Γ.Δ.
1015.48 +1,14%
ACAG
0,00%
13.42
CENER
+3,95%
3.68
CNLCAP
0,00%
7.7
DIMAND
0,00%
14
TITC
+1,69%
14.44
ΑΑΑΚ
0,00%
9.5
ΑΑΑΠ
0,00%
5.8
ΑΒΑΞ
-0,11%
0.909
ΑΒΕ
0,00%
0.536
ΑΔΜΗΕ
+3,39%
1.95
ΑΕΓΕΚ
0,00%
0.035
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.5
ΑΛΜΥ
+0,49%
2.07
ΑΛΦΑ
+1,01%
1.2
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΝΕΚ
0,00%
0.19
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.264
ΑΡΑΙΓ
+2,23%
6.43
ΑΣΚΟ
+0,47%
2.16
ΑΣΤΑΚ
-3,05%
7.62
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+2,17%
4.7
ΑΤΤ
+2,31%
0.1508
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.38
ΒΑΡΓ
0,00%
0.11
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.18
ΒΙΟ
+5,02%
4.6
ΒΙΟΚΑ
+1,88%
1.63
ΒΙΟΣΚ
-0,29%
0.694
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.31
ΒΙΣΔ
0,00%
0.7
ΒΟΣΥΣ
+5,77%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+4,17%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,49%
12.26
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.2
ΔΕΗ
+0,35%
7.27
ΔΙΟΝ
0,00%
0.11
ΔΟΜΙΚ
+3,24%
0.828
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,59%
0.339
ΕΒΡΟΦ
-4,75%
0.802
ΕΕΕ
+1,14%
22.24
ΕΚΤΕΡ
+4,92%
1.6
ΕΛΒΕ
-0,82%
4.82
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
-1,91%
0.41
ΕΛΙΝ
+0,52%
1.92
ΕΛΛ
0,00%
17
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,23%
2.185
ΕΛΠΕ
+2,97%
7.62
ΕΛΣΤΡ
+5,68%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΧΑ
+1,72%
1.77
ΕΝΤΕΡ
-0,77%
3.86
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.135
ΕΠΣΙΛ
+1,81%
6.74
ΕΣΥΜΒ
0,00%
0.63
ΕΤΕ
-0,02%
4.315
ΕΥΑΠΣ
+0,56%
3.58
ΕΥΔΑΠ
+2,04%
6.99
ΕΥΡΩΒ
+1,45%
1.191
ΕΧΑΕ
0,00%
3.82
ΙΑΤΡ
-0,30%
1.68
ΙΚΤΙΝ
+1,25%
0.568
ΙΛΥΔΑ
+0,87%
1.16
ΙΝΚΑΤ
-2,23%
1.58
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.368
ΙΝΛΙΦ
0,00%
3.86
ΙΝΛΟΤ
-1,54%
0.64
ΙΝΤΕΚ
0,00%
3.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
+1,54%
6.6
ΙΝΤΕΤ
-0,93%
1.06
ΙΝΤΚΑ
-0,65%
1.838
ΚΑΜΠ
-1,59%
2.48
ΚΑΡΕΛ
0,00%
312
ΚΕΚΡ
-2,64%
1.252
ΚΕΠΕΝ
-4,35%
2.2
ΚΛΜ
+2,99%
0.69
ΚΟΡΔΕ
+1,03%
0.49
ΚΟΥΑΛ
-0,61%
0.489
ΚΟΥΕΣ
+0,96%
5.25
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.216
ΚΡΙ
-2,86%
6.12
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
+1,78%
1.145
ΛΑΒΙ
+0,22%
0.456
ΛΑΜΔΑ
-0,41%
6.1
ΛΑΜΨΑ
0,00%
20.6
ΛΑΝΑΚ
+0,43%
0.94
ΛΕΒΚ
0,00%
0.226
ΛΕΒΠ
0,00%
0.266
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.15
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.065
ΛΟΥΛΗ
+3,73%
2.5
ΛΥΚ
-2,69%
2.53
ΜΑΘΙΟ
-2,01%
0.73
ΜΕΒΑ
0,00%
2.74
ΜΕΝΤΙ
-0,28%
3.59
ΜΕΡΚΟ
+1,70%
47.8
ΜΙΓ
+8,67%
0.0489
ΜΙΝ
+8,44%
0.488
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,99%
22.54
ΜΟΝΤΑ
+2,87%
0.716
ΜΟΤΟ
+0,43%
2.33
ΜΟΥΖΚ
-0,29%
0.692
ΜΠΕΛΑ
+1,57%
16.77
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,45%
2.25
ΜΠΟΚΑ
0,00%
0.026
ΜΠΟΠΑ
0,00%
0.057
ΜΠΡΙΚ
+0,51%
1.96
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+2,94%
23.8
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.3
ΝΑΥΠ
0,00%
1.12
ΞΥΛΚ
+1,35%
0.225
ΞΥΛΠ
+15,38%
0.24
ΟΛΘ
+0,42%
24
ΟΛΠ
+1,28%
17.44
ΟΛΥΜΠ
-2,78%
2.1
ΟΠΑΠ
+1,04%
13.6
ΟΤΕ
+2,74%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,19%
10.28
ΠΑΙΡ
+0,67%
0.906
ΠΑΠ
+0,40%
2.49
ΠΕΙΡ
+0,25%
1.82
ΠΕΤΡΟ
-0,33%
6.1
ΠΛΑΘ
+1,50%
4.395
ΠΛΑΙΣ
0,00%
4.58
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.5
ΠΡΔ
0,00%
0.59
ΠΡΕΜΙΑ
+1,39%
1.095
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.95
ΠΡΟΦ
-0,69%
2.88
ΡΕΒΟΙΛ
+2,78%
1.295
ΣΑΡ
-0,67%
7.45
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.18
ΣΑΤΟΚ
-5,77%
0.0245
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.304
ΣΙΔΜΑ
+5,93%
2.5
ΣΠΕΙΣ
-0,95%
6.26
ΣΠΙ
-0,63%
0.632
ΣΠΥΡ
+5,26%
0.2
ΤΕΝΕΡΓ
-1,07%
20.28
ΤΖΚΑ
-0,79%
1.88
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.03
ΥΑΛΚΟ
+7,27%
0.236
ΦΙΕΡ
+2,28%
0.448
ΦΛΕΞΟ
+4,35%
8.4
ΦΡΙΓΟ
+6,00%
0.106
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
+6,00%
0.53
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!

