Γ.Δ.
821.62 -0,19%
CENER
-0,38%
2.62
CNLCAP
-1,23%
8
TITC
0,00%
11.2
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.12
ΑΒΑΞ
+0,42%
0.718
ΑΒΕ
-0,77%
0.387
ΑΔΜΗΕ
-0,31%
1.904
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+2,40%
1.71
ΑΛΦΑ
+1,49%
0.8474
ΑΝΔΡΟ
+1,55%
6.55
ΑΝΕΚ
0,00%
0.061
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.1
ΑΡΑΙΓ
-0,79%
5.02
ΑΣΚΟ
+1,93%
2.11
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8
ΑΤΕΚ
0,00%
0.39
ΑΤΤ
+2,16%
0.0899
ΑΤΤΙΚΑ
-0,43%
0.924
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.288
ΒΙΟ
+0,30%
3.37
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.62
ΒΙΟΣΚ
-0,78%
0.506
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.77
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΒΥΤΕ
+1,03%
2.93
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.18
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,32%
9.33
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.24
ΔΕΗ
-0,19%
5.19
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+1,89%
0.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.208
ΔΡΟΜΕ
-3,33%
0.29
ΕΒΡΟΦ
-11,89%
0.652
ΕΕΕ
+0,62%
21.23
ΕΚΤΕΡ
+1,04%
0.974
ΕΛΒΕ
0,00%
4.44
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-5,71%
0.38
ΕΛΙΝ
+1,50%
1.69
ΕΛΛ
+0,33%
15.4
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,12%
1.718
ΕΛΠΕ
-0,31%
6.38
ΕΛΣΤΡ
-3,06%
2.22
ΕΛΤΟΝ
-1,57%
1.88
ΕΛΧΑ
-0,29%
1.366
ΕΝΤΕΡ
-1,00%
3.96
ΕΠΙΛΚ
-7,69%
0.12
ΕΠΣΙΛ
-0,36%
5.56
ΕΣΥΜΒ
-3,41%
0.566
ΕΤΕ
+1,15%
2.986
ΕΥΑΠΣ
-0,69%
4.3
ΕΥΔΑΠ
-2,82%
7.25
ΕΥΠΙΚ
-0,26%
7.58
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
0.8886
ΕΧΑΕ
-0,74%
3.345
ΙΑΤΡ
-0,97%
1.525
ΙΚΤΙΝ
-0,58%
0.514
ΙΛΥΔΑ
-7,76%
0.904
ΙΝΚΑΤ
+2,45%
2.09
ΙΝΛΙΦ
-2,39%
4.08
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
0.535
ΙΝΤΕΚ
+1,52%
3.33
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,99%
6.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.82
ΙΝΤΚΑ
-0,31%
1.292
ΚΑΜΠ
+0,25%
1.975
ΚΑΡΕΛ
-0,78%
256
ΚΕΚΡ
+0,39%
1.04
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.5
ΚΛΜ
0,00%
0.576
ΚΜΟΛ
0,00%
3.22
ΚΟΡΔΕ
-8,30%
0.431
ΚΟΥΑΛ
+0,50%
0.402
ΚΟΥΕΣ
-2,11%
4.18
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.112
ΚΡΙ
0,00%
5.74
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.69
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.17
ΛΑΒΙ
0,00%
0.37
ΛΑΜΔΑ
+0,95%
5.84
ΛΑΜΨΑ
+1,94%
21
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.826
ΛΕΒΚ
0,00%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.982
ΛΟΥΛΗ
-2,44%
2
ΛΥΚ
+1,56%
1.63
ΜΑΘΙΟ
-3,85%
0.75
ΜΕΒΑ
-1,64%
2.4
ΜΕΝΤΙ
+2,07%
2.96
ΜΕΡΚΟ
+2,00%
51
ΜΙΓ
0,00%
0.0249
ΜΙΝ
0,00%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,40%
17.65
ΜΟΝΤΑ
-6,90%
0.648
ΜΟΤΟ
-1,32%
1.875
ΜΟΥΖΚ
-4,76%
0.6
ΜΠΕΛΑ
-0,77%
14.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-2,85%
2.03
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+1,60%
1.91
ΜΠΤΚ
-15,67%
0.565
ΜΥΤΙΛ
+2,14%
14.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
1.93
ΝΑΥΠ
0,00%
1.16
ΝΙΚΑΣ
0,00%
1.24
ΞΥΛΚ
+2,34%
0.197
ΞΥΛΠ
0,00%
0.226
ΟΛΘ
0,00%
25
ΟΛΠ
-0,77%
15.48
ΟΛΥΜΠ
+0,30%
1.675
ΟΠΑΠ
+1,43%
14.22
ΟΤΕ
+1,35%
16.54
ΟΤΟΕΛ
-0,35%
8.52
ΠΑΙΡ
+2,53%
0.81
ΠΑΠ
-4,23%
2.49
ΠΕΙΡ
+1,06%
0.9698
ΠΕΤΡΟ
-1,75%
5.6
ΠΛΑΘ
-1,41%
3.5
ΠΛΑΙΣ
-1,12%
3.52
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-1,52%
1.3
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-2,65%
3.31
ΡΕΒΟΙΛ
+0,91%
1.11
ΣΑΡ
0,00%
6.7
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.019
ΣΕΝΤΡ
-3,46%
0.251
ΣΙΔΜΑ
-4,52%
1.9
ΣΠΕΙΣ
-2,70%
7.2
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-2,57%
17.09
ΤΖΚΑ
0,00%
2.12
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.49
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.05
ΦΡΙΓΟ
+4,21%
0.099
ΦΡΛΚ
-0,64%
3.12
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.52
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ρότα για νέο ρεκόρ βάζει η κρουαζιέρα στην Ελλάδα

