Γ.Δ.
1453.9 +0,42%
ACAG
+1,23%
6.58
CENER
+0,13%
7.45
CNLCAP
+0,74%
6.8
DIMAND
0,00%
9.69
OPTIMA
+1,36%
10.42
TITC
+0,53%
28.5
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
+1,07%
1.506
ΑΒΕ
-2,24%
0.48
ΑΔΜΗΕ
-0,22%
2.245
ΑΚΡΙΤ
+2,75%
0.935
ΑΛΜΥ
+0,36%
2.81
ΑΛΦΑ
+0,03%
1.6675
ΑΝΔΡΟ
+0,59%
6.84
ΑΡΑΙΓ
+0,65%
12.41
ΑΣΚΟ
+0,75%
2.68
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+5,31%
7.94
ΑΤΤ
+0,89%
11.4
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.78
ΒΙΟΚΑ
-0,38%
2.64
ΒΙΟΣΚ
+1,23%
1.235
ΒΙΟΤ
-7,30%
0.254
ΒΙΣ
-2,75%
0.177
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.5
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,08%
16.42
ΔΑΑ
+0,14%
8.46
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
+1,14%
11.55
ΔΟΜΙΚ
+0,11%
4.485
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,86%
0.353
ΕΒΡΟΦ
+1,48%
1.71
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+4,50%
4.415
ΕΛΒΕ
+4,51%
5.1
ΕΛΙΝ
+0,83%
2.43
ΕΛΛ
-1,04%
14.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,58%
2.585
ΕΛΠΕ
+1,02%
8.395
ΕΛΣΤΡ
+0,40%
2.49
ΕΛΤΟΝ
-0,54%
1.85
ΕΛΧΑ
-0,71%
1.956
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.143
ΕΠΣΙΛ
+4,06%
10
ΕΣΥΜΒ
-0,80%
1.235
ΕΤΕ
+1,44%
7.62
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.27
ΕΥΔΑΠ
-1,38%
5.72
ΕΥΡΩΒ
+0,98%
2.004
ΕΧΑΕ
+0,19%
5.24
ΙΑΤΡ
+1,82%
1.68
ΙΚΤΙΝ
+1,10%
0.46
ΙΛΥΔΑ
-2,42%
1.61
ΙΝΚΑΤ
+0,80%
5.07
ΙΝΛΙΦ
+0,62%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-0,34%
1.166
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.41
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,81%
4.34
ΙΝΤΕΤ
-0,81%
1.225
ΙΝΤΚΑ
+0,85%
3.58
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
+1,57%
1.62
ΚΕΠΕΝ
+4,40%
1.9
ΚΛΜ
0,00%
1.595
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.54
ΚΟΥΑΛ
-1,40%
1.406
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+0,71%
1.41
ΛΑΒΙ
-1,29%
0.844
ΛΑΜΔΑ
+0,28%
7.05
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.1
ΛΕΒΚ
-0,57%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+1,82%
2.8
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+0,78%
3.9
ΜΕΝΤΙ
+1,37%
2.96
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
-0,77%
3.88
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,88%
27.04
ΜΟΝΤΑ
-0,66%
3
ΜΟΤΟ
-0,83%
3.005
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,00%
28.34
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-0,10%
38.76
ΝΑΚΑΣ
+5,88%
2.88
ΝΑΥΠ
+1,94%
1.05
ΞΥΛΚ
-1,33%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
-0,61%
24.6
ΟΛΥΜΠ
-1,38%
2.86
ΟΠΑΠ
+0,30%
16.7
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,80%
0.885
ΟΤΕ
-0,76%
14.31
ΟΤΟΕΛ
-0,62%
12.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.22
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
+0,63%
4.025
ΠΕΤΡΟ
-0,23%
8.64
ΠΛΑΘ
-0,49%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.156
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,24%
4.39
ΡΕΒΟΙΛ
+1,85%
1.655
ΣΑΡ
+1,87%
11.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-1,05%
0.376
ΣΙΔΜΑ
-4,37%
1.97
ΣΠΕΙΣ
+1,33%
7.64
ΣΠΙ
+0,26%
0.772
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
0,00%
1.675
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+2,49%
0.37
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+1,91%
0.32
ΦΡΛΚ
-0,24%
4.16
ΧΑΙΔΕ
+3,05%
0.675

