Γ.Δ.
1392.62 +0,84%
ACAG
-0,16%
6.36
CENER
+5,19%
7.3
CNLCAP
-0,74%
6.7
DIMAND
-0,72%
9.64
OPTIMA
-0,30%
9.97
TITC
+0,38%
26.5
ΑΑΑΚ
+0,73%
6.9
ΑΒΑΞ
+3,74%
1.442
ΑΒΕ
-1,65%
0.477
ΑΔΜΗΕ
+1,37%
2.22
ΑΚΡΙΤ
-4,97%
0.86
ΑΛΜΥ
+1,17%
2.6
ΑΛΦΑ
+1,16%
1.568
ΑΝΔΡΟ
-1,17%
6.74
ΑΡΑΙΓ
+0,09%
11.78
ΑΣΚΟ
-1,53%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+3,02%
7.5
ΑΤΕΚ
0,00%
0.378
ΑΤΡΑΣΤ
+0,54%
7.48
ΑΤΤ
+0,92%
11
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+4,88%
5.59
ΒΙΟΚΑ
+5,79%
2.74
ΒΙΟΣΚ
+1,30%
1.17
ΒΙΟΤ
0,00%
0.274
ΒΙΣ
0,00%
0.178
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
+6,03%
1.67
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,12%
16.24
ΔΑΑ
-0,49%
8.18
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
+1,28%
11.05
ΔΟΜΙΚ
+0,98%
4.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.34
ΕΒΡΟΦ
+5,16%
1.63
ΕΕΕ
+0,42%
28.42
ΕΚΤΕΡ
+3,99%
4.17
ΕΛΒΕ
0,00%
4.88
ΕΛΙΝ
+1,71%
2.38
ΕΛΛ
+0,35%
14.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,60%
2.535
ΕΛΠΕ
+0,12%
8.2
ΕΛΣΤΡ
+0,84%
2.41
ΕΛΤΟΝ
+0,22%
1.864
ΕΛΧΑ
+3,83%
1.9
ΕΝΤΕΡ
0,00%
7.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
-1,37%
9.38
ΕΣΥΜΒ
+1,66%
1.225
ΕΤΕ
+0,28%
7.094
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.18
ΕΥΔΑΠ
+1,97%
5.69
ΕΥΡΩΒ
+0,19%
1.834
ΕΧΑΕ
+1,21%
5.02
ΙΑΤΡ
+6,65%
1.685
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.44
ΙΛΥΔΑ
+5,30%
1.59
ΙΝΚΑΤ
+2,42%
5.08
ΙΝΛΙΦ
+1,07%
4.74
ΙΝΛΟΤ
+0,74%
1.088
ΙΝΤΕΚ
+1,48%
6.19
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
4.4
ΙΝΤΕΤ
+0,42%
1.205
ΙΝΤΚΑ
+3,68%
3.38
ΚΑΜΠ
+9,76%
2.7
ΚΑΡΕΛ
0,00%
348
ΚΕΚΡ
+0,63%
1.59
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-0,33%
1.53
ΚΟΡΔΕ
+1,93%
0.528
ΚΟΥΑΛ
+7,30%
1.352
ΚΟΥΕΣ
+1,73%
5.3
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-2,18%
11.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
+2,15%
1.425
ΛΑΒΙ
+0,86%
0.817
ΛΑΜΔΑ
+4,39%
6.9
ΛΑΜΨΑ
+1,89%
32.4
ΛΑΝΑΚ
+3,09%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.35
ΛΕΒΠ
0,00%
0.368
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
+1,46%
1.39
ΛΟΥΛΗ
+0,75%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-1,83%
1.07
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.84
ΜΕΝΤΙ
-3,06%
2.85
ΜΕΡΚΟ
0,00%
47
ΜΙΓ
+1,03%
3.91
ΜΙΝ
-4,20%
0.57
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,23%
25.8
ΜΟΝΤΑ
-1,61%
3.05
ΜΟΤΟ
+2,60%
2.96
ΜΟΥΖΚ
-0,67%
0.745
ΜΠΕΛΑ
+2,87%
27.26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.33
ΜΠΡΙΚ
+1,56%
1.95
ΜΠΤΚ
0,00%
0.5
ΜΥΤΙΛ
+1,15%
37.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+0,42%
0.964
ΞΥΛΚ
+3,86%
0.296
ΞΥΛΚΔ
0,00%
0.0002
ΞΥΛΠ
+3,14%
0.328
ΞΥΛΠΔ
0,00%
0.0025
ΟΛΘ
+1,32%
23
ΟΛΠ
+2,30%
24.5
ΟΛΥΜΠ
-0,75%
2.63
ΟΠΑΠ
+1,73%
16.43
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,15%
0.86
ΟΤΕ
-1,22%
13.81
ΟΤΟΕΛ
+0,74%
13.56
ΠΑΙΡ
-1,21%
1.225
ΠΑΠ
-0,38%
2.59
ΠΕΙΡ
+0,61%
3.78
ΠΕΤΡΟ
-1,19%
8.3
ΠΛΑΘ
+0,25%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-2,60%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,71%
1.138
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.35
ΠΡΟΦ
+8,17%
4.37
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.55
ΣΑΡ
+1,05%
11.5
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.047
ΣΕΝΤΡ
+2,77%
0.371
ΣΙΔΜΑ
+2,46%
2.08
ΣΠΕΙΣ
+1,63%
7.46
ΣΠΙ
+5,85%
0.76
ΣΠΥΡ
0,00%
0.19
ΤΕΝΕΡΓ
+0,84%
18
ΤΖΚΑ
-1,24%
1.59
ΤΡΑΣΤΟΡ
-0,89%
1.12
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+3,10%
1.73
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.18
ΦΙΕΡ
-6,23%
0.346
ΦΛΕΞΟ
+0,63%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.28
ΦΡΛΚ
+2,26%
4.08
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.655

