Γ.Δ.
1448.7 +0,06%
ACAG
+1,54%
6.6
CENER
+1,75%
7.57
CNLCAP
+2,96%
6.95
DIMAND
-0,10%
9.68
OPTIMA
+3,70%
10.66
TITC
-0,53%
28.2
ΑΑΑΚ
0,00%
7
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.484
ΑΒΕ
+0,61%
0.494
ΑΔΜΗΕ
-0,89%
2.23
ΑΚΡΙΤ
+1,10%
0.92
ΑΛΜΥ
0,00%
2.8
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.627
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.8
ΑΡΑΙΓ
-0,24%
12.3
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,08%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+6,37%
8.02
ΑΤΤ
-0,44%
11.25
ΑΤΤΙΚΑ
+1,27%
2.39
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,69%
5.73
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.65
ΒΙΟΣΚ
+0,41%
1.225
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.182
ΒΟΣΥΣ
-4,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
-3,89%
1.605
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,96%
16.44
ΔΑΑ
+0,12%
8.458
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.78
ΔΕΗ
-0,53%
11.36
ΔΟΜΙΚ
+1,45%
4.545
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,29%
0.349
ΕΒΡΟΦ
+0,30%
1.69
ΕΕΕ
0,00%
29.5
ΕΚΤΕΡ
+3,31%
4.365
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
0,00%
2.41
ΕΛΛ
-1,39%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,97%
2.595
ΕΛΠΕ
-0,36%
8.28
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.48
ΕΛΤΟΝ
+0,43%
1.868
ΕΛΧΑ
-1,02%
1.95
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.86
ΕΠΙΛΚ
+9,79%
0.157
ΕΠΣΙΛ
+5,10%
10.1
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
+1,92%
7.656
ΕΥΑΠΣ
-0,61%
3.25
ΕΥΔΑΠ
-0,86%
5.75
ΕΥΡΩΒ
+1,64%
2.017
ΕΧΑΕ
-1,91%
5.13
ΙΑΤΡ
-0,61%
1.64
ΙΚΤΙΝ
-1,76%
0.447
ΙΛΥΔΑ
-3,03%
1.6
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
5
ΙΝΛΙΦ
-0,83%
4.78
ΙΝΛΟΤ
-2,56%
1.14
ΙΝΤΕΚ
-2,66%
6.23
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,91%
4.38
ΙΝΤΕΤ
+3,24%
1.275
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
3.525
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-0,63%
1.585
ΚΕΠΕΝ
+9,89%
2
ΚΛΜ
-1,88%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-2,59%
0.526
ΚΟΥΑΛ
-3,23%
1.38
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.59
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,91%
11.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,14%
1.43
ΛΑΒΙ
-1,05%
0.846
ΛΑΜΔΑ
-1,56%
6.92
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
33
ΛΑΝΑΚ
+3,64%
1.14
ΛΕΒΚ
0,00%
0.352
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+2,55%
2.82
ΜΑΘΙΟ
-0,47%
1.06
ΜΕΒΑ
+2,33%
3.96
ΜΕΝΤΙ
+1,03%
2.95
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.2
ΜΙΓ
+1,02%
3.95
ΜΙΝ
+2,36%
0.65
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,79%
27.28
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.02
ΜΟΤΟ
-0,99%
3
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.74
ΜΠΕΛΑ
+1,14%
28.38
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.45
ΜΥΤΙΛ
-1,29%
38.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,49%
1.035
ΞΥΛΚ
-1,00%
0.297
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
-2,40%
0.326
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
0,00%
22.4
ΟΛΠ
+0,61%
24.9
ΟΛΥΜΠ
-1,03%
2.87
ΟΠΑΠ
-0,42%
16.58
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.878
ΟΤΕ
-0,97%
14.28
ΟΤΟΕΛ
-0,16%
12.86
ΠΑΙΡ
-1,64%
1.2
ΠΑΠ
-0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4
ΠΕΤΡΟ
-0,69%
8.6
ΠΛΑΘ
-0,74%
4.04
ΠΛΑΚΡ
+0,65%
15.6
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.164
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-1,69%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+0,31%
1.63
ΣΑΡ
+1,02%
11.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
-0,53%
0.378
ΣΙΔΜΑ
-1,94%
2.02
ΣΠΕΙΣ
+0,80%
7.6
ΣΠΙ
-3,90%
0.74
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
-1,04%
18.11
ΤΖΚΑ
-4,48%
1.6
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,92%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
+1,39%
0.366
ΦΛΕΞΟ
-3,03%
8
ΦΡΙΓΟ
+1,27%
0.318
ΦΡΛΚ
+0,12%
4.175
ΧΑΙΔΕ
+2,29%
0.67

Ρότα για νέο ρεκόρ βάζει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Όχι μόνο καθησυχαστικά, αλλά ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για το μέλλον της κρουαζιέρας και ειδικότερα στην Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας τα πρώτα σημάδια της ανάκαμψης από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία COVID-19.

Τους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεπεραστούν τα επίπεδα του 2019, και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών στους ελληνικούς λιμένες θα βάλει τη χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη του homeporting.

Ήδη, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) προβλέπει αύξηση 180% σε σχέση με το 2021, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) o όγκος των επιβατών στη διεθνή αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα και μέχρι το τέλος του 2023 να υπερβεί τα αντίστοιχα επίπεδα του 2019. 

