Γ.Δ.
788.46 -0,37%
CENER
-2,63%
2.59
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,24%
14
TITC
-0,93%
10.7
ΑΑΑΚ
0,00%
8.4
ΑΑΑΠ
0,00%
3.1
ΑΒΑΞ
-0,52%
0.768
ΑΒΕ
+0,68%
0.59
ΑΔΜΗΕ
-2,40%
1.63
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.515
ΑΛΜΥ
+1,20%
1.85
ΑΛΦΑ
-2,19%
0.8216
ΑΝΔΡΟ
-0,89%
5.55
ΑΝΕΚ
+1,65%
0.0925
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.105
ΑΡΑΙΓ
-0,78%
4.45
ΑΣΚΟ
+0,99%
2.04
ΑΣΤΑΚ
-0,30%
6.62
ΑΤΕΚ
0,00%
0.4
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
4.9
ΑΤΤ
-0,11%
0.093
ΑΤΤΙΚΑ
-1,56%
0.884
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.185
ΒΙΟ
0,00%
3.39
ΒΙΟΚΑ
-7,88%
1.52
ΒΙΟΣΚ
-2,66%
0.549
ΒΙΟΤ
0,00%
0.318
ΒΙΣ
0,00%
0.8
ΒΟΣΥΣ
+2,05%
1.99
ΒΥΤΕ
0,00%
3.495
ΓΕΒΚΑ
-1,89%
1.3
ΓΕΔ
0,00%
0.0125
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,12%
8.49
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.04
ΔΕΗ
-2,18%
5.165
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+10,88%
0.734
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.254
ΔΡΟΜΕ
-0,69%
0.289
ΕΒΡΟΦ
0,00%
0.714
ΕΕΕ
-0,24%
21.1
ΕΚΤΕΡ
+0,75%
1.35
ΕΛΒΕ
0,00%
5.1
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.442
ΕΛΙΝ
-1,81%
1.625
ΕΛΛ
-0,63%
15.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,64%
1.58
ΕΛΠΕ
+1,79%
6.25
ΕΛΣΤΡ
+4,90%
2.14
ΕΛΤΟΝ
-1,38%
2.14
ΕΛΧΑ
-3,51%
1.32
ΕΝΤΕΡ
-0,87%
3.42
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.145
ΕΠΣΙΛ
-1,52%
5.2
ΕΣΥΜΒ
-0,32%
0.618
ΕΤΕ
+0,73%
3.03
ΕΥΑΠΣ
-9,98%
3.61
ΕΥΔΑΠ
-1,37%
7.18
ΕΥΠΙΚ
0,00%
7.8
ΕΥΡΩΒ
-0,91%
0.8522
ΕΧΑΕ
-0,50%
2.985
ΙΑΤΡ
0,00%
1.32
ΙΚΤΙΝ
-0,87%
0.456
ΙΛΥΔΑ
+0,44%
1.14
ΙΝΚΑΤ
+0,24%
1.688
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4
ΙΝΛΟΤ
+0,84%
0.6
ΙΝΤΕΚ
-0,59%
3.36
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,59%
6.4
ΙΝΤΕΤ
+3,41%
0.85
ΙΝΤΚΑ
+0,39%
1.556
ΚΑΜΠ
0,00%
2.44
ΚΑΡΕΛ
+2,26%
272
ΚΕΚΡ
+6,17%
0.877
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.58
ΚΛΜ
-0,37%
0.534
ΚΟΡΔΕ
-2,05%
0.43
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
0.399
ΚΟΥΕΣ
+0,12%
4.125
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.2
ΚΡΙ
-1,17%
5.06
ΚΤΗΛΑ
+0,62%
1.62
ΚΥΡΙΟ
-2,77%
1.055
ΛΑΒΙ
0,00%
0.468
ΛΑΜΔΑ
-1,45%
5.45
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.76
ΛΕΒΚ
0,00%
0.228
ΛΕΒΠ
0,00%
0.28
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.185
ΛΟΓΟΣ
0,00%
0.97
ΛΟΥΛΗ
-1,32%
2.25
ΛΥΚ
-2,14%
1.6
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.72
ΜΕΒΑ
+6,67%
2.24
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.98
ΜΕΡΚΟ
-4,64%
45.2
ΜΙΓ
-0,35%
0.0288
ΜΙΝ
-6,02%
0.468
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,19%
15.98
ΜΟΝΤΑ
+1,00%
0.606
ΜΟΤΟ
-2,34%
2.09
ΜΟΥΖΚ
-0,26%
0.758
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
13.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,47%
2.13
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
-1,05%
1.885
ΜΠΤΚ
-0,99%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+2,51%
13.9
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.02
ΝΑΥΠ
0,00%
1.07
ΞΥΛΚ
-1,97%
0.199
ΞΥΛΠ
0,00%
0.206
ΟΛΘ
+1,69%
24
ΟΛΠ
-0,71%
13.9
ΟΛΥΜΠ
-0,57%
1.75
ΟΠΑΠ
-1,07%
12.01
ΟΤΕ
+1,41%
14.41
ΟΤΟΕΛ
-1,21%
9.78
ΠΑΙΡ
+3,82%
0.706
ΠΑΠ
-0,41%
2.45
ΠΕΙΡ
-3,74%
1.03
ΠΕΤΡΟ
-1,57%
5
ΠΛΑΘ
-2,13%
3.68
ΠΛΑΙΣ
-2,33%
2.93
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.42
ΠΡΕΜΙΑ
-3,51%
1.1
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
8.7
ΠΡΟΦ
-1,26%
2.74
ΡΕΒΟΙΛ
-0,41%
1.21
ΣΑΡ
-0,33%
6
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.25
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.021
ΣΕΝΤΡ
+1,10%
0.276
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
+5,00%
7.14
ΣΠΙ
0,00%
0.594
ΣΠΥΡ
0,00%
0.175
ΤΕΝΕΡΓ
-0,79%
16.35
ΤΖΚΑ
-0,25%
1.975
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.29
ΦΙΕΡ
-2,00%
0.49
ΦΛΕΞΟ
0,00%
6.8
ΦΡΙΓΟ
+1,14%
0.0885
ΦΡΛΚ
-0,20%
2.5
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.5
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Κοντέινερ: Καμπανάκι για ζήτηση και αποθήκες από τη Maersk

