Γ.Δ.
849.23 -2,11%
CENER
-1,39%
2.83
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
-2,00%
14.7
TITC
-2,29%
11.96
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.52
ΑΒΑΞ
-1,53%
0.77
ΑΒΕ
+1,70%
0.478
ΑΔΜΗΕ
-1,28%
1.852
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.454
ΑΛΜΥ
-1,99%
1.77
ΑΛΦΑ
-5,73%
0.878
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.45
ΑΝΔΡΟΔ
0,00%
0.0015
ΑΝΕΚ
+1,59%
0.064
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-2,81%
5.19
ΑΣΚΟ
-1,94%
2.02
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.18
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.92
ΑΤΤ
-4,16%
0.0738
ΑΤΤΙΚΑ
-9,92%
0.872
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
-1,41%
3.5
ΒΙΟΚΑ
+2,60%
1.58
ΒΙΟΣΚ
-1,77%
0.612
ΒΙΟΤ
+3,33%
0.31
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.12
ΒΥΤΕ
+0,32%
3.12
ΓΕΒΚΑ
+3,33%
1.24
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,55%
9.55
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.12
ΔΕΗ
-5,05%
5.825
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-5,97%
0.63
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.23
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.31
ΕΒΡΟΦ
+0,28%
0.722
ΕΕΕ
-3,35%
22.8
ΕΚΤΕΡ
-1,27%
1.165
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-0,42%
0.478
ΕΛΙΝ
+3,40%
1.675
ΕΛΛ
-1,61%
15.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,18%
1.71
ΕΛΠΕ
-2,16%
6.35
ΕΛΣΤΡ
-0,80%
2.49
ΕΛΤΟΝ
-1,67%
1.765
ΕΛΧΑ
-2,34%
1.416
ΕΝΤΕΡ
+0,26%
3.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
6
ΕΣΥΜΒ
-0,91%
0.65
ΕΤΕ
-3,27%
3.077
ΕΥΑΠΣ
-0,47%
4.27
ΕΥΔΑΠ
+1,31%
7.74
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
-1,49%
0.9408
ΕΧΑΕ
-1,20%
3.28
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+1,31%
0.542
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.145
ΙΝΚΑΤ
-1,13%
2.19
ΙΝΛΙΦ
+1,00%
4.04
ΙΝΛΟΤ
-1,56%
0.63
ΙΝΤΕΚ
-2,14%
3.66
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,52%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.82
ΙΝΤΚΑ
-2,67%
1.752
ΚΑΜΠ
+1,80%
1.975
ΚΑΡΕΛ
0,00%
268
ΚΕΚΡ
-4,39%
1.088
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.54
ΚΛΜ
0,00%
0.58
ΚΟΡΔΕ
-2,92%
0.465
ΚΟΥΑΛ
+1,79%
0.398
ΚΟΥΕΣ
-2,33%
4.2
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.19
ΚΡΙ
+3,10%
5.98
ΚΤΗΛΑ
+1,21%
1.67
ΚΥΡΙΟ
+1,69%
1.2
ΛΑΒΙ
-0,72%
1.38
ΛΑΜΔΑ
-4,21%
5.695
ΛΑΜΨΑ
0,00%
21
ΛΑΝΑΚ
-1,82%
0.754
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.02
ΛΟΥΛΗ
-2,23%
2.19
ΛΥΚ
+2,27%
1.58
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.79
ΜΕΒΑ
-3,31%
2.34
ΜΕΝΤΙ
-0,32%
3.16
ΜΕΡΚΟ
-5,20%
47.4
ΜΙΓ
-1,75%
0.0281
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
17.23
ΜΟΝΤΑ
-0,65%
0.61
ΜΟΤΟ
+0,46%
2.17
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.626
ΜΠΕΛΑ
-0,07%
15
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+2,38%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,52%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.555
ΜΥΤΙΛ
-3,53%
14.47
ΝΑΚΑΣ
-3,70%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.135
ΞΥΛΚ
-2,25%
0.217
ΞΥΛΠ
0,00%
0.278
ΟΛΘ
-1,19%
25
ΟΛΠ
0,00%
15.36
ΟΛΥΜΠ
-3,30%
1.76
ΟΠΑΠ
-3,63%
13.28
ΟΤΕ
+0,60%
16.72
ΟΤΟΕΛ
-2,89%
9.41
ΠΑΙΡ
-0,99%
0.8
ΠΑΠ
+1,57%
2.58
ΠΕΙΡ
-4,32%
0.93
ΠΕΤΡΟ
-3,03%
5.76
ΠΛΑΘ
+1,26%
4.01
ΠΛΑΙΣ
+1,13%
3.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-3,28%
1.18
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-0,77%
3.205
ΡΕΒΟΙΛ
+0,82%
1.225
ΣΑΡ
-1,00%
6.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.026
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.272
ΣΙΔΜΑ
-2,02%
1.94
ΣΠΕΙΣ
-0,49%
8.18
ΣΠΙ
-2,30%
0.596
ΣΠΥΡ
+20,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
-0,65%
16.93
ΤΖΚΑ
-2,29%
2.13
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
+5,45%
0.522
ΦΛΕΞΟ
+0,79%
6.4
ΦΡΙΓΟ
-1,79%
0.11
ΦΡΛΚ
-1,90%
3.1
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+0,93%
0.54
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Πειραιάς: Άλμα 63,3% για τα κέρδη της Cosco

