Γ.Δ.
1271.2 +0,51%
ACAG
+0,83%
6.05
CENER
+1,77%
6.9
CNLCAP
+3,50%
7.4
DIMAND
+0,46%
10.9
OPTIMA
+0,13%
7.81
TITC
+0,72%
19.48
ΑΑΑΚ
0,00%
7.1
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.388
ΑΒΕ
-1,14%
0.52
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.125
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.715
ΑΛΜΥ
+0,40%
2.52
ΑΛΦΑ
-1,65%
1.554
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.58
ΑΝΕΚ
-1,44%
0.274
ΑΝΕΠ
0,00%
0.072
ΑΝΕΠΟ
0,00%
0.3
ΑΡΑΙΓ
+0,53%
11.4
ΑΣΚΟ
+1,80%
2.26
ΑΣΤΑΚ
-0,54%
7.32
ΑΤΕΚ
0,00%
0.33
ΑΤΡΑΣΤ
+0,78%
6.45
ΑΤΤ
-1,74%
11.28
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.64
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,37%
5.49
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.74
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.125
ΒΙΟΤ
0,00%
0.222
ΒΙΣ
0,00%
0.322
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.34
ΓΕΒΚΑ
-1,41%
1.75
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,06%
13.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.3
ΔΕΗ
-0,56%
10.69
ΔΟΜΙΚ
-0,86%
3.47
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,86%
0.328
ΕΒΡΟΦ
+4,71%
1
ΕΕΕ
+0,75%
25.49
ΕΚΤΕΡ
0,00%
3.55
ΕΛΒΕ
0,00%
4.84
ΕΛΒΙΟ
0,00%
2.6
ΕΛΓΕΚ
0,00%
0.558
ΕΛΙΝ
-0,43%
2.31
ΕΛΛ
-0,34%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.225
ΕΛΠΕ
0,00%
7.65
ΕΛΣΤΡ
+2,09%
2.93
ΕΛΤΟΝ
0,00%
2.14
ΕΛΧΑ
0,00%
1.872
ΕΝΤΕΡ
-1,60%
6.16
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.108
ΕΠΣΙΛ
+0,73%
9.67
ΕΣΥΜΒ
-1,36%
1.09
ΕΤΕ
+0,55%
6.2
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.22
ΕΥΔΑΠ
-2,15%
5.93
ΕΥΡΩΒ
+1,11%
1.6875
ΕΧΑΕ
+0,57%
5.33
ΙΑΤΡ
-0,56%
1.77
ΙΚΤΙΝ
+7,44%
0.462
ΙΛΥΔΑ
+0,75%
1.345
ΙΝΚΑΤ
+0,14%
3.475
ΙΝΛΙΦ
+1,59%
4.47
ΙΝΛΟΤ
+1,81%
0.955
ΙΝΤΕΚ
+0,81%
6.2
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,78%
6.45
ΙΝΤΕΤ
+5,68%
1.395
ΙΝΤΚΑ
+0,38%
2.66
ΚΑΜΠ
+4,29%
2.43
ΚΑΡΕΛ
+4,00%
312
ΚΕΚΡ
-0,28%
1.76
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.2
ΚΛΜ
-0,79%
1.25
ΚΟΡΔΕ
+0,74%
0.544
ΚΟΥΑΛ
+2,17%
0.564
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.45
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+2,35%
9.58
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
-2,86%
1.02
ΛΑΒΙ
+5,25%
0.722
ΛΑΜΔΑ
+1,14%
6.67
ΛΑΜΨΑ
0,00%
29
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.282
ΛΕΒΠ
0,00%
0.358
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.18
ΛΟΥΛΗ
+1,48%
2.75
ΜΑΘΙΟ
+1,80%
1.13
ΜΕΒΑ
-2,06%
3.8
ΜΕΝΤΙ
-1,16%
3.41
ΜΕΡΚΟ
+3,14%
46
ΜΙΓ
-1,05%
4.7
ΜΙΝ
0,00%
0.498
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,97%
25
ΜΟΝΤΑ
-2,47%
1.58
ΜΟΤΟ
+1,00%
3.04
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.595
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+1,00%
3.03
ΜΠΡΙΚ
-0,52%
1.925
ΜΠΤΚ
+6,00%
0.53
ΜΥΤΙΛ
-0,44%
36.18
ΝΑΚΑΣ
-3,31%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
1.03
ΞΥΛΚ
+1,50%
0.338
ΞΥΛΠ
0,00%
0.348
ΟΛΘ
+0,43%
23.1
ΟΛΠ
+1,54%
23.1
ΟΛΥΜΠ
+0,40%
2.53
ΟΠΑΠ
+0,61%
14.78
ΟΤΕ
+1,15%
13.18
ΟΤΟΕΛ
+0,48%
12.52
ΠΑΙΡ
+4,13%
1.135
ΠΑΠ
-0,90%
2.2
ΠΕΙΡ
+1,07%
3.208
ΠΕΤΡΟ
-0,45%
8.9
ΠΛΑΘ
+1,46%
4.18
ΠΛΑΚΡ
0,00%
16
ΠΡΔ
0,00%
0.418
ΠΡΕΜΙΑ
-1,82%
1.186
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,68%
7.35
ΠΡΟΦ
+0,68%
4.47
ΡΕΒΟΙΛ
+0,26%
1.935
ΣΑΡ
-0,86%
8.05
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.1
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.0305
ΣΕΝΤΡ
-0,81%
0.366
ΣΙΔΜΑ
-0,42%
2.35
ΣΠΕΙΣ
+0,90%
6.7
ΣΠΙ
-0,65%
0.616
ΣΠΥΡ
0,00%
0.18
ΤΕΝΕΡΓ
+3,48%
15.47
ΤΖΚΑ
+2,78%
1.85
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.07
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,34%
1.776
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.197
ΦΙΕΡ
+1,80%
0.396
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.9
ΦΡΙΓΟ
+2,80%
0.0735
ΦΡΛΚ
-0,86%
4.05
ΦΦΓΚΡΠ
0,00%
4.8
ΧΑΙΔΕ
-7,19%
0.645

