως το 2050, θα είναι σε θέση να λειτουργεί αποκλειστικά με πηγές ενέργειας μηδενικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος.

Η έρευνα φέρει τον τίτλο «Closing the Gap» («Μειώνοντας την Απόσταση») κι έχει συνταχθεί από την εταιρεία συμβούλων UMAS, για λογαριασμό της συμμαχίας Getting to Zero Coalition, μέλη της οποίας είναι το Παγκόσμιο Ναυτιλιακό Φόρουμ (Global Maritime Forum), η Δράση Φίλων του Ωκεανού (Friends of the Ocean Action) και το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (World Economic Forum).

Ουσιαστικά, η ανάλυση καταδεικνύει αυτό που έχουν επισημάνει στο παρελθόν και οι πλοιοκτήτριες ενώσεις, μεταξύ των οποίων και η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών, ότι δηλαδή απαιτούνται σημαντικά κεφάλαια για την μετάβαση της ναυτιλίας σε ένα περιβάλλον μηδενικών εκπομπών ρύπων, μέσω της χρήσης εναλλακτικών καυσίμων σε ευρεία κλίμακα και με ασφάλεια. Σύμφωνα με το ICS (International Chamber of Shipping), μόνο για την ανάπτυξη και εμπορική διάθεση εναλλακτικών καυσίμων, απαιτούνται 5 δισ δολάρια. Για δε την ανάπτυξη λιμενικών υποδομών ανεφοδιασμού, αλλά και για την παραγωγή των νέων καυσίμων, το κόστος είναι πολλαπλάσιο. Αν προστεθεί και το κόστος προμήθειας νέων μηχανών/πλοίων, εκτιμάται ότι ξεπερνά το 1 τρισ. δολάρια.

Ως εκ τούτου, χρειάζονται πολιτικές που θα ωθήσουν προς την κατεύθυνση αυτή, τους εμπλεκόμενους παράγοντες, πλην των τελικών χρηστών, που είναι οι πλοιοκτήτριες εταιρείες. Για τον λόγο αυτό, κρίνεται ως μια ρεαλιστική λύση, η επιβολή ενός τέλους ρύπων, που θα καταβάλλει η ναυτιλιακή βιομηχανία, τα έσοδα του οποίου θα αξιοποιηθούν για την ανάπτυξη των σχετικών τεχνολογιών και υποδομών, ώστε να ολοκληρωθεί η απανθρακοποίηση του τομέα της ποντοπόρου ναυτιλίας. Ασφαλώς, το κόστος αυτό θα μετακυλιστεί σε όλη την αλυσίδα της ναυτιλίας, κάτι που σημαίνει ότι θα αυξηθεί το μεταφορικό κόστος συνολικά.

Τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, το ICS, σε συνεργασία με την Intercargo (την μεγαλύτερη ένωση πλοιοκτητών φορτηγών πλοίων παγκοσμίως), είχαν προτείνει από κοινού, την επιβολή ενός παγκόσμιου τέλους ρύπων στα πλοία, ώστε να επιταχυνθούν οι προσπάθειες της ναυτιλίας να καταστεί μια «πράσινη» βιομηχανία. Υπενθυμίζεται ότι η ποντοπόρος ναυτιλία ευθύνεται για το 3% των παγκόσμιων ρύπων διοξειδίου του άνθρακα και περίπου το 12% των παγκόσμιων ρύπων διοξειδίου του θείου. Η επιβολή του τέλους ρύπων προτείνεται να επιβληθεί σε όλα τα πλοία μεγέθους 5.000 τόνων και πάνω, που διαπλέουν τις παγκόσμιες θάλασσες. Τα έσοδα θα κατευθυνθούν σε ένα ταμείο για το κλίμα, ώστε να χρηματοδοτηθούν οι απαιτούμενες υποδομές πετρέλευσης σε λιμάνια ανά την υφήλιο, προκειμένου να καταστεί εφικτός ο μελλοντικός ανεφοδιασμός των πλοίων, με νέα και πιο “καθαρά” καύσιμα, όπως το υδρογόνο, ή η αμμωνία. Με τον τρόπο αυτό, θα μειωθεί και το κόστος των καυσίμων αυτών, ώστε να υπάρχει και το κίνητρο για την όσο το δυνατόν ταχύτερη υιοθέτησή τους από τις ναυτιλιακές εταιρείες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!