Εκτινάχθηκαν κατά 63,3% τα κέρδη της Cosco Shipping Ports, από την δραστηριότητά της στο λιμάνι του Πειραιά. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε χθες η μητρική της ΣΕΠ (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), που εκμεταλλεύεται τις Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, η κερδοφορία αυξήθηκε πέρσι σε 31,76 εκατ. δολάρια, από 19,45 εκατ. δολάρια (+63,3%), εξέλιξη που οφείλεται κυρίως στην άνοδο της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για την εγχώρια αγορά, τα αυξημένα τέλη και τα περισσότερα έσοδα από τις υπηρεσίες αποθήκευσης.

Πρόκειται ουσιαστικά για μια αναμενόμενη εξέλιξη, καθώς η σημαντική διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας κατά την διάρκεια του προηγούμενου έτους, είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του χρόνου μετακίνησης εμπορευματοκιβωτίων. Ειδικότερα, πολλά εμπορευματοκιβώτια που είχαν αρχικά προορισμό άλλα λιμάνια, βρέθηκαν στον Πειραιά, στην προσπάθεια των εταιρειών να αποφύγουν πολυήμερες καθυστερήσεις εξαιτίας της συμφόρησης που παρατηρήθηκε σε άλλες περιοχές. Έτσι, στον Πειραιά δεν υπήρχε επί σειρά εβδομάδων σχεδόν καθόλου χώρος αποθήκευσης, γεγονός που αφενός μεν αύξησε τα έσοδα από την αποθήκευση, αφετέρου δε περιόρισε σημαντικά την δυνατότητα του λιμανιού να εξυπηρετήσει μεγαλύτερους όγκους εμπορευματοκιβωτίων. Αυτό αντικατοπτρίστηκε και στον αριθμό των εμπορευματοκιβωτίων που διακινήθηκαν μέσω των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Πειραιά, καθώς το 2021 σημειώθηκε κάμψη κατά 4,1% σε 4,7 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, από 4,9 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2020.

Παρόλα αυτά, εκτός από την κερδοφορία, σημαντική αύξηση κατά σχεδόν 10% σημείωσε και ο κύκλος εργασιών της ΣΕΠ, καθώς ανήλθε σε 281,48 εκατ. δολάρια, από 256,47 εκατ. δολάρια το 2020. Σύμφωνα με την Cosco Container Ports, η θετική αυτή εικόνα οφείλεται στους ίδιους λόγους, που ευνόησαν και την κερδοφορία, δηλαδή τα υψηλότερα τέλη, την ενίσχυση του μεριδίου εγχώριων «κουτιών» και την άνοδο των εσόδων από τις υπηρεσίες αποθήκευσης.

Υπενθυμίζεται ότι κατά το φετινό πρώτο δίμηνο, η κατάσταση σε ό,τι αφορά την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δεν μοιάζει να έχει διαφοροποιηθεί ιδιαίτερα, καταγράφοντας μικρή άνοδο κατά 1% σε 736,2 χιλιάδες κοντέινερ. Τον Φεβρουάριο μάλιστα καταγράφηκε πτώση κατά 4,3% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2021, σε 349,3 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια. Στον αντίποδα, ο πρώτος μήνας του 2022 είχε ολοκληρωθεί με αύξηση της τάξεως του 6,4% σε 386,8 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια.

Για το 2022, η Cosco Shipping Ports αναφέρει ότι θα συνεχίσει τον στρατηγικό στόχο που έχει θέσει για την αύξηση των εσόδων για κάθε εμπορευματοκιβώτιο που διακινεί, ελέγχοντας ακόμα περισσότερο το κόστος. Παράλληλα, θα επιδιώξει την βελτίωση της αποδοτικότητας των τερματικών σταθμών που διαχειρίζεται, ενώ ψηλά στην ημερήσια διάταξη βρίσκεται και ο στόχος για την προώθηση της διαδικασίας του ψηφιακού μετασχηματισμού των λιμενικών υποδομών του ομίλου. Επενδύσεις θα πρέπει να αναμένονται και στον τομέα του 5G, όπως επίσης και της «πράσινης» ενέργειας.

Σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας, το 2022 αναμένεται να επιβραδυνθεί ο ρυθμός των εξαγωγών της Κίνας, γεγονός που θα έχει αντίκτυπο και στην ζήτηση για μεταφορές εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες αναμένεται, σταδιακά, να εξομαλυνθούν. Ωστόσο, όπως έχει φανεί και με την κρίση στην Ουκρανία, αλλά και με το ξέσπασμα της πανδημίας στην Σαγκάη, τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς και δεν αποκλείεται να υπάρξουν νέες ανατροπές στην πορεία της ζήτησης τις αμέσως επόμενες εβδομάδες.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!