Γ.Δ.
1273.48 0,00%
ACAG
0,00%
6.3
CENER
0,00%
6.94
CNLCAP
0,00%
7.35
DIMAND
0,00%
11
OPTIMA
0,00%
7.75
TITC
0,00%
19.88
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
0,00%
1.618
ΑΒΕ
0,00%
0.512
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.25
ΑΚΡΙΤ
0,00%
1.2
ΑΛΜΥ
0,00%
2.66
ΑΛΦΑ
0,00%
1.498
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.52
ΑΝΕΚ
0,00%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.6
ΑΣΚΟ
0,00%
2.32
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
6.45
ΑΤΤ
0,00%
10.58
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.62
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.36
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.84
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.13
ΒΙΟΤ
0,00%
0.224
ΒΙΣ
0,00%
0.29
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.42
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.745
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
13.2
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
0,00%
10.73
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.54
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.329
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.12
ΕΕΕ
0,00%
26.05
ΕΚΤΕΡ
0,00%
4.11
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.56
ΕΛΙΝ
0,00%
2.3
ΕΛΛ
0,00%
14.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.205
ΕΛΠΕ
0,00%
7.77
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.98
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.18
ΕΛΧΑ
0,00%
1.874
ΕΝΤΕΡ
0,00%
6.5
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.103
ΕΠΣΙΛ
0,00%
9.5
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.05
ΕΤΕ
0,00%
6.2
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.25
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.2
ΕΥΡΩΒ
0,00%
1.63
ΕΧΑΕ
0,00%
5.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.82
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4685
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.345
ΙΝΚΑΤ
0,00%
3.76
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.51
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.03
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.11
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
6.35
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.37
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.05
ΚΑΜΠ
0,00%
2.36
ΚΑΡΕΛ
0,00%
310
ΚΕΚΡ
0,00%
1.86
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
0,00%
1.47
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.578
ΚΟΥΑΛ
0,00%
0.592
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.75
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
9.44
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.08
ΛΑΒΙ
0,00%
0.714
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.83
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.28
ΛΕΒΠ
0,00%
0.324
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.17
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.71
ΜΑΘΙΟ
0,00%
1.15
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
3.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
46.4
ΜΙΓ
0,00%
5.28
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
24.36
ΜΟΝΤΑ
0,00%
1.84
ΜΟΤΟ
0,00%
3.03
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.625
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.22
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.06
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.905
ΜΠΤΚ
0,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.26
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.14
ΝΑΥΠ
0,00%
1.02
ΞΥΛΚ
0,00%
0.376
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
23.2
ΟΛΠ
0,00%
23.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.59
ΟΠΑΠ
0,00%
14.57
ΟΤΕ
0,00%
13.07
ΟΤΟΕΛ
0,00%
12.52
ΠΑΙΡ
0,00%
1.15
ΠΑΠ
0,00%
2.24
ΠΕΙΡ
0,00%
3.146
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.92
ΠΛΑΘ
0,00%
4.18
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.39
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
0,00%
4.33
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.905
ΣΑΡ
0,00%
7.85
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.027
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.372
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2.31
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.84
ΣΠΙ
0,00%
0.602
ΣΠΥΡ
0,00%
0.198
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
15.62
ΤΖΚΑ
0,00%
1.87
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.784
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
0,00%
0.384
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.0685
ΦΡΛΚ
0,00%
4.125
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.645

Κοντέινερ: Καμπανάκι για ζήτηση και αποθήκες από τη Maersk

Για επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων πλοίων το 2022 προειδοποιεί η Maersk, εν μέσω αποδυνάμωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ο κολοσσός από τη Δανία, που θεωρείται «βαρόμετρο» για το παγκόσμιο εμπόριο, ανακοίνωσε ότι στη διάρκεια του β΄ τριμήνου φόρτωσε 7,4% λιγότερα κοντέινερ στα πλοία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, γεγονός που την οδηγεί σε αναθεώρηση των προοπτικών για τις δραστηριότητές της στο σύνολο του έτους.

Στο πλαίσιο αυτό, η Maersk αναμένει τώρα η ζήτηση για εμπορευματοκιβώτιο να βρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του εύρους της, μεταξύ -1% και 1% το 2022, καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός και οι τιμές της ενέργειας ρίχνουν βαριά σκιά πάνω από τις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές.

«Η γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο αλματώδης πληθωρισμός μέσω των υψηλότερων τιμών της ενέργειας συνέχισαν να επιβαρύνουν το καταναλωτικό κλίμα και τις προσδοκίες ανάπτυξης», αναφέρει χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωση η Maersk. «Δεδομένου αυτού του ιστορικού, το 2022 η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται τώρα να βρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του προβλεπόμενου εύρους -1% έως +1%», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Συσσώρευση αποθεμάτων στις αποθήκες

Η επιβράδυνση ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Ευρώπη, όπου συσσωρεύονται αποθέματα σε λιμάνια και αποθήκες καθώς η ζήτηση των καταναλωτών μειώνεται, τονίζει ακόμη η Maersk. Ως κύριο λόγοι για αυτή την εξέλιξη επισημαίνονται ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας και τα συνεχιζόμενα λοκντάουν στην Κίνα λόγω της πανδημίας.

«Στην Ευρώπη, η συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας παραμένει σε ισχύ, καθώς έμποροι λιανικής και κατασκευαστές διατηρούσαν κοντέινερ σε λιμάνια και αποθήκες λόγω της αδύναμης τελικής ζήτησης. Το λοκντάουν των λιμανιών στην Κίνα, λόγω της πολιτικής μηδενικής ανοχής για τον Covid-19 καθώς και οι συνέπειες από τον πόλεμο στην Ουκρανία προκάλεσαν επίσης πιέσεις σε βασικούς τομείς του δικτύου logistics», υπογραμμίζει η εταιρεία.

Εντυπωσιακές επιδόσεις το β΄ τρίμηνο

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η Maerskt ανακοίνωσε εντυπωσιακά αποτελέσματα για το β΄ τρίμηνο, καθώς τα ναύλα εκτινάσσονται στα ύψη. Σύμφωνα με την εταιρεία, η εμπορική συμφόρηση αύξησε τις παγκόσμιες τιμές των ναύλων, δημιουργώντας «εξαιρετικές συνθήκες», ωθώντας την να αυξήσει τις προοπτικές κερδών της για το σύνολο της χρήσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, η Maersk αναμένει λειτουργικά κέρδη της τάξεως των 31 δισ. δολαρίων το 2022, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 24 δισ. δολάρια. Αναμένει επίσης  κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 37 δισ. δολαρίων, έναντι 30 δισ. προηγουμένως.

Για το β΄ τρίμηνο, τα έσοδά τηςαυξήθηκαν κατά 52% σε ετήσια βάση στα 21,7 δισ. δολάρια, ενώ τα λειτουργικά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 8,9 δισ. δολάρια.

Επισημαίνεται, τέλος, ότι παρά την μικρή μείωση των ναύλων πρόσφατα, αυτοί παραμένουν  σε ιστορικά υψηλά, με την αβεβαιότητα να διατηρείται στην αγορά, καταλήγει η Maersk.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!