Ελληνικά Ναυπηγεία: Πρωταγωνιστικός ο ρόλος τους στη διεθνή αγορά

Ανταγωνιστικά στη διεθνή ναυπηγική αγορά αναμένεται να τοποθετηθεί η Ελλάδα, αφού ήδη πολλοί εφοπλιστές δείχνουν ολοένα και μεγαλύτερη εμπιστοσύνη φέρνοντας τα πλοία τους στις εγχώριες γιάρδες. Με την αρχή να γίνεται από το Νεώριο της Σύρου όπου έως το 2022 είχαν ολοκληρωθεί τουλάχιστον 350 επισκευές πλοίων όλων των τύπων, ακολουθούν δυναμικά και τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά.

Την Παρασκευή, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα Ναυπηγεία Ελευσίνας και πριν αρχίσει η επίσημη επαναλειτουργία τους υπό την ONEX, κατέπλευσε το πρώτο πλοίο, το φορτηγό supramax, της Star Bulk Carriers, Star Cleo χωρητικότητας 56.582 dwt και ναυπηγήσεως του 2013.

Πρόκειται για πλοίο του εφοπλιστή Πέτρου Παππά, ο οποίος ηγείται μίας εκ των μεγαλύτερων εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών στο αμερικανικό χρηματιστήριο με στόλο από συνολικά 128 φορτηγά πλοία.

Ναυπηγεία Νεωρίου-Ελευσίνας

Στα ναυπηγεία Ελευσίνας η αμερικανική τράπεζα επενδύσεων DFC έχει ήδη δώσει έγκριση για κεφάλαια ύψους 102 εκατ. ευρώ με τη μορφή δανείου και με τη δυνατότητα μετατροπής του. Αυτή τη στιγμή αναμένεται η επικύρωση του σχεδίου εξυγίανσης από τα αρμόδιο δικαστήριο ενώ ήδη η διοίκηση του ναυπηγείου σε συνεργασία με τους εργαζόμενους προχωρούν σε αποτυπώσεις προκειμένου τα ναυπηγεία μεταξύ Ιουνίου και Αυγούστου του 2023 να είναι πλήρως λειτουργικά.

Ήδη τα ναυπηγεία Ελευσίνας έχουν προχωρήσει σε συνεργασία με τον ιταλικό όμιλο fincantieri που πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες ναυπηγικές μονάδες στην Ευρώπη και τέταρτη μεγαλύτερη στον κόσμο.

