Γ.Δ.
1380.67 -0,03%
ACAG
0,00%
6.37
CENER
+1,59%
7.05
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,21%
9.69
OPTIMA
-0,50%
9.95
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
-0,72%
1.38
ΑΒΕ
+3,09%
0.5
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.195
ΑΚΡΙΤ
+4,97%
0.95
ΑΛΜΥ
+0,78%
2.59
ΑΛΦΑ
-0,65%
1.54
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.86
ΑΡΑΙΓ
-0,51%
11.71
ΑΣΚΟ
-2,67%
2.55
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
0,00%
10.9
ΑΤΤΙΚΑ
+0,44%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,19%
5.34
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.59
ΒΙΟΣΚ
+0,87%
1.165
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
-0,83%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,95%
1.59
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,12%
16.04
ΔΑΑ
-0,85%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+0,82%
11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
4.595
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,18%
0.344
ΕΒΡΟΦ
-0,65%
1.54
ΕΕΕ
-0,42%
28.18
ΕΚΤΕΡ
+2,12%
4.095
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,98%
2.57
ΕΛΠΕ
-0,18%
8.175
ΕΛΣΤΡ
-0,42%
2.38
ΕΛΤΟΝ
+1,08%
1.88
ΕΛΧΑ
-0,44%
1.822
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
+9,23%
0.142
ΕΠΣΙΛ
+1,47%
9.65
ΕΣΥΜΒ
-0,41%
1.2
ΕΤΕ
-0,99%
7.004
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-0,36%
5.56
ΕΥΡΩΒ
-1,12%
1.81
ΕΧΑΕ
-0,20%
4.95
ΙΑΤΡ
+0,95%
1.595
ΙΚΤΙΝ
+1,59%
0.447
ΙΛΥΔΑ
+2,32%
1.545
ΙΝΚΑΤ
-0,20%
4.95
ΙΝΛΙΦ
+0,64%
4.72
ΙΝΛΟΤ
-0,37%
1.076
ΙΝΤΕΚ
-1,48%
6.01
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
-0,61%
3.24
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+1,27%
1.6
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+0,98%
1.55
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.518
ΚΟΥΑΛ
+2,22%
1.288
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,87%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,08%
1.38
ΛΑΒΙ
-1,73%
0.796
ΛΑΜΔΑ
+0,91%
6.67
ΛΑΜΨΑ
0,00%
31.8
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-3,21%
1.055
ΜΕΒΑ
0,00%
3.81
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
-2,20%
3.785
ΜΙΝ
0,00%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,15%
25.82
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
+0,69%
2.905
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
+0,53%
26.64
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,30%
3.32
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.91
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,71%
36.88
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,25%
0.948
ΞΥΛΚ
-0,70%
0.283
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+0,88%
22.9
ΟΛΠ
-0,42%
23.85
ΟΛΥΜΠ
+0,38%
2.66
ΟΠΑΠ
+0,56%
16.24
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,79%
13.73
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
13.38
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-1,15%
2.57
ΠΕΙΡ
-0,51%
3.738
ΠΕΤΡΟ
-0,48%
8.36
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.91
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,89%
1.14
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+4,08%
4.205
ΡΕΒΟΙΛ
+0,33%
1.525
ΣΑΡ
+0,88%
11.48
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,28%
0.36
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.03
ΣΠΕΙΣ
0,00%
7.34
ΣΠΙ
+0,28%
0.72
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-0,56%
17.75
ΤΖΚΑ
0,00%
1.61
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,31%
1.7
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-5,15%
0.35
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
-0,63%
3.965
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Cosco: Θετική ανατροπή στον Πειραιά το 2022 από τον αρνητικό Δεκέμβριο

Με το «δεξί» εισήλθε στο 2022 η δραστηριότητα της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε χθες, η Cosco Shipping Ports, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ελληνικού λιμανιού, διακινήθηκαν συνολικά 386,8 χιλιάδες «κουτιά», αριθμός υψηλότερος κατά 6,4% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2021. Πρόκειται για ένα πρώτο θετικό δείγμα, μετά από το απογοητευτικό «τέλος» του προηγούμενου έτους. Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο, σημειώθηκε κάμψη της τάξεως του 25,4% σε μόλις 305,4 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, αριθμός που ήταν και ο χαμηλότερος συνολικά εντός του 2021.

