Γ.Δ.
1421.71 -0,31%
ACAG
+0,84%
6
CENER
-0,32%
9.21
CNLCAP
0,00%
7.5
DIMAND
+2,60%
8.3
NOVAL
-0,72%
2.69
OPTIMA
+2,64%
12.42
TITC
+1,37%
29.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5.9
ΑΒΑΞ
-0,55%
1.44
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,45%
2.21
ΑΚΡΙΤ
+0,63%
0.8
ΑΛΜΥ
-2,91%
2.67
ΑΛΦΑ
-1,55%
1.52
ΑΝΔΡΟ
-1,54%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-0,36%
11.21
ΑΣΚΟ
+1,79%
2.85
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.58
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,24%
8.46
ΑΤΤ
0,00%
10.85
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.29
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,34%
5.87
ΒΙΟΚΑ
+0,43%
2.35
ΒΙΟΣΚ
+0,40%
1.27
ΒΙΟΤ
0,00%
0.232
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
+5,74%
2.58
ΓΕΒΚΑ
-0,71%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,44%
16.88
ΔΑΑ
-1,49%
7.91
ΔΑΙΟΣ
-5,68%
3.32
ΔΕΗ
+2,10%
11.17
ΔΟΜΙΚ
+1,53%
3.99
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,61%
0.329
ΕΒΡΟΦ
-1,39%
1.42
ΕΕΕ
+0,57%
31.8
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.22
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
+2,67%
2.31
ΕΛΛ
-0,73%
13.6
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,99%
2.495
ΕΛΠΕ
-2,87%
7.95
ΕΛΣΤΡ
+0,47%
2.14
ΕΛΤΟΝ
+0,12%
1.69
ΕΛΧΑ
-0,22%
1.824
ΕΝΤΕΡ
+0,89%
7.94
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.126
ΕΠΣΙΛ
-0,66%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.28
ΕΤΕ
-1,34%
8.082
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+0,18%
5.68
ΕΥΡΩΒ
-0,24%
2.082
ΕΧΑΕ
-0,99%
5.02
ΙΑΤΡ
0,00%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+4,58%
0.3655
ΙΛΥΔΑ
-0,30%
1.645
ΙΝΚΑΤ
-0,79%
5.04
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.69
ΙΝΛΟΤ
-0,92%
1.08
ΙΝΤΕΚ
+0,70%
5.74
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,84%
4.74
ΙΝΤΕΤ
-0,84%
1.18
ΙΝΤΚΑ
-2,60%
3.19
ΚΑΜΠ
0,00%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
332
ΚΕΚΡ
+0,38%
1.32
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2
ΚΛΜ
-1,87%
1.575
ΚΟΡΔΕ
+0,84%
0.483
ΚΟΥΑΛ
+5,76%
1.138
ΚΟΥΕΣ
+0,76%
5.29
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
10.7
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.79
ΚΥΡΙΟ
+4,19%
1.12
ΛΑΒΙ
+0,35%
0.863
ΛΑΜΔΑ
-0,60%
6.64
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.91
ΛΕΒΚ
+0,72%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+0,74%
1.36
ΛΟΥΛΗ
-1,08%
2.74
ΜΑΘΙΟ
-8,04%
0.846
ΜΕΒΑ
+0,26%
3.9
ΜΕΝΤΙ
-2,44%
2.8
ΜΕΡΚΟ
-4,13%
41.8
ΜΙΓ
-0,54%
3.68
ΜΙΝ
0,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-3,36%
24.72
ΜΟΝΤΑ
-9,21%
3.35
ΜΟΤΟ
+1,76%
2.89
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+1,75%
26.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,30%
3.4
ΜΠΡΙΚ
-1,34%
1.845
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,90%
35.72
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
-0,21%
0.934
ΞΥΛΚ
+1,15%
0.265
ΞΥΛΠ
-24,96%
0.424
ΟΛΘ
-3,26%
20.8
ΟΛΠ
-2,53%
25.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.4
ΟΠΑΠ
-0,82%
14.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,43%
0.924
ΟΤΕ
+0,30%
13.5
ΟΤΟΕΛ
-0,86%
11.48
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
-0,41%
2.42
ΠΕΙΡ
-1,80%
3.499
ΠΕΤΡΟ
-0,74%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,64%
3.895
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.3
ΠΡΔ
0,00%
0.276
ΠΡΕΜΙΑ
+0,35%
1.142
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.8
ΠΡΟΦ
-0,43%
4.6
ΡΕΒΟΙΛ
+0,96%
1.575
ΣΑΡ
+0,36%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
-2,13%
0.322
ΣΙΔΜΑ
-3,20%
1.665
ΣΠΕΙΣ
+0,60%
6.74
ΣΠΙ
+0,31%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.155
ΤΕΝΕΡΓ
+0,89%
19.35
ΤΖΚΑ
-0,71%
1.395
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
+1,69%
0.24
ΦΡΛΚ
-1,30%
3.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Ελληνόκτητος στόλος: Εκτόξευση της αξίας του κατά 92% από το 2018