Εγκρίθηκε το Master Plan του λιμένα Πειραιά

Το πράσινο φως πήρε το master plan του λιμένα Πειραιά, με τη δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ, το οποίο υπογράφει η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Ειδικότερα, εγκρίθηκε, έπειτα από πολύχρονη διαδικασία, το Master Plan του λιμένα Πειραιά, με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος (ΦΕΚ 39/Δ/25-01-2023) από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, το οποίο αποτελεί και το πρώτο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που έχει εκδοθεί για λιμένα στη χώρα έως σήμερα.

Ο ΟΛΠ κατέθεσε στο υπουργείο Ναυτιλίας την πρώτη έκδοση του Master Plan το 2017. Μετά από αλλεπάλληλες παρατηρήσεις, τροποποιήσεις, προτάσεις, δημόσιες διαβουλεύσεις και συνεδριάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εν τέλει επήλθε, σύμφωνα με το υπουργείο, το επιθυμητό αποτέλεσμα, με βάση το οποίο ο λιμένας Πειραιά θα αναπτυχθεί στο μέλλον ορθολογικά, με βάση τους κανόνες της λιμενικής επιστήμης, της χωροταξίας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της αρμονικής συνύπαρξής του με τις αστικές περιοχές του Πειραιά, της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου, του Περάματος και της Σαλαμίνας.

Για να επιτευχθεί η επιτυχής αυτή έκβαση εγκρίσεως του Master Plan, εργάστηκαν πολλοί επιστήμονες από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενώ σημαντική κρίνεται και η συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών, καθώς και των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης. Επίσης, η πρωτόγνωρη διαδικασία έγκρισης του Master Plan του λιμένα του Πειραιά οδήγησε, μέσω σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ, στη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου, πλέον, για όλους τους υπόχρεους λιμένες της χώρας, διεθνούς και εθνικής σημασίας (16+16=32 λιμένες).

