Γ.Δ.
1414.65 -1,67%
ACAG
-0,53%
5.65
BOCHGR
+0,71%
4.25
CENER
-3,15%
8.62
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,76%
9.13
NOVAL
-0,77%
2.58
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,75%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,43%
1.444
ΑΒΕ
-1,02%
0.485
ΑΔΜΗΕ
-1,84%
2.395
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
-3,72%
3.11
ΑΛΦΑ
-2,40%
1.466
ΑΝΔΡΟ
-1,22%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-2,00%
10.3
ΑΣΚΟ
-2,23%
2.63
ΑΣΤΑΚ
-0,28%
7.16
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.74
ΑΤΤ
-4,56%
6.7
ΑΤΤΔ
-11,11%
200
ΑΤΤΙΚΑ
-3,06%
2.22
ΒΙΟ
-3,80%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,56%
1.785
ΒΙΟΣΚ
-3,13%
1.55
ΒΙΟΤ
+9,93%
0.332
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.36
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,58%
17.44
ΔΑΑ
-0,55%
7.578
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
-4,09%
11.72
ΔΟΜΙΚ
-3,02%
2.73
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,41%
0.283
ΕΒΡΟΦ
-0,67%
1.49
ΕΕΕ
-1,60%
33.2
ΕΚΤΕΡ
-1,04%
1.524
ΕΛΒΕ
+1,83%
5.55
ΕΛΙΝ
-2,38%
2.05
ΕΛΛ
-1,11%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,39%
1.8
ΕΛΠΕ
-0,28%
7
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
-1,43%
1.798
ΕΛΧΑ
-1,95%
1.812
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
-2,51%
1.165
ΕΤΕ
-0,91%
7.376
ΕΥΑΠΣ
+0,95%
3.19
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.63
ΕΥΡΩΒ
-2,99%
1.95
ΕΧΑΕ
-2,45%
4.38
ΙΑΤΡ
0,00%
1.51
ΙΚΤΙΝ
-3,28%
0.2805
ΙΛΥΔΑ
-2,64%
1.845
ΙΝΚΑΤ
-1,28%
4.64
ΙΝΛΙΦ
-0,67%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΕΚ
-2,28%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-6,22%
1.13
ΙΝΤΚΑ
-3,52%
2.88
ΚΑΡΕΛ
-1,72%
342
ΚΕΚΡ
-2,19%
1.34
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+0,97%
1.565
ΚΟΡΔΕ
-0,24%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-1,58%
1.122
ΚΟΥΕΣ
+3,78%
5.76
ΚΡΙ
+1,89%
13.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.778
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.19
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
+14,04%
0.26
ΛΟΓΟΣ
+0,78%
1.29
ΛΟΥΛΗ
-0,35%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,54%
3.68
ΜΕΝΤΙ
-2,59%
2.26
ΜΕΡΚΟ
+7,14%
45
ΜΙΓ
-2,99%
3.25
ΜΙΝ
-5,77%
0.49
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,99%
20.66
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.66
ΜΟΤΟ
+0,38%
2.62
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
-1,62%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.65
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.05
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
-2,00%
33.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
-2,05%
0.862
ΞΥΛΚ
-2,88%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-1,85%
21.2
ΟΛΠ
-0,35%
28.4
ΟΛΥΜΠ
-1,99%
2.46
ΟΠΑΠ
-1,06%
15.83
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,24%
0.824
ΟΤΕ
-2,12%
15.72
ΟΤΟΕΛ
-1,60%
11.1
ΠΑΙΡ
+1,47%
0.968
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-3,74%
3.73
ΠΕΡΦ
-4,19%
6.18
ΠΕΤΡΟ
-0,98%
8.12
ΠΛΑΘ
-1,44%
3.755
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
-0,79%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.65
ΠΡΟΦ
-1,52%
5.2
ΡΕΒΟΙΛ
-3,79%
1.65
ΣΑΡ
-0,54%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.337
ΣΙΔΜΑ
+0,93%
1.62
ΣΠΕΙΣ
-1,57%
6.28
ΣΠΙ
-0,33%
0.596
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.65
ΤΖΚΑ
+0,74%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,20%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.3
ΦΡΙΓΟ
-1,72%
0.228
ΦΡΛΚ
-0,92%
3.78
ΧΑΙΔΕ
-2,46%
0.595

Τραυλού: H ελληνική ναυτιλία στρατηγικός εταίρος της ΕΕ

Στη σημασία που έχει για ολόκληρη την Ευρώπη αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο η ελληνική ναυτιλία στην περαιτέρω προσέλκυση των νέων στο ναυτικό επάγγελμα, αλλά και στην απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, αναφέρθηκε σε σημερινή συνέντευξη Τύπου στη διάρκεια της ναυτιλιακής έκθεσης των Ποσειδωνίων, η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού.

«Η ναυτιλία είναι ένας στρατηγικός εταίρος σε κράτη και διεθνείς οργανισμούς και δεν είναι μόνο ένας επιχειρηματικός κλάδος», τόνισε, προσθέτοντας ότι «η σημαντικότητα της ναυτιλίας δεν είναι ξεκάθαρη. Αυτό πρέπει να το διορθώσουμε».