Ο πρόεδρος του Ομίλου ΟΝΕΧ Πάνος Ξενοκώστας ανέφερε πρόσφατα ότι η συνεργασία με τον ιταλικό κολοσσό δεν αρχίζει και δεν τελειώνει μόνο σε ένα πρόγραμμα, καθώς το ναυπηγείο έχει στόχο να μεγαλώσει το αμυντικό κομμάτι διεθνώς και να είναι ικανό να μπορεί να προσφέρει κατασκευαστικές πλατφόρμες στην παγκόσμια αγορά. Πρόσθεσε ότι υπάρχουν πολλές καλές σχεδιάσεις και ο όμιλος έχει συμφωνήσει εφόσον πάρει κάποιο πρόγραμμα κορβετών, οι τρεις να χτιστούν στην Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΝΕΧ, έχει ανακοινώσει ως ένδειξη εμπιστοσύνης, την ενίσχυση των εργαζομένων των ναυπηγείων Ελευσίνας με 1,2 εκατ. ευρώ τον Δεκέμβριο πριν βγει η απόφαση του δικαστηρίου.

Τα ναυπηγεία Ελευσίνας διαθέτουν τρεις δεξαμενές στις οποίες μπορούν να δεξαμενιστούν πλοία έως 120.000 DWT (Capesize) και μήκους έως 276 μ.. Καθεμιά διαθέτει δύο γερανούς ανύψωσης μέχρι 18 τόνους.

Τα ναυπηγεία Νεωρίου στη Σύρο ήδη κινούνται με εντατικούς ρυθμούς και σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο CEO του ομίλου ΟΝΕΧ έως το 2022 είχαν ολοκληρωθεί 350 επισκευές πλοίων, ενώ είχαν καταβληθεί 10 εκατ. ευρώ σε αποπληρωμές και οφειλές εργαζομένων και άλλα 5 εκατ. ευρώ σε οφειλές εφορίας, ΙΚΑ και τράπεζες. Τόνισε ότι περισσότερα από 100 εκατομμύρια ήρθανε από δεξαμενισμούς πλοίων για επισκευές στο Νεώριο ενώ έχουν γίνει συνολικά επενδύσεις περίπου 20 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών του. Το ναυπηγείο διαθέτει πλωτές δεξαμενές χωρητικότητας 75.000 και 40.000 DWT (Deadweight Tonnage) αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι και στα δύο ναυπηγεία Ελευσίνας και Νεωρίου θα δημιουργηθούν σχολές εργατοτεχνιτών. Παράλληλα, το Δεκέμβριο το Νεώριο σε συνεργασία με τη cisco και την περιφέρεια προχωρά στη δημιουργία Κέντρου Θαλάσσιας Καινοτομίας ενώ το Φεβρουάριο σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας θα γίνει η ίδρυση της σχολής νέων εργατοτεχνιτών.

Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

Σε εκκρεμότητα παραμένει το θέμα της καταβολής των δεδουλευμένων των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που θα γίνει μέσω ρύθμισης στη Βουλή. Πρόκειται για την καταβολή των χρημάτων της διαιτησίας του ICC, που από το Δημόσιο θα αποδοθούν στους διαχειριστές, για να διατεθούν στο σύνολό τους για την πληρωμή των εργαζομένων. Έως το τέλος του χρόνου τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά εκτιμάται ότι θα μεταβιβαστούν στον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, ενώ θα επιδιωχθεί συμφωνία με τον επενδυτή να μην μείνει κανένας εργαζόμενος εργασιακά “ακάλυπτος.

Σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις ο Γιώργος Προκοπίου

Ο Γιώργος Προκοπίου, ένας από τους μεγαλύτερους και ισχυρότερους πλοιοκτήτες παγκοσμίως διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στις εξελίξεις που παρατηρούνται στον ενεργειακό τομέα. Σημειώνεται παράλληλα ότι στην περιοχή των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, σύμφωνα με νόμο που ψηφίστηκε και ορίζει τις χρήσεις, επιτρέπεται η ανάπτυξη σταθμού FSRU. Οι επενδύσεις θα προχωρήσουν με τη διαδικασία της ταχείας αδειοδότησης (fast track). Στο συγκεκριμένο ναυπηγείο θα κατασκευάζονται ηλεκτρονικά συστήματα και σύγχρονες τεχνολογίες σε σκάφη του Πολεμικού Ναυτικού και του Λιμενικού ενώ θα γίνεται επίσης συντήρηση, μετασκευή και ναυπήγηση γιότ.