Οικονομικό Φόρουμ Δελφών: Οι προκλήσεις της ναυτιλίας

Οι παγκόσμιες προκλήσεις- που σχετίζονται με τις κρίσεις, το  νέο θεσμικό πλαίσιο, τις κυρώσεις λόγω του πολέμου – βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης για τις «Μελλοντικές προκλήσεις της ναυτιλίας», στο πλαίσιο του 7ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς  6 – 9 Απριλίου και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. της Προέδρου της Δημοκρατίας, κας Κατερίνας Σακελλαροπούλου. Στη συζήτηση συμμετείχαν εκπρόσωποι από όλο το φάσμα της ναυτιλίας.

Ο Γεράσιμος Καλογηράτος,  CEO της Capital Product Partners L.P  επεσήμανε πως  «οι συνέπειες της ρωσικής εισβολής θα μας συνοδεύουν για πολλά χρόνια. Η Ρωσία είχε μια φήμη ως αξιόπιστος πάροχος ενέργειας στη μετασοβιετική εποχή. Με την προσάρτηση της Κριμαίας αυτή η εικόνα χάλασε . Το φυσικό αέριο έγινε ένα όπλο που χρησιμοποίησε η Ρωσία για να πιέσει την Ευρώπη καθώς το  60% εισαγωγών φυσικού αερίου προέρχεται από τη Ρωσία.  Πως μπορούμε να διασφαλίσουμε την ενέργεια; Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ένα πλεονέκτημα.  Οι εταιρείες της Ε.Ε. ελέγχουν το ένα τρίτο του στόλου που μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο». Ο κύριος Καλογηράτος εξήγησε πως το πλεονέκτημα της Ελλάδας, η οποία διαθέτει έναν από τους σημαντικότερους αριθμούς  lng carriers,  μπορεί να παρέχει ανεξαρτησία από το ρωσικό αγωγό  δεδομένου πως μας εξασφαλίζει τη δυνατότητα μεταφοράς υγροποιημένου αερίου από την άκρη του κόσμου.

Γιώργος Μαργαρώνης, CEO από τη Latsco Shipping Ltd ©ΔΤ
Γιώργος Μαργαρώνης, CEO από τη Latsco Shipping Ltd ©ΔΤ

Ο Γιώργος Μαργαρώνης, CEO από τη  Latsco Shipping Ltd από τη μεριά του υπογράμμισε πως  «οι κυρώσεις έχουν ήδη επηρεάσει σημαντικά. Βλέπουμε αλλαγή στις εμπορικές ροές. Έχουμε δει απομάκρυνση από τα προϊόντα της Ρωσίας. Πολλά καράβια του ρωσικού στόλου τυγχάνουν κυρώσεων ή έχουν εμπορικά προβλήματα.  Ελπίζω οι διάφορες οργανώσεις και οργανισμοί να διευθετήσουν το θέμα της απεξάρτησης από τον άνθρακα» . Ο Γεράσιμος Καλογηράτος συμφώνησε πως «θα πρέπει να κάνουμε βήματα προς την απεξάρτηση από τον άνθρακα, την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών και την επένδυση σε νέες συσκευές. Κάθε κλάδος πρέπει να κάνει ότι μπορεί καλύτερο για να μειώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα».

Σταμάτης Τσαντάνης, CEO της Seanergy Maritime Holdings ©ΔΤ
Σταμάτης Τσαντάνης, CEO της Seanergy Maritime Holdings ©ΔΤ

Ο Σταμάτης Τσαντάνης, CEO της  Seanergy Maritime Holdings  εξήγησε τους λόγους για τους οποίους ο πόλεμος ήταν ένα χαστούκι για να δούμε πόσο εξαρτημένοι είμαστε από τον άνθρακα. «Ο  άνθρακας έχει δαιμονοποιηθεί τα τελευταία χρόνια. Δεν γίνονται επενδύσεις στα λατομεία άνθρακα. Θα πρέπει να γίνει ένα restart με αυτό τον πόλεμο. Ακόμα βασιζόμαστε στον άνθρακα και υπάρχουν πολλά πράγματα που πρέπει να κάνουμε για να μεταβούμε στην καθαρή ενέργεια ».  Αναφερόμενος  στις λύσεις για τη μείωση της εκπομπής του διοξείδιού του άνθρακα, είπε «Η ναυτιλία μεταφέρει λιπάσματα, πρώτες ύλες, τρόφιμα, ουσιώδη υλικά για να θρέψουμε τον πληθυσμό. Είναι αδύνατο τα επόμενα χρόνια να αντικαταστάσεις 7.000 πλοία.   Η καλύτερη λύση είναι η επιβράδυνση. Αν επιβραδύνουμε  θα έχουμε λιγότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.  Μαζί με την εγκατάσταση νέων συσκευών  και τεχνολογιών θα επιτύχουμε αυτό που θέλουμε».

