Γ.Δ.
878.76 -0,45%
CENER
+1,04%
2.92
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
+0,10%
14.704
TITC
-0,98%
12.18
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.52
ΑΒΑΞ
-2,26%
0.82
ΑΒΕ
0,00%
0.479
ΑΔΜΗΕ
-1,58%
1.872
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.45
ΑΛΜΥ
+0,55%
1.82
ΑΛΦΑ
-0,72%
0.9432
ΑΝΔΡΟ
+0,81%
6.25
ΑΝΔΡΟΔ
0,00%
0.0015
ΑΝΕΚ
0,00%
0.075
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
+5,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
+1,33%
5.35
ΑΣΚΟ
-0,96%
2.06
ΑΣΤΑΚ
+3,22%
8.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
+2,00%
5.1
ΑΤΤ
+2,37%
0.082
ΑΤΤΙΚΑ
-1,05%
0.94
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
-0,13%
3.79
ΒΙΟΚΑ
+1,31%
1.55
ΒΙΟΣΚ
+2,44%
0.629
ΒΙΟΤ
0,00%
0.34
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
+2,51%
2.04
ΒΥΤΕ
-0,15%
3.325
ΓΕΒΚΑ
-0,81%
1.23
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,76%
9.5
ΔΑΙΟΣ
-0,65%
3.08
ΔΕΗ
-0,58%
5.975
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
-0,31%
0.648
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.23
ΔΡΟΜΕ
-0,63%
0.315
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.846
ΕΕΕ
-0,37%
24.17
ΕΚΤΕΡ
-0,76%
1.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-0,42%
0.476
ΕΛΙΝ
-3,53%
1.64
ΕΛΛ
+1,92%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,11%
1.866
ΕΛΠΕ
-0,77%
6.45
ΕΛΣΤΡ
-0,40%
2.5
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.81
ΕΛΧΑ
+0,41%
1.48
ΕΝΤΕΡ
-1,22%
4.06
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.138
ΕΠΣΙΛ
-2,00%
5.88
ΕΣΥΜΒ
+3,00%
0.686
ΕΤΕ
+1,73%
3.35
ΕΥΑΠΣ
+1,86%
4.38
ΕΥΔΑΠ
+0,25%
7.98
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
0.96
ΕΧΑΕ
+0,30%
3.3
ΙΑΤΡ
-0,32%
1.545
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.54
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.17
ΙΝΚΑΤ
+0,67%
2.25
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.02
ΙΝΛΟΤ
-1,64%
0.6
ΙΝΤΕΚ
-3,06%
3.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.55
ΙΝΤΕΤ
-0,99%
0.8
ΙΝΤΚΑ
-1,10%
1.8
ΚΑΜΠ
0,00%
2.05
ΚΑΡΕΛ
+0,75%
268
ΚΕΚΡ
-1,31%
1.056
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.54
ΚΛΜ
-0,34%
0.588
ΚΟΡΔΕ
+1,19%
0.51
ΚΟΥΑΛ
-0,26%
0.39
ΚΟΥΕΣ
-0,82%
4.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.212
ΚΡΙ
-0,67%
5.96
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.67
ΚΥΡΙΟ
-5,93%
1.11
ΛΑΒΙ
-6,25%
0.75
ΛΑΜΔΑ
-0,79%
6.29
ΛΑΜΨΑ
+1,85%
22
ΛΑΝΑΚ
+0,24%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.015
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.2
ΛΥΚ
+1,59%
1.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.8
ΜΕΒΑ
0,00%
2.5
ΜΕΝΤΙ
+2,30%
3.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
50
ΜΙΓ
-6,23%
0.0271
ΜΙΝ
+0,99%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,06%
17.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.678
ΜΟΤΟ
+0,46%
2.18
ΜΟΥΖΚ
-0,32%
0.622
ΜΠΕΛΑ
+0,79%
15.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,26%
1.935
ΜΠΤΚ
+19,77%
0.515
ΜΥΤΙΛ
+2,13%
15.83
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.05
ΞΥΛΚ
0,00%
0.212
ΞΥΛΠ
+20,54%
0.27
ΟΛΘ
+0,39%
25.5
ΟΛΠ
+1,91%
16
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.785
ΟΠΑΠ
-2,07%
13.24
ΟΤΕ
-2,53%
16.54
ΟΤΟΕΛ
+0,11%
9.5
ΠΑΙΡ
-2,28%
0.77
ΠΑΠ
+1,17%
2.59
ΠΕΙΡ
-0,46%
1.0725
ΠΕΤΡΟ
-0,36%
5.5
ΠΛΑΘ
+0,48%
4.18
ΠΛΑΙΣ
+1,41%
3.6
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
-0,42%
1.175
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
+0,30%
3.31
ΡΕΒΟΙΛ
+0,78%
1.3
ΣΑΡ
-2,04%
6.73
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
-2,17%
0.27
ΣΙΔΜΑ
+1,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+0,73%
8.3