Όχι μόνο καθησυχαστικά, αλλά ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία για το μέλλον της κρουαζιέρας και ειδικότερα στην Ελλάδα, επιβεβαιώνοντας τα πρώτα σημάδια της ανάκαμψης από την κρίση που προκάλεσε η πανδημία COVID-19.

Τους επόμενους μήνες αναμένεται να ξεπεραστούν τα επίπεδα του 2019, και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών στους ελληνικούς λιμένες θα βάλει τη χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη του homeporting.

Ήδη, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO) προβλέπει αύξηση 180% σε σχέση με το 2021, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) o όγκος των επιβατών στη διεθνή αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατακόρυφα και μέχρι το τέλος του 2023 να υπερβεί τα αντίστοιχα επίπεδα του 2019. 

Όσο για τους επιβάτες, η Kelly Craighead, εκτελεστική πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της CLIA, εκτιμά ότι ως τα τέλη του 2026, ο συνολικός αριθμός θα ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα, καταγράφοντας αύξηση κατά 12%.

«Το μέλλον του κλάδου της κρουαζιέρας είναι λαμπρό», τονίζει χαρακτηριστικά η Craighead, μιλώντας για τα οφέλη της ως ένα προσιτό μέσο του θαλάσσιου τουρισμού, που προσφέρει μοναδικές εμπειρίες.

Η αισιοδοξία της CLIA βασίστηκε στην πρόθεση για πραγματοποίηση ενός ταξιδιού κρουαζιέρας που βάσει νέων στοιχείων δείχνει να αυξάνεται με το 63% των επιβατών ή των πιθανών επιβατών να απαντούν θετικά σε μια κρουαζιέρα μέσα στο χρονικό διάστημα των δύο επόμενων ετών.

Το 69% των ερωτηθέντων που δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ κρουαζιέρα δήλωσαν ότι είναι ανοιχτοί. Πρόκειται για ποσοστό που υπερβαίνει τα προ πανδημίας επίπεδα.

Σύμφωνα με την CLIA, οι επιβάτες κρουαζιέρας της ηλικιακής κατηγορίας των Millennial είναι το πιο ενθουσιώδες κοινό σε ό,τι αφορά την πρόθεση να επαναλάβουν ένα ταξίδι κρουαζιέρας, με το 87% να δηλώνει ότι θα ξανακάνει κρουαζιέρα τα επόμενα χρόνια, ακολουθούμενοι από τη γενιά των Gen X, με 85%.