Οι εργασιακές αναταραχές και ο υψηλότερος αριθμός κρουσμάτων της πανδημίας είχαν ως αποτέλεσμα να περιοριστεί η δραστηριότητα στον Πειραιά, οδηγώντας ακόμα και σε σημαντική «ουρά» των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Το αποτέλεσμα ήταν αρκετά πλοία να αναδρομολογηθούν σε άλλα λιμάνια της περιοχής, προκειμένου να εξυπηρετηθούν. Είναι άλλωστε, χαρακτηριστικό ότι ο περσινός Δεκέμβριος σηματοδότησε την χειρότερη επίδοση της εποχής «Cosco» στον Πειραιά, όχι ασφαλώς σε απόλυτους αριθμούς, αλλά σε ό,τι αφορά στην εξέλιξη, δηλαδή την πτώση με ποσοστό μεγαλύτερο του 25%. Καθ’ όλη την διάρκεια της τελευταίας δεκαετίας, η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων κατέγραψε σταθερή άνοδο, άλλοτε με δυναμικό τρόπο και διψήφια ποσοστά, άλλοτε με ηπιότερο ρυθμό και μονοψήφια ποσοστά.

Ως εκ τούτου, ήταν κρίσιμο το να υπάρξει θετική εκκίνηση στο 2022. Το κατά πόσο αυτή θα είναι διατηρήσιμη, ή όχι, θα φανεί κατά τους αμέσως επόμενους μήνες. Ωστόσο, η απειλή της εργασιακής αναταραχής εξακολουθεί να υφίσταται, παρότι έχουν γίνει προσπάθειες ικανοποίησης των αιτημάτων των λιμενεργατών. Υπενθυμίζεται ότι στον Πειραιά υπάρχει παρουσία διαφόρων συνδικάτων, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό των εργαζομένων απασχολούνται στην εταιρεία Diakinisis, με την οποία η Cosco έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας.

Συνολικά το 2021, από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ που διαχειρίζεται η Cosco διακινήθηκαν 4,696 εκατ. κοντέινερ, μέγεθος που υπολείπεται κατά 4,1% του αντίστοιχου περσινού, όταν είχαν διακινηθεί 4,89 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Πρόκειται μάλιστα για το δεύτερο διαδοχικό έτος υποχώρησης, καθώς πτώση κατά 5% είχε καταγραφεί και το 2020 (έναντι του 2019). Ως εκ τούτου, το 2019 παραμένει ο καλύτερος χρόνος μέχρι σήμερα, με επίδοση 5,15 εκατ. κοντέινερ, μόνο από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ.

Μετά και την επιβεβαίωση της αρνητικής εικόνας των τελευταίων μηνών του 2021, ο Πειραιάς χάνει πλέον την τέταρτη θέση πανευρωπαϊκά, καθώς το λιμάνι της Βαλένθια έχει ανακάμψει σημαντικά και ξεπέρασε το ελληνικό λιμάνι, ενώ τις επόμενες εβδομάδες θα φανεί αν το ίδιο θα συμβεί και με το λιμάνι της Βρέμης. Η Βαλένθια επωφελήθηκε τόσο από τις αυξημένες εξαγωγές, όσο και από τη ροή φορτίων και από άλλους προορισμούς πέραν της Ασίας, όπως π.χ .από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού.

Υπενθυμίζεται ότι παρουσία στο ισπανικό λιμάνι διαθέτει και η ίδια η Cosco Shipping Ports, καθώς διαχειρίζεται έναν από τους σταθμούς φόρτωσης – εκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων. Τον φετινό Ιανουάριο, η Cosco διακίνησε 305.000 εμπορευματοκιβώτια, αριθμός σταθερός έναντι του αντίστοιχου περσινού μήνα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!