Εγκρίθηκε το Master Plan του λιμένα Πειραιά

Το πράσινο φως πήρε το master plan του λιμένα Πειραιά, με τη δημοσίευση του σχετικού ΦΕΚ, το οποίο υπογράφει η Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Ειδικότερα, εγκρίθηκε, έπειτα από πολύχρονη διαδικασία, το Master Plan του λιμένα Πειραιά, με την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος (ΦΕΚ 39/Δ/25-01-2023) από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, το οποίο αποτελεί και το πρώτο σχετικό Προεδρικό Διάταγμα (ΠΔ) που έχει εκδοθεί για λιμένα στη χώρα έως σήμερα.

Ο ΟΛΠ κατέθεσε στο υπουργείο Ναυτιλίας την πρώτη έκδοση του Master Plan το 2017. Μετά από αλλεπάλληλες παρατηρήσεις, τροποποιήσεις, προτάσεις, δημόσιες διαβουλεύσεις και συνεδριάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), εν τέλει επήλθε, σύμφωνα με το υπουργείο, το επιθυμητό αποτέλεσμα, με βάση το οποίο ο λιμένας Πειραιά θα αναπτυχθεί στο μέλλον ορθολογικά, με βάση τους κανόνες της λιμενικής επιστήμης, της χωροταξίας, της προστασίας του περιβάλλοντος και της αρμονικής συνύπαρξής του με τις αστικές περιοχές του Πειραιά, της Δραπετσώνας, του Κερατσινίου, του Περάματος και της Σαλαμίνας.

Για να επιτευχθεί η επιτυχής αυτή έκβαση εγκρίσεως του Master Plan, εργάστηκαν πολλοί επιστήμονες από τον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, ενώ σημαντική κρίνεται και η συμμετοχή της κοινωνίας των πολιτών, καθώς και των φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης. Επίσης, η πρωτόγνωρη διαδικασία έγκρισης του Master Plan του λιμένα του Πειραιά οδήγησε, μέσω σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ, στη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου, πλέον, για όλους τους υπόχρεους λιμένες της χώρας, διεθνούς και εθνικής σημασίας (16+16=32 λιμένες).

