Γ.Δ.
878.76 0,00%
CENER
0,00%
2.92
CNLCAP
0,00%
8
DIMAND
0,00%
14.704
TITC
0,00%
12.18
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.52
ΑΒΑΞ
0,00%
0.82
ΑΒΕ
0,00%
0.479
ΑΔΜΗΕ
0,00%
1.872
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.45
ΑΛΜΥ
0,00%
1.82
ΑΛΦΑ
0,00%
0.9432
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.25
ΑΝΔΡΟΔ
0,00%
0.0015
ΑΝΕΚ
0,00%
0.075
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
0,00%
5.35
ΑΣΚΟ
0,00%
2.06
ΑΣΤΑΚ
0,00%
8.34
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
5.1
ΑΤΤ
0,00%
0.082
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
0.94
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.228
ΒΙΟ
0,00%
3.79
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.55
ΒΙΟΣΚ
0,00%
0.629
ΒΙΟΤ
0,00%
0.34
ΒΙΣ
0,00%
0.82
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΒΥΤΕ
0,00%
3.325
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.23
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
9.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.08
ΔΕΗ
0,00%
5.975
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
0,00%
0.648
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.23
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.315
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.846
ΕΕΕ
0,00%
24.17
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.3
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.476
ΕΛΙΝ
0,00%
1.64
ΕΛΛ
0,00%
15.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.866
ΕΛΠΕ
0,00%
6.45
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.5
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.81
ΕΛΧΑ
0,00%
1.48
ΕΝΤΕΡ
0,00%
4.06
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.138
ΕΠΣΙΛ
0,00%
5.88
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.686
ΕΤΕ
0,00%
3.35
ΕΥΑΠΣ
0,00%
4.38
ΕΥΔΑΠ
0,00%
7.98
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
0.96
ΕΧΑΕ
0,00%
3.3
ΙΑΤΡ
0,00%
1.545
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.54
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.17
ΙΝΚΑΤ
0,00%
2.25
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.02
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.6
ΙΝΤΕΚ
0,00%
3.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.55
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.8
ΙΝΤΚΑ
0,00%
1.8
ΚΑΜΠ
0,00%
2.05
ΚΑΡΕΛ
0,00%
268
ΚΕΚΡ
0,00%
1.056
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.54
ΚΛΜ
0,00%
0.588
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.51
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.39
ΚΟΥΕΣ
0,00%
4.22
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.212
ΚΡΙ
0,00%
5.96
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.67
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.11
ΛΑΒΙ
0,00%
0.75
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.29
ΛΑΜΨΑ
0,00%
22
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.015
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.2
ΛΥΚ
0,00%
1.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.8
ΜΕΒΑ
0,00%
2.5
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.12
ΜΕΡΚΟ
0,00%
50
ΜΙΓ
0,00%
0.0271
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
17.48
ΜΟΝΤΑ
0,00%
0.678
ΜΟΤΟ
0,00%
2.18
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.622
ΜΠΕΛΑ
0,00%
15.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
2.15
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.935
ΜΠΤΚ
0,00%
0.515
ΜΥΤΙΛ
0,00%
15.83
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.08
ΝΑΥΠ
0,00%
1.05
ΞΥΛΚ
0,00%
0.212
ΞΥΛΠ
0,00%
0.27
ΟΛΘ
0,00%
25.5
ΟΛΠ
0,00%
16
ΟΛΥΜΠ
0,00%
1.785
ΟΠΑΠ
0,00%
13.24
ΟΤΕ
0,00%
16.54
ΟΤΟΕΛ
0,00%
9.5
ΠΑΙΡ
0,00%
0.77
ΠΑΠ
0,00%
2.59
ΠΕΙΡ
0,00%
1.0725
ΠΕΤΡΟ
0,00%
5.5
ΠΛΑΘ
0,00%
4.18
ΠΛΑΙΣ
0,00%
3.6
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.9
ΠΡΔ
0,00%
0.3
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.175
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
0,00%
3.31
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.3
ΣΑΡ
0,00%
6.73
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.08
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.031
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.27
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.08
ΣΠΕΙΣ
0,00%
8.3
ΣΠΙ
0,00%
0.64
ΣΠΥΡ
0,00%
0.174
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
16.91
ΤΖΚΑ
0,00%
2.17
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.25
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
0,00%
0.514
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.3
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.117
ΦΡΛΚ
0,00%
3.17
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.54
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Νέα αύξηση ύψους 7% – 8% στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από 1η Ιουλίου

Οι αυξήσεις στα ναυτιλιακά καύσιμα που έχουν αγγίξει ήδη το 168% επηρέασαν δραματικά και τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια επιβατών, καθώς από την 1η Ιουλίου σημειώνουν ήδη την 3η συνεχόμενη αύξησή τους, αγγίζοντας αυτή τη φορά αύξηση της τάξεως 7% – 8%.