Όσο για τους επιβάτες, η Kelly Craighead, εκτελεστική πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της CLIA, εκτιμά ότι ως τα τέλη του 2026, ο συνολικός αριθμός θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, καταγράφοντας αύξηση κατά 12%.

«Το μέλλον του κλάδου της κρουαζιέρας είναι λαμπρό», τονίζει χαρακτηριστικά η Craighead, μιλώντας για τα οφέλη της ως ένα προσιτό μέσο του θαλάσσιου τουρισμού, που προσφέρει μοναδικές εμπειρίες.

Η αισιοδοξία της CLIA βασίστηκε στην πρόθεση για πραγματοποίηση ενός ταξιδιού κρουαζιέρας που βάσει νέων στοιχείων δείχνει να αυξάνεται με το 63% των επιβατών ή των πιθανών επιβατών να απαντούν θετικά σε μια κρουαζιέρα μέσα στο χρονικό διάστημα των δύο επόμενων ετών.

Το 69% των ερωτηθέντων που δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ κρουαζιέρα δήλωσαν ότι είναι ανοιχτοί. Πρόκειται για ποσοστό που υπερβαίνει τα προ πανδημίας επίπεδα.

Σύμφωνα με την CLIA, οι επιβάτες κρουαζιέρας της ηλικιακής κατηγορίας των Millennial είναι το πιο ενθουσιώδες κοινό σε ό,τι αφορά την πρόθεση να επαναλάβουν ένα ταξίδι κρουαζιέρας, με το 87% να δηλώνει ότι θα ξανακάνει κρουαζιέρα τα επόμενα χρόνια, ακολουθούμενοι από τη γενιά των Gen X, με 85%.

Αισιοδοξία και από το υπουργείο Ναυτιλίας 

Την ίδια ώρα, μηνύματα αισιοδοξίας για τη φετινή τουριστική σεζόν έρχονται και από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Όπως λέει ο αρμόδιος υπουργός, Γιάννης Πλακιωτάκης, το 2022 αναμένεται να είναι μία οικονομικά ανοδική χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας.

«Η κρουαζιέρα θα ενισχύσει σημαντικά τις τοπικές οικονομίες συμβάλλοντας παράλληλα στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος» δήλωσε παρευρισκόμενος στην ειδική εκδήλωση του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου, με αφορμή την επίσημη έναρξη του προγράμματος κρουαζιέρων της Celestyal Cruises, με το κρουαζιερόπλοιο «Olympia».

Ακόμη, ο Γ. Πλακιωτάκης, διαβεβαίωσε πως σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, έχουν ληφθεί όλες οι απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή επανεκκίνηση της αγοράς.

Τόνισε μάλιστα, πως δρομολογούνται σημαντικές παρεμβάσεις σε επίπεδο έργων υποδομής τόσο για την κρουαζιέρα, όσο και για το yachting.

«Σε μία περίοδο διεθνών κρίσεων και ανακατατάξεων, η Ελλάδα αποτελεί τον απόλυτα ασφαλή προορισμό. Έναν διεθνή προορισμό με εξαιρετικές κλιματολογικές συνθήκες και βέβαια την μοναδική η πατροπαράδοτη ελληνική φιλοξενία», σημείωσε .

Ακόμη, ο υπουργός ξεκαθάρισε πως ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να βρεθούν στις ελληνικές θάλασσες το 2022 ξεπερνούν τα επτακόσια. Βάσει λοιπόν των προκρατήσεων, αναμένεται αύξηση 18% στον Πειραιά σε σχέση με το 2019 , όαν ο αντίστοιχος αριθμός αφίξεων ήταν 622. 

Μάλιστα, όπως πληροφορεί το ΥΝΑΝΠ, από τα επτακόσια κρουαζιερόπλοια, πάνω από 570 θα κάνουν homeporting, στην Ελλάδα, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι transit.

Αυξημένη κίνηση κρουαζιερόπλοιων

Σε φάση εκσυγχρονισμού βρίσκονται τα κύρια λιμάνια της χώρα με το λιμάνι του Λαυρίου να είναι στην τελική ευθεία για την κατασκευή πέντε πλωτών προβλητών φιλοξενίας σκαφών αναψυχής με 192 νέες θέσεις ελλιμενισμού. Η Celestyal Cruises εγκαινίασε το νέο της πρόγραμμα με το κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Olympia» το οποίο θα προσεγγίζει τη Μύκονο, την Πάτμο, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο και το Ηράκλειο.

Στο ίδιο κλίμα, παραμένει σταθερός ο στόχος για κατάκτηση της ηγετικής θέσης του Πειραιά ως homeport κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Για αυτό και, όπως ανακοινώθηκε πριν από μερικές ημέρες, φέτος είναι η πρώτη φορά που κρουαζιερόπλοιο της MSC Cruises θα κάνει homeport στην Ελλάδα. Με το «MSC Lirica» οι επιβάτες εκτός από τον Πειραιά, θα ταξιδέψουν σε Ρόδο και Σαντορίνη.

Θετικά νέα έρχονται και από τη Θεσσαλονίκη, όπου αυτή την εβδομάδα έφτασε το κρουαζιερόπλοιο «Viking Sea». Θυμίζουμε πως ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας έχει εκτιμήσει πως η κρουαζιέρα στη Βόρεια Ελλάδα θα έχει αύξηση 250%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!