Τα ναυπηγεία διαθέτουν δύο μόνιμες δεξαμενές 500 και 250 χιλιάδων τόνων, καθώς και τρεις μικρότερες πλωτές δεξαμενές (72 χιλιάδες, 60 χιλιάδες και 36 χιλιάδες τόνοι). Όπως και κεκλιμένη ναυπηγική κλίνη για την καθέλκυση πλοίων ή τμημάτων αυτών.

Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος-ΟΛΠ

Αύξηση 6,8% το εννεάμηνο του 2022 έναντι του 2021 παρουσίασε η επισκευή πλοίων στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη Περάματος. Σύμφωνα με τον ΟΛΠ τα πλοία που μπήκαν για εργασίες αυξήθηκαν από 190 σε 203. Στο τομέα των δεξαμενών τα εξυπηρετούμενα πλοία κατέγραψαν το ίδιο διάστημα οριακή μείωση κατά 0,9% Στον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς Α.Ε. λειτουργούν συνολικά 5 δεξαμενές, 3 πλωτές και 2 μόνιμες.

Στην Επισκευαστική Βάση Περάματος λειτουργούν:

– Πλωτή δεξαμενή Πειραιάς ΙΙΙ ανυψωτικής δυναμικότητας 22.000τ, μήκους 240μ και 35μ εσωτερικού πλάτους

– Πλωτή δεξαμενή Πειραιάς ΙΙ ανυψωτικής δυναμικότητας 4.000τ, μήκους 113 και 18μ εσωτερικού πλάτους

– Πλωτή δεξαμενή Πειραιάς Ι ανυψωτικής δυναμικότητας 15.000τ, μήκους 202μ κ 31μ εσωτερικού πλάτους

– Μόνιμες δεξαμενές στην Ακτή Βασιλειάδη – Δραπετσώνα

– Μεγάλη Μόνιμη Δεξαμενή μήκους 140μ και 18,5μ εσωτερικού πλάτους

– Μικρή Μόνιμη Δεξαμενή μήκους 85μ και 12,5μ εσωτερικού πλάτους

Β. Κορκίδης: Τα ελληνικά ναυπηγεία να λειτουργήσουν συμπληρωματικά το ένα στο άλλο

Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Βασίλης Κορκίδης μιλώντας σε ημερίδα του ΕΛΙΝΤ για το μέλλον της ναυπηγικής βιομηχανίας στην Ελλάδα είπε ότι το δίδαγμα που πρέπει να συγκρατήσουμε, ώστε να εξασφαλίσουμε την επιτυχία της επανεκκίνησης, είναι τα ελληνικά ναυπηγεία να λειτουργήσουν συμπληρωματικά το ένα στο άλλο και όχι ανταγωνιστικά όπως στο παρελθόν.

Πρόσθεσε ότι η ναυπηγική βιομηχανία πρέπει να αποτελεί βασικό παράγοντα ναυτικής υποδομής της χώρας μας και να συμβάλει στην οικονομική της μεγέθυνση. Ο ίδιος επεσήμανε ότι οι ευκαιρίες που ανοίγονται είναι μοναδικές καθώς νέα κεφάλαια και τεχνογνωσία δύναται να αποφέρουν σοβαρά και ουσιαστικά οφέλη.

Επίσης, τόνισε ότι η είσοδος της ακτοπλοΐας προσεχώς στην «πράσινη» ναυτιλία δίνει τη δυνατότητα στη ναυπηγική βιομηχανία να κατασκευάσει τα σύγχρονα πλοία εδώ στην Ελλάδα, ενώ αναφέρθηκε εκ νέου στην ανάγκη δημιουργίας διαλυτηρίου πλοίων που θα πληροί τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για να γίνει πράξη και η κυκλική, γαλάζια και πράσινη οικονομία.

Πρέπει να και οφείλει η χώρα να διεκδικήσει μερίδα από την «πίτα» που απολαμβάνουν χωρίς εγγύς ανταγωνισμό τα τουρκικά διαλυτήρια μέσα από τα οποία έχει αναπτυχθεί μια δευτερογενής αγοράς μεταχειρισμένων υλικών αλλά και ναυπηγικού χάλυβα με ωφελημένη την τουρκική οικονομία,  ανέφερε ο ίδιος

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!