Σημαντική ανάπτυξη καταγράφει ο ελληνόκτητος στόλος τα τελευταία χρόνια, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία της Vessels Value, αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο σε αξία παγκοσμίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα προηγούμενα Ποσειδώνια το 2018 και μέχρι σήμερα, η αξία του ελληνόκτητου στόλου έχει εκτοξευτεί κατά 92% στο εντυπωσιακό ύψος των 159 δισ. δολαρίων, παρότι σε απόλυτα μεγέθη, ο αριθμός των πλοίων έχει ενισχυθεί κατά μόλις 474 ή 11% σε σχέση με το 2018.

Η εξέλιξη αυτή οφείλεται τόσο στην άνοδο των αξιών των πλοίων κατά το διάστημα που έχει μεσολαβήσει, αλλά κυρίως στο προφίλ των πλοίων που προσθέτουν στον στόλο τους, τα ελληνικά συμφέροντα. Συγκεκριμένα, τα τελευταία χρόνια έχουν πολλαπλασιαστεί οι επενδύσεις σε νέες κατηγορίες πλοίων, όπως τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), τα πλοία μεταφοράς κοντέινερ (των οποίων οι αξίες έχουν επίσης εκτοξευτεί), αλλά και σε πλοία νεότερης ηλικίας, με σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες.
Ειδικότερα, σήμερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμεί συνολικά 4.766 πλοία, έναντι 4.292 πλοίων το 2018, με αξία 82,85 δισ. δολαρίων. Η μεγάλη πλειονότητα των πλοίων αφορά ασφαλώς στα φορτηγά πλοία, που αριθμούν 2.326 και τα δεξαμενόπλοια που αριθμούν 1.419. Οι δύο αυτές κατηγορίες μαζί αθροίζουν 3.745 πλοία, ή το 78,5% του συνόλου του ελληνόκτητου στόλου. Συγκριτικά, το 2018, το αντίστοιχο ποσοστό ξεπερνούσε το 80% (80,7%).

Με βάση τον αριθμό των πλοίων, η ελληνόκτητη ναυτιλία αποτελεί την τρίτη μεγαλύτερη δύναμη παγκοσμίως. Όπως αναφέρει η VV, η οποία ειδικεύεται στην καταγραφή των αξιών των πλοίων, το 2022, τα ελληνικά ναυτιλιακά συμφέροντα διέθεταν (στο νερό) 4.766 πλοία, πίσω μόνο από την Κίνα των 5.589 πλοίων και την Ιαπωνία των 6.755 πλοίων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και το στοιχείο ότι η Ελλάδα αποτελεί την πλέον δυναμική χώρα, σε ό,τι αφορά στις επενδύσεις για την αγορά νέων πλοίων. Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουνίου του 2018, οι Έλληνες είχαν αγοράσει 121 πλοία. Φέτος, για την ίδια περίοδο, έχουν αγοράσει 130 πλοία, με ιδιαίτερη προτίμηση τα φορτηγά πλοία. Αντίστοιχα, οι Κινέζοι πλοιοκτήτες κατά το φετινό διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου, έχουν προβεί σε αγορές 127 πλοίων. Στο μέτωπο των πωλήσεων, από τις αρχές του 2022, οι Έλληνες έχουν μεταβιβάσει 100 πλοία, αντί ποσού 264 εκατ. δολαρίων, που επίσης τους κατατάσσει στην πρώτη θέση παγκοσμίως. Ακολούθησαν οι πλοιοκτήτες με έδρα την Σιγκαπούρη, οι οποίοι έχουν προβεί σε πωλήσεις 99 πλοίων φέτος.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της VV, άλλη μια τάση που παρατηρείται, είναι η αυξανόμενη στροφή σε πλοία που χρησιμοποιούν ως βασικό καύσιμο το LNG. Πρόκειται για την ιδανική «μεταβατική» λύση, για την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας, μέχρις ότου αναπτυχθούν νέες τεχνολογίες καυσίμων και οι σχετικές υποδομές για τον εφοδιασμό του παγκόσμιου στόλου. Ως εκ τούτου, οι Έλληνες πλοιοκτήτες επενδύουν σταθερά σε νέα πλοία που χρησιμοποιούν το LNG ως καύσιμο.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!