Γ.Δ.
1365.48 +0,60%
ACAG
+0,16%
6.3
CENER
+2,05%
6.98
CNLCAP
-0,72%
6.85
DIMAND
-0,51%
9.72
OPTIMA
+1,84%
9.98
TITC
+0,19%
26.05
ΑΑΑΚ
0,00%
6.85
ΑΒΑΞ
+2,11%
1.354
ΑΒΕ
+0,40%
0.502
ΑΔΜΗΕ
+5,02%
2.195
ΑΚΡΙΤ
-0,55%
0.905
ΑΛΜΥ
+1,00%
2.525
ΑΛΦΑ
+1,15%
1.5355
ΑΝΔΡΟ
-1,45%
6.8
ΑΡΑΙΓ
+1,24%
11.46
ΑΣΚΟ
+1,18%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+2,55%
7.24
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
7.36
ΑΤΤ
0,00%
10.8
ΑΤΤΙΚΑ
+1,79%
2.27
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,73%
5.28
ΒΙΟΚΑ
-7,32%
2.66
ΒΙΟΣΚ
+2,22%
1.15
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
-9,74%
0.176
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.44
ΓΕΒΚΑ
+0,63%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,52%
15.54
ΔΑΑ
+0,76%
8.228
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+0,18%
10.93
ΔΟΜΙΚ
+2,22%
4.6
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,81%
0.338
ΕΒΡΟΦ
+1,73%
1.47
ΕΕΕ
+2,04%
27.96
ΕΚΤΕΡ
+2,23%
3.905
ΕΛΒΕ
-5,24%
4.88
ΕΛΙΝ
+0,88%
2.3
ΕΛΛ
+0,67%
15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.495
ΕΛΠΕ
+0,68%
8.125
ΕΛΣΤΡ
+0,85%
2.38
ΕΛΤΟΝ
+2,10%
1.848
ΕΛΧΑ
+1,91%
1.812
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
+1,44%
9.15
ΕΣΥΜΒ
-0,41%
1.205
ΕΤΕ
-0,25%
7.048
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+2,03%
5.54
ΕΥΡΩΒ
-0,11%
1.802
ΕΧΑΕ
+0,20%
4.9
ΙΑΤΡ
-2,15%
1.59
ΙΚΤΙΝ
+0,11%
0.4405
ΙΛΥΔΑ
+2,43%
1.475
ΙΝΚΑΤ
+2,27%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.71
ΙΝΛΟΤ
+3,16%
1.046
ΙΝΤΕΚ
+0,16%
6.08
ΙΝΤΕΡΚΟ
-2,70%
4.32
ΙΝΤΕΤ
+1,25%
1.215
ΙΝΤΚΑ
+0,63%
3.2
ΚΑΜΠ
0,00%
2.58
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,68%
1.49
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
+2,03%
1.51
ΚΟΡΔΕ
-0,38%
0.53
ΚΟΥΑΛ
+2,54%
1.21
ΚΟΥΕΣ
+2,99%
5.17
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,89%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+6,15%
1.38
ΛΑΒΙ
+0,77%
0.789
ΛΑΜΔΑ
+1,59%
6.38
ΛΑΜΨΑ
0,00%
32
ΛΑΝΑΚ
+6,52%
0.98
ΛΕΒΚ
+9,38%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
-0,72%
1.37
ΛΟΥΛΗ
+1,15%
2.65
ΜΑΘΙΟ
+5,63%
1.125
ΜΕΒΑ
+3,80%
3.82
ΜΕΝΤΙ
+0,69%
2.9
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+2,42%
3.81
ΜΙΝ
+0,85%
0.595
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,16%
26.1
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.1
ΜΟΤΟ
+0,35%
2.86
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.75
ΜΠΕΛΑ
-0,92%
25.78
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,58%
1.93
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+0,74%
35.62
ΝΑΚΑΣ
-0,73%
2.72
ΝΑΥΠ
-1,21%
0.978
ΞΥΛΚ
+0,71%
0.284
ΞΥΛΚΔ
-80,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+1,92%
0.318
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
-1,32%
22.5
ΟΛΠ
+0,84%
24
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.6
ΟΠΑΠ
0,00%
16.09
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,89%
0.889
ΟΤΕ
-0,50%
13.93
ΟΤΟΕΛ
+2,65%
13.18
ΠΑΙΡ
+5,98%
1.24
ΠΑΠ
+1,16%
2.62
ΠΕΙΡ
+0,48%
3.736
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.32
ΠΛΑΘ
+1,70%
3.88
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.4
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,90%
1.126
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
-0,38%
3.96
ΡΕΒΟΙΛ
-0,95%
1.565
ΣΑΡ
+0,53%
11.3
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+1,11%
0.364
ΣΙΔΜΑ
0,00%
2
ΣΠΕΙΣ
-4,37%
7
ΣΠΙ
+0,57%
0.706
ΣΠΥΡ
-7,77%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+1,16%
17.4
ΤΖΚΑ
0,00%
1.615
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.13
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,48%
1.672
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
0,00%
0.348
ΦΛΕΞΟ
+0,65%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
-0,75%
3.95
ΧΑΙΔΕ
-1,50%
0.655

Ναυπηγεία Ελευσίνας: Στο α’ τρίμηνο του 2023 εγκαθίστανται οι νέοι επενδυτές

Μέχρι το τέλος του Οκτώβρη αναμένεται να κατατεθεί το σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγείων Ελευσίνας σε δικαστήριο του Πειραιά, προκειμένου να προχωρήσει η υλοποίησή του.