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
-0,41%
16.91
ΤΖΚΑ
+0,93%
2.17
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-1,53%
0.514
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.117
ΦΡΛΚ
-1,55%
3.17
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ελληνόκτητος στόλος: Εκτόξευση της αξίας του κατά 92% από το 2018

Σημαντική ανάπτυξη καταγράφει ο ελληνόκτητος στόλος τα τελευταία χρόνια, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία της Vessels Value, αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο σε αξία παγκοσμίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα προηγούμενα Ποσειδώνια το 2018 και μέχρι σήμερα, η αξία του ελληνόκτητου στόλου έχει εκτοξευτεί κατά 92% στο εντυπωσιακό ύψος των 159 δισ. δολαρίων, παρότι σε απόλυτα μεγέθη, ο αριθμός των πλοίων έχει ενισχυθεί κατά μόλις 474 ή 11% σε σχέση με το 2018.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται τόσο στην άνοδο των αξιών των πλοίων κατά το διάστημα που έχει μεσολαβήσει, αλλά κυρίως στο προφίλ των πλοίων που προσθέτουν στον στόλο τους, τα ελληνικά συμφέροντα. Συγκεκριμένα, τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί οι επενδύσεις σε νέες κατηγορίες πλοίων, όπως τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ (των οποίων οι αξίες έχουν επίσης εκτοξευτεί), αλλά και σε πλοία νεότερης ηλικίας, με σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες.
Ειδικότερα, σήμερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί συνολικά 4.766 πλοία, έναντι 4.292 πλοίων το 2018, με αξία 82,85 δισ. δολαρίων. Η μεγάλη πλειονότητα των πλοίων αφορά ασφαλώς στα φορτηγά πλοία, που αριθμούν 2.326 και τα δεξαμενόπλοια που αριθμούν 1.419. Οι δύο αυτές κατηγορίες μαζί αθροίζουν 3.745 πλοία, ή το 78,5% του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου. Συγκριτικά, το 2018, το αντίστοιχο ποσοστό ξεπερνούσε το 80% (80,7%).

Με βάση τον αριθμό των πλοίων, η ελληνόκτητη ναυτιλία αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως. Όπως αναφέρει η VV, η οποία ειδικεύεται στην καταγραφή των αξιών των πλοίων, το 2022, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα διέθεταν (στο νερό) 4.766 πλοία, πίσω μόνο από την Κίνα των 5.589 πλοίων και την Ιαπωνία των 6.755 πλοίων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το στοιχείο ότι η Ελλάδα αποτελεί την πλέον δυναμική χώρα, σε ό,τι αφορά στις επενδύσεις για την αγορά νέων πλοίων. Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου του 2018, οι Έλληνες είχαν αγοράσει 121 πλοία. Φέτος, για την ίδια περίοδο, έχουν αγοράσει 130 πλοία, με ιδιαίτερη προτίμηση τα φορτηγά πλοία. Αντίστοιχα, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες κατά το φετινό διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, έχουν προβεί σε αγορές 127 πλοίων. Στο μέτωπο των πωλήσεων, από τις αρχές του 2022, οι Έλληνες έχουν μεταβιβάσει 100 πλοία, αντί ποσού 264 εκατ. δολαρίων, που επίσης τους κατατάσσει στην πρώτη θέση παγκοσμίως. Ακολούθησαν οι πλοιοκτήτες με έδρα την Σιγκαπούρη, οι οποίοι έχουν προβεί σε πωλήσεις 99 πλοίων φέτος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VV, άλλη μια τάση που παρατηρείται, είναι η αυξανόμενη στροφή σε πλοία που χρησιμοποιούν ως βασικό καύσιμο το LNG. Πρόκειται για την ιδανική «μεταβατική» λύση, για την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, μέχρις ότου αναπτυχθούν νέες τεχνολογίες καυσίμων και οι σχετικές υποδομές για τον εφοδιασμό του παγκόσμιου στόλου. Ως εκ τούτου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν σταθερά σε νέα πλοία που χρησιμοποιούν το LNG ως καύσιμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!