Γιώργος Γιουρούκος, Managing Director της Technomar Shipping Inc ©ΔΤ
Γιώργος Γιουρούκος, Managing Director της Technomar Shipping Inc ©ΔΤ

Ο Γιώργος Γιουρούκος, Managing Director της Technomar Shipping Inc, από τη μεριά του  υποστήριξε πως « κανένας δεν ξέρει τι θα συμβεί το χρόνο. Υπάρχουν τα βιοκαύσιμα. Υπάρχει και η πυρηνική ενέργεια. Το θέμα δεν είναι να αλλάξουμε τα καύσιμα. Αλλά τα  logistics. Πρέπει να βρούμε το σωστό καύσιμο και να το παράξουμε οικονομικά».

Άλεξ Χατζηπατέρας, Executive Vice President of Business Development, Dorian LPG © ΔΤ
Άλεξ Χατζηπατέρας, Executive Vice President of Business Development, Dorian LPG © ΔΤ

Ο Άλεξ Χατζηπατέρας, Executive Vice President of Business Development, Dorian LPG  αναφερόμενος στις προκλήσεις της ναυτιλίας  δήλωσε πως στόχος είναι «βελτιώσουμε την ποικιολομορφία των φύλων στα πλοία, δηλαδή γυναίκες αξιωματικούς. Και πρέπει να δούμε με ποιους δουλεύουμε, δηλαδή το θέμα της συνδεσιμότητα των πλοίο.»

Κώστας Κόντες, Μanaging Director της V.Ships Greece ©ΔΤ
Κώστας Κόντες, Μanaging Director της V.Ships Greece ©ΔΤ

Ο Κώστας Κόντες, Μanaging Director της  V.Ships Greece, σχετικά με την απεξάρτηση από τον άνθρακα, τόνισε πως « Θα πρέπει να αποφασίσουμε ποιο θα είναι το καύσιμο και πως θα εκπαιδεύσουμε τους ανθρώπους μας». Στη συνέχεια επικεντρώθηκε στους ανθρώπους της ναυτιλίας «Η ναυτιλία χωρίς τους ναυτικούς δεν θα ήταν τίποτα. Υπάρχουν ακόμα περιορισμοί λόγω της πανδημίας αλλά μπορούμε να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά αυτά τα προβλήματα. Έχουμε όμως και τον πόλεμο στην Ουκρανία. Αρκετοί ναυτικοί προέρχονται από αυτές τις χώρες. Οι πλοιοκτήτες έχουν λάβει θετικά μέτρα. Προσπαθούμε οι ναυτικοί μας να έχουν καλή ψυχική υγεία και να επικοινωνούν με τις οικογένειες τους. Χρησιμοποιήσαμε ηλεκτρονικές λύσεις για να τους πληρώσουμε».

Δανάη Μπεζεντάκου, CEO, Navigator Shipping Consultants, Concept – Founder – YES Forum ©ΔΤ
Δανάη Μπεζεντάκου, CEO, Navigator Shipping Consultants, Concept – Founder – YES Forum ©ΔΤ

«Η ναυτιλία χρειάζεται brainstorming και το brainstorming πρέπει να γίνεται δια ζώσης» είπε η Δανάη Μπεζεντάκου, CEO, Navigator Shipping Consultants, Concept – Founder – YES Forum, η οποία συντόνισε τη συζήτηση. « Πρέπει να φέρουμε τη ναυτιλία και τον τουρισμό στα σχολεία. Είναι σημαντικό να τονίσουμε τη σημασία των Ελλήνων πλοιοκτητών» κατέληξε.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!