Αισιοδοξία και από το υπουργείο Ναυτιλίας 

Την ίδια ώρα, μηνύματα αισιοδοξίας για τη φετινή τουριστική σεζόν έρχονται και από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Όπως λέει ο αρμόδιος υπουργός, Γιάννης Πλακιωτάκης, το 2022 αναμένεται να είναι μία οικονομικά ανοδική χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας.

«Η κρουαζιέρα θα ενισχύσει σημαντικά τις τοπικές οικονομίες συμβάλλοντας παράλληλα στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος» δήλωσε παρευρισκόμενος στην ειδική εκδήλωση του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου, με αφορμή την επίσημη έναρξη του προγράμματος κρουαζιέρων της Celestyal Cruises, με το κρουαζιερόπλοιο «Olympia».

Ακόμη, ο Γ. Πλακιωτάκης, διαβεβαίωσε πως σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού, έχουν ληφθεί όλες οι απαραίτητες πρωτοβουλίες ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή επανεκκίνηση της αγοράς.

Τόνισε μάλιστα, πως δρομολογούνται σημαντικές παρεμβάσεις σε επίπεδο έργων υποδομής τόσο για την κρουαζιέρα, όσο και για το yachting.

«Σε μία περίοδο διεθνών κρίσεων και ανακατατάξεων, η Ελλάδα αποτελεί τον απόλυτα ασφαλή προορισμό. Έναν διεθνή προορισμό με εξαιρετικές κλιματολογικές συνθήκες και βέβαια την μοναδική η πατροπαράδοτη ελληνική φιλοξενία», σημείωσε .

Ακόμη, ο υπουργός ξεκαθάρισε πως ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που αναμένεται να βρεθούν στις ελληνικές θάλασσες το 2022 ξεπερνούν τα επτακόσια. Βάσει λοιπόν των προκρατήσεων, αναμένεται αύξηση 18% στον Πειραιά σε σχέση με το 2019 , όαν ο αντίστοιχος αριθμός αφίξεων ήταν 622. 

Μάλιστα, όπως πληροφορεί το ΥΝΑΝΠ, από τα επτακόσια κρουαζιερόπλοια, πάνω από 570 θα κάνουν homeporting, στην Ελλάδα, ενώ τα υπόλοιπα θα είναι transit.

Αυξημένη κίνηση κρουαζιερόπλοιων

Σε φάση εκσυγχρονισμού βρίσκονται τα κύρια λιμάνια της χώρα με το λιμάνι του Λαυρίου να είναι στην τελική ευθεία για την κατασκευή πέντε πλωτών προβλητών φιλοξενίας σκαφών αναψυχής με 192 νέες θέσεις ελλιμενισμού. Η Celestyal Cruises εγκαινίασε το νέο της πρόγραμμα με το κρουαζιερόπλοιο «Celestyal Olympia» το οποίο θα προσεγγίζει τη Μύκονο, την Πάτμο, τη Σαντορίνη, τη Ρόδο και το Ηράκλειο.

Στο ίδιο κλίμα, παραμένει σταθερός ο στόχος για κατάκτηση της ηγετικής θέσης του Πειραιά ως homeport κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Για αυτό και, όπως ανακοινώθηκε πριν από μερικές ημέρες, φέτος είναι η πρώτη φορά που κρουαζιερόπλοιο της MSC Cruises θα κάνει homeport στην Ελλάδα. Με το «MSC Lirica» οι επιβάτες εκτός από τον Πειραιά, θα ταξιδέψουν σε Ρόδο και Σαντορίνη.

Θετικά νέα έρχονται και από τη Θεσσαλονίκη, όπου αυτή την εβδομάδα έφτασε το κρουαζιερόπλοιο «Viking Sea». Θυμίζουμε πως ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας έχει εκτιμήσει πως η κρουαζιέρα στη Βόρεια Ελλάδα θα έχει αύξηση 250%.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!