Για επιβράδυνση της παγκόσμιας ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων πλοίων το 2022 προειδοποιεί η Maersk, εν μέσω αποδυνάμωσης της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και συμφόρησης της εφοδιαστικής αλυσίδας.

Ο κολοσσός από τη Δανία, που θεωρείται «βαρόμετρο» για το παγκόσμιο εμπόριο, ανακοίνωσε ότι στη διάρκεια του β΄ τριμήνου φόρτωσε 7,4% λιγότερα κοντέινερ στα πλοία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2021, γεγονός που την οδηγεί σε αναθεώρηση των προοπτικών για τις δραστηριότητές της στο σύνολο του έτους.

Στο πλαίσιο αυτό, η Maersk αναμένει τώρα η ζήτηση για εμπορευματοκιβώτιο να βρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του εύρους της, μεταξύ -1% και 1% το 2022, καθώς ο αυξανόμενος πληθωρισμός και οι τιμές της ενέργειας ρίχνουν βαριά σκιά πάνω από τις παγκόσμιες οικονομικές προοπτικές.

«Η γεωπολιτική αβεβαιότητα και ο αλματώδης πληθωρισμός μέσω των υψηλότερων τιμών της ενέργειας συνέχισαν να επιβαρύνουν το καταναλωτικό κλίμα και τις προσδοκίες ανάπτυξης», αναφέρει χαρακτηριστικά σε σχετική ανακοίνωση η Maersk. «Δεδομένου αυτού του ιστορικού, το 2022 η παγκόσμια ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται τώρα να βρίσκεται στο χαμηλότερο άκρο του προβλεπόμενου εύρους -1% έως +1%», τονίζεται στην ανακοίνωση.

Συσσώρευση αποθεμάτων στις αποθήκες

Η επιβράδυνση ήταν ιδιαίτερα έντονη στην Ευρώπη, όπου συσσωρεύονται αποθέματα σε λιμάνια και αποθήκες καθώς η ζήτηση των καταναλωτών μειώνεται, τονίζει ακόμη η Maersk. Ως κύριο λόγοι για αυτή την εξέλιξη επισημαίνονται ο πόλεμος Ρωσίας – Ουκρανίας και τα συνεχιζόμενα λοκντάουν στην Κίνα λόγω της πανδημίας.

«Στην Ευρώπη, η συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας παραμένει σε ισχύ, καθώς έμποροι λιανικής και κατασκευαστές διατηρούσαν κοντέινερ σε λιμάνια και αποθήκες λόγω της αδύναμης τελικής ζήτησης. Το λοκντάουν των λιμανιών στην Κίνα, λόγω της πολιτικής μηδενικής ανοχής για τον Covid-19 καθώς και οι συνέπειες από τον πόλεμο στην Ουκρανία προκάλεσαν επίσης πιέσεις σε βασικούς τομείς του δικτύου logistics», υπογραμμίζει η εταιρεία.

Εντυπωσιακές επιδόσεις το β΄ τρίμηνο

Αξίζει ωστόσο να σημειωθεί ότι η Maerskt ανακοίνωσε εντυπωσιακά αποτελέσματα για το β΄ τρίμηνο, καθώς τα ναύλα εκτινάσσονται στα ύψη. Σύμφωνα με την εταιρεία, η εμπορική συμφόρηση αύξησε τις παγκόσμιες τιμές των ναύλων, δημιουργώντας «εξαιρετικές συνθήκες», ωθώντας την να αυξήσει τις προοπτικές κερδών της για το σύνολο της χρήσης.

Στην κατεύθυνση αυτή, η Maersk αναμένει λειτουργικά κέρδη της τάξεως των 31 δισ. δολαρίων το 2022, έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 24 δισ. δολάρια. Αναμένει επίσης  κέρδη προ τόκων, φόρων, αποσβέσεων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 37 δισ. δολαρίων, έναντι 30 δισ. προηγουμένως.

Για το β΄ τρίμηνο, τα έσοδά τηςαυξήθηκαν κατά 52% σε ετήσια βάση στα 21,7 δισ. δολάρια, ενώ τα λειτουργικά κέρδη υπερδιπλασιάστηκαν στα 8,9 δισ. δολάρια.

Επισημαίνεται, τέλος, ότι παρά την μικρή μείωση των ναύλων πρόσφατα, αυτοί παραμένουν  σε ιστορικά υψηλά, με την αβεβαιότητα να διατηρείται στην αγορά, καταλήγει η Maersk.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!