Ικανοποίηση Πλακιωτάκη – Ανοίγει ο δρόμος τα λιμάνια να προχωρήσουν ένα βήμα εμπρός

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση αυτής της επίπονης διαδικασίας και υπογράμμισε ότι «άνοιξε πλέον ο δρόμος ώστε τα λιμάνια της χώρας να προχωρήσουν ένα βήμα εμπρός με οργανωμένο σχέδιο και πλάνο το οποίο θα διασφαλίζει το μέλλον τους προς όφελος τόσο των τοπικών κοινωνιών, όσο και της εθνικής οικονομίας».

Στο ίδιο μήκος κύματος, ο γενικός γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος, επισήμανε ότι «το εν λόγω ΠΔ αν και αναφέρεται στο λιμένα του Πειραιά εντούτοις έχει ξεχωριστή σημασία γιατί αποτελεί πλέον τον οδικό χάρτη για τα μάστερ πλαν όλων των ελληνικών λιμένων. Πρόκειται, για μια ιδιαίτερα θετική εξέλιξη καθώς μπαίνει τάξη σε μια δαιδαλώδης διαδικασία που στερούσε από το εθνικό λιμενικό σύστημα την προοπτική και την ανάπτυξη».

Τι προβλέπει το Master Plan

Στο Προεδρικό Διάταγμα περιλαμβάνονται όλες οι προβλέψεις για την λειτουργία και την περαιτέρω ανάπτυξη του λιμένα, οι λιμενικές ζώνες και υποζώνες, οι χρήσεις γης, οι όροι δόμησης, οι νέες υποχρεωτικές και μη επενδύσεις, οι περιβαλλοντικές δεσμεύσεις κ.ά. Η σημαντικότερη περιβαλλοντική δέσμευση που έχει τεθεί, για την πλήρη εφαρμογή του ΠΔ, είναι η απαίτηση εκπόνησης ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης κατά το στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων.

Το ΠΔ χωρίζεται σε 3 μέρη:

  • α) Στο πρώτο περιλαμβάνεται η χωρική οργάνωση και το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Λιμένα Πειραιά,
  • β) οι κατευθύνσεις και τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος και
  • γ) στο υπόμνημα συμπεριλαμβάνεται το τοπογραφικό διάγραμμα με τους όρους δόμησης και οι χρήσεις γης των ζωνών του λιμένα.

Το υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, μέσω της Γενικής Γραμματείας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής & Ναυτιλιακών Επενδύσεων δηλώνει πως επενδύει με σταθερά βήματα και όραμα, ολοένα και περισσότερο, στην ανάπτυξη των λιμένων. Τα κοινωνικοοικονομικά και τα εμπορικά αποτελέσματα των δύο ιδιωτικοποιημένων λιμένων της χώρας, Πειραιά και Θεσσαλονίκης, είναι όχι απλά καλά, αλλά εντυπωσιακά θετικά! Το ίδιο θα λάβει χώρα και με τις αξιοποιήσεις, από διεθνείς επιχειρηματικούς ομίλους, των λιμένων της Καβάλας (Φίλλιπος Β΄), της Ηγουμενίτσας, του Ηρακλείου και του Βόλου, η εξέλιξη των διεθνών διαγωνιστικών διαδικασιών των οποίων βρίσκεται σε τελικό ή προχωρημένο στάδιο.

«Σήμερα για πρώτη φορά ο λιμένας του Πειραιά έχει ένα προεδρικό διάταγμα, σταθερό οδηγό ανάπτυξής του για το παρόν και το μέλλον, το οποίο έχει λάβει υπόψη του το πλήθος των περιβαλλοντικών, πολιτιστικών, χωροταξικών, πολεοδομικών κ.ο.κ. δεσμεύσεων που οφείλει να έχει λάβει υπόψη του.

Το συγκεκριμένο ΠΔ στην πραγματικότητα συνιστά το αποτέλεσμα ριζικής αναμόρφωσης του θεσμικού πλαισίου που ρύθμιζε τη λειτουργία και την ανάπτυξη των λιμένων και το οποίο παρουσίαζε σοβαρές παθογένειες λόγω της κατακερματισμένης και μη στοχευόμενης νομοθεσίας των προηγούμενων χρόνων, δημιουργώντας σημαντικά προβλήματα και λειτουργώντας ανασχετικά στην ανάπτυξη των λιμένων», επισημαίνει το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!