Η ψήφιση του σχετικού νόμου από τη Βουλή με ισχυρή πλειοψηφία, ουσιαστικά άνοιξε τον δρόμο για την υιοθέτηση του σχεδίου εξυγίανσης, που θα υποβάλλουν οι εταιρείες Onex, DFC και Fincantieri στο ελληνικό δικαστήριο. Όπως παρατηρούσαν πηγές κοντά στη διαδικασία, ο κύβος ερρίφθη και ότι πλέον μένουν μόνο τεχνικά ζητήματα να διευθετηθούν. «Ωστόσο απαιτούν και αυτά το χρόνο τους», σημείωνε καλά ενημερωμένη πηγή.

Καλώς εχόντων των πραγμάτων, η απόφαση του δικαστηρίου θα είναι στη διάθεση των επενδυτών προς το τέλος του έτους. Θεωρείται απίθανο το σχέδιο να μην γίνει αποδεκτό, με δεδομένο ότι έχει την έγκριση του μεγαλύτερου πιστωτή (Ελληνικό Δημόσιο), αλλά και τη «σιωπηλή» έγκριση των Βρυξελλών. Ωστόσο, επειδή κανείς δεν μπορεί να είναι σίγουρος με την ταχύτητα έκδοσης των αποφάσεων στην δικαιοσύνη, η είσοδος των νέων επενδυτών στα Ναυπηγεία εκτιμάται ότι θα γίνει με μεγάλη πιθανότητα μέσα στο α’ τρίμηνο του έτους.

Οι νέοι επενδυτές γνωρίζουν σε βάθος την κατάσταση των Ναυπηγείων Ελευσίνας και το πρώτο πράγμα που αναμένεται να διευθετήσουν θα είναι οι δύο δεξαμενές του ναυπηγείου. Η επισκευή τους θα ξεκινήσει άμεσα προκειμένου να καταστούν πολύ σύντομα δεξαμενισμοί πλοίων. Εκτιμάται ότι θα απαιτήσει τουλάχιστον ένα εξάμηνο η επισκευή των δύο δεξαμενών, προτού αρχίσουν να δεξαμενίζονται πλοία. Δεν αποκλείεται δε, όπως ανέφεραν καλά ενημερωμένες πηγές, οι πρώτες επισκευές πλοίων να γίνουν μέσα στο β’ εξάμηνο του έτους.

Η Onex είναι ο βασικός επισπεύδων των εργασιών, καθώς χάνει δουλειές λόγω πληρότητας του ναυπηγείου της στη Σύρο, το οποίο εκτιμάται ότι έχει κλείσει σε επισκευές τα επόμενα δύο χρόνια. Επομένως, όσο πιο γρήγορα πιάσει δουλειά η Ελευσίνα, τόσο περισσότερο θα είναι το έργο που θα διεκπεραιωθεί σε ελληνικά ναυπηγεία που σήμερα διαρρέει σε ναυπηγεία άλλων χωρών και φυσικά αντίστοιχα θα είναι τα έσοδα του ομίλου Onex. Οι δε Έλληνες εφοπλιστές εκτιμάται ότι θα τιμήσουν τις υπηρεσίες του νέου ναυπηγείου της Onex, όπως τίμησε και τις υπηρεσίες του ναυπηγείου της Σύρου.

Αναφορικά με τις αμυντικές ναυπηγήσεις, οι άνθρωποι της κυβέρνησης κρατάνε κλειστά χαρτιά καθώς η διαδικασία επιλογής κορβετών είναι σε εξέλιξη. Ωστόσο, θεωρούν σίγουρο ότι ένας τόσο σημαντικός επενδυτής όπως η Fincantieri δεν θα μείνει χωρίς δουλειά. Εξάλλου, η αποπληρωμή των οφειλών ύψους περίπου 150 εκατ. ευρώ που έχει το ναυπηγείο προς το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας, θα συντελεστεί σε μεγάλο βαθμό με νέα συμβόλαια στα οποία θα γίνεται παρακράτηση του προσφερόμενου τιμήματος για πολλά χρόνια.

Στην πλευρά των επενδυτών είναι διάχυτoς ο ενθουσιασμός, καθώς όπως αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές τα δύσκολα αποτελούν πλέον παρελθόν. Επιπλέον, όπως επισημαίνεται, το σχέδιο νόμου για την εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας, γνώρισε ευρεία διακομματική στήριξη.Ψηφίσθηκε «σχεδόν» και από τα τρία μεγάλα κόμματα ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ. Και αναφέρεται η λέξη «σχεδόν» γιατί το ΚΙΝΑΛ παρόλο που καταψήφισε επί της αρχής το νόμο για την εξυγίανση των ναυπηγείων, υπερψήφισε τα επίμαχα άρθρα 1 και 2 του νόμου, τα οποία περιέχουν όλο το πλαίσιο εξυγίανσης της επιχείρησης.

Σύμφωνα με το σχέδιο, οι τρεις επιχειρήσεις Onex, DFC και Fincantieri, προτίθενται να αποπληρώσουν σε βάθος 30ετίας χρέη των Ναυπηγείων Ελευσίνας, ύψους 230 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, θα επενδύσουν 170 εκατ. ευρώ στον εκσυγχρονισμό του. Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία δύο εταιρειών ναυπήγησης πλοίων, η πρώτη που θα αφορά σε εμπορικά πλοία και η δεύτερη εταιρεία που θα αφορά σε αμυντικά/πολεμικά πλοία.

Τέλος, το επενδυτικό σχέδιο στηρίζεται από την αμερικανική κυβέρνηση, καθώς η αμερικανική αναπτυξιακή τράπεζα US International Development FinanceCorporation (DFC) έχει δεσμευθεί να χρηματοδοτήσει την επένδυση με 102 εκατ. δολ. ΗΠΑ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!