Σύμφωνα με στελέχη του κλάδου της ακτοπλοΐας, ένα επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά χρειάζεται περίπου 33 τόνους καύσιμα την ημέρα για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου. Ο τόνος πετρελαίου, σήμερα, του καυσίμου «VLSFO», που είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο και χρησιμοποιείται σε πλοία που δεν έχουν τοποθετήσει scrubbers, άγγιξε τα 1.264 δολάρια τον τόνο, από 480 δολ. που ήταν πέρυσι.

Είναι ενδεικτικό ότι κάποιος που ταξίδεψε πέρυσι στη Σύρο με οικονομικό εισιτήριο πλήρωσε 32,5 ευρώ, τον Ιούνιο του 2022 άγγιξε τα 42,5 ευρώ, ενώ την 1η Ιουλίου θα κοστίζει 45,5 ευρώ! Σημειώνεται ότι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες λόγω των υψηλών τιμών στα καύσιμα έχουν θέσει ζήτημα αναπροσαρμογής των μισθωμάτων στα δρομολόγια των μονοετών συμβάσεων της ακτοπλοΐας και για τις οποίες δεν προβλέπεται ρήτρα καυσίμου βάση του σχετικού νόμου.

Πρόκειται για συνολικά 42 ακτοπλοϊκές συνδέσεις, ενώ το συνολικό εκτιμώμενο κόστος θα αγγίξει περίπου τα 15 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ήδη το υπουργείο Ναυτιλίας από τις αρχές Απριλίου έχει προχωρήσει σε αναπροσαρμογή των μισθωμάτων των πλοίων της ακτοπλοΐας, που εκτελούν δρομολογιακές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας με πολυετείς συμβάσεις και στις οποίες σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία προβλέπεται ρήτρα καυσίμου. Όλες οι άγονες γραμμές είναι ενταγμένες στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Ποιες είναι οι προτάσεις του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας 

Μεταξύ αυτών:

  • Πλαφόν τιμών το οποίο θα έχει σημείο αναφοράς τη μέση τιμή καυσίμων του Δεκεμβρίου του 2021. Η επιδότηση προτάθηκε να καλυφθεί από πόρους προερχόμενους από τα ταμεία της Ε.Ε. Εκτιμώμενη δαπάνη για τον κλάδο 12-18 εκατ. ευρώ ανά μήνα.
  • Προσωρινή μείωση ΦΠΑ στον χαμηλό συντελεστή του 6% μέχρι να επανέλθει η μέση τιμή των καυσίμων στην αντίστοιχη του Δεκεμβρίου 2021 και στη συνέχεια διατήρησή του στον μεσαίο συντελεστή, που είναι το 13%.
  • Επιδότηση εργοδοτικών εισφορών των ναυτικών. Εκτιμώμενη δαπάνη ενίσχυσης για όλο τον κλάδο 2 εκατ. ευρώ τον μήνα.
  • Αύξηση κατά 30% της αποζημίωσης υφιστάμενων συμβάσεων εξυπηρέτησης γραμμών δημόσιας υπηρεσίας μονοετούς διάρκειας. Εκτιμώμενη δαπάνη 2,3 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου και μέχρι την 31η Οκτωβρίου 2022.
  • Ενίσχυση της ρευστότητας με άμεση καταβολή των 50 εκατ. ευρώ που οφείλονται στις εταιρείες από την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας, των λεγόμενων άγονων γραμμών.
  • Προσωρινή αναστολή υποχρεωτικών εκπτώσεων ή αποζημίωση του απολεσθέντος εσόδου βάσει προσκομίσεως παραστατικών μέχρι την επαναφορά των καυσίμων στη μέση τιμή του Δεκεμβρίου 2021. Εκτιμώμενη δαπάνη περίπου 4 εκατ. ευρώ ανά μήνα εφαρμογής του μέτρου.
  • Οι εταιρείες έχουν μετακυλίσει το 40% της αύξησης του κόστους καυσίμων στον επιβάτη. Τα καύσιμα αποτελούν το 80% του λειτουργικού κόστους ενός ταχυπλόου και το 50% ενός συμβατικού.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!