Ικανοποίηση Πλακιωτάκη – Ανοίγει ο δρόμος τα λιμάνια να προχωρήσουν ένα βήμα εμπρός

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση αυτής της επίπονης διαδικασίας και υπογράμμισε ότι «άνοιξε πλέον ο δρόμος ώστε τα λιμάνια της χώρας να προχωρήσουν ένα βήμα εμπρός με οργανωμένο σχέδιο και πλάνο το οποίο θα διασφαλίζει το μέλλον τους προς όφελος τόσο των τοπικών κοινωνιών, όσο και της εθνικής οικονομίας».

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, επισήμανε ότι «το εν λόγω ΠΔ αν και αναφέρεται στο λιμένα του Πειραιά εντούτοις έχει ξεχωριστή σημασία γιατί αποτελεί πλέον τον οδικό χάρτη για τα μάστερ πλαν όλων των ελληνικών λιμένων. Πρόκειται, για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη καθώς μπαίνει τάξη σε μια δαιδαλώδης διαδικασία που στερούσε από το εθνικό λιμενικό σύστημα την προοπτική και την ανάπτυξη».

Τι προβλέπει το Master Plan

Στο Προεδρικό Διάταγμα περιλαμβάνονται όλες οι προβλέψεις για την λειτουργία και την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, οι λιμενικές ζώνες και υποζώνες, οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, οι νέες υποχρεωτικές και μη επενδύσεις, οι περιβαλλοντικές δεσμεύσεις κ.ά. Η σημαντικότερη περιβαλλοντική δέσμευση που έχει τεθεί, για την πλήρη εφαρμογή του ΠΔ, είναι η απαίτηση εκπόνησης ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης κατά το στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.

Το ΠΔ χωρίζεται σε 3 μέρη:

  • α) Στο πρώτο περιλαμβάνεται η χωρική οργάνωση και το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Λιμένα Πειραιά,
  • β) οι κατευθύνσεις και τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και
  • γ) στο υπόμνημα συμπεριλαμβάνεται το τοπογραφικό διάγραμμα με τους όρους δόμησης και οι χρήσεις γης των ζωνών του λιμένα.

Το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, μέσω της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων δηλώνει πως επενδύει με σταθερά βήματα και όραμα, ολοένα και περισσότερο, στην ανάπτυξη των λιμένων. Τα κοινωνικοοικονομικά και τα εμπορικά αποτελέσματα των δύο ιδιωτικοποιημένων λιμένων της χώρας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης, είναι όχι απλά καλά, αλλά εντυπωσιακά θετικά! Το ίδιο θα λάβει χώρα και με τις αξιοποιήσεις, από διεθνείς επιχειρηματικούς ομίλους, των λιμένων της Καβάλας (Φίλλιπος Β΄), της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και του Βόλου, η εξέλιξη των διεθνών διαγωνιστικών διαδικασιών των οποίων βρίσκεται σε τελικό ή προχωρημένο στάδιο.

«Σήμερα για πρώτη φορά ο λιμένας του Πειραιά έχει ένα προεδρικό διάταγμα, σταθερό οδηγό ανάπτυξής του για το παρόν και το μέλλον, το οποίο έχει λάβει υπόψη του το πλήθος των περιβαλλοντικών, πολιτιστικών, χωροταξικών, πολεοδομικών κ.ο.κ. δεσμεύσεων που οφείλει να έχει λάβει υπόψη του.

Το συγκεκριμένο ΠΔ στην πραγματικότητα συνιστά το αποτέλεσμα ριζικής αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου που ρύθμιζε τη λειτουργία και την ανάπτυξη των λιμένων και το οποίο παρουσίαζε σοβαρές παθογένειες λόγω της κατακερματισμένης και μη στοχευόμενης νομοθεσίας των προηγούμενων χρόνων, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα και λειτουργώντας ανασχετικά στην ανάπτυξη των λιμένων», επισημαίνει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!