Η κ. Τραυλού επεσήμανε ότι «η Ευρώπη θα πρέπει να καταλάβει πόσο στρατηγικής σημασίας είναι η ελληνική ναυτιλία. Όταν μιλάμε για ευρωπαϊκή ναυτιλία μιλάμε για ελληνική ναυτιλία, αφού εκπροσωπούμε το 50% του ευρωπαϊκού στόλου», είπε.

Ανέφερε επίσης ότι ειδικά τώρα με το πρόβλημα που έχει προκύψει με τη Ρωσία, που η Ευρώπη καταλαβαίνει τις ανάγκες για ενεργειακή απεξάρτηση, η ναυτιλία θα παίξει πολύ μεγάλο ρόλο, ενώ τόνισε ότι μετά από τη συνάντηση που είχε με την Ευρωπαία Επίτροπο Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν, αυτό έχει αρχίσει να γίνεται αντιληπτό.

Σχετικά με τα μέτρα για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας, είπε ότι αυτό που ζητείται από την παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα είναι να υπάρξει μία λύση σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ δήλωσε ότι η ΕΕΕ συνεργάζεται στενά με όλους τους ευρωπαϊκούς και διεθνείς οργανισμούς, προκειμένου να διαμορφωθούν σωστές πολιτικές.

«Η λύση πρέπει να είναι διεθνής και στο πλαίσιο του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) ενώ αυτό που προσπαθούμε να εξηγήσουμε στην Ευρώπη είναι ό,τι κάνει και όποιες αποφάσεις λάβει να έχουν γνώμονα την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής ναυτιλίας», δήλωσε η κ. Τραυλού, προσθέτοντας ότι οι Ελληνες πλοιοκτήτες θα είναι οι πρώτοι που θα εφαρμόσουν όποια λύση δοθεί.

Σε ερώτηση για το φορολογικό σύστημα της ελληνικής ναυτιλίας η πρόεδρος της ΕΕΕ ξεκαθάρισε ότι δεν έχει ανοίξει κάποια επίσημη διερεύνηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για την ελληνική ναυτιλία.

Ανέφερε ότι η ελληνική ναυτιλία και η Πολιτεία έχουν υπογράψει κάποιοι συνυποσχετικό το οποίο είναι εν ισχύ και νόμος του κράτους.

«Υπήρξαν κάποιες διευκρινιστικές ερωτήσεις. Η Επιτροπή Ανταγωνισμού χρειαζόταν κάποιες απαντήσεις, οι οποίες δόθηκαν από την ελληνική Πολιτεία και δεν έχουμε κάποια ανησυχία», σχολίασε.

Σχετικά με την κράτηση των δύο ελληνόκτητων δεξαμενόπλοιων από τις ιρανικές αρχές η πρόεδρος των Ελλήνων Εφοπλιστών είπε ότι γίνονται διπλωματικοί χειρισμοί, αναφέροντας ότι όλοι οι διεθνείς οργανισμοί καταδικάζουν την πράξη των Ιρανών να θέσουν υπό κράτηση τα δύο ελληνικά πλοία κάτι που όπως δήλωσε η ίδια είναι «εντελώς παράνομο, είναι στα όρια της πειρατείας».

Για τη στήριξη της ναυτικής εκπαίδευσης είπε ότι η Ένωση θα συνεχίσει τις ενέργειες και θα συνεργάζεται με τους φορείς και τα υπουργεία Παιδείας και Ναυτιλίας, ώστε να βρεθούν τρόποι επικοινωνίας με τα νέα παιδιά από τη σχολική τους ηλικία για τη σημαντικότητα της ελληνικής ναυτιλίας.

«θα πρέπει να είμαστε υπερήφανοι να τους δείξουμε πόσους δρόμους μπορούν να ακολουθήσουν μέσα στη ναυτιλία, είτε από το επάγγελμα του ναυτικού είτε από οποιοδήποτε θέση στη στεριά», τόνισε η κ. Τραυλού, αναφέροντας ότι η ΕΕΕ θα συνεχίσει την έμπρακτη στήριξή της στις ναυτικές ακαδημίες.

«Έχουν ήδη ξεκινήσει οι διεργασίες στο υπουργείο Ναυτιλίας και η ΕΕΕ μαζί το Ιδρυμα Ευγενίδη έχουμε καταθέσει μία μελέτη στο υπουργείο που είναι ολιστική», τόνισε.

Είπε εξάλλου ότι «οι νέοι είναι το μέλλον της ναυτιλίας, καθώς χωρίς αυτούς και την προσέλκυσή τους κοντά στη θάλασσα δεν μπορούμε να έχουμε ένα μέλλον».

Αναφερόμενη στα θέματα διαχείρισης πλοίων είπε ότι η χώρα μας έχει μεγάλη τεχνογνωσία σε όλα τα επίπεδα, εκτιμώντας ότι η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να γίνει το κέντρο διαχείρισης στόλων και γενικότερα το κέντρο ναυτιλίας σε όλους τους τομείς.

Επανέλαβε ότι η ποντοπόρος ναυτιλία χρειάζεται Έλληνες αξιωματικούς και εξήγησε ότι «θα πρέπει να εμφυσήσουμε στη νέα γενιά το πόσο ωραίο είναι να δουλεύεις κοντά στη θάλασσα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!